Čištění starých motorů MVVS a Modela
Čištění starých motorů MVVS a Modela
Ahoj,
mám čtyři různé malé spalovací motory, všechny dost dlouho nepoužívané a dva se ani nehnou.
Tady je první z nich, prosím o radu mám to komplet rozebrané ale nemůžu přijít nato jak vyndat klikovou hřídel (je to nevím jaký MVVS).
Také jestli má vůbec smysl toto čistit když je píst takhle znečištěný?
Děkuji
mám čtyři různé malé spalovací motory, všechny dost dlouho nepoužívané a dva se ani nehnou.
Tady je první z nich, prosím o radu mám to komplet rozebrané ale nemůžu přijít nato jak vyndat klikovou hřídel (je to nevím jaký MVVS).
Také jestli má vůbec smysl toto čistit když je píst takhle znečištěný?
Děkuji
Re: Čištění starých motorů MVVS a Modela
Nevím, jaké máš možnosti, kdysi jsem si právě pro tento účel pořídil ultrazvukovou čističku. Voda s Jarem (nebo jiným běžným čistícím přípravkem
) a několik cyklů čištění. Ještě se dají použít agresivnější prostředky (myslím Cillit Bang apod.), opět s vodou a ultrazvukovka. Zaschlý ricin se prý uvolňuje povařením ve vodě. Protože mi zatím stačil ultrazvuk, tak jsem tohle nezkoušel. O závěrečné konzervaci pak ani netřeba hovořit. Píst bude zřejmě zakarbonovaný a tam je otázka, zda to až tak moc čistit, protože se může stát, že motor pak ztratí kompresi, ten karbon tam dělá vrstvičku, která pak může chybět. Jinak to, co máš na fotce, je MVVS 1,5D.
Hitec Aurora 9X
Re: Čištění starých motorů MVVS a Modela
Čištil jsem lihem, to zabralo.. až na vnitřek (píst, válec...), ten černej sajrajt tim dolů nejde (ale měl sem to tam jen chvíli). Na konzervaci mam petrolej a pak tu mám technický benzín ten je asi k ničemu, Určitě kvuli tomu nechci kupovat ultrazvukovou čističku
. Ještě nevím co s nima udělám jen nechci aby byly v takovém hrozném stavu.
Víš jak u tohodle vyndat ten zbytek?
Víš jak u tohodle vyndat ten zbytek?
Re: Čištění starých motorů MVVS a Modela
Můžeš to chvíli povařit ve vodě s pracím práškem. Přední unašeč je na klikovce jenom nalisovaný na kuželu, klikovka je v kluzném ložisku a pravděpodobně je to zalepené ricinem. Líh zastudena se tam nedostane. Po povaření by měla jít ven, nejlépe ještě za tepla. Vepředu je závit, našroubuj tam šroub a poklepej kladívkem nebo silonovou paličkou.
Re: Čištění starých motorů MVVS a Modela
Jak už tu bylo řečeno, celou klikovou skříň i s klikovkou zahřát povařením ve vodě a pak se to uvolní. Líh velmi dlouho vzlíná, to bys tam musel mít naložené týden. Pokud jde o píst a válec, tak tam bych nanejvýš očistil dno pístu a spalovací prostor v hlavě. Ostatní bych nechal být. Tedy, pokud chceš mít motor "vyblejskanej jak psí ....., no ty" a do poličky na výstavku, tak prosím. Ale pro případný provoz bych to nedělal.
Hitec Aurora 9X
Re: Čištění starých motorů MVVS a Modela
Zdravím
Nechci dotoho rejpat, ale jestli je chceš ještě používat tak sis napřed měl při rozebírání označit jak píst tak výbrus kam směřují. Je to kuli vydřeným drážkám v pístu. Jinak jestli se ti klikovka točí tak z mé praxe účině funguje i Wd40, pěkně rozpustí zatuhlý rycín, dále pak se mi osvědčilo čistidlo na brzdy či na řetěz na motorku.
Nechci dotoho rejpat, ale jestli je chceš ještě používat tak sis napřed měl při rozebírání označit jak píst tak výbrus kam směřují. Je to kuli vydřeným drážkám v pístu. Jinak jestli se ti klikovka točí tak z mé praxe účině funguje i Wd40, pěkně rozpustí zatuhlý rycín, dále pak se mi osvědčilo čistidlo na brzdy či na řetěz na motorku.
Lítám si pro radost
- Toman
- Příspěvky: 1034
- Registrován: ned 04.07.2010 0:00
- Bydliště: Pivín, okr. Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Starší žhavík - rozběh
Zdravím,
snažíme se tedka s kamošem postupně rozchodit starší žhavíky.
Dva, jeden je na beton MVVS 12,7, myslím
A druhej vůbec netuším, jen asi nějákej Magnum motor.
Tedka hlavně pracujeme na tom Magnumu, a nevíme co s tím, motory minimálně rok neběželi, oba. a pomalu nejde ani otočit vrtulka, jak je vše zatuhlý, prosím poraďte, nebo odkažte kam dál a co dělat?
Děkuji moc !!!
))
snažíme se tedka s kamošem postupně rozchodit starší žhavíky.
Dva, jeden je na beton MVVS 12,7, myslím
A druhej vůbec netuším, jen asi nějákej Magnum motor.
Tedka hlavně pracujeme na tom Magnumu, a nevíme co s tím, motory minimálně rok neběželi, oba. a pomalu nejde ani otočit vrtulka, jak je vše zatuhlý, prosím poraďte, nebo odkažte kam dál a co dělat?
Děkuji moc !!!
-
JardaRůžička
- Příspěvky: 2731
- Registrován: pát 02.03.2012 7:55
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Čištění starých motorů MVVS a Modela
Vyšroubuj svíčku a zadní víko. Tudy + karburátorem nastříkej dovnitř WD-40, nechej tak 1/2 hodiny působit, stříkni znovu a skoro jistě to půjde rozhýbat a následně rozebrat. O dalším čištění tady toho již bylo napsáno víc - pravda, i víc názorů, ale já ten svůj nechci nikomu vnucovat.
- Toman
- Příspěvky: 1034
- Registrován: ned 04.07.2010 0:00
- Bydliště: Pivín, okr. Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čištění starých motorů MVVS a Modela
Díky, zkusím to.
No tak já neví,, nenašel jsem nic, resp, skoro nic.... a zajímá mě názor každýho!!
Držím žhavík poprvý v ruce, tak bych rád věděl co s ním
No tak já neví,, nenašel jsem nic, resp, skoro nic.... a zajímá mě názor každýho!!
Držím žhavík poprvý v ruce, tak bych rád věděl co s ním
Re: Čištění starých motorů MVVS a Modela
WD-40 je sajrajt k ničemu.Vyšroubuj svíčku,sundej zadní víčko a namoč ho do technickýho lihu.Přes noc.Napečený ricin zvenku odstraníš novým drátěným kartáčem,nejlíp s mosaznýma chlupama nebo se dá použít nějaký ten Cilit či jiný přípravek co vyčistí a nepoškrabe
Pokud bude píst zakarbonovanej,nic s tím nedělej,už by motor nemusel chodit.
Re: Čištění starých motorů MVVS a Modela
Já takhle zalepený motor (nešel vůbec protočit, byl jako kámen) naložil do C-6000 přes noc. Na druhý den už šel ztuha protočit. Pak jsem ho rozebral a ty díly všechny naházel do toho ředidla, nechal tam 2-3 dny a pak už jen mechnicky dočistil v lihu zubním kartáčkem a pod.
Jen pozor!
Nejprve demontovat všechny plastové a gumové díly
. Lázeň v ředidle by jim mohla uškodit. 
Pak nakonzervovat jemným olejem na šicí stroje.
Jinak žhavíky, aby nezasychaly je dobré ošetřit vstřiknutím trochu petroleje, který nevysychá a naváže na sebe zbytky ricínu. I proto detoňáky ani po letech neztuhnou na kámen jako žhavíky.
Jen pozor!
Nejprve demontovat všechny plastové a gumové díly
Pak nakonzervovat jemným olejem na šicí stroje.
Jinak žhavíky, aby nezasychaly je dobré ošetřit vstřiknutím trochu petroleje, který nevysychá a naváže na sebe zbytky ricínu. I proto detoňáky ani po letech neztuhnou na kámen jako žhavíky.
Naposledy upravil(a) VTjr dne pát 30.08.2013 18:20, celkem upraveno 1 x.
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Re: Starší žhavík - rozběh
Toman píše:Zdravím,
...
A druhej vůbec netuším, jen asi nějákej Magnum motor.
...
Magnum, PH a ASP jsou de facto ty samé motory, jen prodávané v různých obchodních sítích pod jinou značkou. Takže pokud bys sháněl manuál, nebo parametry motoru, tak Ti klidně poslouží to co má na svých stránkách Pelikán. A platí to i obráceně, neměl jsem origoš návod na ASP FS-61, ale našel jsem pro Magnum - bylo to to samý.
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Re: Čištění starých motorů MVVS a Modela
Já se nestačím divit,jak někdo může být tak....Jaký C 6000 na 2 dny?Dosud jsem nepochopil,co v čištění motorů hledáte za vědu.Palivo je na bázi lihu,tudíž stačí,vymontovat svíčku,dát na karbecu plné plyn, hodit ho do omniovky a zalít technickým lihem.Za hodinu ho vytáhnu,vyliju a valí.Když ho nechám přes noc v nálevu,pokud je napečenej z venku,pak stačí odrbat mosazným drátěným kartáčem,popř.ocelákem a motor je jak novej.Znám jednoho tragéda,kterýmu přes zimu zatuhlo neošetřený šoupátko karbecu,tak je nahříval plynovou mikropájkou,místo toho,aby je pokapal lihem a počkal 10 minut,až se zatuhlej rycin rozpustí.
Re: Čištění starých motorů MVVS a Modela
Hmmm, asi jsi neměl v ruce dobrých deset let starou historickou šuplíkovou uloženku, která byla pouze vymontovaná z modelu a nevyčištěná dána k věčnému spánku, jako Šípková Růženka, čekající na polibek krásného prince. Takový motor dostaneš od někoho, kdo to dělal v mládí a pak s tím z nějakého důvodu bleskově seknul. Tomu nestačí být deset minut v lihu, a nestačilo by, kdyby ses do lihu naložil i ty
. Ale vážně, takový motor se musí pomalu uvolnit a postupně vyčistit třeba zrovna přes ultrazvukovku a něco ostřejšího.
Hitec Aurora 9X
Re: Čištění starých motorů MVVS a Modela
Daf:já jsem neměl na mysli motor zatuhlý po zimě ani motor ze šuflíku.Měl jsem na mysli MVVS 3,5,který byl v modelu po posledním lítaní 30 let na půdě,pak se bavím o desítce,kterou jsem dostal od kámoše i s modelem,tak jak byla zaliskaná a zatuhlá.Čekala 10 let tak jak byla,než se na ni dostalo a šla do jinýho éra-Me 108 Taifun,je na rcalbum.cz.Tam je záběr,kde je motor trošku vidět.
Není třeba vyvíjet vyvinuté a není třeba hledat vědu,tam kde není...
Není třeba vyvíjet vyvinuté a není třeba hledat vědu,tam kde není...