Pomoc při výběru on roadu nebo rally 4x4 flux 1:16 -1:10

Pokud to má kola, jezdí po asfaltu nebo v terénu.
Zpráva
Autor
Doktor
Příspěvky: 5851
Registrován: ned 29.04.2007 0:00
Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
Kontaktovat uživatele:

Re: Pomoc při výběru on roadu nebo rally 4x4 flux 1:16 -1:1

#16 Příspěvek od Doktor »

milan777777 píše:Můžu je zeptat jaký význam mají v autě zdvojené baterky?Prosím o rozsáhlejší vysvětlení.Děkuji
Kromě vyšší hmotnosti a tím danými horšími jízdními vlastnostmi a dynamikou to jiný význam asi nemá.
U toho traxxase jsou aku dvě jen z důvodu, že už se jim jaksi jinam ta aku než na bok nevešla. A jedna aku na boku je blbost z důvodu rozložení hmotnosti (pokud ji nevyvažují motor, regl, servo na straně druhé), proto tam je na druhé straně ještě jeden kaslík na aku.

Xenomorfus píše:Tech duvodu je nekolik...(predpokladam,ze mas na mysli napriklad toto: http://pvmodel.cz/product.php?id_product=1679 )
Zapojuji se paralelne, seriove by to odpovidalo 4S a to by asi nebylo uplne ono :-D.
Je to sada, ne kazdy model umoznuje osazeni jedineho velkeho akumulatoru, a taky vzhledem k lepsimu rozlozeni hmotnosti v tezisti a tedy lepsim vlastnostem auticka je zde toto reseni. Vetsinou se jedna o "lepsi" akumulatory s vyssimi vybijecimi proudy pro narocnejsi aplikace (v podstate vyhradne zavodni pouziti).
Kapacita na akumulatoru odpovida cele sade. Jedna se v podstae o jeden akumulator s delenym obalem.
Zkus si to raději po sobě ještě jednou přečíst! Toto není aku zdvojená, ale rozdělená! Paralelně se opravdu nezapojuje! :wink:
Uživatelský avatar
Xenomorfus
Příspěvky: 1248
Registrován: pon 10.06.2013 17:38
Bydliště: Ostrava

Re: Pomoc při výběru on roadu nebo rally 4x4 flux 1:16 -1:1

#17 Příspěvek od Xenomorfus »

Doktor píše:Zkus si to raději po sobě ještě jednou přečíst!

..sypu si popel na hlavu...
na zacatku prispevku sem chtel neco napsat, pak sem myslenkama se stocil jinam a coby "zdvojenou" aku kterou paralelne mam pro samokridlo (2x 3S 1550) sem hodil "saddle pack" coby odkaz :-/. Priste o pulnoci nebudu prispivat, to slibuju ;-). Toto plati pro normalni 2S (3S) aku.
Omlouvam se, co se tyce systemu zapojeni je to samozrejme jak psal Doktor...
Xenomorfus
Traxxas,Absima CR4T,Hotwing,Crack Jak-55,150cm Mlok,P-51D,Stuka
Si vis pacem, para bellum
Uživatelský avatar
milan777777
Příspěvky: 34
Registrován: čtv 18.11.2010 0:00
Bydliště: Uh.Hradiste

Re: Pomoc při výběru on roadu nebo rally 4x4 flux 1:16 -1:1

#18 Příspěvek od milan777777 »

..sypu si popel na hlavu...
na zacatku prispevku sem chtel neco napsat, pak sem myslenkama se stocil jinam a coby "zdvojenou" aku kterou paralelne mam pro samokridlo (2x 3S 1550) sem hodil "saddle pack" coby odkaz :-/. Priste o pulnoci nebudu prispivat, to slibuju ;-). Toto plati pro normalni 2S (3S) aku.
Omlouvam se, co se tyce systemu zapojeni je to samozrejme jak psal Doktor...[/quote]

To neva,jsem rád,že se vy i ostatní tímto mým dotazem zabýváte.Rc autům moc nerozumím a tak jsem rád za každý příspěvek.Nabírám zkušenosti :wink:
Blade 350QX3,Firestorm 10T Flux,Super Zoom 4D,
Uživatelský avatar
FlyBear
Příspěvky: 2313
Registrován: ned 20.06.2010 0:00

Re: Pomoc při výběru on roadu nebo rally 4x4 flux 1:16 -1:1

#19 Příspěvek od FlyBear »

Když cituješ něčí příspěvek, ponechej, prosím, v textu nejen ten závěrečný tag "/quote" v hranatých závorkách, ale i ten počáteční se jménem citovaného (je taky v hranatých závorkách). Jinak se v tom blbě orientuje, protože pak není opticky zvýrazněna ta citace a splývá s tvým vlastním textem.

Na dvojí baterky je Traxxas celkem vysazanej. S výjimkou Bandita, což je 1:10 buggy, a ve které by to konstrukčně nedávalo smysl, jsem v ostatních dvou Traxxasech měl vždy místo na baterky dvoje.

Umístění symetricky po stranách má své výhody a IMHO právě proto to tak Traxxas řeší. Například velká auta, jako monster E-Maxx, jezdí na 4S nebo pro ranaře i na 6S, v obou případech s vysokou kapacitou. Kdyby tahle nálož baterek byla umístěna na jedné straně, žádné vyvážení motorem a elektronikou na druhé by nepomohlo. Je proto daleko výhodnější nechat motor, převodovku a regl uprostřed a z každé strany dát symetricky stejnou 2S baterku, které se spolu spojí až před reglem do série. Traxxas k tomu přímo prodává i potřebné propojky (nebo rovnou takhle upravený regl se dvěma vstupy napájení).

U menších aut už by to sice nebylo tak nutné, ale výhoda zcela symetrického vyvážení stále trvá :wink: Málokdy se ti podaří motor s elektronikou na jedné straně kompletně vyvážit pouze baterií na straně druhé - stačí dát jinou batrerku s jinou hmotností a jsi pokaždé někde jinde.

Symetrické baterie po stranách jsou tedy IMHO docela výhodou.

Na malé 1:16, která bude v klidu jezdit jen na jednu 2S baterii, můžeš tu druhou taky osadit a prodloužit si tak dobu jízdy. Vlastně tím zvedneš kapacitu baterek na palubě na dvojnásobek.

Můžeš použít klidně propojku pro PARALELNÍ spojení, ale musíš zajistit, že obě baterky jsou zcela stejné a nabité (tedy stejný typ, stejná kapacita od stejného výrobce a taky stejné stáří = provozovat takový pár vždy spolu). Nebo můžeš připojit jen jednu a po jejím vyjetí přepojit konektor reglu na tu druhou, ale je to zbytečný vopruz.

I malá autíčka však zvládnou jezdit 4S. To pak pořešíš tím, že místo paralelní propojky použiješ SÉRIOVOU propojku. Ze dvou baterek 2S tak získáš jednu 4S. I zde platí pravidlo o dvou zcela stejných baterkách v páru.

Já ti ale 4S nedoporučuju, protože 4S na 1:16 (stejně jako 6S na monsteru) přináší pouze extrémní rychlost, nic víc. A ta auta už pak spíš lítají po trávníku jako neřízená střela. Ale když to někoho baví... :mrgreen:
Uživatelský avatar
milan777777
Příspěvky: 34
Registrován: čtv 18.11.2010 0:00
Bydliště: Uh.Hradiste

Re: Pomoc při výběru on roadu nebo rally 4x4 flux 1:16 -1:1

#20 Příspěvek od milan777777 »

FlyBear píše:Když cituješ něčí příspěvek, ponechej, prosím, v textu nejen ten závěrečný tag "/quote" v hranatých závorkách, ale i ten počáteční se jménem citovaného (je taky v hranatých závorkách). Jinak se v tom blbě orientuje, protože pak není opticky zvýrazněna ta citace a splývá s tvým vlastním textem.

Na dvojí baterky je Traxxas celkem vysazanej. S výjimkou Bandita, což je 1:10 buggy, a ve které by to konstrukčně nedávalo smysl, jsem v ostatních dvou Traxxasech měl vždy místo na baterky dvoje.

Umístění symetricky po stranách má své výhody a IMHO právě proto to tak Traxxas řeší. Například velká auta, jako monster E-Maxx, jezdí na 4S nebo pro ranaře i na 6S, v obou případech s vysokou kapacitou. Kdyby tahle nálož baterek byla umístěna na jedné straně, žádné vyvážení motorem a elektronikou na druhé by nepomohlo. Je proto daleko výhodnější nechat motor, převodovku a regl uprostřed a z každé strany dát symetricky stejnou 2S baterku, které se spolu spojí až před reglem do série. Traxxas k tomu přímo prodává i potřebné propojky (nebo rovnou takhle upravený regl se dvěma vstupy napájení).

U menších aut už by to sice nebylo tak nutné, ale výhoda zcela symetrického vyvážení stále trvá :wink: Málokdy se ti podaří motor s elektronikou na jedné straně kompletně vyvážit pouze baterií na straně druhé - stačí dát jinou batrerku s jinou hmotností a jsi pokaždé někde jinde.

Symetrické baterie po stranách jsou tedy IMHO docela výhodou.

Na malé 1:16, která bude v klidu jezdit jen na jednu 2S baterii, můžeš tu druhou taky osadit a prodloužit si tak dobu jízdy. Vlastně tím zvedneš kapacitu baterek na palubě na dvojnásobek.

Můžeš použít klidně propojku pro PARALELNÍ spojení, ale musíš zajistit, že obě baterky jsou zcela stejné a nabité (tedy stejný typ, stejná kapacita od stejného výrobce a taky stejné stáří = provozovat takový pár vždy spolu). Nebo můžeš připojit jen jednu a po jejím vyjetí přepojit konektor reglu na tu druhou, ale je to zbytečný vopruz.

I malá autíčka však zvládnou jezdit 4S. To pak pořešíš tím, že místo paralelní propojky použiješ SÉRIOVOU propojku. Ze dvou baterek 2S tak získáš jednu 4S. I zde platí pravidlo o dvou zcela stejných baterkách v páru.

Já ti ale 4S nedoporučuju, protože 4S na 1:16 (stejně jako 6S na monsteru) přináší pouze extrémní rychlost, nic víc. A ta auta už pak spíš lítají po trávníku jako neřízená střela. Ale když to někoho baví... :mrgreen:

Děkuji za upozornění co se týče psaní v tomto fóru...nemohl jsem na to dojít proč se mi to tak zobrazuje.Díky také za vyčerpávající odpověď na symetricky uložené baterie v automobilech Traxxas..zas jsem o trochu chytřejší.Takže je lepší vybírat modely menších měřítek pouze s jednou baterií a motorem ne ve středu,ale na boku?
Blade 350QX3,Firestorm 10T Flux,Super Zoom 4D,
Uživatelský avatar
FlyBear
Příspěvky: 2313
Registrován: ned 20.06.2010 0:00

Re: Pomoc při výběru on roadu nebo rally 4x4 flux 1:16 -1:1

#21 Příspěvek od FlyBear »

milan777777 píše:Takže je lepší vybírat modely menších měřítek pouze s jednou baterií a motorem ne ve středu,ale na boku?

He he :D Vzhledem k tomu, že jsem napsal, že dle mého názoru představují symetricky umístěné baterie výhodu, tak samozřejmě nepovažuju za výhodnější vybírat autíčko jen s jednou baterií na jedné straně a motorem s elektronikou na straně druhé :mrgreen:

Ber to tak, pokud si jen budeš hrát, tak to tolik neřeš. Není proč se trápit.

Ale pokud budeš chtít od toho autíčka nějaký rozumný projev a budeš chtít dělat i hezké a dlouhé skoky, pak budeš potřebovat, aby autíčko bylo příčně vyváženo - jinak se ti ve vzduchu začne naklánět na těžší stranu a seš v háji.

Teď si představ, že si časem koupíš více baterek, mnohdy různé - tedy taky různě těžké. Pokud budeš mít jen jednu baterku v autíčku na jedné straně, pak si sice můžeš pro jednu konkrétní baterku to auto příčně vyvážit nějakým závažíčkem, ale při každé výměně baterky za jinou se ti to celé zase rozváží.

Daleko jednodušší situaci máš, když budeš raději kupovat baterky vždy v páru - dva stejné kusy, třeba s poloviční kapacitou (než jen jednu s velkou kapacitou). Tyto spárované baterky umístěné symetricky po stranách ti nikdy auto nerozváží, ani když pokaždé použiješ jiný pár baterek. Prostě se jen mění hmotnost auta, ale ne jeho vyvážení.

Jiná situace nastane u takových aut, jako je 1:10 buggy - například můj Traxxas Bandit VXL. Ten má sice jen jednu baterku, ale umístěnou uprostřed. Motor a regl jsou vzadu a přijímač po jedné straně. Není tedy problém prázdné auto vyvážit a jakákoliv baterka položená doprostřed už nic nerozváží.

Je to jasné :?:
Uživatelský avatar
milan777777
Příspěvky: 34
Registrován: čtv 18.11.2010 0:00
Bydliště: Uh.Hradiste

Re: Pomoc při výběru on roadu nebo rally 4x4 flux 1:16 -1:1

#22 Příspěvek od milan777777 »

FlyBear píše:He he :D Vzhledem k tomu, že jsem napsal, že dle mého názoru představují symetricky umístěné baterie výhodu, tak samozřejmě nepovažuju za výhodnější vybírat autíčko jen s jednou baterií na jedné straně a motorem s elektronikou na straně druhé :mrgreen:

Ber to tak, pokud si jen budeš hrát, tak to tolik neřeš. Není proč se trápit.

Ale pokud budeš chtít od toho autíčka nějaký rozumný projev a budeš chtít dělat i hezké a dlouhé skoky, pak budeš potřebovat, aby autíčko bylo příčně vyváženo - jinak se ti ve vzduchu začne naklánět na těžší stranu a seš v háji.

Teď si představ, že si časem koupíš více baterek, mnohdy různé - tedy taky různě těžké. Pokud budeš mít jen jednu baterku v autíčku na jedné straně, pak si sice můžeš pro jednu konkrétní baterku to auto příčně vyvážit nějakým závažíčkem, ale při každé výměně baterky za jinou se ti to celé zase rozváží.

Daleko jednodušší situaci máš, když budeš raději kupovat baterky vždy v páru - dva stejné kusy, třeba s poloviční kapacitou (než jen jednu s velkou kapacitou). Tyto spárované baterky umístěné symetricky po stranách ti nikdy auto nerozváží, ani když pokaždé použiješ jiný pár baterek. Prostě se jen mění hmotnost auta, ale ne jeho vyvážení.

Jiná situace nastane u takových aut, jako je 1:10 buggy - například můj Traxxas Bandit VXL. Ten má sice jen jednu baterku, ale umístěnou uprostřed. Motor a regl jsou vzadu a přijímač po jedné straně. Není tedy problém prázdné auto vyvážit a jakákoliv baterka položená doprostřed už nic nerozváží.

Je to jasné :?:


:) tak teď je mi to naprosto jasné.Modely.které mají motory ve středu šasi a dvěma bateriemi po stranách se lépe vyvažují,než které mají motory po stranách a používají různé hmotnosti baterií na boku.
Blade 350QX3,Firestorm 10T Flux,Super Zoom 4D,
Odpovědět

Zpět na „Auta“