Náhrada OS Max 91

Jednou je možná elektrika nahradí, do té doby ale ještě budeme s nimi mít plno problémů. Tady nám třeba někdo poradí.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 10875
Registrován: pát 23.04.2010 0:00
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada OS Max 91

#16 Příspěvek od Celeron »

JardaRůžička píše:No jasně že ne, neumím psát, mělo to být 14 x 7...

No to je jiná! :) Divný, tuhle vrutuli mám na elektrice Sbach 1300, kterej neváží ani půlku. 8O
Byl jsem v Jinu a kouknul na papíry od ASP 91. Doporučený vrtule jsou u něj na polomakety a sport 13x6-8 a 14x6. Tak jsem koupil Masterky tý velikosti a uvidím. ASP je sice asi ABC s vyššíma otáčkama a tohle je kroužkáč a ABC menší vrtule potřebuje ale uvidíme.
Kánoš mě půjčil na odzkoušení velikosti RCGF26, určitě by se tam vešla jen bych musel hodně předělat výfuk a vytvořit sání trupem. Může být za 3,6K, takže by to tak moc neštvalo, kdyby Zero blbě lítalo.
Baterky mám v Zeru taky akučkový ale nahoře za tím textitem a dole je volný prostor pro výfuk.
Brno 12,7 jsem měl asi 6 let v akrobatovi Omega2 a s brněnským mufflerem to byl ďábel. Ale po začátku jsem ho zkoušel s klasickým komorákem a nic moc. Abys nebyl překvapenej, rozdíl to byl značnej.
To Xpetr: Asi máš pravdu, možná nějaká vibrace s tou malou vrtulí udělala bublinu. Zítra ho půjdu prubnout. Zkusím ho bez haubny aby bylo vidět na hadice a eliminovala se možnost přehřátí.
Díky, pánové
Jirka
Uživatelský avatar
StanleyT28
Příspěvky: 993
Registrován: čtv 01.10.2009 0:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada OS Max 91

#17 Příspěvek od StanleyT28 »

Já bych si troufl podezřívat ten samodomo výfuk, jestli se nehřeje kvůli němu :?:
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 10875
Registrován: pát 23.04.2010 0:00
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada OS Max 91

#18 Příspěvek od Celeron »

Je to možný ale před tím byl OS Max 91 s origo výfukem v 1,7 m Z50 a bylo to stejný. Přesně tuhle krabici jsem měl v Extře s MVVS 12,7 (jen jinej tvar příruby) a šla jak brus. Ale jedna podivnost tam stejně je. I když jsou obě trubky stejnej průměr, jedna prasí za sebou mnohem víc než druhá.
Jirka
JardaRůžička
Příspěvky: 2731
Registrován: pát 02.03.2012 7:55
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Náhrada OS Max 91

#19 Příspěvek od JardaRůžička »

Celeron píše:Abys nebyl překvapenej, rozdíl to byl značnej.
Já už překvapenej bejt nemůžu, to éro už nemám. Ale dokud jsem ho měl, ten motor dělal dobrotu a na to Zero s přehledem stačil.
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 10875
Registrován: pát 23.04.2010 0:00
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada OS Max 91

#20 Příspěvek od Celeron »

Néé, tos mi nerozuměl, myslel jsem to k těm 2x 12,7 do hydroplánu, jak jsi psal, že plýnuješ.
Tam ale mufflera schováš těžko, co? :) Normální výfuk a muffler jsem porovnával u ty mý Omega 2.
Bez muffleru šla nahoru tak 30 m, s ním nekonečno a start na 4 meterech.
Jirka
JardaRůžička
Příspěvky: 2731
Registrován: pát 02.03.2012 7:55
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Náhrada OS Max 91

#21 Příspěvek od JardaRůžička »

Mám k němu tyhle výfuky (obrázek). Do kapotáže by se měly "s odřenýma ušima" schovat. Nevím, o kolik víc by byl schopen ze sebe vyždímat s mufflery, ale nechci tam nic trčícího venku. Ono to i tak bude dost špek se skladností. Křídlo je v celku (dělené ho asi dělat nebudu), k němu kolmo dost obludný plovák a ještě na dost dlouhýh vzpěrách balanční plováky. Na převážení to zřejmě bude muset všechno od sebe, nemám autobus.
Ty výfuky k němu byly určené (myslím, že se již nevyrábějí) a při těch 23 ccm snad zbyde výkonu ještě dost.
Přílohy
MVVS 2 x 12,7.jpg
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 10875
Registrován: pát 23.04.2010 0:00
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada OS Max 91

#22 Příspěvek od Celeron »

Dnes jsem byl zase zkoumat Zero s OS MAX 91. Zkusil jsem ho bez haubny místo na původní 15x8 dát 14x7. Neuvěřitelný, zmenšení průměru a stoupání o 1" poslalo motor z 7400 na 11200 ot/m! 8O To je o 1/3 víc! Takovejhle skok jsem na žádným motoru co jsem měl (a nebylo jich málo), nezažil.
Na zemi ale začal na malým plynu chcípat, protože za jehlou se objevovaly bubliny. Podsávala jehla v závitu jak tu psal Xpetr. (díky za tip) Protože mám prodlouženou jehlu tím přikládaným OS-áckým bazmekem aby se dala ovládat skrz haubnu, odmontoval jsem ho a pak už bublimy za tryskou nebyly. To prodloužení rozvibruje jehlu a pak podsává. Doma jsem tam narval jiný o kroužek se kterým se jehla točí dost těžko ale těsní. Originál kroužek na jehle neměl žádný přesah, jehla nemohla vůbec těsnit.
Zero s menší vrtulí najednou začalo lítat jednou tak rychle. A co víc, motor se vůbec nezatahuje. Sice v půlce letu chcípnul ale po přistání jsem zjistil, že jsem ztratil na bloku jehly záslepku, co umožňuje volbu jehly souběžně s válcem a nebo do boku. Ta záslepka má naštěstí stejný závit jako žhavící svíčka, tak bude OS MAX dvousvíčkovej. :) Tak zejtra haubna a snad už bude jen lítání a ne zkoumání.
Díky všem, kdo se snažil pomoci.
Jirka
PS: V OS návodu je zjevná chyba, na letiště přijel kámoš, ten měl kdysi stejnej OS MAX v Tucanu a taky musel lítat na menší vrtule, konkrétně 13/8.
radi5
Příspěvky: 635
Registrován: sob 30.10.2010 0:00

Re: Náhrada OS Max 91

#23 Příspěvek od radi5 »

Os Max 91FX opravdu nemá rád velké vrtule. To je obecně známá věc. Použij 13x8.
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 10875
Registrován: pát 23.04.2010 0:00
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada OS Max 91

#24 Příspěvek od Celeron »

Mě s toho OS Max 91 asi už jebne. Zero s ním udělalo za posledních 14 dní 7 pěknejch skoro 10 minutovejch letů a dnes zase problémy. Za letu na plnej plyn chcípe jako když utne. Jednou hned po startu, pak po asi 4 minutách bez předchozího jakýhokoliv zakolísání při vodorovným letu. Po přistání zase jde na cuknutí. Výměna svíčky nepomohla, původní byla dobrá. Rozdělal jsem celou palivovou instalaci, propláchl ji. Nikde žádný svinstvo, podcházení, naseknutá hadička, nic. :cry: Takovejch motorů jsem měl ale tohle je jednoznačně nejstrašnější z nich, asi nějaká japonská pomsta.
Zejtra dostane poslední šanci a pokud ne, půjde na půdu!!
Jirka
radi5
Příspěvky: 635
Registrován: sob 30.10.2010 0:00

Re: Náhrada OS Max 91

#25 Příspěvek od radi5 »

Seš si jistej, že se fakt nezatahuje? Jak máš vyřešené chlazení? Tohle není normální....
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 10875
Registrován: pát 23.04.2010 0:00
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada OS Max 91

#26 Příspěvek od Celeron »

Zatažení to není, u něj přece postupně poklesnou otáčky a motor se tak jako dáví. Tohle je jako když utne, podobně jako když úplně shoří vlákno svíčky. Dělá to ve vzduchu s haubnou i bez ní úplně stejně a to samý i na zemi. Když chcípne na zemi s haubnou, ihned jde nahodit na cuknutí a zase jede na plnej. Dokonce jsem měřil povrch motoru optickým pyrometrem a měl v haubně po půl minutě na plnej jen 75 stupňů. Palivová instalace několikrát čišťěná, nový hadičky, všechny spoje přepáskovaný stahovací páskou, zkoušený paliva 80/20, 80/15, a to samý s 10 nitra a žadnej rozdíl. ASP 32 na ty paliva jede jak brus bez změny nastavení jehly.
Nic, dnes Zero umeju a jde do regálu a pokud se naskytne možnost sehnat malej benzín 25ccm, dám ho do něj. Na tu japonskou OS mrchu už nikdy nic stavět nebudu.
Jirka
Uživatelský avatar
hoblik
Příspěvky: 779
Registrován: ned 30.12.2007 0:00
Bydliště: nerad
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada OS Max 91

#27 Příspěvek od hoblik »

Tohle přesně mi dělala brněnská 4,6ka v malým jakovi. (chcípání pod plným jako když utne) Laboroval jsem se svíčkama, s palivem, palivovou soustavou.... Pak stačilo zašroubovat nadoraz obě jehly a znovu nastavit karbec .A ejhle bylo po problému. Pak už chodil jako z praku až do úplnýho zničení modelu... :lol:
http://jakovlev.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
LittleFalco
Příspěvky: 1142
Registrován: sob 29.09.2012 21:01
Bydliště: Šumná Šumava

Re: Náhrada OS Max 91

#28 Příspěvek od LittleFalco »

jeste mi napadlo naroubovat na nej jinej karburator. Tim bys zjistil pricinu.
Zpátky doma, v kopcích :-)
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 10875
Registrován: pát 23.04.2010 0:00
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada OS Max 91

#29 Příspěvek od Celeron »

To už jsem taky zkoušel... Kámoš mi dal zadřenýho úplně stejnýho OS MAXe. Se stejným typem karbecu to zase dělá podobný věci. Teoreticky bych mohl zkusit karbec z HP61 co se tu kdysi prodávala. Ten motor měl snad nejlepší přechody ze žhavíků, co jsem měl. Ale musel bych dělat redukci.
Jirka

Edit: Tak jsem vyrazil na letiště vyzkoušet, co radil Hoblík. Zcela povolená volnoběžná jehla, vůbec nezasahovala do trysky. Naladil jsem motor hlavní jehlou v Zeru čumákem cca 45 st nahoru na maximum. Pak jsem začal volnoběžku utahovat po půl otáčce a dolaďovat k tomu hlavní stále čumákem nahoru. Jak se začala volnoběžka zasouvat do trysky, zmenšil jsem krok volnoběžky na čtvrtinu otáčky. Zkoušel jsem přechody a když jsem se dostal do stavu, kdy při přidání nechrchlal ani nechcípal, zase po asi 10 sekundách maximálky chcípe jako když utne. V hadičce od jehly žádný bubliny nejsou, bordel v tlakování taky není žádnej vidět. Tak už opravdu nevím. Ještě zkusím karbec z toho HP. Ty 2ks OS MAX 91 jsou ze stejný série, co když Pelikán tenkrát koupil nějaký se zmetkama karbecama? Co by to mohlo dělat na vlastním karteru a pajšlu mě nějak nenapadá...
Odpovědět

Zpět na „Spalovací motory“