Zacházení s LiPo v běžném provozu

Budoucnost klepe na dveře. Zde se diskutuje o různých aspektech elektropohonu - motorech, akumulátorech a regulátorech, klidně i o převodovkách a vrtulích.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
m2
Příspěvky: 5838
Registrován: ned 03.06.2007 0:00
Bydliště: DNV
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od m2 »

zdekar píše:Většinou po létání mám napětí na článek 3,8 - 3,85V ...

to je dosť "konzervatívna hodnota". 3,85V je tak na úrovni cca 50% minutej kapacity (záleží na type baterky). Ja osobne mám po pristátí 3,65V-3,7V. Takže dajaké tie sekundy motorového letu ešte kľudne pridaj.
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Uživatelský avatar
mph1
Příspěvky: 38
Registrován: ned 25.01.2009 0:00
Bydliště: Beroun

#17 Příspěvek od mph1 »

m2 píše:Tá tabuľka nie je o samovybíjaní, ale o (nevratnej) strate kapacity.


V tom pripade bych tyto udaje zpochybnil na zaklade vlastnich zkusenosti. Mam LiIon baterku v kamere (uz asi 6 nebo 7 let) a prestoze je nejmene 2x rocne nabita na 100% kapacity (pochybuji, ze mi vyrobce 50% venoval jako rezervu, abych ji setril) a je samozrejme skladovana pri pokojove teplote, soucasny stav neni rozhodne 100% ztrata kapacity (20% p.a.), ale celkove ne vice nez 10%. Stale vydrzi plus minus 6 hodin.

Faktem je, ze neni urcena k nabijeni/vybijeni velkymi proudy, ale zase neresim 7 let pokroku v technologii.
[b]Esky Lama V4 2G4[/b] [i](SoBB: 3)[/i]
[i]Wheely King 4x4 (55t), FlySky GT-3B, Turnigy 5000[/i]
Uživatelský avatar
zdzd
Příspěvky: 11504
Registrován: ned 04.05.2003 0:00
Bydliště: Břeclav

#18 Příspěvek od zdzd »

Souhlasím, ta tabulka kecá. Svoje accu průběžně měřím a mám naprosto odlišné výsledky.

http://www.rcmania.cz/modules.php?name= ... c&start=12
Odpovědět

Zpět na „Elektropohon“