Regulátor do auta

Pokud to má kola, jezdí po asfaltu nebo v terénu.
Odpovědět
Zpráva
Autor
beginner99
Příspěvky: 573
Registrován: čtv 23.02.2012 14:58
Bydliště: Hradec nad Moravicí

Regulátor do auta

#1 Příspěvek od beginner99 »

Chtěl bych si dát do mého auta od HSP ( HSP kidking) lepší regulátor, protože už tam mám motor LRP 380 micro modified s napětím max 8,4 V , říkal jsem si , že dát tam lepší regl a jezdit na lipolku , jenže na himotu , kde o tom autě je všechno info, píšou , že ten regl co tam je udělá až 150 A vpřed , no a jelikož já bych to bral jedině za levný peníz z HK , je můj problém v tom , že tam je jen regl s maximálně 40 A . A já jako začátečník nevím , co by ten menší proud ovlivnil a na to se chci zeptat.
Doktor
Příspěvky: 5851
Registrován: ned 29.04.2007 0:00
Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
Kontaktovat uživatele:

Re: Regulátor do auta

#2 Příspěvek od Doktor »

Kdybys pustil 150A do 380tky tak se asi obrátí v prach! :)
Papír snese všechno! U Himota obvzlášť. 40A musí stačit až běda. Já jezdim on road desetiny na 3S LiPol s reglama 25A! :wink:

EDIT:
Jenom technická. V HK prodávají nějaký brushed car ESC?
beginner99
Příspěvky: 573
Registrován: čtv 23.02.2012 14:58
Bydliště: Hradec nad Moravicí

Re: Regulátor do auta

#3 Příspěvek od beginner99 »

Jo prodávaj tam typ 20A nebo 30 A , normálně napiš do vyhledávače brushed ESC :-) a nebo v sekci speed controler a pak ještě car ESC .
Doktor
Příspěvky: 5851
Registrován: ned 29.04.2007 0:00
Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
Kontaktovat uživatele:

Re: Regulátor do auta

#4 Příspěvek od Doktor »

Aha! To jsou ale klasický jednosměrný air regly. Do auta = bez zpátečky!
beginner99
Příspěvky: 573
Registrován: čtv 23.02.2012 14:58
Bydliště: Hradec nad Moravicí

Re: Regulátor do auta

#5 Příspěvek od beginner99 »

Aha , o jsem nevěděl to fakt dík za informaci.
Uživatelský avatar
Drondys
Příspěvky: 11876
Registrován: pon 22.02.2010 0:00
Bydliště: ČR

Re: Regulátor do auta

#6 Příspěvek od Drondys »

Na HK mají pokud jde o brushed régly jen ty co nemají zpátečku a pro auta se tedy moc nehodí.

Pokud to má být pro auto a chceš nějaký levný régl i se zpátečkou tak třeba na eBay viz tento odkaz. I s poštovným vyjde zhruba na 360 Kč a má brzdu i zpátečku a z hlediska možného zatížení má pro 380ku bohatě velkou rezervu, ale nijak extra kvalitu bych od toho nečekal.

Pokud chceš nějaký kvalitnější a nevadí ti vyšší cena tak třeba régl viz tento odkaz a manuál k němu je viz tento odkaz.
Doktor
Příspěvky: 5851
Registrován: ned 29.04.2007 0:00
Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
Kontaktovat uživatele:

Re: Regulátor do auta

#7 Příspěvek od Doktor »

Tak tam nech klidně ten origo regl. Pokud chceš použít aku LiPol, tak si pořiď akorát nějakej alarm:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 2s_3s.html
kterej ti ohlídá aku před úplným vybitím. Napíchneš ho na servisák od aku a připevníš třeba sucháčem na servo. Jakmile to zamňouká, tak konec jízdy.
Uživatelský avatar
Drondys
Příspěvky: 11876
Registrován: pon 22.02.2010 0:00
Bydliště: ČR

Re: Regulátor do auta

#8 Příspěvek od Drondys »

Doktor píše:Tak tam nech klidně ten origo regl. Pokud chceš použít aku LiPol, tak si pořiď akorát nějakej alarm:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 2s_3s.html
kterej ti ohlídá aku před úplným vybitím. Napíchneš ho na servisák od aku a připevníš třeba sucháčem na servo. Jakmile to zamňouká, tak konec jízdy.

Tenhle nemá nastavitelnou úroveň napětí pro alarm, a to může být pak dost problém když je úroveň nastavena pevně v daném případě 3.3V na článek. Pokud bude jezdit mírněji tak pokles napětí lipolky na tuto úroveň na článek při menších odběrech může znamenat její ždímání i přes 90% jmenovité kapacity, a to se pak může vymstít na v krátké životnosti takto opakovaně hluboce ždímané lipolky. Z lipolky by se nemělo vybíjet víc než zhruba 80% jmenovité kapacity.

Spíš bych tedy doporučoval použít hlídač s nastavitelnou úrovní napětí pro alarm jako je třeba viz tento odkaz a pak si to na tom modelu odladit. Pro začátek bych doporučoval nastavit úroveň napětí pro alarm okolo cca 3,5V na článek a později to orientačně doladit podle toho kolik se po jízdě bude následně do lipolky dobíjet.
Uživatelský avatar
BrAtKo
Příspěvky: 483
Registrován: ned 26.12.2010 0:00
Bydliště: Bratislava

Re: Regulátor do auta

#9 Příspěvek od BrAtKo »

Ten posledny odkaz od drondyse napipak tak ten mozem doporucit, mam doma asi styri rozne pipaky ale tento je naozaj mega hlasity, super prevedenie.

Este tu mam jeden ultra lacny regl ked toto bude citat niekto dalsi co zhana tak za 10$ posta free http://www.ebay.com/itm/320A-Brushed-Sp ... 2ebf2f311b
Axial SCX10 Dingo/Tamiya TA-02T F150/HobbyZone Champ/EasyStar/QuadCopter
Fotky:bratko.rajce.idnes.cz
Doktor
Příspěvky: 5851
Registrován: ned 29.04.2007 0:00
Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
Kontaktovat uživatele:

Re: Regulátor do auta

#10 Příspěvek od Doktor »

Těch 3,3V je akceptovatelných i při vlažném tempu. Není to asi ideál, ale cca 10% náboje v aku i tak zůstane. Osobně sem na tyhle pípáky jezdil plechovku na 3S LiPol a ochranou funkci to plnilo. Na brushless reglech mam maximum 3,4V a tam je to tak akorát. Ale i těch 3,3V je použitelných a aku to nepustí do "zakázaného" režimu.
Ale pokud použije jinej alarm s větším napětím tak jedině dobře. Akorát je třeba brát zřetel na jeho velikost. V šestnáctině moc místa nazbyt asi nebude.
beginner99
Příspěvky: 573
Registrován: čtv 23.02.2012 14:58
Bydliště: Hradec nad Moravicí

Re: Regulátor do auta

#11 Příspěvek od beginner99 »

Já to ještě ani nemám jisté , ale odcházejí tam pomalu origo nimh aku a přitom mám pár 2s 1000mah lipolek a ten regl je levnější jak nová origo baterka :-)
radi5
Příspěvky: 635
Registrován: sob 30.10.2010 0:00

Re: Regulátor do auta

#12 Příspěvek od radi5 »

Drondys píše:
Doktor píše:Tak tam nech klidně ten origo regl. Pokud chceš použít aku LiPol, tak si pořiď akorát nějakej alarm:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 2s_3s.html
kterej ti ohlídá aku před úplným vybitím. Napíchneš ho na servisák od aku a připevníš třeba sucháčem na servo. Jakmile to zamňouká, tak konec jízdy.

Tenhle nemá nastavitelnou úroveň napětí pro alarm, a to může být pak dost problém když je úroveň nastavena pevně v daném případě 3.3V na článek. Pokud bude jezdit mírněji tak pokles napětí lipolky na tuto úroveň na článek při menších odběrech může znamenat její ždímání i přes 90% jmenovité kapacity, a to se pak může vymstít na v krátké životnosti takto opakovaně hluboce ždímané lipolky. Z lipolky by se nemělo vybíjet víc než zhruba 80% jmenovité kapacity.

Spíš bych tedy doporučoval použít hlídač s nastavitelnou úrovní napětí pro alarm jako je třeba viz tento odkaz a pak si to na tom modelu odladit. Pro začátek bych doporučoval nastavit úroveň napětí pro alarm okolo cca 3,5V na článek a později to orientačně doladit podle toho kolik se po jízdě bude následně do lipolky dobíjet.



Ono to s těmi volty vybitých lipolek není tak horké, pokud to není nula...... :wink: Nebo místo pípáku tzv. "LIPOSTOP", který se zapojí mezi regl, příjmač a baterku. Ten to odstaví automaticky.
Uživatelský avatar
Drondys
Příspěvky: 11876
Registrován: pon 22.02.2010 0:00
Bydliště: ČR

Re: Regulátor do auta

#13 Příspěvek od Drondys »

radi5 píše:Ono to s těmi volty vybitých lipolek není tak horké, pokud to není nula...... :wink: Nebo místo pípáku tzv. "LIPOSTOP", který se zapojí mezi regl, příjmač a baterku. Ten to odstaví automaticky.

Pokud dochází k opakovanému vybíjení přes 80% jmenovité kapacity tak to většinou má vliv na výraznější zkrácení jejich životnosti. Řada lidí se pak diví, že jim lipolky odcházejí příliš často a většinou je to právě díky hlubokému vybíjení.

Ohledně závislosti napětí lipolky v klidu ve vztahu ke zbytkovému náboji doporučuji k přečtení článek viz tento odkaz. Pro tento účel doporučuji pokud byla před měřením lipolka zatížena nechat ji odpočinout cca 10 až 15 minut a potom teprve měřit.

Měření a případné odstavování podle napětí za provozu má ten problém, že při něm výrazně záleží na aktuálním odběru. Čím vyšší odběr tím vyšší pokles napětí. Pokud se jezdí velmi mírně tak budou poklesy napětí podstatně menší než pokud se bude jezdit na plný plyn.

Pokud se nastaví odstavení, které bude fungovat při mírném stylu jízdy, aby při tom nebylo vyčerpáno z lipolky příliš moc, pak může docházet ke zbytečnému odstavení mnohem dříve pokud se náhle přidá plyn naplno.

Pokud se nastaví odstavení, které bude fungovat při ostrém stylu jízdy, aby při tom nebylo vyčerpáno z lipolky příliš moc, pak v případě mírného stylu jízdy může při tomto nastavení docházet k odstavení naopak příliš pozdě až je z lipolky vyčerpáno zbytečně moc a dochází-li k tomu opakovaně tak se tím lipolka víc ničí.
Odpovědět

Zpět na „Auta“