Focus od pelikána
Ne ne urcite nechod, radsej pockaj na vhodny cas a ludi, ktori s tym naozaj vedia nech ti ho zalietaju, lebo sam si ho nezalietas ak nemas skusenosti - hovorim podla seba tiez som zaciatocnik a cakam na vhodnu chvilu co bude uz tento tyzden tak pojdem s odbornikmi, dufam ze mi daju dokopy tu smerovku, ktora mi nejde vobec cez to tiahlo 
RC Focus
Tak jo taky počkám i když je to těžké láká mě to jak prase
,jen musím sehnat nějakého dobrodince co mi to vysvětlí,pak napište jak jste dopadli, jo a ještě, vrtuli máte přilepenou k hřídeli nebo jen nasunutou?? Hoši já to vidím tak, že jsme koupili pěkné čínské šikmooké šméčko
,ale co můžem chtít za 3000kč že.Teď už vím že je blbost si kupovat novinky,ale radši starší vyzkoušené modely
Caues, sam bez pripravy a navic nedockavej je fakt adrenalin (ja s pripravou dal taky napoprve v nevhodnem pocasi ukazkovou cenichovku pod plynem:)
Je proste potreba jen zkrotit nedockavost a hlavne pockat na vhodny nevetrny podvecer, pak to bude OK. Nezapomen, ze jedna vec je dostat ero do vzduchu, a druha vec jak ho dostat na zem a nerozbit ho pri tom
To Hanys : Urcite mas tu vrtuli obracene ?
Je proste potreba jen zkrotit nedockavost a hlavne pockat na vhodny nevetrny podvecer, pak to bude OK. Nezapomen, ze jedna vec je dostat ero do vzduchu, a druha vec jak ho dostat na zem a nerozbit ho pri tom
To Hanys : Urcite mas tu vrtuli obracene ?
Mini Corado, Mustang P51D, Vespid, Funcub - Futaba T8FG
---
http://rcmapy.cz/cs/map/1/location/300
---
http://rcmapy.cz/cs/map/1/location/300
pepe6 píše:Tak jo taky počkám i když je to těžké láká mě to jak prase,jen musím sehnat nějakého dobrodince co mi to vysvětlí,pak napište jak jste dopadli, jo a ještě, vrtuli máte přilepenou k hřídeli nebo jen nasunutou?? Hoši já to vidím tak, že jsme koupili pěkné čínské šikmooké šméčko
,ale co můžem chtít za 3000kč že.Teď už vím že je blbost si kupovat novinky,ale radši starší vyzkoušené modely
Hehe, tak to ti mohu odpovědět naprosto zkušeně a profesionálně
PŘILEPIT !!!!!!!!!!!!!
Stačí jen lehce, ale já ji poprvé nepřilepil a hádej co se mi stalo hned při prvním letu cca 40 metrů nad zemí? Z motorového větroně jsem měl bezmotorový (resp. bezvrtulový) a sledoval jsem jak vrtule padá kamsi do vysoké trávy..
Myslel jsem si, že když je ta vrtule tlačná, tak po roztočení vyvíjí sílu ve směru dopředu, takže proti motoru a tam přece nemůže spadnout.. Ještě že jsou v balení vrtule dvě
Jo a ta kvalita je jako u ženský. Určitě u holky "na noc" koukáš, aby to moc nestálo a splnilo to účel. Tak jsi ochoten přehlídnout nižší kvalitu. Když chceš partnerku na celý život, sakra si dáš pozor na kvalitu a nedbáš na výdaje..
CRASH
Tak se musím podělit o další zážitek s Focusem.
Byl jsem teď lítat, je krásné počasí, teplo, ale taky trošku fouká vítr. Je teplý, stabilní, tak jsem si řekl, že prostě zkusíme a uvidíme. Jeden náraz navíc a trochu sekundáče taky přežiju a letadlo snad taky. Stejně po těch pádech uvažuju o novém trupu (koukal jsem že stojí cca 300Kč).
Přijel jsem na louku, podle stuhy na anténně jsem viděl, že vane vítr lehce větší než je výrobcem doporučená mez (stuha smí být vychýlená max o 45 stupňů). Ale protože foukal vítr naprosto stabilního směru bez překvapení a mě tak velký nepřišel, zkusil jsem éro hodit s plným plynem. Po několika sekundách boje s větrem se otočil a bokem to vzal k zemi asi ze 3 metrů.. Odnesl to zas nos. Na místě jsem ho přilepil a chvíli počkal, jestli se vítr uklidní, protože Focus se očividně nechce probojovat ani skrz malý vítr. Po pár minutách se opravdu zdálo, že vítr polevuje. Vzpomněl jsem si na radu, že je letadlo průbojnější proti větru s těžším předkem a přidal jedno olůvko do přídi. Roztočím motor, hážu a ta potvora vítr zas dává vědět, že tu je, jen se na chvíli schoval za bukem. Ale Focuse držím jemným manévrováním proti větru, kupředu postupuje velmi pomalu, chvílemi vůbec a daří se mi nabírat výšku téměř na pětníku. Hrál jsem si s Focusem proti větru, stoupal, když mě vítr přefoukl, tak jsem udělal otočku, pustil to dolů a po nabrání rychlosti postoupil kupředu a vystoupal.
Ten boj mě docela bavil. Ale jen do chvíle, než vítr Focuse přefoukl (výš to holt foukalo malinko jinak). Obrátil ho naznak a bokem k větru. Rozhodl jsem se naivně, že využiju situace a vyberu klesání letem naznak s potlačením výškovky. Jenomže bokem k větru to nebylo až tak snadné, takže při vyrovnávání směrovkou abych udržel křídla v rovině, výškovka stěží utáhla vyrovnání těsně nad zemí a letadlo začalo pomalinku stoupat. Protože ale letělo směrem ode mě, nechtěl jsem aby se příliš vzdálilo a rozhodl se jej otočit do normálního letu cca 5 metrů nad zemí a nasměrovat zpátky. Manévr otoční z letu na zádech jsem na simulátoru dělal snad tisíckrát. Bavilo mě pilovat to tak, abych přitom neztratil výšku. Na simulátoru stačilo dát plnou smerovku, držet potlačenou výškovku do doby než budou křídla zhruba svisle a potom výškovku přitáhnout. Nakonec povolit směrovku. Ono to na Focuse zabralo dřív taky ale výš nad zemí a bez větru.
Takže s potlačenou výškovkou dávám směrovku naplno. Asi jsem vybral směr proti větru, protože letadlo se začalo točit velmi neochotně, ale o to ochotněji šlo k zemi. A protože jsem už toho natropil dost, trochu jsem zazmatkoval, přetáhl směrovku na druhou stranu, ale druhá ruka nechtěla být pozadu a udělala protipohyb také. Takže jsem výškovku přitáhl. Uvědomil jsem si to okamžitě, ale dost pozdě na to, aby potlačená výškovka ještě něco zmohla. Asi největší rána, jakou jsem zatím dal. Opět mám na několik kusů trup před servama. Tohle už na sekundáč není, EPP je místy zmačkaný, takže to špatně sedí na sebe a jsou tam mezery. Zítra koupím purex nebo si nechám něco doporučit v obchodě a taky objednám nový trup. Jednoho dne už z toho udělám tolik kusů, že to prodám jako puzzle pro pokročilé, tak se trup bude hodit.
Nutno podotknout (a zaklepat!), že veškerá elektronika přežila, křídla také drží, jen ta přední část trupu má veliké bebí..
Byl jsem teď lítat, je krásné počasí, teplo, ale taky trošku fouká vítr. Je teplý, stabilní, tak jsem si řekl, že prostě zkusíme a uvidíme. Jeden náraz navíc a trochu sekundáče taky přežiju a letadlo snad taky. Stejně po těch pádech uvažuju o novém trupu (koukal jsem že stojí cca 300Kč).
Přijel jsem na louku, podle stuhy na anténně jsem viděl, že vane vítr lehce větší než je výrobcem doporučená mez (stuha smí být vychýlená max o 45 stupňů). Ale protože foukal vítr naprosto stabilního směru bez překvapení a mě tak velký nepřišel, zkusil jsem éro hodit s plným plynem. Po několika sekundách boje s větrem se otočil a bokem to vzal k zemi asi ze 3 metrů.. Odnesl to zas nos. Na místě jsem ho přilepil a chvíli počkal, jestli se vítr uklidní, protože Focus se očividně nechce probojovat ani skrz malý vítr. Po pár minutách se opravdu zdálo, že vítr polevuje. Vzpomněl jsem si na radu, že je letadlo průbojnější proti větru s těžším předkem a přidal jedno olůvko do přídi. Roztočím motor, hážu a ta potvora vítr zas dává vědět, že tu je, jen se na chvíli schoval za bukem. Ale Focuse držím jemným manévrováním proti větru, kupředu postupuje velmi pomalu, chvílemi vůbec a daří se mi nabírat výšku téměř na pětníku. Hrál jsem si s Focusem proti větru, stoupal, když mě vítr přefoukl, tak jsem udělal otočku, pustil to dolů a po nabrání rychlosti postoupil kupředu a vystoupal.
Ten boj mě docela bavil. Ale jen do chvíle, než vítr Focuse přefoukl (výš to holt foukalo malinko jinak). Obrátil ho naznak a bokem k větru. Rozhodl jsem se naivně, že využiju situace a vyberu klesání letem naznak s potlačením výškovky. Jenomže bokem k větru to nebylo až tak snadné, takže při vyrovnávání směrovkou abych udržel křídla v rovině, výškovka stěží utáhla vyrovnání těsně nad zemí a letadlo začalo pomalinku stoupat. Protože ale letělo směrem ode mě, nechtěl jsem aby se příliš vzdálilo a rozhodl se jej otočit do normálního letu cca 5 metrů nad zemí a nasměrovat zpátky. Manévr otoční z letu na zádech jsem na simulátoru dělal snad tisíckrát. Bavilo mě pilovat to tak, abych přitom neztratil výšku. Na simulátoru stačilo dát plnou smerovku, držet potlačenou výškovku do doby než budou křídla zhruba svisle a potom výškovku přitáhnout. Nakonec povolit směrovku. Ono to na Focuse zabralo dřív taky ale výš nad zemí a bez větru.
Takže s potlačenou výškovkou dávám směrovku naplno. Asi jsem vybral směr proti větru, protože letadlo se začalo točit velmi neochotně, ale o to ochotněji šlo k zemi. A protože jsem už toho natropil dost, trochu jsem zazmatkoval, přetáhl směrovku na druhou stranu, ale druhá ruka nechtěla být pozadu a udělala protipohyb také. Takže jsem výškovku přitáhl. Uvědomil jsem si to okamžitě, ale dost pozdě na to, aby potlačená výškovka ještě něco zmohla. Asi největší rána, jakou jsem zatím dal. Opět mám na několik kusů trup před servama. Tohle už na sekundáč není, EPP je místy zmačkaný, takže to špatně sedí na sebe a jsou tam mezery. Zítra koupím purex nebo si nechám něco doporučit v obchodě a taky objednám nový trup. Jednoho dne už z toho udělám tolik kusů, že to prodám jako puzzle pro pokročilé, tak se trup bude hodit.
Nutno podotknout (a zaklepat!), že veškerá elektronika přežila, křídla také drží, jen ta přední část trupu má veliké bebí..
I přes své kamikaze bych docela rád zvýšil výkon Focuse.. Vím že je to pro vás blbost a ztráta času a investic, ale mě to baví.
Chtěl bych udělat tohle:
Vyměnit motor a to buď za stejnosměrný MIG 480 RACE,
nebo střídavý s tím, že mě to nebude stát příliš.
Tak bych se chtěl zeptat:
1) Utáhne originál regulátor ten MIG 480 RACE? Nenašel jsem nikde jaký zvládá proud..
2) V případě stříďáku, je vhodné použít tohle?
http://www.aukro.cz/item385751907_20a_a ... vani_.html
+
http://www.aukro.cz/item385750041_ac_mo ... v1200.html
Také bych rád vyměnil sedmičlánek za osmičlánek, nebo Li-Pol 3S..
Díky za rady a názory
Chtěl bych udělat tohle:
Vyměnit motor a to buď za stejnosměrný MIG 480 RACE,
nebo střídavý s tím, že mě to nebude stát příliš.
Tak bych se chtěl zeptat:
1) Utáhne originál regulátor ten MIG 480 RACE? Nenašel jsem nikde jaký zvládá proud..
2) V případě stříďáku, je vhodné použít tohle?
http://www.aukro.cz/item385751907_20a_a ... vani_.html
+
http://www.aukro.cz/item385750041_ac_mo ... v1200.html
Také bych rád vyměnil sedmičlánek za osmičlánek, nebo Li-Pol 3S..
Díky za rady a názory
-
Marek71
- Příspěvky: 4257
- Registrován: pát 20.04.2007 0:00
- Bydliště: Praha-východ (Měšice)
- Kontaktovat uživatele:
Danar:
Keď už chceš najlacnejšie čínske komponenty, kúp ich na hobbycity.com, ten regulátor ťa vyjde na nejakých 150 KČ a motor na 120 KČ.
Poštovné z Číny bude len o niečo vyššie ako z toho aukra a ten šmelinár ti na to stejne záruku nedá. Záruka je potom v pohode uplatniteľná, ak si to kúpiš sám. Je zbytočné podporovať takýchto "obchodníkov".
PS:
Ten motor ale podľa mňa nie je moc vhodný pre Focusa.
Keď už chceš najlacnejšie čínske komponenty, kúp ich na hobbycity.com, ten regulátor ťa vyjde na nejakých 150 KČ a motor na 120 KČ.
Poštovné z Číny bude len o niečo vyššie ako z toho aukra a ten šmelinár ti na to stejne záruku nedá. Záruka je potom v pohode uplatniteľná, ak si to kúpiš sám. Je zbytočné podporovať takýchto "obchodníkov".
PS:
Ten motor ale podľa mňa nie je moc vhodný pre Focusa.
Truggy od TeamC - Torch E TR8Te
Moj RC web: www.mojefotogalerie.com/rc
Moj RC web: www.mojefotogalerie.com/rc
Neviem ci je to dobre ale ja osobne som objednal do easyho toto :
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=5203
plus vrtulku o centi vacsiu ako original a s vacsim stupanim. Len to dost zere a treba na to uz aspon 30 regler. Z tej istej stranky stoji plus minus 40 dolacov ale uz ma pomaly easy nebavi.
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=5203
plus vrtulku o centi vacsiu ako original a s vacsim stupanim. Len to dost zere a treba na to uz aspon 30 regler. Z tej istej stranky stoji plus minus 40 dolacov ale uz ma pomaly easy nebavi.
Podle pelikana ve focusovi 480tka je, a pisou tam neco o 10A regulatoru otazkou je jak je kvalitni. na WH mam APC6x5,5E-Mig480(7,2)-puvodni regl s Cu propojkou-Shark9,6V(1100). Bohuzel APC6x4E sem nemel moznost otestovat. Jinak cas do vypnuti reglu je 5-7 minut.
Co se tyka citlivosti na vitr kolik ten focus vazi a co teziste? Ja bohuzel WH nezvazim pac nemam vahu.
Dalsi vec pokud slabne motor tak mohly povolit kartace, a nebo dalsi blbost co me napadla vyhrati magnetu
Co se tyka citlivosti na vitr kolik ten focus vazi a co teziste? Ja bohuzel WH nezvazim pac nemam vahu.
Dalsi vec pokud slabne motor tak mohly povolit kartace, a nebo dalsi blbost co me napadla vyhrati magnetu
To vyhnije, a kdyz ne tak na to hodime SPcko(s.re pere)
Blurcak píše:Podle pelikana ve focusovi 480tka je, a pisou tam neco o 10A regulatoru otazkou je jak je kvalitni. na WH mam APC6x5,5E-Mig480(7,2)-puvodni regl s Cu propojkou-Shark9,6V(1100). Bohuzel APC6x4E sem nemel moznost otestovat. Jinak cas do vypnuti reglu je 5-7 minut.
Co se tyka citlivosti na vitr kolik ten focus vazi a co teziste? Ja bohuzel WH nezvazim pac nemam vahu.
Dalsi vec pokud slabne motor tak mohly povolit kartace, a nebo dalsi blbost co me napadla vyhrati magnetu
Focus váží podle údajů cca 650g.. Nevím jak to myslíš s těžištěm, ale jasně že se bude muset vyvážit, když tam přijde těžší motor..
S tezistem sem to myslel tak jestli to co je uvadene vyrobcem neni blabol. napr. Misto uvadenych 6 cm od nabezky by to melo byt 8 cm.
A pak jeste vyskove v podelnem profilu(rezu) focuse coz by ale snad takovy vliv na stabilitu met nemelo.
Pak jeste kridla. U Easy fly me kridka vypadaly temer stejne ale stejne sem musel na jedno kridlo na na konec dat zavazicko. Nevim jak ma Focus tuhe kridla ale Wilda je ma na konci docela ohebne takze neni problem udelat vetsi usi.
A pak jeste vyskove v podelnem profilu(rezu) focuse coz by ale snad takovy vliv na stabilitu met nemelo.
Pak jeste kridla. U Easy fly me kridka vypadaly temer stejne ale stejne sem musel na jedno kridlo na na konec dat zavazicko. Nevim jak ma Focus tuhe kridla ale Wilda je ma na konci docela ohebne takze neni problem udelat vetsi usi.
To vyhnije, a kdyz ne tak na to hodime SPcko(s.re pere)
Když pročítám tohle, vlákno jen se usmívám ,,pod vousy,, Většina vašich poznatků a postřehy z prvních letů nebo spíš pádů se naprosto shoduje s mými zkušenostmi s Focusem. Ještě, že mám člověka s mnohaletými zkušenostmi, který se seč mu síly stačí , snaží naučit mě i Focuse létat. Ihned po zakoupení, asi před 14 dny jsme jako první po přečtení návodu, sestavení a vyzkoušení funkcí došli k závěru, že lepit vrtuli natvrdo k hřídeli je blbost. Dali jsme tedy unašeč, jehož výhodou je , že můžete vrtuli kdykoliv bez poblému sejmout. Důležité je nenasadit ho a to se týká i originálního plastového, úplně na doraz k motoru, protože při zvýšení otáček se osa mírně zatahuje dovnitř, což způsobovalo snížení výkonu v důsledku tření. Také se nám ten původní plast bez přilepení protáčel..což zde již bylo popsáno. Model se nám zdál nevyvážený a proto jsme během zaklouzávání postupně přidávali olovo. Vyplatilo se.Dále jsme vyměnili krátká táhla za delší o průměru myslím 0.8mm./nemám po ruce šupleru/. Zkroucenou VOP, také zde již zmiňovanou jsme pomocí fénu narovnali a tím došlo i k srovnání pohyblivé části. Ještě jsme pohyblivou část, kde jsou závěsy trochu nesmyslně daleko od krajů, zafixovali pomocí vteřinového lepidla a nastříhaných kousků stuhy/kde seženete na vesnici v sobotu závěsy/ a bylo po problému s kroucením výškovky. SOP jsme po prvním zalétnutí zvětšili, respektive zcelou znova vybrousili ze dvou k sobě slepených 6mm kousků elaporu. Ale úplně stačí, když vyměníte a zvětšíte pohyblivou část. Jak to popisuje v jiném vlákně Hoki. Polepili jsme čumák a část spodku trupu skelnou páskou, což se později osvědčilo. Páska přišla i na náběžnou hranu křídla, kam jsme přidali i turbulátory ,což se projevilo kladně i na stabilitě. Ted ještě uvažujeme o mírném vzepětí křídla do V. Model zažil dva držkopády, kdy se utrhl ,,začátek od letadla,, jak řekla moje dcerka a pověšení a následné sundavání ze stromu z cca 12m. Krása. Po dešti, pod stromem strouha s vodou a metrový kopřivy, všechno slizký a já měl jen kraťasy a sandály. Aspoň nebudu mít ,,reuma,,
Děkuji všem, kteří se prokousali až nakonec a nevzdali to.
Naposledy upravil(a) SuPa dne pon 23.06.2008 12:15, celkem upraveno 1 x.