PC CESSNA - ARF 4kan - Pelikan
- Mikifrosty
- Příspěvky: 5
- Registrován: ned 20.07.2008 0:00
Tak jsem si (teda vlastně synovi
) taky pořídil jako úplný amatér tuto Cessnu od Pelikána ... Byla mi asi tak nejsympatičtější, i v obchodě mi ji pán předvedl a víceméně i doporučil jako perfektní start pro úplného začátečníka!
Tak jsem si ji postavil; pravda, taky mě překvapila nesouměrnost (nesouosost) táhla a páky u SOP, ale po odzkoušení se chovala dobře, tak jsem to neřešil...
Bohužel jsem řádně neutáhl (nezkontroloval dotažení) unašeče, který již byl připevněn, tak jsem jen nasadil vrtuli, nabil baterku a jel to zalítat...
Jenže jsem volil první start z ruky - po vytrimování jsem nasadil "plnej knedlík" a hodil ...
- prostě jsem byl už natěšenej, že jsem nedomýšlel škody ...
Bohužel vrtule i s unašečem vystřelila z hřídelky motoru a letadlo se "jalo" orat pole.
Škody:
* uražené táhlo od řízení předního kola (podle předchozích příspěvků asi taky zaaretuju)
* ulomený konec náběžné hrany pravého křídla (cca 1x5 cm) - dnes přilepeno
* prasklá plastová výstuha (vzpěra) křídla - snad ji bude mít na krámě ...
* upadnutá vrtule - naštěstí nepoškozena - dnes připevněna
Inu - budu se modlit, aby zítra moc nefoukalo, abych mohl se synem vyrazit na polní letiště a tam si snad konečně zalítáme ...
Tak jsem si ji postavil; pravda, taky mě překvapila nesouměrnost (nesouosost) táhla a páky u SOP, ale po odzkoušení se chovala dobře, tak jsem to neřešil...
Bohužel jsem řádně neutáhl (nezkontroloval dotažení) unašeče, který již byl připevněn, tak jsem jen nasadil vrtuli, nabil baterku a jel to zalítat...
Jenže jsem volil první start z ruky - po vytrimování jsem nasadil "plnej knedlík" a hodil ...
Bohužel vrtule i s unašečem vystřelila z hřídelky motoru a letadlo se "jalo" orat pole.
Škody:
* uražené táhlo od řízení předního kola (podle předchozích příspěvků asi taky zaaretuju)
* ulomený konec náběžné hrany pravého křídla (cca 1x5 cm) - dnes přilepeno
* prasklá plastová výstuha (vzpěra) křídla - snad ji bude mít na krámě ...
* upadnutá vrtule - naštěstí nepoškozena - dnes připevněna
Inu - budu se modlit, aby zítra moc nefoukalo, abych mohl se synem vyrazit na polní letiště a tam si snad konečně zalítáme ...
Já jsem jí tuhle při letu na zádech a následném přitažení výškovky ( samozřejmě instinktivně k sobě ) narval plnym plynem do pole.... No, trocha lepení a druhej den lítala zas jak nová. Prostě polystyren snese hodně... Teď jsem se zrovna vrátil z lítání, docela fučelo tak jsem se spíš pral s větrem, ale jako škola dobrý. Proti větru pomalu stála na místě a po větru na plnej plyn ječela jak tryskáč...

Taky jsem jí koupil a hodlám jí někdy v blízké době otestovat.No a protože mám jen zkušenosti s řízením směrovkou/výškovkou a to ještě naposled cca před 3 lety,tak mám z křidýlek trošku na poprvé obavy.Proto se chci zeptat - ať to hned při prvním vzletu nerozmlátím,jestli by šla tahle cessna bez úprav řídit jenom výškovkou/směrovkou.Křidýlka bych nezapojoval zatím vůbec a až by se mi řízení zase žažilo,zkusil bych je zapojit.Tak jak to je?Dá se s výchylkama co jsou v manuálu řídit směrovkou?Pak by mě zajímalo jak dlouho vám to lítá na tu 1500mAh lipolku.je to můj první elektrolet,tak jsem na to zvědavej co dokáže 
Alfa píše:No a protože mám jen zkušenosti s řízením směrovkou/výškovkou a to ještě naposled cca před 3 lety,tak mám z křidýlek trošku na poprvé obavy.Proto se chci zeptat - ať to hned při prvním vzletu nerozmlátím,jestli by šla tahle cessna bez úprav řídit jenom výškovkou/směrovkou.Křidýlka bych nezapojoval zatím vůbec a až by se mi řízení zase žažilo,zkusil bych je zapojit.Tak jak to je? Dá se s výchylkama co jsou v manuálu řídit směrovkou?
Ano dá se lítat jen na směrovku, ale je ni trochu "tupá". Jen bacha na ty trimy (viz výše)
Alfa píše:Pak by mě zajímalo jak dlouho vám to lítá na tu 1500mAh lipolku.je to můj první elektrolet,tak jsem na to zvědavej co dokáže
Na originál baterku při pohodovém lítání (na 1/2 plynu) cca 15minut.
Safari H41, T-Rex 450S, el. CESSNA 480 Pelikan, Futaba 7C 2.4
Já při bezvětří dokážu lítat i 24 minut na aku 1100mah... Ale to byl pokus s maximálním využívání klouzání. Jinak spíš těch 15 minut...
Nech si rezervu na přistání! Jinak já naopak doporučuju ovládat křidýlkama, jednak na tom nic není, jednak při malých výchylkách se letadlo nepropadá a tak nemusíš dorovnávat výškovkou. Hlavně si před prvním startěm vytrimuj všechny výchylky do nuly, aby ti to při prvním ( hození z ruky ?? ) neudělalo nějakou otočku kterou by jsi pak nestačil vyrovnat. A počítej s tím, že stačí na ovládání křidýlkama opravdu malá výchylka...
Nech si rezervu na přistání! Jinak já naopak doporučuju ovládat křidýlkama, jednak na tom nic není, jednak při malých výchylkách se letadlo nepropadá a tak nemusíš dorovnávat výškovkou. Hlavně si před prvním startěm vytrimuj všechny výchylky do nuly, aby ti to při prvním ( hození z ruky ?? ) neudělalo nějakou otočku kterou by jsi pak nestačil vyrovnat. A počítej s tím, že stačí na ovládání křidýlkama opravdu malá výchylka...
Dík za rady a infa.
Každopádně,co myslíte?Mám to risknout letět rovnou poprvé s křídélky a nebo mám pro jistotu jít jen do té směrovky a výškovky?Je to takové dilema,přecijen bych jí hned napoprvé nerad rozbil a jak jsem psal,naposled jsem měl RC ero v ruce cca před 3 lety a pomocí křidélek ho neřídil nikdy.
Další dotaz kterej jsem nenašel zodpovězen ani v manuálu k RC setu.
Dodávaná vysílačka k cessně má 2 led diody.Jedna je zelená,druhá červená.Do vysílačky jsem dal normální suché články a když jí zapnu,tak svítí červená i zelená dioda současně.nevíte někdo co která dioda znamená,jak se projeví až budou docházet baterie?Tahle důležitá věc v návodu nikde není-a nebo jsem špatně hledal,ale tomu moc nevěřim.
Zkoušel jsem nabít lipolku na maximum a pak staticky na plnej tah motoru vybít do stavu když už to moc netáhlo-trvalo to cca 5 minut.Proto bych se chtěl zeptat jestli za letu se odběr sníží a doba chodu motoru prodlouží?Taky lipolka po těch 5 minutách chodu docela hřála-odhadem 40-50 stupňů-je to normální?
Díky za infa.

Každopádně,co myslíte?Mám to risknout letět rovnou poprvé s křídélky a nebo mám pro jistotu jít jen do té směrovky a výškovky?Je to takové dilema,přecijen bych jí hned napoprvé nerad rozbil a jak jsem psal,naposled jsem měl RC ero v ruce cca před 3 lety a pomocí křidélek ho neřídil nikdy.
Další dotaz kterej jsem nenašel zodpovězen ani v manuálu k RC setu.
Dodávaná vysílačka k cessně má 2 led diody.Jedna je zelená,druhá červená.Do vysílačky jsem dal normální suché články a když jí zapnu,tak svítí červená i zelená dioda současně.nevíte někdo co která dioda znamená,jak se projeví až budou docházet baterie?Tahle důležitá věc v návodu nikde není-a nebo jsem špatně hledal,ale tomu moc nevěřim.
Zkoušel jsem nabít lipolku na maximum a pak staticky na plnej tah motoru vybít do stavu když už to moc netáhlo-trvalo to cca 5 minut.Proto bych se chtěl zeptat jestli za letu se odběr sníží a doba chodu motoru prodlouží?Taky lipolka po těch 5 minutách chodu docela hřála-odhadem 40-50 stupňů-je to normální?
Díky za infa.
Ahoj,
asi bych dal tak 60-70% plynu a model klouznul do trávy. Pokud budeš mít vše v neutrálu, poletí model rovně a bude stoupat. V rozumné výšce stáhni plyn tak na 30% a zkus zatáčku pomocí křídýlek. Stačí malé výchylky, výšku koriduj výškovkou. Myslím, že nebudeš mít problém.
Plný plyn není prakticky potřeba, model letí horizont na půl plynu a klouže slušně i bez motoru.
asi bych dal tak 60-70% plynu a model klouznul do trávy. Pokud budeš mít vše v neutrálu, poletí model rovně a bude stoupat. V rozumné výšce stáhni plyn tak na 30% a zkus zatáčku pomocí křídýlek. Stačí malé výchylky, výšku koriduj výškovkou. Myslím, že nebudeš mít problém.
Plný plyn není prakticky potřeba, model letí horizont na půl plynu a klouže slušně i bez motoru.
Ahoj,
ještě ke zbytku otázek. Myslím, že jedna dioda signalizuje accu (zelená) a červená dioda značí, že TX vysílá. Nemám to ale nikterak ověřené, je to jen domněnka.
Za letu odběr samozřejmě klesne a tím pádem se motorový chod problouží. Stejně tak se na jeho délce projeví i práce s kniplem plynu, málo kdy poletíš na plný plyn.
Standa
ještě ke zbytku otázek. Myslím, že jedna dioda signalizuje accu (zelená) a červená dioda značí, že TX vysílá. Nemám to ale nikterak ověřené, je to jen domněnka.
Za letu odběr samozřejmě klesne a tím pádem se motorový chod problouží. Stejně tak se na jeho délce projeví i práce s kniplem plynu, málo kdy poletíš na plný plyn.
Standa
Hlavně až ho budeš házet z ruky, dej tomu pořádnej švih, jinak se ti éro než nabere rychlost kterou potřebuje k letu propadne a třeba i spadne.
Já osobně zkontroluju výchylky, jestli jsou pohledově v nule, dám skoro plnej a švihnu s érem mírně nahoru ( cca 15 stupňů ) Éro okamžitě letí pod úhlem jakým jsem ho vyhodil a pak můžeš v klidu stáhnout plyn a nemusíš hned po startu tahat za výškovku...
Já osobně zkontroluju výchylky, jestli jsou pohledově v nule, dám skoro plnej a švihnu s érem mírně nahoru ( cca 15 stupňů ) Éro okamžitě letí pod úhlem jakým jsem ho vyhodil a pak můžeš v klidu stáhnout plyn a nemusíš hned po startu tahat za výškovku...
Zdravím, jsem už stará páka /36let/, ale nikdy jsem žádné letadlo neřídil. Proto mě to asi láká, ale tupej na tyhle věci snad nebudu. Přemýšlím o něčem, co koupit na začátek. Myslel jsem easy stara nebo easy glidera, toho mohu mít již za 6500 s graupnerem vysílačem a plně osazenýho. Ale nechci zase na začátek dávat skoro 7tis za něco, co si nejsem jist, zda mě chytne. Tahle cessna se mi jeví sympaticky kvůli motoru, křidélkům a rozumné ceně. Asi bych také uvítal mód 2, tedy výškovku a křidélka vpravo, přijde mi to poměrně logičtější.
Co by mě však zajímalo...jak to létá, jak je složitá a jak se s ní přistává s podvozkem do vyšší trávy, jde mi o ten podvozek, aby vydržel. Případně bych ho zatím nemusel vůbec dávat.
Jak je to s dosahem toho dodávaného vysílače? Neuletí mi to?
Díky za odpověď...
Co by mě však zajímalo...jak to létá, jak je složitá a jak se s ní přistává s podvozkem do vyšší trávy, jde mi o ten podvozek, aby vydržel. Případně bych ho zatím nemusel vůbec dávat.
Jak je to s dosahem toho dodávaného vysílače? Neuletí mi to?
Díky za odpověď...
Ahoj,
uletět to může vždy, ale to každý model. Vysílač je jen jednoduchý, a tyto peníza od toho člověk nemůže čekat žádné zázraky, ale na naučení je to dobrá volba. Mám v práci kolegu, který s Cesnou bez problémů lítá a je to jeho první model. Pár šrámů na na křídlech sice přibylo, ale není to nic drastického a za 200Kč se dají vždysky koupit křídla nová. Pokud ale člověka modelařina chytne, hodně rychle vymění vysílač za lepší typ, toto je skutečně jen hodně slabý základ.
Letu zdar Standa
uletět to může vždy, ale to každý model. Vysílač je jen jednoduchý, a tyto peníza od toho člověk nemůže čekat žádné zázraky, ale na naučení je to dobrá volba. Mám v práci kolegu, který s Cesnou bez problémů lítá a je to jeho první model. Pár šrámů na na křídlech sice přibylo, ale není to nic drastického a za 200Kč se dají vždysky koupit křídla nová. Pokud ale člověka modelařina chytne, hodně rychle vymění vysílač za lepší typ, toto je skutečně jen hodně slabý základ.
Letu zdar Standa