Stránka 75 z 100

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: sob 30.08.2014 20:42
od Petr_K
Kompas by se měl kalibrovat při každé změně QTH.

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: sob 30.08.2014 20:51
od JosefSvejk
Co je to změna QTH? Nedávno jsem byl na dovolené cca 400 km od svého bydliště a vzal jsem s sebou coptéru. Dal jsem tam asi 20 letů a teprve když jsem odjížděl, tak jsem si vzpomněl, že by se měl dělat "taneček". Při lítání jsem neměl sebemenší problém, zkoušel jsem i návrat domů (failsafe). Tak nevím, k čemu je to vlastně dobré :roll: .

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: sob 30.08.2014 20:56
od OK2BUH
Marek_Km píše:No přece Cypves psal, že aktualizoval firmware a po takové akci se to myslím vřele doporučuje - překalibrovat IMU a kompas...

Po změně firmware to je samozřejmé, to bych kalibroval taky. Kompas bych kalibroval při změně kontinentu, tam bude jiná magnetická deklinace. V rámci republiky je to všude stejné a pokud jsou někde v zemi nějaké železa, tak nahoře to bude stejně jinak. Tam je spíš nebezpečí, že by se mohl zmagnetovat v dopravním prostředku. Já jsem napsal jenom proto, že jste se bavili o příjmu GPS a potom o kalibraci tak jsem byl zvědavej.

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: sob 30.08.2014 21:17
od Cypves
Tak už se nehádejte jak holky. :)

Hele možná blbá otázka ale Pitch a Roll se nastavují vždy najednou? Tzn. musí mít stejné hodnoty? Všude co jsem hledal byly nastaveny stejně ale nikde to není doslovně napsáno, jako by to všem bylo jasné.. Což mi třeba nebylo a nastavoval jsem Pitch a Roll zvlášť..

Byl jsem dneska ještě jednou lítat, nastavil jsem zase default hodnoty a zjistil jsem toto:

    Při vzletu se mi helikoptéra dvakrát převrhla na stranu. Mohlo to být ale způsobeno štěrkovým podložím kdy se phantom těsně nad terénem nemohl volně pohnout do strany a tak se převrátil.

    Phantom strašně rychle klesá, přistání byly dost nepříjemné. Tzn. poladit Attitude Pitch a Roll gain?

    Phantom se má problém udržet na místě hlavně při otáčení kolem své osy vpravo kdy má tendenci dále letět doprava, při otáčení vlevo je to vcelku ok..

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: sob 30.08.2014 21:29
od OK2BUH
images.jpg

Jenom pro zajímavost, tady je obrázek magnetické deklinace ve světě. U nás je momentálně asi 3,5E. Já to musím zadávat ručně, ale možná to Phantom pozná automaticky z GPS telegramu?

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: sob 30.08.2014 21:35
od JirkaA
OK2BUH píše:
images.jpg

Jenom pro zajímavost, tady je obrázek magnetické deklinace ve světě. U nás je momentálně asi 3,5E. Já to musím zadávat ručně, ale možná to Phantom pozná automaticky z GPS telegramu?


kde by to v tom telegramu našel?? GPS systém (satelity) neví, kde se ten konkrétní přijímač nachází, z principu GPS to nejde..

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: sob 30.08.2014 21:42
od JosefSvejk
Možná to myslel tak, že by v telegramu byla vysílána nějaká konstanta, z které by si phantom tu deklinaci vypočítal pro svou momentální polohu. Ale jestli je to možné, to netuším. :?

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: sob 30.08.2014 21:50
od SAT-HOFMAN
OK2BUH píše:....co tam pořád kalibrujete. GPS se kalibrovat nedá, akcelerometry stačí zkalibrovat jednou za život...

Akcelerometr je mechanická (i když hodně malá :wink: ) záležitost a měl by se kalibrovat mimo jiné i při nějaké té ráně, nebo tvrdším přistání. Kompas mimo jiné i při jakékoliv změně umístění hardware na copteře :wink:

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: sob 30.08.2014 22:21
od OK2BUH
JirkaA píše:kde by to v tom telegramu našel?? GPS systém (satelity) neví, kde se ten konkrétní přijímač nachází, z principu GPS to nejde..

No jo, teď jsi mne dostal. Všechny moje GPS ukazují deklinaci a v NMEA datech posílají TRUE NORTH i MAGNETIC NORTH. Tak jsem předpokládal, že to dostávají shora. Teď se o tom snažím něco zjistit a zatím to vypadá, že to satelity nevysílají a GPS modul má tabulku v paměti na mnoho let dopředu. Možná satelity posílají nějakou korekci té tabulky, podobně jako posílají korekci svého času vůči UTC. Zkusím o tom něco počíst.

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: ned 31.08.2014 11:40
od Petr_K
JosefSvejk píše:Dal jsem tam asi 20 letů a teprve když jsem odjížděl, tak jsem si vzpomněl, že by se měl dělat "taneček".


Celkem důležitá věc, kvůli které se například upravoval právě poslední FW (pro tebe - Firmware je malý softwarový program, který řídí funkce a činnost produktů řízených mikročipovým procesorem). Magnetické pole se mění s ohledem na oblast a tak se musí (mel by) kompas kalibrovat při každé změně místa (QTH). Spousty lidem na celém světě díky vynechané kalibraci dělal model potíže a někdy to vedlo až k rozbití samotného modelu. Osobně si s tímto nezahrávám a kalibraci vždy udělám, je to jen malinká chvilka, která pro jistotu stojí za to. Alespoň až to někdy rozbiji, tak si můžu říct, že jsem pro správnou funkčnost udělal vše. 8)

Hlavně přeji ať to lítá bez problémů :wink:

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: ned 31.08.2014 11:55
od gardenroute
Zejména malá kalibrace (taneček) před prvním letem výrazně urychlí každý následující start v řadě. Není to takový problém to udělat před každým novým létáním, nijak to nezdržuje.

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: čtv 04.09.2014 16:22
od mirman
Jen pro zajímavost odpověď dovozce k "mimo"záruční reklamaci PH2+H3-3D gimbal.. :(

Vážený zákazníku,

oznamujeme Vám, že oprava závady uvedené v Dohodě o provedení opravy č. si vyžádá náklady, které jsou vyšší než původně sjednaná cena. (Bylo-li výše uvedené zařízení zasláno na záruční opravu, oznamujeme vám, že níže uvedená závada se neslučuje se záručními podmínkami a proto původní druh opravy bude přehodnocen jako nezáruční oprava.)

č. opravy:

Produktový kód:

Název: DJI - F306 Phantom 2 RC set kvadrokoptéry 2.4GHz s H3-3D gimbal

Zjištěné vady: Nárok na záruční opravu zamítnut i zahraničním servisem, model mechanicky zničen, oprava kvadrokoptéry do stavu nového kusu s poskytnutím plné záruky viz. cena níže.

Stav přístroje se neslučuje se záručními podmínkami a smluvními postupy výrobce. Vzhledem ke stávající Dohodě o provedení opravy Vás žádáme o odsouhlasení jedné z níže uvedených variant opravy:

1) Oprava zařízení bude provedena za úhradu, kdy objednatel souhlasí se změnou v bodě odhad (limit) ceny. Nová cena je stanovena na: 16 940 Kč vč. DPH

2) Zařízení bude vráceno zpět bez opravy. Zhotovitel však bude požadovat uhrazení nákladů na diagnostiku, poštovné a balné v ceně 800,- Kč vč DPH.

3) Ekologická likvidace zahraničním servisem.

Žádáme, aby odpověď na tento návrh změny byla zaslána zpět (elektronicky na e-mailovou adresu , nebo poštou na adresu [servisní oddělení] PELIKAN DANIEL, Doubravice 110, 533 53 Pardubice nejpozději do 5 pracovních dnů.

YAW30 mod pro original Phantom Tx (P1, P2, Vision)

Napsal: ned 07.09.2014 17:05
od gardenroute
YAW30 mod pro original Phantom Tx (P1, P2, Vision)
Tak jsem o víkendu udělal na své Phantom 1 RC Tx drobnou úpravu, která ale umožní přepnutím přídavného přepínače snížit rychlost otáčení v YAW ose na pouhých 30% původní rychlosti otáčení, což přispěje k plynulosti a hladkosti natočené scény při panorámování. Samozřejmě původní rychlost na 100% je zachována na druhé poloze nového přepínače.

Co je potřeba :
- 2 ks 5K1 rezistor (odpor)
- 1 ks 2pólový/2polohový miniaturní přepínač
- trocha odvahy pro zásah v originální Tx :D

Přepínač jsem umístil vlevo, vedle IOC přepínače, směrem ke středu Tx, kde je uvnitř vysílačky vhodné místo pro vyvrtání díry pro přepínač. Přepínač se vřadí do cesty kabelu, který vede ze základní desky (konektor zcela vpravo na desce) k levému kniplu.
U Phantom 1 (The Original) je potřeba přerušit bílý a černý, u pozdějších verzí (1.1.1) a P2 se přeruší žlutý a černý kabel (tzn. červený res. šedý nepřerušovat !).
Odpory je třeba přiletovat přímo na přepínač dle foto, tj. na horní a na spodní kontakty. Na spodní kontakty přepínače přijdou přiletovat oba kabely vedoucí na desku, na prostřední kontakty oba kabely od kniplu.
Bohužel jsem zapomněl vyfotit situaci po přiletování kabelů (a už se mě to nechce otevírat), takže si vedle své foto dovolím sem dát foto s detailem připojení kabelů k přepínači od uživatele "eirlink" (z RCG), který mě inspiroval, a úpravu rovněž přede mnou realizoval.

Po dokončení určitě zkontrolujte správnou funkci celé Tx v NAZA Assistentovi, pro kalibraci a odarmování motorů (CSC) přes startem je potřeba mít přepínač vždy v horní poloze (jako všechny ostatní přepínače), tj. na Yaw 100%.

YAW30 mod 01
YAW30 mod 01

YAW30 mod 02
YAW30 mod 02

YAW30 mod 03 (eirlink)
YAW30 mod 03 (eirlink)

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: ned 07.09.2014 17:22
od Niky
zdravím-zkoušel jsem fotit z Phantomem panorama 360 stupňů použil jsem pro natáčení kamery přijiímač a vysílač 35 mhz a servo aby nebylo rušení, párkrát se povedlo ale po čase se stává že model nelze ovládat
musím vypnout vysílačku pak model přistane sám. Nemohlo by to rušit servo?

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: ned 07.09.2014 18:09
od Frostmann
mirman píše:Jen pro zajímavost odpověď dovozce k "mimo"záruční reklamaci PH2+H3-3D gimbal.. :(

Vážený zákazníku,

oznamujeme Vám, že oprava závady uvedené v Dohodě o provedení opravy č. si vyžádá náklady, které jsou vyšší než původně sjednaná cena. (Bylo-li výše uvedené zařízení zasláno na záruční opravu, oznamujeme vám, že níže uvedená závada se neslučuje se záručními podmínkami a proto původní druh opravy bude přehodnocen jako nezáruční oprava.)

č. opravy:

Produktový kód:

Název: DJI - F306 Phantom 2 RC set kvadrokoptéry 2.4GHz s H3-3D gimbal

Zjištěné vady: Nárok na záruční opravu zamítnut i zahraničním servisem, model mechanicky zničen, oprava kvadrokoptéry do stavu nového kusu s poskytnutím plné záruky viz. cena níže.

Stav přístroje se neslučuje se záručními podmínkami a smluvními postupy výrobce. Vzhledem ke stávající Dohodě o provedení opravy Vás žádáme o odsouhlasení jedné z níže uvedených variant opravy:

1) Oprava zařízení bude provedena za úhradu, kdy objednatel souhlasí se změnou v bodě odhad (limit) ceny. Nová cena je stanovena na: 16 940 Kč vč. DPH

2) Zařízení bude vráceno zpět bez opravy. Zhotovitel však bude požadovat uhrazení nákladů na diagnostiku, poštovné a balné v ceně 800,- Kč vč DPH.

3) Ekologická likvidace zahraničním servisem.

Žádáme, aby odpověď na tento návrh změny byla zaslána zpět (elektronicky na e-mailovou adresu , nebo poštou na adresu [servisní oddělení] PELIKAN DANIEL, Doubravice 110, 533 53 Pardubice nejpozději do 5 pracovních dnů.



Bavil som sa s predajcom od Pelikana a ten mi povedal ze 90% reklamaci Phantoma je zamietnute z dvovodu mechanickeho poskodenia. Staci aby si mal na rame jeden skrabanec. V pripade vypadku motorov a nasledne spadnutia drona je odpovedou prirodzene opotrebenie motorov. Ono neviem ako v Cechach u nas to funguje tak ze v pripade zamietnutia reklamacie ti musi dat v reklamacnom protokole kontakt na iny servis ktory ti potvrdi alebo vyvrati vyjadrenie servisu. A este jedna vec na slovensku mozes vyuzit sudneho znalca a ci uz bude vysledok akykolvek ti musi dodavatel preplatit tento zanlecky posudok. Hlavne malo ludi pozna svoje prava.