V jakém letovém modu (předvolbě) jste začínali?

Všechno co je o modelech vrtulníků, ale nevejde se do jiné vrtulníkové kategorie.

V jakem modu jsme poprve zvedli svuj 6kanalovy vrtulnik do vzduchu?

Normal (otacky od 0)
50
74%
Idle 1 (konstantni otacky)
18
26%
 
Celkem hlasů: 68

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
OPR
Příspěvky: 5682
Registrován: stř 21.07.2010 0:00
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od OPR »

michalll píše:Začínal jsem (a ještě stále povětšinou lítám) na normal, kvůli "reflexu" z letadel...


...... promiň ale nějak si nedovedu představit jak "v ten moment" má vypadat reflex z letadel :D je mi jasný jak to zkončí :) (to umim taky :lol: ) jde mi čistě jen o provedení toho reflexu. :)
Uživatelský avatar
Bizon
Příspěvky: 1040
Registrován: stř 10.12.2008 0:00
Bydliště: Jižní Morava(Veseli n. M.); Praha 10 (Chodov-Kunratice)

#17 Příspěvek od Bizon »

zdzd píše:Navíc když se otáčky v půrvní čtvrtině mění z nuly na něco, tak ani gyro ani vrtulka nefunguje tak jak by měly. To je další možný a zbytečný zdroj problémů.

Ta první čtvrtina je tam jen na roztočení a dotočení, pro úplného začátečníka který chce operovat jen pákou plynu, nechce cvakat autorotaci...

Jinak ale souhlasím že plyn má být +- konstantní, nechápu proč má Align v manuálech normál mód tak zkriplený, když se mení současně otáčky i náběh tak se stroj skoro nedá udržet v konstantní výšce...
Uživatelský avatar
silcom
Příspěvky: 827
Registrován: úte 05.01.2010 0:00
Bydliště: Beroun

#18 Příspěvek od silcom »

zdzd píše:
Kenny McCormick píše:Hlasoval som A, pretoze je to pravda, ale velmi skoro, snad po 10-tich baterkach /nevedel som este ani kludne visiet/ som prisiel na to, ze to nieje dobre a presiel som na konstant, ktory bol v mojom pripade jemne V.


Navíc když se otáčky v půrvní čtvrtině mění z nuly na něco, tak ani gyro ani vrtulka nefunguje tak jak by měly. To je další možný a zbytečný zdroj problémů.

To je síce možné, lenže skús si spomenúť na svoje totálne začiatky. Ja neviem s čím si začínal, ale elektrika to asi nebola, že? A teraz si predstav, že dostaneš do ruky helinu, ktorú máš prvýkrát v živote dať do vzduchu a rotor sa ti bez milosti roztočí napr. na 70% výkonu a otáčok. A ako by to nestačilo tak ešte musíš myslieť aj na to, že máš tam na rádiu nejaký vypínač, ktorým sa to vypína. Tak to mi teda príde oveľa jednoduchšie a hlavne bezpečnejšie dať všetko na jednu páčku, ktorou idem s výkonom až do nuly. Nedávno som presne toto "testoval" na svojom bráchovi. Úplne prvý reálny vis. A môžem Ti povedať, že to zvládol bravúrne, ale aj vďaka tomu, že si mohol helinu takpovediac pomaly "ošahať", keď sa pomaly dostávala do otáčok.
Pozri si toto video, je to síce zostrihaná verzia bez "medzipristátí", ale vo finále on mal z toho dobrý pocit - pretože keď mu helina utekala príliš vysoko alebo niekam inam, tak ju proste pustil k zemi. A pomaly si zvykal. A výsledkom je pekný prvý let a spokojný nováčik. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=sJKOJLueTO0
Uživatelský avatar
psena
Příspěvky: 4179
Registrován: stř 09.12.2009 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od psena »

OPR píše:Tady je potřeba narovnat pár věcí ;-)
Rozdíl mezi letovim režimem "NORMAL" a "IDLE-UP" je tady drobet překroucenej.

nevím kdo komu napovídal že IDLE-UP = konstatní otáčky :?:
...... proboha od kdy?? - alespoň já jsem se musel ke "konstatním" otáčkám složitě prokousávat zdlouhavou laborací a křivkováním....... a stejně nakonec nebyli konstatní :)

A POTOM přece i na let. režimu "NORMAL" si tu křivku plynu musím upravit kuli max. otáčkám - takže :D

A ta nula na začátku? :? no nevím já bych jí tam nedával :P


No tys to zase rozcisl....
myslim, ze je dost pochopitelny, ze jsem pouze chtel jasne naznacit rozdil mezi krivkou Normal zacinajici nulou a krivkou pro Idle ktera se snazi udelat otacky konstatni. Ze nejsou skutecne konstatni je snad kazdymu jasny, a nemusis to snad ani psat, ne?

Takze tys zacinal na krivku bez nuly, hned pri prvnim vzletu? Dobrej!
Uživatelský avatar
psena
Příspěvky: 4179
Registrován: stř 09.12.2009 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od psena »

Bizon píše:
Jinak ale souhlasím že plyn má být +- konstantní, nechápu proč má Align v manuálech normál mód tak zkriplený, když se mení současně otáčky i náběh tak se stroj skoro nedá udržet v konstantní výšce...


Ta krivka , nad kterou u Alignu asi nikdo nepremyslel :) proste funguje.
Samozrejme zveda se nabeh stejne s otackama, coz nevypada zrovna jako ideal, ale ja jsem s touhle pohodovou krivkou uz druhou baterku odvisel v garazi kde neni na sirku moc mista a dokonce jsem si delal presuny v delce cca 8m pred sebe. S vyskou jsem nemel problem, reakce na kolektiv+plyn jsou velmi hodny oproti tomu kdyz prepnu na Idle a kazdy pohnuti kolektivu se samozrejme projevi razantneji.
Samozrejme litat s tim bych uz ted asi nechtel :lol:
Uživatelský avatar
XB8R
Příspěvky: 905
Registrován: stř 09.08.2006 0:00
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od XB8R »

zdzd píše:
Kenny McCormick píše:Hlasoval som A, pretoze je to pravda, ale velmi skoro, snad po 10-tich baterkach /nevedel som este ani kludne visiet/ som prisiel na to, ze to nieje dobre a presiel som na konstant, ktory bol v mojom pripade jemne V.


Navíc když se otáčky v půrvní čtvrtině mění z nuly na něco, tak ani gyro ani vrtulka nefunguje tak jak by měly. To je další možný a zbytečný zdroj problémů.
Já jsem v začátcích vycházel ze zkušeností p. Klabačky,který radí nastavit v Normal plyn začínající od 0. Je to jen na nácviku visu. Používal jsem toto nastavení v pohodě a dokonce i gyro gyrovalo. Divím se.že zdzd se v tomto neshoduje s p. Klabačkou :-)
Uživatelský avatar
Colin1000
Příspěvky: 211
Registrován: pát 29.10.2010 0:00
Bydliště: Žacléř okr. Trutnov, ČR
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od Colin1000 »

Úplné začátka jsem prožil se 4ch setovými hračkami Esky, tedy od nuly. Svůj první 6ch jsem však poprvé vznesl na idl1 s govikem a tam jsem i zůstal - prozatím.
Outrage Fusion50+HC3-SX,Protos470/MVVS+Spirit,Swift II,DX8,XrayT2/009,Phantom4+Huawei M3
Uživatelský avatar
psena
Příspěvky: 4179
Registrován: stř 09.12.2009 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od psena »

Kenny McCormick píše:
Hlasoval som A, pretoze je to pravda, ale velmi skoro, snad po 10-tich baterkach /nevedel som este ani kludne visiet/ som prisiel na to, ze to nieje dobre a presiel som na konstant, ktory bol v mojom pripade jemne V. Cize by som rad dal aj B/ :wink: , aj ked to uz nejde.


Zkus ale Kenny pomyslet na ty, co se prvni mesic sotva odlepi od zeme a to myslim doslova?
Ja se tady snazim resit naproste zacatky, ze prejdes na Idle po 10ti baterkach je idealni a cim driv tim lip, ale kazdej nema to stesti mit takovy vlohy a nebo zacinat v takovym veku jako mas ty.
Nekdo by mozna rekl, ze ten kdo nezvedne heli prvni mesic do vubec vzduchu to ma radsi vzdat... je to velkej omyl! I takovi uz litaji, jen to dele trvalo.
Uživatelský avatar
OPR
Příspěvky: 5682
Registrován: stř 21.07.2010 0:00
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od OPR »

psena píše:
No tys to zase rozcisl....
myslim, ze je dost pochopitelny, ze jsem pouze chtel jasne naznacit rozdil mezi krivkou Normal zacinajici nulou a krivkou pro Idle ktera se snazi udelat otacky konstatni. Ze nejsou skutecne konstatni je snad kazdymu jasny, a nemusis to snad ani psat, ne?

Takze tys zacinal na krivku bez nuly, hned pri prvnim vzletu? Dobrej!


Mne to tedy jasné nebylo z toho popisu ......... no nic to je možná jen můj problém ......... sem totiž drobet retardovanej.

Takze tys zacinal na krivku bez nuly, hned pri prvnim vzletu?

No ona to byla křivka drobet složitější ......... nebyla klasická jako do "v" jak seš zvyklej nebo naučenej. Ale byla tak trochu "lineární" . 60-63-67-70-73-77-80 (je to jen pro ukázku - přesně si to už nepamatuju !!!!)
Ale roztáčel a odstavoval jsem rotor od motoru vypínačem autorotace. tenkrát mi to tak nastavil jeden kluk co mi pomáhal a řekl "hop" :D Ale nulu jsem na začátku neměl.
Uživatelský avatar
psena
Příspěvky: 4179
Registrován: stř 09.12.2009 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od psena »

Naopak, vsimas si nekdy az temer nepodstatnych detailu.
Myslel jsem, ze tady bude dost jasny vo co go. Pravda, mohl jsem treba napsat A/ krivka ktera zacina nulou a B/ krivka ktera nezacina nulou :lol:
Ale jsem rad, ze vetsina lidi moji chybu velkoryse presla :lol:
tomanos
Příspěvky: 216
Registrován: úte 02.12.2008 0:00
Bydliště: Trnava, SR
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od tomanos »

Ja som začínal rovno na konstant (idle1). Reflex z lietadla som mal len 1x, ale zaobišlo sa to bez ujmy. Normal mi je síce pri elektro heli viacmenej zbytočný, ale zvykol som si ho používať len na rozbeh rotora. Ak náhodou prejdem na nitro, tak sa mi to možno zíde 8) .
Uživatelský avatar
vaio
Příspěvky: 217
Registrován: úte 04.11.2008 0:00
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od vaio »

Začínal jsem v normal - otáčky od 0. Dodnes si to živě vybavuji - malé otáčky, velký úhel náběhu, heli se kolíbala na hranici ovladatelnosti, spocený až na prde...
Jen jsem se trochu naučil viset, používal jsem jen IDLE1 a governor režim. Jak jsem byl překvapený ovladatelností a citlivostí řízení!
Rádio jsem měl od začátku v módu 2 - nikdy předtím jsem s žádným RC nelítal a vyhovovalo mi to, že se RC ovládá pravou rukou (palcem) stejně jako skutečné letadlo kniplem - lítám s ultralajty.
Bývalo: ALIGN T-REX 500 ESP 3G, DX7, Phoenix RC

Nejlepší věci na světě nejsou věci.
Uživatelský avatar
Kenny McCormick
Příspěvky: 3250
Registrován: pát 28.08.2009 0:00
Bydliště: Prešov, SK

#28 Příspěvek od Kenny McCormick »

psena píše:Zkus ale Kenny pomyslet na ty, co se prvni mesic sotva odlepi od zeme a to myslim doslova?
Ja se tady snazim resit naproste zacatky, ze prejdes na Idle po 10ti baterkach je idealni a cim driv tim lip, ale kazdej nema to stesti mit takovy vlohy a nebo zacinat v takovym veku jako mas ty.
tak to ti pekne dakujem, ze si robis srandu z mojich drevenych ruk a veku :wink: :lol: :lol: :lol:

ale vazne, spominam si, ze ked som zacinal /s krizom, ved akoby to bolo vcera/, tak som dost bezcitne pridaval a uberal kniplom. Myslim ze by to bolo jedno, aky tam mam rezim :lol: :lol: :lol: , dal som tri baterky a rozbil to. Nie, zda sa mi, ze som to rozbil pri prvej, prvy pokus trval 1-2 minuty.
Tak som sadol za PC, a drvil vis na sime. O par dni som visel ako napr. nedavno tu daval video Nakadah, a hned na to zistil, ze ta krivka nieje dobra. Pretoze ked som siel dalsi den, fukal vietor. Jednak bol problem s udrzanim vysky pre zaciatocnika /mna/ a velky problem s klesanim potom co mi to vietor nadvihol do 7-8m, prepadala ma panika. Hned som to prerobil a nasledne na to sa divil, ako sa mi dobre pristava. No a hned som zhadzoval kriz....
T8FG - Tarot345PRO BeastX, Protos430 BeastX
http://kennymccormick.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
psena
Příspěvky: 4179
Registrován: stř 09.12.2009 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od psena »

No, kdyz uz jsi v 8mi metrech tak je cas na Idle 1.
Jo ten Normal s plynem od nuly je neprijemny predevsim v propadech, protoze jde dolu pitch i otacky. Ale to uz jsm zase u letu...na ten opravdu neni normal vhodny, teda ne ze by s nim neslo normalne litat, vcetne lopingu.
Uživatelský avatar
scaly
Příspěvky: 438
Registrován: pon 27.10.2008 0:00
Bydliště: Brno

#30 Příspěvek od scaly »

Taky jsem začínal na NORMAL - vlastně až v neděli jsem dal 1. let na idle1 :D
Podle mě je lepší určitě začít na normalu, protože když pak člověk letí a sotva si pamatuje co která páčka dělá a začne to padat, sotva si vzpomene na throttle a akorát to ještě přizemní. Ale záleží jak komu to vyhovuje...ale čím dřív idle tím líp :)
Easy copter*, MD 500 Hughes-4ch*, Free spirit*, Honey Bee v2, maketa Augusty*- T-rex 450 sport+DX6i, T-rex 600ESP FBL microbeast

Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Heli - jiné“