Stránka 2 z 2

Re: Model stále couvá > PROBLÉM VYŘEŠEN <

Napsal: sob 29.12.2012 0:15
od Prcek 203
Tak tohle je moje prvni seznamovani s RC :)

Vubec se do toho nemuzu dostat, do toho modelu...musel bych sundat vrchni dil (kapotaž), ale bojim se že to rupne a budu to muset synovci zaplatit...raději si počkám na jeho zítřejší svolení :D

Teď tomu nabíjím pack 9,6V, avšak nabíječka, respektive trafo je na 9,6V, to se bude začínat pěkně pomalu dobíjet, jak tomu bude stoupat napětí, chtelo by to "nabíječku" s konstantním proudem a s automatickým vypnutím, nebo přepnutím na nabíjení s konstantním napětím O:)

Re: Model stále couvá > PROBLÉM VYŘEŠEN <

Napsal: sob 29.12.2012 0:39
od kirisek95
jak jako "začínat pomalu"? No jestli to je taková ta nabíječka přibalíme nabíjíme, tak tu mám u toho svého taky... nabíjecí proud vydává 250mA, což při baterce 2000mAh dává 8 hodin :D děsný, ale teď nabíjím nabíječem, co dává 1A, což se za ty 2 hoďky dá :) Jinak zatím taky nemám profi nabíječ :/ a asi ani kupovat nebudu, jen si dodělám omezovač od p. Zajíce viz. na Lipolky, taky mi to dá možnost balancovat a nabíjet buď paralelně až 2 tříčlánky nebo jeden 6-ti :) což je za ty peníze a zkušenosti zadarmo :))

Re: Model stále couvá > PROBLÉM VYŘEŠEN <

Napsal: sob 29.12.2012 0:50
od Prcek 203
No, pokud je na trafu uvedeno napětí 9,6V, tak se to nabíjení packu o jmenovitém napětí 9,6V bude asi těžko nabíjet. Trafo by melo mít napětí alespoň 12V, aby se akumulátory nabily.

Mimochodem, docela se to bojím nechat nabíjet osamotě, když jsou na tom všude jen napisy "Made in China"... O:)

EDIT: po třech hodinách nabíjení má pack 11,35V a jak pack, tak trafo není skoro vůbec zahřáté, tak jakým pak proudem se to v této chvíli asi tak může nabíjet...počítám tak do 50mA.

EDIT 2 - 30.12.2012.: Při napětí packu, při nabíjení (s originální nabíjěčkou/zdrojem), na hodnotě 11,0V se pack takřka nenabíjí, což odpovídá napětí na jednom článku (pack má 8 článků), tj. 1,37V, což je na plné nabití článků málo.

Re: Model stále couvá > PROBLÉM VYŘEŠEN <

Napsal: sob 29.12.2012 1:16
od kirisek95
No já nevím, ale když mám nabíječku na Lipol, tak lipolky plná má 4,2V na článek, mám tříčlánek, což by na plný nabit mělo být 12,60V, lepší bez balancéru (aby se jeden článek nepřebil přes 4,2V) je těch 12,5V, který tam mám nastavený, takže plný napětí je 12,5V a na výstupu je taky 12,5V a právě nevím jak to je u NiMH, jestli má bejt při nabíjení na výstupu z nabíječky jen 8,4V (6-článek NiMH) nebo víc, protože ta setová má na výstupu napsaných 9V, ale abych se ujistil kolik to vlastně je, tak jsem to změřil VM, takže zjištění, že podle číny je 9V rovno 11,6V je zajímavé zjištění :D v číně mají asi jinou, než desítkovou soustavu nebo u nich mají jiné měřáky to nevím, ale každopádně psanému slovu se věřit nedá :D ;)

Re: Model stále couvá > PROBLÉM VYŘEŠEN <

Napsal: sob 29.12.2012 1:22
od arda1
To je normální - tyhle nabíječe mají uvedeno napětí packu (a bere se 1,2V/čl) - naprázdno však dávají daleko víc což je ale jedno- zde je důležitý proud . Radek

Re: Model stále couvá > PROBLÉM VYŘEŠEN <

Napsal: sob 29.12.2012 1:36
od Prcek 203
Tak tento pack je složen z 8-mi clánků, tím počítám 9,6V / 8ks = 1,2V na článek. Při nabíjení je konečné napětí článků 1,4V x 8ks, tedy 11,2V u LiPolu? Nyní po třech hodinách že by už byly články nabité?
V návodu se ale píše nabíjení 8 hodin, tedy by se to mělo počítat při plně vybitém packu (autičko se už nerozjelo už ani na rovince), tak vybitý by měl být zcela.
Dokonce je k autíčku český návod, také se tam píše, že by měl být pack NiCd :D

Musím si trošičku oživit paměť, nějako jsem asi vyšel z doby :?

Re: Model stále couvá > PROBLÉM VYŘEŠEN <

Napsal: sob 29.12.2012 1:46
od kirisek95
doba nabíjení je kapacita packu dělená nabíjecím proudem nabíječe na výstupu u mě je to 2000mAh/250mA, což dává nějakých 8 hodin

a napětí plně nabitého článku by mělo být 1,4V, ale možná to dosáhne dřív, než je jeho kapacita plná, v NiMH se vůbec nevyznám...

Re: Model stále couvá > PROBLÉM VYŘEŠEN <

Napsal: sob 29.12.2012 1:52
od Prcek 203
Aha tak pack je NiMH, tam je to s nabíjecím konečným napětím jiné, musím někde zjistit jak.
Pack je, v mém případe 600mAh, což by tři hodky, na nabíjení, mohly teoreticky stačit. Ale jak říkám, pack je uplně studený a nabíječka jen zlehka vlažnoučká :wink:

EDIT: nikde se nemohu dočíst kolik činí konečné nabíjecí napětí NiMH článků... :?

Re: Model stále couvá > PROBLÉM VYŘEŠEN <

Napsal: sob 29.12.2012 12:05
od kirisek95
zjisti kolik to je článků a pak to vynásob 1,4V a vyjde ti celkové napětí packu v plně nabitém stavu...

počet článků lze většinou jednoduše zjistit nahmatáním přes oba... a když je to delší, tak tam většinou bývají vidět přechody přes fólii..

Re: Model stále couvá > PROBLÉM VYŘEŠEN <

Napsal: sob 29.12.2012 13:07
od Prcek 203
Pack má osm kusů, však jsem to již uváděl.

Končím tuto debatu o tomto modelu, je to o ničem...je to prostě jen laciný čínský krám a není s tím více řešit.

Dnes jsem model zkoušel a raději bych jej... :roll:

Re: Model stále couvá > PROBLÉM VYŘEŠEN <

Napsal: sob 29.12.2012 13:31
od kirisek95
Okej, tak hodně štěstí při dalších modelech, doufám, že se dáte k modelařině a bude nás tu zase více :) :D

Re: Model stále couvá > PROBLÉM VYŘEŠEN <

Napsal: sob 29.12.2012 15:39
od Prcek 203

Re: Model stále couvá > PROBLÉM VYŘEŠEN <

Napsal: sob 29.12.2012 19:52
od TheDawe
To já mám taky něco podonýho schovanýho, myslím že z Tesca, asi za 1 000,- , do teď funguje, má to být buggy, ale je to spíš na ježdění po silnici, vyblbnout se s tím nedá... :D

Re: Model stále couvá > PROBLÉM VYŘEŠEN <

Napsal: ned 30.12.2012 12:59
od Prcek 203
S tímhle také ne, na domácí ježdění to není, protože to jezdí moc rychle i na pomalejší rychlost (model má sice přepínatelnou převodovku, ale součastně i malý rejd). Venku na "hladkém" povrchu to jde, i když jsou tvrdé vroubkované pneu a "tlumič" vysunutý na maximum (tudíž žádné odpružení), ale kde jsou hrboly, tak se převodovka samovolně přepíná do polohy volnobeh. :?

Řešením by bylo závaží, aby model jezdil doma po koberci pomaleji, ale koho by zasejc bavilo jezdit stále jen rovně (servo-neservo potom neutáhne táhla k předním kolům). :roll: :? :lol:

Leda ještě zbastlit onen regulátor aby dával SS motorku méně "šťávy" :wink: