Stránka 2 z 2
Napsal: pon 30.08.2010 17:59
od bitovod
radek.domin píše:bitovod píše:Předpokládám, že bych se mohl dostat na vzletovku kolem 75g. Jak vidíte letuschopnost?
Aby to letalo rozumne, potrebujes se dostat na hmotnost okolo max 60g. Z ceho si tu hmotnost vypocital? Pocitas s tim ze tam nebudes mit tu 9g vyvazovaci kulicku?
Jinak si myslim ze tlacnej motor na pylonu je pro podobnem model fakt blbost. Pri tejhle hmotnosti vrtuli na gumickovym unaseci nemuzes nic udelat a motoru uz vubec ne. Pylonem si jenom zkomplikujes konstrukci a bude to tezsi.
No hmotnost je spíš odhad - motor 5g, regulátor 6g, dvě serva 7.5g, baterky 12g, přijímač 4.5g. To je dohromady 35g, nemám v tom vrtuli, kabely, konektory k baterce a bižuterii vůbec. Vlastní Fox bez kuličky by měl mít nějakých 38g, takže i když se mi podaří nějaký gram ušetřit oholením regulátoru a serv, tak to stejně naberu bižuterií a pod 75g se asi jen tak nedostanu.
Fakt je, že co jsem viděl videa, tak běžná letovka byla kolem 120g, takže rezervu to zřejmě nějakou mít bude, to co plánuju já je spíš lehčí, než je "publikovaný průměr".
A s tím motorem na pylonu - je to velká komplikace, to je mi celkem jasný, ale při tom, jak jsem "šikovnej" bych z toho měl lepší pocit, ale jestli tvrdíš, že při takovéhle váze je problém tomu ublížit, asi to ještě zvážím, výrazně by to zjednodušilo stavbu

Je fakt že na YT jsem videl i čumákovku z nějakých dvaceti metrů a taky s tím šel do vzduchu hned znova...
Napsal: úte 31.08.2010 17:10
od bitovod
Ještě si trochu pokecám...
Váhám mezi 5g hexTronikem:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6312
(to s vrtulí 4540, případně tak o palec zmenšenou a poskládanou na čtyřlist)
a 10g 18-11:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5358
(a toho asi s 5030)
Je to pět gramů navíc, současně ale také dvojnásobný výkon. Tak nevím, mám šetřit váhu za každou cenu, nebo se ten výkonnější motor "uveze"? Je mi jasné, že Foxík bude mít bez motoru klouzavost skoro jako raketoplán, takže by mě už asi těch 5g navíc nevytrhlo, v celkové hmotnosti je cca to 75g nebo 80g.
Napsal: úte 31.08.2010 17:22
od Luzr
Urcite 1811. Ten 5g s drzakem vazi asi 9g, 1811 asi 11g a ma o dost vetsi vykon.
Vrtuli doporucuji GWS4.5x4 nebo 5x4.3 (ale podle okolnosti jde jit snad az na GWS 6x5, to uz bude staticky hrat, ale za letu kdyz to bude lehky letadlo, tak by to melo byt OK).
Napsal: úte 31.08.2010 17:51
od bitovod
No když je to tak, tak půjdu do toho desetigramového se 4.5x4 (a jestli se nevzdám myšlenky na pylonizaci, tak zkusím "ubrat" na čtyřlist 4x4 nebo menší a uvidím). Ty dva gramy a dolar navíc mě fakt už nevytrhnou. Díky.
Napsal: stř 22.09.2010 18:07
od bitovod
Tak jsem objednal, osadil, postavil - a dneska zalétal. Trochu jsem to shrnul tady:
http://foto.prelude.cz/foto_minifox.html, bohužel (nebo bohudík, ani nevím) jsem byl na poli sám, takže letovky ani video nemám.
Re: Konverze házedla Multiplex Fox na elektromotor
Napsal: pát 19.08.2011 23:11
od olisoft
Ake vychylenie a potlacenie motora ste spravili pri verzii s 9g motorom?
Re: Konverze házedla Multiplex Fox na elektromotor
Napsal: pát 19.08.2011 23:38
od bitovod
Já měl (viz dále) na miniFoxovi ten 10g nakonec v čumáku, vyosení jsem dělal od oka, asi nejlíp je to vidět na té první fotce:
http://foto.prelude.cz/img_minifox/image_1.html.
Nedá se říct, že by to nelítalo, naopak, lítalo to docela svižně, bylo to takové ostřejší na řízení, ale dalo se s tím žít. S čím se ale žít nedalo a kvůli čemu jsem ho nakonec demontoval bylo, že jsem při prakticky každém přistání do trávy přišel o vrtuli - ty GWS mi i na gumičkáči praskaly u kořenu. Jak je ta malá potvora docela rychlá, tak i při jemném přistání prostě zahučela mezi drny a ta vrtule se někam šprajcla a nejméně jeden list nechala někde cestou.
Navíc když se podíváš na siluetu letadla z boku, zjistíš, že i při katolickém přistání je vrtulový unašeč asi první bod, který se dotkne země. Zkoušel jsem různé gumičky, jestli by třeba nepomohla nějaká měkčí a výsledek byl jen ten, že jsem párkrát ztratil vrtuli za letu (což mě třeba u nějakého malého APC, které jsem tam testoval, vysloveně hodně mrzelo).
Kdybych byl býval udělal ten pylon, možná by Foxík lítal ještě teď, ale s takovouhle spotřebou vrtulí mně to fakt moc nebavilo, takže následovala demontáž vybavení a prakticky zrušení letadla. Možná ho někdy v budoucku ještě jednou koupím a zkusím tu pylonovou verzi, navíc bych určitě nějak zmenšil úhel seřízení, zdálo se mi to až přehnané (ono to u házedla je logické, ale RC už to trochu překáží).
Re: Konverze házedla Multiplex Fox na elektromotor
Napsal: sob 20.08.2011 8:58
od olisoft
Vdaka za odpoved a rady.
Budem mat sklopku, tak to dufam prezije viac, ved uvidim. Prinajhorsom z neho spravim bezmotorovy glider a bude vynasany nejakym vacsim motoracikom.
Re: Konverze házedla Multiplex Fox na elektromotor
Napsal: sob 20.08.2011 10:43
od bitovod
olisoft píše:... Budem mat sklopku, tak to dufam prezije viac, ved uvidim. ...
Jestli můžu vyzvídat - jakou sklopku, jak velkou, od koho? Já bych tam byl býval taky asi malou sklopku dal, ale nebyl jsem úspěšný v hledání nějaké vhodně malé a dělat se mi jí nechtělo.
Re: Konverze házedla Multiplex Fox na elektromotor
Napsal: sob 20.08.2011 13:39
od olisoft
taketo cosi, podobne rozmery ma aj sklopka ktoru predavaju v sete vrtula-motor-regel pre fox na nete.
Kuzel je plastovy, tak uvidim ako potom vydrzi.