michalll píše:Taková mi vyšla z uváděné síly serva. Futabáci píšou, že BLS152 má 31 kg/cm. Při převodu do pomala 5,95 je to 5,95 x 31 = 184 kg/cm. Když si vezmu, že poloměr volantu je cca 20 cm, tak to je nějakých 9 kg působících na obvodu volantu. To je, myslím, málo. Auto pojede cca 100 km/h a bylo dost blbé, kdyby řízení selhalo...
Omluva všem, co mají raději jednotky SI, ale kg na rameni dané délky je lépe představitelné, než Nm.
Dle meho skromneho nazoru to mas spatne.
Vysvětleni:
cim delsi je paka tim mensi potrebujes silu, kdyz mas paku jeden metr a potrebnou silu na otoceni 1N (0,1kg) pri polovicni delce paky (tedy 0,5m) potrebujes silu dvojnásobnou tzn 2N (0,2kg).
Ale u serva (tzn. neceho co vyvíjí točivý moment) tak je to naopak když to má sílu 31kg/cm... tak na páce o délce 1cm to vyvine sílu 31kg (310N) ale pokud ta delka páky bude dvojnásobná (2cm) tak sílu co to servo vyvine je poloviční 15,5kg (155N)
Představ si... že servo HXT900 co má sílu cca 1,2kg/cm tak na páce o délce 100cm (1m) vyvine sílu 120kg a zvedne to člověka