Multiplex Funray

Větroně s pomocným elektromotorem a nejčastěji sklopnou vrtulí
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Vážka
Příspěvky: 948
Registrován: sob 17.01.2015 19:22
Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Multiplex Funray

#136 Příspěvek od Vážka »

Jasný, ale kořen mají stejný.
ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub
JETI DS-16
Uživatelský avatar
miky001
Příspěvky: 18
Registrován: pon 05.10.2009 0:00
Bydliště: Brno-venkov

Re: Multiplex Funray

#137 Příspěvek od miky001 »

O víkendu jsem zalítal nového Funraye, je to super éro a splnilo očekávání, i při pomalejším letu nemá tendenci padat po křídle, překvapil mě celkem velký rozsah rychlosti. Stavba trvala po pár hodinkách večer asi týden. Kvalita stavebnice super, všechno sedělo jak v Legu. Lepeno celé obyčejným středním vteřiňákem od Reicharda + serva a konektory tavkou. Hmotnot cca 1900g, kuličku dozadu nebylo potřeba dávat.
Setup: serva Savox SH-0261MG (velikost i výkon cca jako HS65), motor inrunner Mega 22 3S (cca 180g) časování 5stupňů, regl 80A Foxy G2 (cca 90g), vrtule 11x6,5, 3s LiPo 4000mAh (cca 350g).
Motor má mnohem větší odběr, než uvádí výrobce a možná to bude platit i pro jiné motory. Je to asi dané tím, že trámec dodaného unašeče má širší rozteč než obvykle, takže vrtule má pak větší průměr. S vrtulemi jsem hodně laboroval, při 12x8 (výrobce uvádí 40A, ale naměřil jsem 70A) to fičí kolmo nahoru jak ďas. Výrobce motoru uvádí 40A trvale, 70A špička do 20s běhu. Tak dlouho nikdy v jednom tahu nemotoruju, ale díky způsobu odvětrání modelu se motor nestihne chladit. Skončil jsem u vrtule 11x6,5 (50A). Letí to i tak svižně a motor se už tolik nepřehřívá.
Asi by to zasloužilo chladit i zepředu, ale je tam plná motorová přepážka a plný kužel. Nezkoušeli jste to někdo odvrtat? Mám trochu obavu, aby se tím nesnížila pevnost.

Doporučuji mix VOP/camber - při natažení výškovky jde dolů celá odtokovka o cca 4mm, při potlačení jde nahoru o cca 2mm. Dělá to mnohem lepší zatáčky a líp se rozbíhá při potlačení.
Pro zpomalení jsem zkusil cca 4mm celou odtokovku dolů, ale moc se to neprojevuje.
Brzda butterfly na 3 polohový spínač, první poloha vše v nule, druhá klapky asi 30stupňů dolu + křidélka 2 mm nahoru + výškovka 2mm potlačit, třetí poloha klapky 60 nebo víc stupňů + křidélka 4mm nahoru + výškovka 3mm potlačit. Při plné brzdě to slušně zpomalí a dá se ještě docela dobře ovládat křidélky i směrovkou. Těsně před přistáním brzdy stáhnu - model se naštěstí neprosedá.

Byla tu diskuse o ovládání - co kam dát. Mám plyn na kniplu plynu v plném rozsahu, brzdy na 3- polohovém přepínači (u Futaby je to SG), klapky proporcionálně samostatně na pravém slideru.
Futaba T16SZ
Energic, Thowt, FunRay, Nimbus 3600, Glasflügel H-206 HORNET
Yak55 1.8m, FunCub
Uživatelský avatar
BoŠ
Příspěvky: 1539
Registrován: ned 26.05.2013 11:06
Bydliště: Brno

Re: Multiplex Funray

#138 Příspěvek od BoŠ »

miky001 píše:O víkendu jsem zalítal nového Funraye, je to super éro a splnilo očekávání, i při pomalejším letu nemá tendenci padat po křídle, překvapil mě celkem velký rozsah rychlosti. Stavba trvala po pár hodinkách večer asi týden. Kvalita stavebnice super, všechno sedělo jak v Legu. Lepeno celé obyčejným středním vteřiňákem od Reicharda + serva a konektory tavkou. Hmotnot cca 1900g, kuličku dozadu nebylo potřeba dávat.
Setup: serva Savox SH-0261MG (velikost i výkon cca jako HS65), motor inrunner Mega 22 3S (cca 180g) časování 5stupňů, regl 80A Foxy G2 (cca 90g), vrtule 11x6,5, 3s LiPo 4000mAh (cca 350g).
Motor má mnohem větší odběr, než uvádí výrobce a možná to bude platit i pro jiné motory. Je to asi dané tím, že trámec dodaného unašeče má širší rozteč než obvykle, takže vrtule má pak větší průměr. S vrtulemi jsem hodně laboroval, při 12x8 (výrobce uvádí 40A, ale naměřil jsem 70A) to fičí kolmo nahoru jak ďas. Výrobce motoru uvádí 40A trvale, 70A špička do 20s běhu. Tak dlouho nikdy v jednom tahu nemotoruju, ale díky způsobu odvětrání modelu se motor nestihne chladit. Skončil jsem u vrtule 11x6,5 (50A). Letí to i tak svižně a motor se už tolik nepřehřívá.
Asi by to zasloužilo chladit i zepředu, ale je tam plná motorová přepážka a plný kužel. Nezkoušeli jste to někdo odvrtat? Mám trochu obavu, aby se tím nesnížila pevnost.

Doporučuji mix VOP/camber - při natažení výškovky jde dolů celá odtokovka o cca 4mm, při potlačení jde nahoru o cca 2mm. Dělá to mnohem lepší zatáčky a líp se rozbíhá při potlačení.
Pro zpomalení jsem zkusil cca 4mm celou odtokovku dolů, ale moc se to neprojevuje.
Brzda butterfly na 3 polohový spínač, první poloha vše v nule, druhá klapky asi 30stupňů dolu + křidélka 2 mm nahoru + výškovka 2mm potlačit, třetí poloha klapky 60 nebo víc stupňů + křidélka 4mm nahoru + výškovka 3mm potlačit. Při plné brzdě to slušně zpomalí a dá se ještě docela dobře ovládat křidélky i směrovkou. Těsně před přistáním brzdy stáhnu - model se naštěstí neprosedá.

Byla tu diskuse o ovládání - co kam dát. Mám plyn na kniplu plynu v plném rozsahu, brzdy na 3- polohovém přepínači (u Futaby je to SG), klapky proporcionálně samostatně na pravém slideru.
Pokud na malý rychlosti sáhneš do směrovky tak jde Funray okamžitě do vývrtky, a ve vývrtce ztrácí velice rychle výšku.
MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570
Odpovědět

Zpět na „Elektrovětroně“