Stránka 2 z 18
Re: utahování šroubů
Napsal: ned 27.04.2014 12:08
od Václav Procházka
Petře, souhlasíš s tím, že se v poslední době s kopterami raztrhnul pytel a kde jaký nezkušený létač, létá na městy a lidmi a tím je ohrožuje ?
To, že nám zkušeným (zodpovědným) kazí tyto lidé renomé, jak k tomu chcete zabránit, oddělit se o těchto lidí ?
Navrhněte ÚCL jak se od těchto lidí můžeme distancovat, vyvraťte jim názor, že nemají pravdu s tím, že akceptují pouze registrované piloty a stroje

Na základě toho, se právě vyhodnocují tyto výstupy. To není práce pouze jen ÚCL, ale bezpečnostních složek, armády apod.
Re: utahování šroubů
Napsal: ned 27.04.2014 12:12
od Václav Procházka
dt: Vtip je v tom slově "pokud". Už vidím jak k nějaké létající věci hledají pilota, který je klidně 2km daleko.
Nepodceňoval bych jejich bezp. složky. Nejvíce létačů - natáčečů nelétá pouze pomocí FPV. Létají na LOS od sebe do 150 m.
Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování
Napsal: ned 27.04.2014 12:15
od Marek_Km
Václav Procházka píše:Ono se to dalo celosvětově očekávat, tento průběh. Vlastně i DJI na to velice rychle zareagovalo patřičnými omezení.
Ještě že jsi mi to připomněl. Paradoxně odstraněním, nebo odpojením GPS modulu je vlastně to omezení nefunkční. Nebo by to tak mělo být. Hlavní úkol - odstranit ty zlé GPS moduly. Ať žije lidská blbost.
Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování
Napsal: ned 27.04.2014 12:38
od off
Marek_Km píše:Hlavní úkol - odstranit ty zlé GPS moduly. Ať žije lidská blbost.
Hlavní úkol = odstranit
GPS (kvůli riziku terorismu) a
kamery (kvůli riziku šmírování).
Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování
Napsal: ned 27.04.2014 12:50
od gardenroute
Václav Procházka píše:...Není to jen u nás, v USA je to ještě horší, můžeme se vztekat, zlobit, ale stejně s tím nic nenaděláme...
S tím bych asi nesouhlasil, v USA rozhodně neprobíhá žádný hon na čarodějnice v podobě multirotorových letadel, naopak nedávným rozhodnutím soudce z NTSB byla FAA okázána do patřičných mezí, a nemá se co plést do modelů letadel (a nijak neodlišují multirotory od ostatních modelů nějakým taxativním vymezováním se, zda-li či nemají GPS, ať už k tomu či onomu).
Také v USA se objevilo
nové uskupení leteckých amatérů pro hájení práv a zájmů svých členů, něco takového bych si dokázal představit v případě té
@TomasC inicitaivy, resp. té
mé ještě dřívější ke spolku, sdružujícím multirotorové piloty, který byl spíše motivován jako odpověď na výkřiky nenávisti jiných, kteří se považují za ty jediné "správné modeláře". Ta by mohla být jako zájmová sekce v rámci takového uskupení (třeba pro tu důležitou osvětu a výchovy těch pitomečků, co to mají jako další gadget do své sbírky), které nepotřebuje kluby, peníze, bafuňáře ve vedení, a hlavně bude objektivní ke všem svým členům
Re: utahování šroubů
Napsal: ned 27.04.2014 13:00
od zdekar
Riziko terorismu se tím stějně nijak neovlivní, jelikož teroristovi je úplně jedno jestli to má registrovaný nebo ne, nebo jestli porušuje nějaká pravidla.
Úplně stači , když nebude povolené létání nad městem a pokud někdo někumu poletí nad barákem ve výšce menší než velké

,tak jej má majitel baráku právo sestřelit, ale pokud mu tak pak na něco spadne, tak za tu škodu si bude moct sám.

To nemít v modelu jakékoliv GPS včetně těch co nezasahují nijak do řízení je absolutní kravina, ale bohužel v našem kocourkově obvyklá. Stejně tak tu ale máme jistou historickou tradici, a to postavit se s vidlemi pod okna a...
Re: utahování šroubů
Napsal: ned 27.04.2014 13:12
od gardenroute
Před časem jsem ve svých příspěvcích a svém blogu napsal, že budu jezdit létat jen do Afriky (a kde jsem se tak bál létat

) či Asie, a ono na to dojde, bez legrace. A bez bázně a hany... Tady to prostě bude za chvíli v pr.eli, pokud s tím nebudeme sami nic chtít udělat. Denně v SZ odpovídám na dotazy nováčků na různé otázky k nákupům toho či onoho kolem našeho létání, vždy se snažím jim podsunout pár věcí kolem bezpečnosti i disciplíny, tj. to co si představuji v té osvětě, ačkoliv nejsem žádným zkušeným "modelářem" a tím myslím každého z nás.
Pojďme třeba postavit nějaké desatero pilota modelu kopéry - modelu multirotorového letadla, které budeme každému zde vnucovat, já fakt nevím jak to jinak dopadne. Prodejcům je to šumafuk, jde jim JEN o jejich byznys, ačkoliv se to nakonec obrátí proti nim, od těch nic nečekejme. A tady na foru jen dále vzrůstá nechuť až nenávist těch "jiných modelářů" vůči modelům multirotorů a jejich pilotů, bohužel zcela paušálně

Re: utahování šroubů
Napsal: ned 27.04.2014 13:14
od Václav Procházka
gardenroute: naopak nedávným rozhodnutím soudce z NTSB byla FAA okázána do patřičných mezí, a nemá se co plést do modelů letadel
Když už si toto zmínil, tak to ještě není konečná. FAA se odvolala k vyššímu soudu a jejich právníci doplnili žalobu, takže soud stále pokračuje.
Minulý týden byl odsouzen v Anglii pán, který letěl s modelem a kamerou nad ochranou oblastí, mimochodem kde kotví jaderné ponorky. Model mu spadnul do moře, po týdnu byl nalezen a z video záznamu byl usvědčen. Byl odcouzen k zaplacení 800 Britských liber + soudních výloh celkem 4180,- liber.
Tomáš Ciniburk je registrovaný modelář, píši to proto, že se někteří neregistrovaní lidé (létači) kteří nejsou modeláři, chtějí schovávat za tuto komunitu, což také nevidím jako správné.
Re: utahování šroubů
Napsal: ned 27.04.2014 13:21
od Václav Procházka
Prodejcům je to šumafuk, jde jim JEN o jejich byznys, ačkoliv se to nakonec obrátí proti nim, od těch nic nečekejme. Ano přesně tak.
Re: utahování šroubů
Napsal: ned 27.04.2014 13:30
od SAT-HOFMAN
Po zákazu GPS v nekomerčních copterách (nebavím se o létání po Waypoints, tam bych registraci na ÚCL považoval za oprávněnou), teprve dojde k masivnímu nárůstu nebezpečných úletu strojů s možností ohrožení zdraví a majetku (gyra, akcelerometry a řídící jednotka bez podpory GPS hravě udrží copter v luftě ještě hodně dlouho bez řízení). Pilot už ve vzdálenosti třeba 70m (ta se bude měnit podle tvaru a osvětlení coptery a zkušenostech pilota) lehce ztratí orientaci o poloze stroje a nemá šanci navrátit stroj bezpečně zpět, kde tuto nebezpečnou situaci lze s podporou GPS hravě a rychle vyřešil.
Plošný zákaz GPS u nekomerčních strojů považuji za kontraproduktivní.
Re: utahování šroubů
Napsal: ned 27.04.2014 13:42
od Václav Procházka
SAT-HOFMAN: Na druhé straně co má létač s kopterou, létat dále než 200m vždyť už to není na delší vzdálenost polohově vidět ? Spoléhat se na GPS, která dokáže kopteru zblbnout, není také fér a to obzvlášť u nezkušených. Je známé, že se v poslední době úmyslně, upravují data z GPS (hrozící vá..a) není se čemu divit.
Re: utahování šroubů
Napsal: ned 27.04.2014 13:43
od dt
Václav Procházka píše:Navrhněte ÚCL jak se od těchto lidí můžeme distancovat, vyvraťte jim názor, že nemají pravdu s tím, že akceptují pouze registrované piloty a stroje

A jak to mám udělat? Kde je ten názor zapsán? Kde je nějaký návrh vyhlášky nebo zákona, kterým se chce zavést to, o čem se tu bavíme, a který mám napadnout? Nebo tam mám volat a říkat "na jedné webové diskuzi jedna paní povídala že ..."?
Na webu ÚCL je pouze změna č.13 L2 a tam jsem nezahlídl nějaké (jakékoliv) plánované úpravy Doplňku X resp. té jeho části, která se týká modelů.
Re: utahování šroubů
Napsal: ned 27.04.2014 13:46
od gardenroute
Jo, jo, všechno to svědčí buď o nekonečné hlouposti či nevědomosti těch, kdo rozhodují, a nebo hůře nějaké lobby tlaky ze strany již zmíněných skupin, nechci to již opakovat, abych zase nedostal přes prsty za flame...
A Venco, já vím, kdo je
@TomacC, ale to nic nemění na tom, že něco takového potřebujeme, Já už předtím zkoušel dělat anketu, zda-li by o něco takového byl zájem u multirotorářů, ale on to chce pro rekreační létače jako takové, což je širší specifikum, možná i lepší. Nemyslím, si že by to byla špatná myšlenka, protože se chce někdo za ní schovávat.
Měla by být funkční autocenzura každého rekreačního létače-modeláře, a nebýt svazován nějakými obludnými paskvily, které mě budou přikazovat. co všechno můžu či nemůžu vézt na palubě (pokud se nejedná o nějaký nebezpečný náklad), a ne aby mě někdo přikazoval, že se musím registrovat, platit ročně nějaké obludné a nesmyslné daně z létání (poplatky), doprošoval se pojištění za nesmyslné sazby hraničící se zákonným pojištěním za nějaké Ferrari na 4 kolech, vést nějaké šílené letové deníky a sebebonzácky hlásit každé nepovedené přistání někde na ÚCL, měřit si vzdálenosti od toho či onoho, kolem čeho smím-nesmím létat, vytrhávat z letadla GPS (byť bude jen jako tracker), registrovat kamerku na dalším pitomé úřadě s dalšími svazujícími omezováními, Ježíši chápete to, kam se to žene ? Potřebujeme nějaký svazek, abychom se účinně bránili takovým zrůdnostem

Re: utahování šroubů
Napsal: ned 27.04.2014 13:47
od gardenroute
dt píše:...Na webu ÚCL je pouze změna č.13 L2 a tam jsem nezahlídl nějaké (jakékoliv) plánované úpravy Doplňku X resp. té jeho části, která se týká modelů...
Sleduj vlákno, kterého se to týká, tam byl zveřejněn link s těmi plánovanými změnami, ty jsou až obludné

Re: utahování šroubů
Napsal: ned 27.04.2014 14:28
od JirkaA
Václav Procházka píše:Prodejcům je to šumafuk, jde jim JEN o jejich byznys, ačkoliv se to nakonec obrátí proti nim, od těch nic nečekejme. Ano přesně tak.
http://www.blokovano.cz/cz/aktuali ... -coptry-55 Káží ostatním a sami nemají potřebné povolení pro komerční natáčení - letecké práce.
IMHO údaje o povoleních na webu ÚCL nejsou zas tak aktuální, vím minimálně o jednom kdo to povolení má vydané (viděno na vlastní oči) a na webu se ještě neobjevil. Nebral bych to za bernou minci.