Stránka 2 z 100

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: stř 05.03.2014 14:02
od off
filmarik123 píše:Ak nieje failsave nastaveny na RTH ,ale iba na priamo pristat bez navratu, mohlo by to teoreticky zabranit flyaway?

Zřejmě je to bezpečnější řešení z hlediska úletu - a navíc v souladu se zákonem.
Jenže zase neřeší spoustu jiných situací...

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: stř 05.03.2014 16:00
od proky
off píše:Jak tohle přesně proběhlo? Kde je vlastně začátek a kde konec? Kterým směrem foukal vítr?

Popisoval jsem to v minulem, ted uzamcenem vlakne.
Start: zapnuti vysilace, vlozeni baterky, vyvolani pozadavku na kalibraci, provedeni kalibrace, nastartovani, vzlet. Prepnuto do GPS modu (ten ale nemel podle signalizace plny signal, resp druzice). Kratky prulet kolem, 2 mensi kolecka, potom prepnuti do ATTI. Po chvilce signalizace ztraty signalu vysilace (vzdalenost do 20-30m), nasledne rozlet na dum, tak jsem to zvedl (snad ja a nejdnalo se o automaticke zvednuti na 20m). Snazil jsem se zmenit smer, ale bez reakce. A nez jsem obehl dum, tak uletela. Behem behu jsem to zkusil jeste zvedat, abych ji videl, prepnuti do GPS, ale vzhledem ke ztrate signalu asi k nicemu. Okamzite dohledavani po okolnich zahradach, vylezl jsem na strechu domu... za chvilku byla tma, takze kdyby byla na strome atd, tak by bylo videt svetlo. Bohuzel nic :-(...
Cele to bylo opravdu rychle, navic jsem byl prekvapen, jak rychle zmizela, protoze dum jsem obehl behem chvilky a kdyby byla ve vysce 20m , tak bych ji snad videl. Navic nerozumim tomu nahlemu vypadku spojeni, pusobilo to jako by zarizeni chytlo jiny signal a za nim letelo, coz snad neni mozne. Je pravda, ze ve meste je pomerne hodne wifi siti.
GoPro na podvesu byla vypnuta, vcetne wifi (skoda, alespon bych pres wifi dohledal).
Rekl bych, ze bylo skoro bezvetri, zadny silny vitr, jasno, cca pul hodiny pred zapadem slunce.

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: stř 05.03.2014 16:28
od texmur
No jako laik tomu asi nerozumím: Jestliže před startem nedojde k Lock pozice (ať už nedbalostí a nebo prostě satelity třeba v nějakém kaňonu nejsou dostupné) tak nebudu fungovat RTH - to je jasné - ale nevidím důvod proč by to mělo uletět? (předpokládám že samozřejmě nemám zapnuto IOC - kdy se ovládání chová jinak)

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: stř 05.03.2014 16:30
od gardenroute
proky píše:Popisoval jsem to v minulem, ted uzamcenem vlakne.
Start: zapnuti vysilace, vlozeni baterky, vyvolani pozadavku na kalibraci, provedeni kalibrace, nastartovani, vzlet. Prepnuto do GPS modu (ten ale nemel podle signalizace plny signal, resp druzice). Kratky prulet kolem, 2 mensi kolecka, potom prepnuti do ATTI. Po chvilce signalizace ztraty signalu vysilace (vzdalenost do 20-30m), nasledne rozlet na dum, tak jsem to zvedl (snad ja a nejdnalo se o automaticke zvednuti na 20m). Snazil jsem se zmenit smer, ale bez reakce. A nez jsem obehl dum, tak uletela. Behem behu jsem to zkusil jeste zvedat, abych ji videl, prepnuti do GPS, ale vzhledem ke ztrate signalu asi k nicemu. Okamzite dohledavani po okolnich zahradach, vylezl jsem na strechu domu... za chvilku byla tma, takze kdyby byla na strome atd, tak by bylo videt svetlo. Bohuzel nic :-(...
Cele to bylo opravdu rychle, navic jsem byl prekvapen, jak rychle zmizela, protoze dum jsem obehl behem chvilky a kdyby byla ve vysce 20m , tak bych ji snad videl. Navic nerozumim tomu nahlemu vypadku spojeni, pusobilo to jako by zarizeni chytlo jiny signal a za nim letelo, coz snad neni mozne. Je pravda, ze ve meste je pomerne hodne wifi siti.
GoPro na podvesu byla vypnuta, vcetne wifi (skoda, alespon bych pres wifi dohledal).
Rekl bych, ze bylo skoro bezvetri, zadny silny vitr, jasno, cca pul hodiny pred zapadem slunce
.
Původně jsi myslím popisoval, že ti to reagovalo nahoru a dolů, ale Roll a Yaw ti ovládat nešel. Z toho bych se domníval, že šlo o nechtěně aktivované IOC - protože ti šel ovládat zdvih, ale směr v režimu IOC dělá něco jiného (podle toho, který IOC režim jsi měl), a tak ti na směrové řízení nereagoval, jak jsi byl zvyklý.
A protože jsi před startem vynechal GPS lock, nešel ti v IOC ani na knipl domů (k sobě při IOC/HL), protože "domů" nebylo, tak domů neletěl (pokud jsi to vůbec zkoušel).
Možná sis myslel, že ti nereaguje na řízení, on ale asi reagoval (nahoru a dolů šlo, viď ?), ale v IOC letěl dle zvoleného režimu někam jinam, než si mu kniplem dával, a tak zalétl za dům.
A pokud jsi při tom zmatku přepnul do Atti (jak píšeš), a měl ho chvíli bez kontroly (při obíhání domu), tak ti ho (v Atti nedrží polohu, jen vlastní stabilitu) zatím asi odnesl pryč vítr, dokud nepřišel o Tx signál. Tam potom udělal FailSafe, a protože neměl udělaný GPS lock, tak žádné RTH, a pravděpodobně přistál na tom místě, kde bylo FS v důsledku ztráty signálu z Tx. To bývá kolem 1 km, zkus hledat v hledat v tomto radiusu, někde tam možná v pohodě nouzově přistál, zkusit se i poptat.
Toť má domněnka. Nemyslím, že šlo o "ztrátu signálu vysílače", to by ti nereagoval ani na řízení zdvihu...

Moje doporučení :
- NEaktivovat si IOC, pokud to nemám 100% zvládnuté a natrénované
- VŽDY dělat GPS lock (počkat si na těch 10 zelených), občas kalibrovat i kompas
- při první známce špatného reagování koptery okamžitě zkontrolovat stav IOC přepínače
- letadlo bych zvedl do nějaké bezpečnější výšky, abych ho měl bezpečně na očích, a nemohlo také do něčeho narazit
- pokud je IOC Off, a stále péčko letí pryč, IHNED aktivovat FailSafe (dobré to mít předvolené na přepínači stabilizace)
- pokud ani poté nereaguje, a Ptaaka stále vidím (odlétat), ještě vypnout Tx (tj. 100% ztráta signálu pro P., který pokud mu vše funguje jak má, musí přejít do FS)
- pokud se spustí na P. FailSafe, buď se vrátí na GPS lock pozici, nebo přistane na místě FS
- nováčkům NEdoporučuji nelétat na obydlenými oblastmi, jak se to nyní hodně rozmáhá (!)

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: stř 05.03.2014 16:39
od SAT-HOFMAN
Stejně je mi divné, jak jde udělat špatné uložení Home Pointu. Home point by se buď uložit měl, a nebo neměl. Ale kde se vezme "špatný"? Jasně, GPS občas vlivem různých odrazů vyrábí "odskoky", ale to by musel bejt echt pech, aby poloha odskočila zrovinka tak, aby ty souřadnice byly korektní... mě to prostě nehraje a na špatně uložený HomePoint moc nevěřím.
Jak tohle přesně proběhlo? Kde je vlastně začátek a kde konec? Kterým směrem foukal vítr?


V tomto případě se home point uložil, ale nekorektně (to řídící jednotka neví). Začátek (místo startu) je modrá šipka (během vzletu se zvýšil počet přijímaných satelitů a poloha se zapisovala korektně). Klikatá čára je celý bezproblémový průběh letu s přistáním (modrá šipka). Pokud by se aktivovala během letu funkce RTH (nebo IOC) dopadlo by to asi, jak naznačuje červená přímka.
Jediná ochrana je korektně zapsat HP, nebo odpojit GPS modul (třeba při adrenalinových letech pod vzrostlými stromy, let v hlubokém kaňonu,… kde GPS signál je nedostačující).
Další možná ochrana je v úpravě řídícího softwaru při vyhodnocení nelogické (nemožné) vzdálenosti nekorektně uloženého HP při startu od prvních metrů letu. Pokud toto výrobce v nových aktualizacích již neprovedl.

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: stř 05.03.2014 17:49
od off
proky píše:"off"Jak tohle přesně proběhlo? Kde je vlastně začátek a kde konec? Kterým směrem foukal vítr?>> Popisoval jsem to v minulem, ted uzamcenem vlakne.

Já teď myslel tu příhodu autora SAT-HOFMAN

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: stř 05.03.2014 17:55
od off
SAT-HOFMAN píše:V tomto případě se home point uložil, ale nekorektně (to řídící jednotka neví). Začátek (místo startu) je modrá šipka (během vzletu se zvýšil počet přijímaných satelitů a poloha se zapisovala korektně). Klikatá čára je celý bezproblémový průběh letu s přistáním (modrá šipka). Pokud by se aktivovala během letu funkce RTH (nebo IOC) dopadlo by to asi, jak naznačuje červená přímka.

No a kde je HomePoint? Ten je v tom Vrchlabí?
To je nějaké divné, protože pokud jsi odstartoval, aniž by byl viditelný dostatečný počet satelitů (problikává červená), tak by neměl být zaznamenaný HomePoint a i když po vzletu už máš satelitů dost, už by se HP neměl zapsat.
V tom Vrchlabí - pokud je to tedy HP - byl tedy od začátku? Nebo se nějak měnil v průběhu letu? P2 zobrazuje na obrazovce polohu HP, nebo jak jsi zjistil, kde je HP locknutý?

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: stř 05.03.2014 18:42
od SAT-HOFMAN
To je nějaké divné, protože pokud jsi odstartoval, aniž by byl viditelný dostatečný počet satelitů (problikává červená), tak by neměl být zaznamenaný HomePoint a i když po vzletu už máš satelitů dost, už by se HP neměl zapsat.
V tom Vrchlabí - pokud je to tedy HP - byl tedy od začátku? Nebo se nějak měnil v průběhu letu? P2 zobrazuje na obrazovce polohu HP, nebo jak jsi zjistil, kde je HP locknutý?


V tomto případe HP byl nekorektně zapsaný (Vrchlabí) 8O . V průběhu letu se HP nemůže samovolně změnit a vidím ho v OSD. V přímém směru k HP (kosočtverec), případně kurz k HP, vzdálenost k HP a výšku k HP.
V této konfiguraci bych nikdy neletěl, šlo o test extrémně rychlého startu a zjištění jak se NAZA bude chovat.
Jinak startuji s minimálně 10 satelity, počet také vidím v OSD :lol: .

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: stř 05.03.2014 19:14
od texmur
gardenroute píše:- pokud ani poté nereaguje, a Ptaaka stále vidím (odlétat), ještě vypnout Tx (tj. 100% ztráta signálu pro P., který pokud mu vše funguje jak má, musí přejít do FS)


on je nějaký rozdíl mezi tím když FS aktivuji páčkou a nebo když zcela vypnu RC?

Jinak to co popisuješ jako sled událostí se mi zdá velmi pravděpodobné - opět musím smeknout před tvými znalostmi :-)

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: stř 05.03.2014 19:23
od gardenroute
texmur píše:...on je nějaký rozdíl mezi tím když FS aktivuji páčkou a nebo když zcela vypnu RC?... Jinak to co popisuješ jako sled událostí se mi zdá velmi pravděpodobné - opět musím smeknout před tvými znalostmi :-)
Není v tom rozdíl, to spíše "kulomet je jistota", neboť kdyby to někdo neměl aktivováno a namapováno na přepínač přes NAZA Assitent ve své Tx, tak by se nic nestalo.
Někdy se stane/stalo se, že např. po upgrade firmware je tato funkce nastavena do továrního setupu, tzn. na přepínači režimů stabilizace je sekvence v pořadí směrem dolů GPS ATTi/ATTi/ATTi. Namapování funkce FS na tento přepínač nám byla umožněna až někdy v nějakém FW, tuším někdy loni na jaře či v létě...

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: stř 05.03.2014 23:56
od off
SAT-HOFMAN píše:V tomto případe HP byl nekorektně zapsaný (Vrchlabí) 8O . V průběhu letu se HP nemůže samovolně změnit a vidím ho v OSD.


Takže pokud tomu dobře rozumím - a by byla myslím dost zásadní informace - pokud Phantom nevidí dost satelitů, tak sice neumí aktivovat GPS funkce, ale zapíše HomePosition? Byť by byla úplně mimo mísu?

Doposud jsme myslím měli za to, že při nedostečném počtu satelitů (bliká červená) prostě HP nezapíše vůbec, tj. HP není definovaný. Tady to by znamenalo, že je definovaný vždy bez ohledu na počet satelitů, byť by to bylo velmi blbě (i když ta nepřesnost 15 kilometrů mě teda děsí - i na 3 satelity by to teoreticky mělo být v řádu nejvýše desítek metrů...)...

Šlo by ten pokus párkrát zopakovat?

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: čtv 06.03.2014 1:24
od SAT-HOFMAN
Šlo by ten pokus párkrát zopakovat?


Až bude trochu času, zkusím pokus s chybným zápisem HP zopakovat. Nemám Phantoma ale F550, to není v tomto případě podstatné (elektronika je stejná).

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: čtv 06.03.2014 6:46
od ananas
asi maj delší paměť na pozici a když nelockneš zustane stejná :D jako když zapnež navigaci v telefonu taky než se načte gps ukazuje tě to někde mimo kde jsi třeba byl před tím :D no já naštěstí čekám vždy na lock..

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: čtv 06.03.2014 8:18
od proky
gardenroute píše:Původně jsi myslím popisoval, že ti to reagovalo nahoru a dolů, ale Roll a Yaw ti ovládat nešel. Z toho bych se domníval, že šlo o nechtěně aktivované IOC - protože ti šel ovládat zdvih, ale směr v režimu IOC dělá něco jiného (podle toho, který IOC režim jsi měl), a tak ti na směrové řízení nereagoval, jak jsi byl zvyklý.
A protože jsi před startem vynechal GPS lock, nešel ti v IOC ani na knipl domů (k sobě při IOC/HL), protože "domů" nebylo, tak domů neletěl (pokud jsi to vůbec zkoušel).
Možná sis myslel, že ti nereaguje na řízení, on ale asi reagoval (nahoru a dolů šlo, viď ?), ale v IOC letěl dle zvoleného režimu někam jinam, než si mu kniplem dával, a tak zalétl za dům.
A pokud jsi při tom zmatku přepnul do Atti (jak píšeš), a měl ho chvíli bez kontroly (při obíhání domu), tak ti ho (v Atti nedrží polohu, jen vlastní stabilitu) zatím asi odnesl pryč vítr, dokud nepřišel o Tx signál. Tam potom udělal FailSafe, a protože neměl udělaný GPS lock, tak žádné RTH, a pravděpodobně přistál na tom místě, kde bylo FS v důsledku ztráty signálu z Tx. To bývá kolem 1 km, zkus hledat v hledat v tomto radiusu, někde tam možná v pohodě nouzově přistál, zkusit se i poptat.
Toť má domněnka. Nemyslím, že šlo o "ztrátu signálu vysílače", to by ti nereagoval ani na řízení zdvihu...


Nahoru sel ovladat, dolu jsem to nezkousel, chtel jsem se vyhnout prekazce. Na zmenu smeru zadna reakce. Pri obihani jsem z ATTI prepl do GPS. Let, resp prelet nad domem byl hodne rychly, ja take nebyl pomaly při obihani domu, ale phantom byl pryc, vidu ani slechu po nem.
Prohledal jsem hodne zahrad, dostal na spoustu strech, dal letaky, inzerat do novin, ale zel nic.
Kazdopadne dekuji vsem za pomoc.

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Napsal: čtv 06.03.2014 10:57
od off
ananas píše:asi maj delší paměť na pozici a když nelockneš zustane stejná :D jako když zapnež navigaci v telefonu taky než se načte gps ukazuje tě to někde mimo kde jsi třeba byl před tím :D no já naštěstí čekám vždy na lock..


To jsem zvědavý. Pokud je to tak, tak je to podle mě bug jako prase. První, co by to po zapnutí mělo udělat, je vynulování všech těchhle hodnot :-(. Ani se mi nechce věřit, že by vytvořili takovou botu...
Nicméně ať je to bud nebo není - je jasné, že se prostě něco takového stát může = průser a nezbývá, než zopakovat nutnost důsledné kontroly, i kdyby šlo jen o takové to "malé domácí létání" na dvorku...