Hukot na plný plyn
Já si myslím, že ta obrácená montáž pomůže, prože při ní jsou vibrace tlumeny hmotou celého motoru, který by se rozrezonoval na jiné frekvenci. Ten můj vymlácený motor se rozrezonoval, až když jsem čumák předělal na přední montáž. Stalo se to myslím hned při druhém letu v této konfiguraci. No a já jsem se nepoučil, čumák polepil, s tím že než přijde nový motor budu muset být s plynem opatrnější
Při druhém "rozprsku" se dokonce zlomila hřídel...
coro píše:http://www.rcmania.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=25625
Rovnaké príznaky.. tentoraz jasný dôvod.
...
V súvislosti s týmto ma zaujal nápis pri nejakom plnotučnom Hyperion motore, že vraj "veľké obežky nie je väčšinou možné dostatočne upevniť pri klasickej montáži" - a podporujú len opačnú montáž, t.j. vrtuľa sedí na rotore a celý motor je pred prepážkou.
Ten motor má navyše na rotore tenké veľké ložisko okolo celého statoru, nevyzerá to tak že by zachraňovali nejakú konštrukčnú nedokonalosť - beriem to vážne.
"Note that the Zs40 series are "backmount only" (a.k.a. radial mount), as large outrunners cannot be reliably front-mounted in most models."
http://www.hyperion-world.com/products/ ... -ZS4025-14
Myslíte si že pri obrátenej montáži, je menšia pravdepodobnosť rezonancie??
Pokud je to možné, tak u větších oběžek tu obrácenou montáž nepoužívám, dost to namáhá ložiska. Někteří výrobci tam mají sice ložisko navíc, nebo se přidává další ložiskové uložení na motorové lože (ten domeček u akrobatů), ale snažím se tomu vyhnout.
(Ale např. LV má myslím i ty velké obludné oběžky na zadní montáž, další to montují obdobně)