Elektromobil na dálnici
Pravidla fóra
Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
- JirkaA
- Příspěvky: 6950
- Registrován: ned 17.08.2008 0:00
- Bydliště: Moravský kras ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobil na dálnici
v r. 89 stál speciál 91 okt. 8 korun za litr, průměrnej plat byl pod 3000. Dneska je průměrnej plat cca 38000.. Za 40 korun litr je to furt ještě levný, za míň jak polovičku 
OK2WY
- Kuba78
- Příspěvky: 2445
- Registrován: čtv 29.09.2005 0:00
- Bydliště: Vyšné Vlkodlaky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobil na dálnici
taky nezapomen ale zduraznit, ze dnesni prumerni rocni najezd prumerne ceske rodiny (20tkm) tehdejsi auta ani nahodou nemela, jezdilo se mene, takze i za ten benzin se utratilo v dusledku mene.. protoze nebylo kam jezdit a po 20tkm byly tehdejsi auta zraly na generalku a casto do srotu 
Re: Elektromobil na dálnici
Spíše lidi nejezdili 5km do práce, 2km obchodu, nevozili děcka do školy ... Jezdilo se spíše jen na výlety.
První dvě záležitosti řešili na kole, pěšky nebo ti línější autobusem a fakani chodili pěšky (třeba já 2,5 km)
.
První dvě záležitosti řešili na kole, pěšky nebo ti línější autobusem a fakani chodili pěšky (třeba já 2,5 km)
Re: Elektromobil na dálnici
Kuba78 píše:taky nezapomen ale zduraznit, ze dnesni prumerni rocni najezd prumerne ceske rodiny (20tkm) tehdejsi auta ani nahodou nemela, jezdilo se mene, takze i za ten benzin se utratilo v dusledku mene.. protoze nebylo kam jezdit a po 20tkm byly tehdejsi auta zraly na generalku a casto do srotu
Tyhle absolutní nesmysly, mě fakt dokážou rozesmát.
Rukama mi prošly tři 105/120 - otce, tchána, pak moje.
U první se dělala generálka při nějakých cca 70 000km, protože se mázla klika - málo oleje a chvátalo se na mistrovství ČR F3B. Heydrichova zatáčka vyhrála. Tchánova se negenerálkovala nikdy, prodala se s nějakými cca 100 000km. Ta moje bílá, byla z druhá ruky, GO dělal předchozí majitel opět někdy v cca 70 000, důvod byl, že upadl náhon zubačky a on jel dál. Takže se přebrousila klika, vyměnily šály a v rámci tuningu (když už to bylo rozebrané) vyměnily vložky a písty.
Já jí pak prodal na "traktor" s nějakýma cca 140 000 a hlavně s fatální korozí.
Takže 20 tisíc a generálka a šrot - čistá urban legend.
-
Bildy
- Příspěvky: 500
- Registrován: sob 28.09.2019 19:38
- Bydliště: malý město nebo že by větší víska ?
Re: Elektromobil na dálnici
MPml píše:Tyhle absolutní nesmysly, mě fakt dokážou rozesmát.
Rukama mi prošly tři 105/120 - otce, tchána, pak moje.
U první se dělala generálka při nějakých cca 70 000km, protože se mázla klika - málo oleje a chvátalo se na mistrovství ČR F3B. Heydrichova zatáčka vyhrála. Tchánova se negenerálkovala nikdy, prodala se s nějakými cca 100 000km. Ta moje bílá, byla z druhá ruky, GO dělal předchozí majitel opět někdy v cca 70 000, důvod byl, že upadl náhon zubačky a on jel dál. Takže se přebrousila klika, vyměnily šály a v rámci tuningu (když už to bylo rozebrané) vyměnily vložky a písty.
Já jí pak prodal na "traktor" s nějakýma cca 140 000 a hlavně s fatální korozí.
Takže 20 tisíc a generálka a šrot - čistá urban legend.
Já měl "120" z roku 81 do 160 tis, pak jsem jí prodal za 3,5 s vadným čerpadlem. Žádnou vážnější vadu nikdy neměla, aby mohla říct "DOST-NEJEDU!"....měnily se jen oleje, svíčky, kotouče+destičky vpředu-obložení vzadu, čepy, vejfuky, gumy...prostě, co se mění na každým autě. Nejslabším místem byla převodka řízení a čepy
- Kuba78
- Příspěvky: 2445
- Registrován: čtv 29.09.2005 0:00
- Bydliště: Vyšné Vlkodlaky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobil na dálnici
A jeje, to jsem zase vyvolal nevinnou nadsazkou vlnu nostalgie..
Re: Elektromobil na dálnici
Svého času jsem měl celou řadu generace Octávií - Felicia jako kabriolet (1959, motor 1089 50k), dále sedan (1961) a kombi (motory 1221, 46k). V podstatě zádný z těch motorů bez generálky nevydržel přes 100 tis. km, zejména tlaky ve válcích šly tragicky dolů. Přitom se olej (tehdy M6A) měnil po 5 tis. km, a ještě se většinou při výměně proplachovalo.
Později, jak jsem začal stavět dům, tak jsem to postupně prodal, posledního pak kombíka, který se jediný dal používat trochu jako normální auto a byl nejnovější (1967) v roce 1999.
Později, jak jsem začal stavět dům, tak jsem to postupně prodal, posledního pak kombíka, který se jediný dal používat trochu jako normální auto a byl nejnovější (1967) v roce 1999.
Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu
Re: Elektromobil na dálnici
JirkaA píše:v r. 89 stál speciál 91 okt. 8 korun za litr, průměrnej plat byl pod 3000. Dneska je průměrnej plat cca 38000.. Za 40 korun litr je to furt ještě levný, za míň jak polovičku
A Š120 v přepočtu vyšla na 750 tisíc, rumunská Dacia 1300 na 850 t., což nebyly nijak oslnivá auta, takže dnešní Zoe za 850 tisíc je vlastně úplná maňana a netuším, proč narážíte na "příšené" ceny, které si nemůže nikdo dovolit...
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)
- Celeron
- Příspěvky: 10859
- Registrován: pát 23.04.2010 0:00
- Bydliště: Nový Bydžov ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobil na dálnici
prikrylm píše:A Š120 v přepočtu vyšla na 750 tisíc
A jakpak jsi k tomu přepočtu došel? Já kupoval Š120L v roce 1984 za 63 tyček. Motor vydržel 110 tisíc, na 160 tisících ji brácha při havárce zrušil, všechny plechy byly ještě původní, nový byly čepy, vejfuk a brzdy.
Před tím jsme měli od roku 1967 Š 1000 MB De luxe, ta žrala olej už od 80 tisíc a kastle shnila na 100 tisících. Byla to zvláštní doba, každou neděli se jezdilo na vejlety po hradech a zámcích a jiných pamětihodnostech a přírodních krásách. Nojo Speciál byl za 2 kačky a rodiče přinesli domů měsíčně kolem čtyřky. Pamatuju na zvláštní věc, auta stejný značky a barvy se zdravila probliknutím světelnou houkačkou. To skončilo na všeobecný nasranosti lidí s příchodem normalizace.
Re: Elektromobil na dálnici
Jiri píše:Svého času jsem měl celou řadu generace Octávií - Felicia jako kabriolet (1959, motor 1089 50k), dále sedan (1961) a kombi (motory 1221, 46k). V podstatě zádný z těch motorů bez generálky nevydržel přes 100 tis. km, zejména tlaky ve válcích šly tragicky dolů. Přitom se olej (tehdy M6A) měnil po 5 tis. km, a ještě se většinou při výměně proplachovalo.
Později, jak jsem začal stavět dům, tak jsem to postupně prodal, posledního pak kombíka, který se jediný dal používat trochu jako normální auto a byl nejnovější (1967) v roce 1999.
Jistě - tyhle starý motory měly životnosti někde mezi 75 000 -120 000 km - pak se musela udělat GO . Typicky klika a šály (klika byla z 12050, takže jasná situace, vložky byly měkký, litěný - takže taky nic překvapivého. Ale že by ty motory byl KO po 25 000 - no to je fakt absolutní nesmysl.
Mj, když už jsme u těch životností kdysi a teď - tak vřele doporučuji si zkusit porovnat to proti třeba takovému o 50 let mladšímu slavnému
Re: Elektromobil na dálnici
prikrylm píše:A Š120 v přepočtu vyšla na 750 tisíc, rumunská Dacia 1300 na 850 t., což nebyly nijak oslnivá auta, takže dnešní Zoe za 850 tisíc je vlastně úplná maňana a netuším, proč narážíte na "příšené" ceny, které si nemůže nikdo dovolit...
No, když se podívám na cenu tebou vychvalované Zoe a srovnám to s cenou (o něco větší) Fabie - https://prodej-vozu.cz/nove-vozy/skoda/ ... 4_EALw_wcB, tak co je baví tom "zítra" (maňana)? 360 - 370 tisíc, ten rozdíl, ani při zvýšených cenách za předpokládanou dobu držení 10 let, neprojezdím, cena elektřiny jde také nahoru.
Hitec Aurora 9X
Re: Elektromobil na dálnici
Celeron píše: prikrylm: A Š120 v přepočtu vyšla na 750 tisíc...
A jakpak jsi k tomu přepočtu došel? Já kupoval Š120L v roce 1984 za 63 tyček. ...
Průměrná měsíční mzda v r. 1984 ~2800 Kč, dnes necelých 38000 Kč, takže tehdejších 63000 je dnes +-850000 ...
Omlouvám se za nepřesnosti...
(např. https://www.garaz.cz/clanek/ceny-aut-v- ... s-21002867)
DAF píše:No, když se podívám na cenu tebou vychvalované Zoe a srovnám to s cenou (o něco větší) Fabie - https://prodej-vozu.cz/nove-vozy/skoda/ ... 4_EALw_wcB, tak co je baví tom "zítra" (maňana)? 360 - 370 tisíc, ten rozdíl, ani při zvýšených cenách za předpokládanou dobu držení 10 let, neprojezdím, cena elektřiny jde také nahoru.
Já vím, že TO nejde srovnávat, ale když už s tím někteří začali..
Pořád nechápu, proč jsou z těch elektro aut všichni tak načepýření. Pořád se jednalo o návrhy a tuším, že už teď je jasné, že neprošly.
A ano, Zoe je supr do města a blízkého okolí. A ano jet s ní na dovolenou k moři je nesmysl.
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)
Re: Elektromobil na dálnici
prikrylm píše:...Pořád nechápu, proč jsou z těch elektro aut všichni tak načepýření. Pořád se jednalo o návrhy a tuším, že už teď je jasné, že neprošly.
A ano, Zoe je supr do města a blízkého okolí. A ano jet s ní na dovolenou k moři je nesmysl.
Tak si to tu znovu pročti. Částečně si už odpovídáš sám, znatelně větší nepraktičnost oproti čuďákům (dojezd), výrazně vyšší cena za znatelně menší auto, poměrně dlouhé doby "tankování" a jeho častější potřeba (hlavně na delších trasách), (zatím) řídká síť nabíječek, problémy s nabíječkami (často se nedaří jejich aktivace, vypadávají). Uvedl jsem pouze praktické věci, které zajímají uživatele. Opomíjím jejich direktivy nařizovaní z Bruselu a daňové znásilňování čuďáků a naopak "úplatky" v podobě dotací za pořízení EV. Tak jsem ti to usnadnil, nemusíš to tedy číst celé. Znovu zopakuju, abych mohl ekologicky žít, musím na to ekonomicky mít. A teď to bude sakra špatné.
Hitec Aurora 9X
Re: Elektromobil na dálnici
Furt nechápu, nikdo ti elektriku necpe, pořád jsou spalováky výrazně levnější, vyrábí se a prodávají.
Vypadávání nabíječek? Nějaká osobní zkušenost?
Vypadávání nabíječek? Nějaká osobní zkušenost?
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)