Phantom 1 - Big Battery Door Upgrade a 2.800mAh LiPo
Napsal: čtv 21.08.2014 16:09
Phantom 1 - Big Battery Door Upgrade a 2.800mAh LiPo
Pro můj P1 (The Original) již nějakou dobu hledám další řešení pro prodloužení standardního letového času, takže po úspěšném nasazení DJI 9443 vrtulí, které mě "protáhly" můj letový čas až někam na 7.5-8 minut (a to se standardní tovární 2.200 mAh baterií a AUW cca 1250 gramů), jsem si nedávno přivezl z USA 2.800 mAh baterie od firmy Dinogy, o které jsem již informoval před pár dny.
Je jen o nějakých 25 gramů těžší než DJI 2.200, takže očekávám minimálně další 2-2.5 minuty navíc, tj. kolem 9.5-10 minut celkově, což by pro natáčení ze vzduchu bylo již zcela dostačující.
Jak už jsem psal, baterie je určená přímo pro P1, takže se vejde do bateriového doku a jeho vodících lišt, ALE...
Jak jsem trochu očekával, nastal problém - tlustá kabeláž propojených bateriových konektorů od baterie nelze zastrčit dovnitř, a do standardních dvířek se nevejde. Musely by se do standardních dvířek udělat otvory na prostrčení kabeláže ven, což by nebylo moc estetické, a dvířka by se mohla poškodit, což by nebylo zrovna bezpečné.
Takže jsem dvířka vyměnil za větší Big Battery Door Upgrade ze Shapeways ("vytisklé" 3D technologií), dvířka šly celkem jednoduše vyměnit, ačkoliv dle různých zahraničních diskuzí s tím jsou občas problémy, je dobré si to předem vyzkoušet, zda-li to vůbec půjde, údajně mají některé pozdní edice P1 problém s vytlačením osičky dvířek.
Přesto, že jsou dvířka nyní o dost větší (v černém provedení ani nevypadají nějak větší než ty původní), i tak jsem musel přistoupit k mírnému zvětšení otvoru bateriového doku v jeho levé horní části, kde se zasouvá propojený bateriový konektor. Nyní lze konektor již zastrčit dál, což již stačí dvířka v pohodě bezpečně uzavřít. Do zavřených dvířek se vejde i kabeláž baterie, která ani teď nejde zcela zasunout dovnitř jako u 2200 baterie, která je přeci jen nižší než nová Dinogy. Na nová dvířka plánuji dát zábleskový maják STROBON s vysoce svítivými LED (pro lepší LOS viditelnost), ještě uvidím, jak bude vypadat letový čas s novou baterií...
Koncem týdne snad konečně nový letový čas vyzkouším, počasí se údajně má zlepšit.
Update :
Baterie má na druhém konci (než jsou kabely) takové vytahovací poutko, nad jejímž účelem jsem předtím bohužel moc nepřemýšlel a přehlédl ho. Zkusil jsem zastrčit baterii zcela nestandardně propojenými kabely směrem dovnitř, a ono to jde! Baterie nijak nevyčnívá (je stejně dlouhá jako klasická 2200), a pravděpodobně by šla normálně zavřít i tovární dvířka doku.
Nikdy předtím jsem (ani asi jiní) toto nezkoušel, protože by se běžná LiPo poté nedala normálně z bateriového doku vyjmout, nicméně u této lze velmi snadno tím poutkem na druhé straně. Škoda, že jsem si toho pořádně nevšiml (ani recenzent "Grandpa Jake", na jehož doporučení jsem to přivezl), možná jsem si mohl ušetřit popsané úpravy. Nicméně stejně plánuji instalaci vysoce výkonného LED majáku do bateriových dvířek, takže se přeci jen jejich větší velikost bude hodit.
Pro můj P1 (The Original) již nějakou dobu hledám další řešení pro prodloužení standardního letového času, takže po úspěšném nasazení DJI 9443 vrtulí, které mě "protáhly" můj letový čas až někam na 7.5-8 minut (a to se standardní tovární 2.200 mAh baterií a AUW cca 1250 gramů), jsem si nedávno přivezl z USA 2.800 mAh baterie od firmy Dinogy, o které jsem již informoval před pár dny.
Je jen o nějakých 25 gramů těžší než DJI 2.200, takže očekávám minimálně další 2-2.5 minuty navíc, tj. kolem 9.5-10 minut celkově, což by pro natáčení ze vzduchu bylo již zcela dostačující.
Jak už jsem psal, baterie je určená přímo pro P1, takže se vejde do bateriového doku a jeho vodících lišt, ALE...
Jak jsem trochu očekával, nastal problém - tlustá kabeláž propojených bateriových konektorů od baterie nelze zastrčit dovnitř, a do standardních dvířek se nevejde. Musely by se do standardních dvířek udělat otvory na prostrčení kabeláže ven, což by nebylo moc estetické, a dvířka by se mohla poškodit, což by nebylo zrovna bezpečné.
Takže jsem dvířka vyměnil za větší Big Battery Door Upgrade ze Shapeways ("vytisklé" 3D technologií), dvířka šly celkem jednoduše vyměnit, ačkoliv dle různých zahraničních diskuzí s tím jsou občas problémy, je dobré si to předem vyzkoušet, zda-li to vůbec půjde, údajně mají některé pozdní edice P1 problém s vytlačením osičky dvířek.
Přesto, že jsou dvířka nyní o dost větší (v černém provedení ani nevypadají nějak větší než ty původní), i tak jsem musel přistoupit k mírnému zvětšení otvoru bateriového doku v jeho levé horní části, kde se zasouvá propojený bateriový konektor. Nyní lze konektor již zastrčit dál, což již stačí dvířka v pohodě bezpečně uzavřít. Do zavřených dvířek se vejde i kabeláž baterie, která ani teď nejde zcela zasunout dovnitř jako u 2200 baterie, která je přeci jen nižší než nová Dinogy. Na nová dvířka plánuji dát zábleskový maják STROBON s vysoce svítivými LED (pro lepší LOS viditelnost), ještě uvidím, jak bude vypadat letový čas s novou baterií...
Koncem týdne snad konečně nový letový čas vyzkouším, počasí se údajně má zlepšit.
Update :
Baterie má na druhém konci (než jsou kabely) takové vytahovací poutko, nad jejímž účelem jsem předtím bohužel moc nepřemýšlel a přehlédl ho. Zkusil jsem zastrčit baterii zcela nestandardně propojenými kabely směrem dovnitř, a ono to jde! Baterie nijak nevyčnívá (je stejně dlouhá jako klasická 2200), a pravděpodobně by šla normálně zavřít i tovární dvířka doku.
Nikdy předtím jsem (ani asi jiní) toto nezkoušel, protože by se běžná LiPo poté nedala normálně z bateriového doku vyjmout, nicméně u této lze velmi snadno tím poutkem na druhé straně. Škoda, že jsem si toho pořádně nevšiml (ani recenzent "Grandpa Jake", na jehož doporučení jsem to přivezl), možná jsem si mohl ušetřit popsané úpravy. Nicméně stejně plánuji instalaci vysoce výkonného LED majáku do bateriových dvířek, takže se přeci jen jejich větší velikost bude hodit.
