Pár slíbených foteček. Jak je vidět, křídla už budou brzy. Honza mi napsal, že je již i testovací Vop z uhlíku. Ted již jen zbývá úprava formy trupu (zvýšení SOp). Takže již se to rýsuje
Video: 2.5kW F3X Viking E - zálet v HD
graup15 píše:creagel píše:Tak uvidim. Jestli pujde jeste stopnout ty MKS DS450, tak bych asi 100% sel do toho A123 napajeni (fakt se mi to libi, vymyslel si to Dalibore fakt pekne).
Kdyz uz stopnout nepujdou, pak je otazka zda to napeti diodama srazet na 5V, nebo pouzit BEC z reglu CC 100 LITE ci externi BEC (coz se mi opravdu ale nechce).
V žádném případě né dvě diody do serie.!!! Když jsem to zkoušel, pozoroval jsem dost velký drift napětí..což není žádoucí. Používám dvě či tři 5A diody paralelně. K tomu kondík 470mikro LowESR. Pokud se vejde tak i kondy dva paralelně.
PS...tohle s těmi diodami je stará věc, jen se to teď šiklo právě s 2SA123. Až budou dostatečně ověřená HighVolage serva , přejdu na ně. Ale zachovám napájení dvěmi -na přímo A123. Myslím, že to bude zlatý střed napájení, kdy serva nepojedou naplno a odvděčí se životností.
Jo ten UBEC z Castle Ice vypadá(i když já do toho jdu jen když není zbytí...např u Daidala) životaschopně. Kamarád s tím tahá 6serv v 3600mm velkém F3J už přez rok a v pohodě. Dělal jsem i jednoho Linxe který taky už na to běhá min rok.
A myslis, ze to ma smysl napajet 2S A123 a mit tam diody na srazeni napajeni na 5V (kdyz 2S jsou 6,6V) - nebude to uz moc? Chcmi mit jistotu, ze ty serva nepujdou do kopru (protoze pak by sel urcite i cely model do ...).
A123-650mAh mají již chvilku po nabití na konečné 3.6V..cca 6.6V-6.8V...minus dioda cca 6V. A 5.8V pak drží velmi dlouho (myšleno za diodou). Takže radši změň serva. Jo a pozor..čekni si i napájení přijímače. Většina Futab má napájení max 6V (což vyhovuje), ale jen na to upozorňuji pro jistotu. Aby se i na to nezapomělo.
graup15 píše:A123-650mAh mají již chvilku po nabití na konečné 3.6V..cca 6.6V-6.8V...minus dioda cca 6V. A 5.8V pak drží velmi dlouho (myšleno za diodou). Takže radši změň serva. Jo a pozor..čekni si i napájení přijímače. Většina Futab má napájení max 6V (což vyhovuje), ale jen na to upozorňuji pro jistotu. Aby se i na to nezapomělo.
Tak prijimac ma 100% max. 6V. Koukal jsem,ze vhodna serva od mks 6V nejsou (10mm) kurna. V pondeli zjistim,jestli se ty serva muzou jeste stopnout a kdyz ne, tak budu muset vymyslet jiny napajeni
Ono ciste teoreticky bych to napajeni mohl srazit na 5,2V 2 diodama.Otazkou je,jestli by to ty 5V mks ds450 vydrzely.
graup15 píše:To je přesně ta nejistota která je problém. Nejspíš vydrželi, ale kde vzít tu jistotu.Že? Když výrobce napíše 5V-strop, zřejmně má pro to dobrý důvod. Tak se tím snažím řídit.
A co srazit to napajeni 2S A123 na 5V?
Pokud bych pouzil 3 schottkyho dioady (1x http://www.gme.cz/cz/sb260-p223-116.html kazda - 0,7V) a 2x () http://www.gme.cz/cz/1n5821-p223-003.html - 0,5).
To se dostanu teoreticky na 4,9V. To by mohlo fungovat,ne? Pripadne jeste pridat ty kondiky.
Poslední fotečka zástavby Linxe..
Páč je Linx skleněný, tak v místě serv je nalaminovaná uhlíková tkanina, zavřená opět sklem. Servo je ve standardním rámečku. Místo mezi rámečkem a oběma nosníky dolitý směsí epoxy a mikrobalobů. teď je to maximálně tuhé.
Dojmy ze záletu...hlavně pro mv!!!
Za prvé..létá to díky malé hmotnosti výtečně, pod motorem spolehlivě a rychle kolmo.
Teď to co budeš muset udělat. Pro kompenzaci klopivého momentu při klapkách nestačí výchylka Vop dolů. Je třeba propilovat vybrání o min 4mm dolů. Nezapomenout přesadit páku na servu Vop!! A vynulovat sub trim a trim!!
Za druhé, protože s tím bude létat de fakto začátečník (podle jeho slov
) Tak doporučuji zalepit do čumáku kousek olova a zvýšit těžištní zásobu. Tak jak jsem s tím letěl to bylo na max zadní hranici, kdy je vydět a i cítit jak Linx pěkně jede, ale je to tak na moje ruce. Model je velmi citlivý na řízení a reaguje velmi čiperně.
Pádovka je příjemně nízká a model se tak jakoby zvrtne do strany, ale je pořád dobře kontrolovatelný..což je dobré. Velmi dobré.!!
Ostatní nastavení( let režimy, diferenciace atd...to nemusím psát, tomu hovíš sám moc dobře). Takže jen zbývá..až s tím poletí tvůj švára sám, pošli fotku a dojmy jak se mu to líbí.
Dalibor
Páč je Linx skleněný, tak v místě serv je nalaminovaná uhlíková tkanina, zavřená opět sklem. Servo je ve standardním rámečku. Místo mezi rámečkem a oběma nosníky dolitý směsí epoxy a mikrobalobů. teď je to maximálně tuhé.
Dojmy ze záletu...hlavně pro mv!!!
Za prvé..létá to díky malé hmotnosti výtečně, pod motorem spolehlivě a rychle kolmo.
Teď to co budeš muset udělat. Pro kompenzaci klopivého momentu při klapkách nestačí výchylka Vop dolů. Je třeba propilovat vybrání o min 4mm dolů. Nezapomenout přesadit páku na servu Vop!! A vynulovat sub trim a trim!!
Za druhé, protože s tím bude létat de fakto začátečník (podle jeho slov
Pádovka je příjemně nízká a model se tak jakoby zvrtne do strany, ale je pořád dobře kontrolovatelný..což je dobré. Velmi dobré.!!
Ostatní nastavení( let režimy, diferenciace atd...to nemusím psát, tomu hovíš sám moc dobře). Takže jen zbývá..až s tím poletí tvůj švára sám, pošli fotku a dojmy jak se mu to líbí.
Dalibor
a jak je to s diodama a zivotnosti ?
ja ze uz mi to prijde se trema diodama ze za chvili to bude skoro stejne slozity jako bec
jinak na coradu sem se rozhod verit castle becu, pokud teda nemyslite ze to je zasadne mimo, ono tam bude max 600w a navic na 3s
ale jako vzdy bude mit rozhodujici slovo dalibor
ja ze uz mi to prijde se trema diodama ze za chvili to bude skoro stejne slozity jako bec
jinak na coradu sem se rozhod verit castle becu, pokud teda nemyslite ze to je zasadne mimo, ono tam bude max 600w a navic na 3s
ale jako vzdy bude mit rozhodujici slovo dalibor
SOVA is YouR CO-pilot
Cesta je mým cílem .......
KLM RC Sovy // KPM Model Kit Kladno
Cesta je mým cílem .......
KLM RC Sovy // KPM Model Kit Kladno
graup15 píše:Já bych do 3S diod nešel.
No, psal si, ze 2-3 diody pouzivas, tak me napadlo tohle reseni. Kdyz budou paralelne, tak to zas asi nebude ono. Z BEC CC100 Lite to fakt napajet nehodlam, protoze budu nekde kolem 1,2KW ze 4S a nerad bych pri problemum s reglem spadnul. Separe BEC by byl urcite jistota, ale jak si uz nekde psal - je to dalsi kus elektroniky
Navic pokud bych vzal v uvahu ca 50g tech 850mAh + 50g externi BEC, tak jsem na + 100g
creagel píše:graup15 píše:Já bych do 3S diod nešel.
No, psal si, ze 2-3 diody pouzivas, tak me napadlo tohle reseni. Kdyz budou paralelne, tak to zas asi nebude ono. Z BEC CC100 Lite to fakt napajet nehodlam, protoze budu nekde kolem 1,2KW ze 4S a nerad bych pri problemum s reglem spadnul. Separe BEC by byl urcite jistota, ale jak si uz nekde psal - je to dalsi kus elektroniky
Navic pokud bych vzal v uvahu ca 50g tech 850mAh + 50g externi BEC, tak jsem na + 100g
Uff kluci!! Beru že jste asi mimo obor (ewlektro), ale začínáte se v tom motat. 3 paralelně je nejenom zvýšení bezpečnosti, ale hlavně proudového ratingu. celek se pak chová jako jedna 15A dioda.
3 seriově, je průser...tečka. Je to jednoduché a nic to neváží. Spínaný BEC v reglech je parodie na opravdový spínaný zdroj!!!
Prostě buď vyměn serva , nebo tam dej 4S-NiCd či NiMh..víc nemáš na výběr. (v nouzi UBEC)
PS..Milan Nes....Pro Corado a Daidala je UBEC nutné zlo. Taky ho použiju, přijímačovky u takto malého modelu sice jdou použít, ale je to komplikace se stavbou a vzhledem k určení modelu asi i zbytečnost.