Stránka 2 z 2

Napsal: úte 25.05.2010 12:55
od Abu
JENDA01 píše: autáky má na starosti původní prodavač.

:roll: :(

Napsal: úte 25.05.2010 14:28
od LETEC_AMATER
Ach jo ........prodavači stejní???????? tak to se toho az tak moc nezmeni

Napsal: úte 25.05.2010 16:06
od pns
radsi nic...

Napsal: úte 25.05.2010 23:39
od JENDA01
LETEC_AMATER píše:Ach jo ........prodavači stejní???????? tak to se toho az tak moc nezmeni


Nemusíte fňukat :lol: Na letadla má Houška svůj pult a obsluhuje si to sám. V zádu letadla ve předu auta. U těch autáků je tam ten starší prodavač myslím ten co je v tom aktivní a je v tom dobrej. Jako prodavač mě nevadil.


Jenda

Napsal: ned 30.05.2010 14:11
od nostromo
V hobbyteamu to stalo za prd a stat bude, pokud tam zustane stare osazenstvo. Mezi nami ani Houska neni vyhra. Nezapomenu, kdyz mi jednou cpal, jak je Raptor E550 nejlepsi 3D elektrika na svete, nad kterou nikdy nebude, tim mi bylo jasne, ze si nemame o cem povidat.

Napsal: ned 30.05.2010 14:21
od AR1
JENDA01 píše:
LETEC_AMATER píše:Ach jo ........prodavači stejní???????? tak to se toho az tak moc nezmeni


Nemusíte fňukat :lol: Na letadla má Houška svůj pult a obsluhuje si to sám. V zádu letadla ve předu auta. U těch autáků je tam ten starší prodavač myslím ten co je v tom aktivní a je v tom dobrej. Jako prodavač mě nevadil.


Jenda


No jak kdy, mě vzadu obsluhoval ten prodavač. Chtěl jsem Pohoda kužel (nebo MP) a listy Aeronaut 13/10, pán mi nabídl Ray kužel a listy Graupner, že je to totéž. Na můj argument ohledně max. povolených otáček pán pokrčil rameny. Nevědět předem o co jde, tak jsem si koupil pěknou blbost. To jako sorry.

Napsal: ned 30.05.2010 14:43
od m2
AR1 píše:listy Aeronaut / listy Graupner ... Na můj argument ohledně max. povolených otáček pán pokrčil rameny.

to by asi urobil každý normálny človek. ono totiž uvádzané hodnoty max RPM a u AE a Gr nie sú dosť dobre porovnateľné, ťažko teda očakávať dajakú inú reakciu.

Napsal: ned 30.05.2010 16:37
od AR1
Každý normálny človek - nechápu :?:

Graupner má max povoleno tuším že 7000 otáček, Ae 12000 (15? - teď nevím). Mě to přijde dost exaktní, abych je nezaměnil.

Napsal: ned 30.05.2010 17:08
od m2
AR1 píše:Každý normálny človek - nechápu :?:
Graupner má max povoleno tuším že 7000 otáček, Ae 12000 (15? - teď nevím). Mě to přijde dost exaktní, abych je nezaměnil.

na papieri to exaktné je, ale reálne sa roztrhnú pri podobných otáčkach (lietal som trebárs 13x,65 / 13x10 / 13x11 AE a na tom istom hriadeli aj 14x9,5 Gr - a už na zemi to bolo 7700rpm, vo vzduchu okolo 9000rpm a Gr. nemala žiadny problém.

čo som vysledoval a odskúšal, zatiaľ čo prekročenie otáčok uvádzaných u AE (pre tie vrtule, ktoré to číslo majú menšie ako 16000rpm) vedie zaručene k roztrhnutiu vrtule, u Gr to funguje asi tak, že ak na zemi staticky nie je prekročené max uvádzané rpm, vo vzduchu to vrtuľa zvykne vydržať aj po odľahčení.

samozrejme to nedokážem garantovať, ale empirické výsledky mám takéto.

takže to kývnutie plecom je podľa mňa na mieste - je len na zákazníkovi, či si vyberie AE s uvádzanou skutočne hraničnou hodnotou max. otáčok a "uhlída" si odľahčenie alebo siahne po Gr. s konzervatívnym údajom. čo sa týka konečného použitia, tie vrtule si budú stáť veľmi podobne.

Skôr som zarazený, že niekto ponúkne k 13x10 AE (čo je špeciálna odľahčená vysokootáčková vrtuľa) ako alternatívu Gr, kde v danom ani podobnom P/D nič také neexistuje, a už vôbec nie v gramáži listov.

Napsal: ned 30.05.2010 17:39
od AR1
m2 píše:
AR1 píše:Každý normálny človek - nechápu :?:
Graupner má max povoleno tuším že 7000 otáček, Ae 12000 (15? - teď nevím). Mě to přijde dost exaktní, abych je nezaměnil.

na papieri to exaktné je, ale reálne sa roztrhnú pri podobných otáčkach (lietal som trebárs 13x,65 / 13x10 / 13x11 AE a na tom istom hriadeli aj 14x9,5 Gr - a už na zemi to bolo 7700rpm, vo vzduchu okolo 9000rpm a Gr. nemala žiadny problém.

čo som vysledoval a odskúšal, zatiaľ čo prekročenie otáčok uvádzaných u AE (pre tie vrtule, ktoré to číslo majú menšie ako 16000rpm) vedie zaručene k roztrhnutiu vrtule, u Gr to funguje asi tak, že ak na zemi staticky nie je prekročené max uvádzané rpm, vo vzduchu to vrtuľa zvykne vydržať aj po odľahčení.

samozrejme to nedokážem garantovať, ale empirické výsledky mám takéto.

takže to kývnutie plecom je podľa mňa na mieste .


Tak to fakt sorry ale tohle rozhodně normálnímu člověku hlavou neproběhne, aby jen pokrčil rameny jako že je to buřt jakou vemu....