Test: Kira 600-22/6.7 @ CC (voči Neu 1512/1.5Y/6.7 @ TGY)
Tak jsem se konečně taky zaregistroval a s dovolením Vás, zkušenějších se zařadím mezi ne úplně "normální lidi". Díky asi deseti startům s Backfire s S-NEU, a díky neustálým dotazům k Tobě Dalibore, jsem trochu přehodnotil pohled na věc, za což Ti děkuji
Myslím, že s testem Kontronik nemusíš vůůůůůůbec pospíchat. Jsem uspokojen Backfirem. Bože jak málo stačí.......

Naposledy upravil(a) Tom1974 dne čtv 18.11.2010 13:05, celkem upraveno 1 x.
graup15 píše:Tady máš ten Castle log. A máš to na 3 i 6S.
http://www.electro-team.net/Images_team/Kira500.rar
Tak som to porovnal... no divné. Po zaokrúhlení na guľaté čísla:
2000W (cca 100A) ... K500: 48800rpm, K600: 46800rpm
... no pri 400W (cca 30A) sú tie otáčky u oboch prakticky identické!!!
to je štvrť kilowattu straty navyše na o triedu väčšom motore, to bude nejaká blbosť...
Ty to máš na CC50 a ja na CC100 = obaja tam máme 100A prúdy, predpokladám, že ten CC50 bude pri 100A už dosť mimo kalibrácie...
Mimochodom, čo za nastavenie časovania a PWM tam máš nastavené?
Tiež ma zaujíma, ako máš na CC nastavené rozbehy a brzdu, s CC som ešte prevodovaný pohon neletel, nech si neodfaklím prevodovku...
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Když jsem kalibroval to proudové čidlo pro MGM regulátor, tak jsem to udělal pro reálný proud cca 250 -280A. Kolem té hodnoty to bude dost solidně souhlasit, na 30A z toho lezou nesmysly.
Brzdu Ti mohu doporučit nastavit měkčí, stačí, aby to zastavilo vrtuli pro sklopení. Jak budeš vyžadovat brzdu v plné rychlosti, tak dostane zahulit dost regulátor i motor.
Rozběh mám taky hodně pomalý, navíc to mám na kniplu, ne na přepínači.
Brzdu Ti mohu doporučit nastavit měkčí, stačí, aby to zastavilo vrtuli pro sklopení. Jak budeš vyžadovat brzdu v plné rychlosti, tak dostane zahulit dost regulátor i motor.
Rozběh mám taky hodně pomalý, navíc to mám na kniplu, ne na přepínači.
Na Lynxovi som už došiel k nastaveniu brzdy na maximum, s oneskorením iba 0,1s ... už aj 0,3s mi vadilo. Neznášam, keď stiahnem plyn, a vrtuľa mi zabrzdí lietadlo ...
... ale to je na obežke napriamo s vrtuľou, čo má 9 gramov, toto bude iné - ťažké listy, prevodovka. Takže mňa zaujíma presne to, že kam je to rozumné až pritvrdiť - že mäkšie bude šetrnejšie mi je jasné, len to degraduje pôžitok z lietania.
... ale to je na obežke napriamo s vrtuľou, čo má 9 gramov, toto bude iné - ťažké listy, prevodovka. Takže mňa zaujíma presne to, že kam je to rozumné až pritvrdiť - že mäkšie bude šetrnejšie mi je jasné, len to degraduje pôžitok z lietania.
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
m2 píše:Na Lynxovi som už došiel k nastaveniu brzdy na maximum, s oneskorením iba 0,1s ... už aj 0,3s mi vadilo. Neznášam, keď stiahnem plyn, a vrtuľa mi zabrzdí lietadlo ...
... ale to je na obežke napriamo s vrtuľou, čo má 9 gramov, toto bude iné - ťažké listy, prevodovka. Takže mňa zaujíma presne to, že kam je to rozumné až pritvrdiť - že mäkšie bude šetrnejšie mi je jasné, len to degraduje pôžitok z lietania.
Přiostřit tu brzdu můžeš vždycky.
Tahle vrtule je těžší a hlavně to má obrovskou setrvačnost.
Létáš plyn na kniplu , nebo na přepínači?
m2 píše:graup15 píše:Tady máš ten Castle log. A máš to na 3 i 6S.
http://www.electro-team.net/Images_team/Kira500.rar
Tak som to porovnal... no divné. Po zaokrúhlení na guľaté čísla:
2000W (cca 100A) ... K500: 48800rpm, K600: 46800rpm
... no pri 400W (cca 30A) sú tie otáčky u oboch prakticky identické!!!
to je štvrť kilowattu straty navyše na o triedu väčšom motore, to bude nejaká blbosť...
Ty to máš na CC50 a ja na CC100 = obaja tam máme 100A prúdy, predpokladám, že ten CC50 bude pri 100A už dosť mimo kalibrácie...
Mimochodom, čo za nastavenie časovania a PWM tam máš nastavené?
Tiež ma zaujíma, ako máš na CC nastavené rozbehy a brzdu, s CC som ešte prevodovaný pohon neletel, nech si neodfaklím prevodovku...
Až budu doma pošlu ti nastavení reglu.
No ... tie údaje z CC sú trochu "rozlietané", ale urobil som model z ustálených hodnôt, aj graf, čo spočíta DC z údajov z Kontroniku a z Tvojich nameraných hodnôt je veľmi podobný a čísla už vyzerajú logicky teraz...
čiže:
- Kv 500/26 z Tvojho merania (a I0 od Kontroniku) vychádza na 2750 (600/22 má 2290)
- pri 1700W na hriadeli osadenej 17x13RF a prevode 6,7:1 je príkon 500/26 2080W pri 82% (600/22 1980W pri 86%)
veľmi slušné.
čiže:
- Kv 500/26 z Tvojho merania (a I0 od Kontroniku) vychádza na 2750 (600/22 má 2290)
- pri 1700W na hriadeli osadenej 17x13RF a prevode 6,7:1 je príkon 500/26 2080W pri 82% (600/22 1980W pri 86%)
veľmi slušné.
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Nakadah píše:Koukam ze ta prevodovka je vazne jenom postrasena necim mastnym a to je vse. Co je to "kvalitni mazivo"? Nekdy si rikam, pro vyrobci neudelaji utesnenou prevodovku s olejovou naplni. Ma to vetsi ztraty nez s vazelinou? Nak
S.Neu: "Light oil might be a better choice for very high RPM - the usual grease fill is going to be getting pretty warm at very high speeds. I am looking at making a sealed version of the P32 and filling it with light oil ... You really don't want to fill the box full with oil - the idea is to use enough that you end up with a mist or fog when running at high speed. Grease is much more drag than the oil in any case."
Takže v tom Kontroniku vedia, čo robia a Stív len šetrí na puzdrení...
A ja že prečo z toho Najmotora čosi vyteká ... Už viem ...
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
m2 píše:Nakadah píše:Koukam ze ta prevodovka je vazne jenom postrasena necim mastnym a to je vse. Co je to "kvalitni mazivo"? Nekdy si rikam, pro vyrobci neudelaji utesnenou prevodovku s olejovou naplni. Ma to vetsi ztraty nez s vazelinou? Nak
............Takže v tom Kontroniku vedia, čo robia a Stív len šetrí na puzdrení...
A ja že prečo z toho Najmotora čosi vyteká ... Už viem ...
S převodovkou NEU bys neměl mít problém a za normálního stavu neexistuje aby z toho něco teklo. Na straně výstupní hřídele na vrtuli je těsnění, na přírubě k motoru je olej. papír. Kde Ti to teče?
Nak:
Představ si, že to utěsníš, naplníš olejem a poženeš to na ty točky co tomu dáváme
JMalik píše:S převodovkou NEU bys neměl mít problém a za normálního stavu neexistuje aby z toho něco teklo. Na straně výstupní hřídele na vrtuli je těsnění, na přírubě k motoru je olej. papír. Kde Ti to teče?
Keď som to demontoval kvôli odoslaniu na reklamáciu, okolie spoja motor-prevodovka bolo riadne zasvinené od maziva. Malo to nejakých cca 20 štartov.
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
m2 píše:JMalik píše:S převodovkou NEU bys neměl mít problém a za normálního stavu neexistuje aby z toho něco teklo. Na straně výstupní hřídele na vrtuli je těsnění, na přírubě k motoru je olej. papír. Kde Ti to teče?
Keď som to demontoval kvôli odoslaniu na reklamáciu, okolie spoja motor-prevodovka bolo riadne zasvinené od maziva. Malo to nejakých cca 20 štartov.
Mezi motorem a převodovkou je vložený ten olejový papír. Má tloušťku 0,15 mm. Jak se ti opře hřídel motoru vpředu o čelo převodovky, tak to nestáhneš a teče to tam.
Steve je ignorant na opakovaně stejné výrobní tolerance, všechno visí na šikovném montérovi co to skládá dohromady. Jak ti vypadnou ty vymezovací podložky, nebo něco ztratíš, případně složíš ze dvou motorů jeden, tak je hotovo
(Předpokládám, že nějaký Osel neroztrhnul ten papír kolem jednoho ze čtyř šroubů - to jde velmi snadno)
Re: Test: Kira 600-22/6.7 @ CC (voči Neu 1512/1.5Y/6.7 @ TGY
Kousla se mi nová Kira 500-26/6,7 s převodovkou
Stalo se to při prvním letu, bohužel mi ale ležel 4roky ve skříni.
Pohon je 5S vrtule 16x13.
V převodovce to není, tu jsem přemazal jak radí Graup15.
Kousnutý je skutečně motor. Když sundám převodovku tak se vlastní motor volně otáčí o cca 300°. Dál ani ťuk.
Nerozebíral jste někdo vlastní motor?
Nemůžu se do něj dostat.
Neví někdo jak je motor sestavený?
Už jste někdo posílal do němacka na servis, jak to probíhá?
Připojuji záznam logu z regulátoru.
Stalo se to při prvním letu, bohužel mi ale ležel 4roky ve skříni.
Pohon je 5S vrtule 16x13.
V převodovce to není, tu jsem přemazal jak radí Graup15.
Kousnutý je skutečně motor. Když sundám převodovku tak se vlastní motor volně otáčí o cca 300°. Dál ani ťuk.
Nerozebíral jste někdo vlastní motor?
Nemůžu se do něj dostat.
Neví někdo jak je motor sestavený?
Už jste někdo posílal do němacka na servis, jak to probíhá?
Připojuji záznam logu z regulátoru.
Re: Test: Kira 600-22/6.7 @ CC (voči Neu 1512/1.5Y/6.7 @ TGY
Kolik je tedy prosím cca reálný výkon toho kontroniku s vrtulí RF 18,5x12,5 na 5S
Děkuji moc
Děkuji moc
