Stránka 2 z 3
Re: Zapalovani ZDZ a pripojeni akumulatoru
Napsal: pát 12.05.2017 8:02
od Celeron
Lark píše:Taky bych to viděl spíš na ten výstup pro otáčkoměr. Zkus mezi (-) a ten žlutý zapojit voltmetr a zakvrdlat klikovkou aby magnet komíhal kolem snímače, jestli tam pulzuje napětí.
To ale nemusí Larku fungovat protože pokud to je vývod otáčkoměru, tak kvůli napěťový kompatibilitě s vyhodnocovacím zařízením tam nejspíš bude otevřenej kolektor tranzistoru. Falcona mám ve Funtáně ale nikdy jsem ten žlutej neřešil.
Jirka
Re: Zapalovani ZDZ a pripojeni akumulatoru
Napsal: pát 12.05.2017 8:26
od Lark
Jestli je tam otevřenej kolektor, tak stačí měřit proti (+). Taky jsem to moh napsat rovnou.

Re: Zapalovani ZDZ a pripojeni akumulatoru
Napsal: pát 12.05.2017 8:59
od falkon
Na "oranžovém" drátu u zapalování FALKON je logická TTL úroveň se signálem kopírujícím signál sondy. Jde o výstup (otevřený kolektor) pro otáčkoměry (např.
http://www.falkon.cz/counter_en.htm), nebo telemetrie a nebo jiné přístroje např. synchro udělátka pro vícemotoráky a pod. Navíc po zastavení motoru, je zde generován signál, odpovídající maximálním dosaženým otáčkám za letu. Lze jednoduše přes odpor připojit LED diodu a optickým otáčkoměrem s nastavením jednolisté vrtule údaj přečíst, jak je vidět na konci videa. Video je 10 let staré, tak omluvte kvalitu a umělecký záměr
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=k1-MMCdKTiM[/youtube]
Sekundárním účelem je zlepšení mechanické pevnosti konektorového spoje.
Nezapojení tohoto drátu nijak neovlivní funkci zapalování.
Re: Zapalovani ZDZ a pripojeni akumulatoru
Napsal: pát 12.05.2017 9:03
od hates
Dekuji za vycerpavajici odpoved. Ted jiz to je jasne aspon vim ze neni zbytecny a pro me prozatim bude nepouzivany.
Re: Zapalovani ZDZ a pripojeni akumulatoru
Napsal: pát 12.05.2017 9:17
od JardaRůžička
falkon píše: Navíc po zastavení motoru, je zde generován signál, odpovídající maximálním dosaženým otáčkám za letu.
Tuhle funkci mají zapalování ROTO, jenže rovnou na vyvedené LED. Myslím, že ten signál maximálních otáček je tam asi po dobu jedné minuty po zastavení motoru, pak se vypne.
Re: Zapalovani ZDZ a pripojeni akumulatoru
Napsal: pát 12.05.2017 9:53
od falkon
JardaRůžička píše:Tuhle funkci mají zapalování ROTO, jenže rovnou na vyvedené LED. Myslím, že ten signál maximálních otáček je tam asi po dobu jedné minuty po zastavení motoru, pak se vypne.
Ano, inspirovali jsme řadu výrobců zapalování

. Ta jedna minuta je čas, kdy se uspí celé zapalování.
Re: Zapalovani ZDZ a pripojeni akumulatoru
Napsal: sob 13.05.2017 1:06
od Celeron
JardaRůžička píše:Tuhle funkci mají zapalování ROTO, jenže rovnou na vyvedené LED. Myslím, že ten signál maximálních otáček je tam asi po dobu jedné minuty po zastavení motoru, pak se vypne.
Jo, taky používám. Akorát většina opto otáčkoměrů je na 2-3 i více listů, takže je třeba si prosvištit násobilku dvěma nebo třema.
Jirka
Re: Zapalovani ZDZ a pripojeni akumulatoru
Napsal: sob 13.05.2017 13:13
od Lark
U ROTO to používám s optočidlem do telemetrie Gr. HoTT, a tam se dá nasavit 1-listá vrtule, takže nic přepočítávat nemusím. Asi bych to už nezvládnul.

Re: Zapalovani ZDZ a pripojeni akumulatoru
Napsal: sob 02.09.2017 22:25
od hates
Tak jeste jeden dotaz a to k tomu signalu. Ma JETI nejaky senzor, ktery bych tam mohl pripojit napriklad pres Y kabel a tento senzor by to prebiral a pomoci telemetrie bych si ty otacky z HALL senzoru mohl zobrazit na radiu ? Momentalne tam mam opticky senzor, ale ten mi moc nevyhovuje.
Nejblize mi prijde tento senzor
http://www.jetimodel.com/cs/katalog/Dup ... M-HALL-EX/ale netusim jak jej vlastne pripojit k tomu signalovemu kabliku.
Re: Zapalovani ZDZ a pripojeni akumulatoru
Napsal: ned 03.09.2017 1:50
od Celeron
Matně si pamatuju, že u Jeti se dají na EX2 přijímačích nakonfigurovat některý konektory na digitální vstupy a jejich stav se může číst telemetrií. Ale nikdy jsem to nezkoušel a netuším do jakýho kmitočtu změn to vlastne chodí. Koukni do manuálu třeba od Rex7 EX2, zda by se to nedalo použít.
U toho Jeti hall telemetrickýho otáčkoměru je vlastní hall sonda připojená kabelem na zem, +5V a lezou z ní TTL pulzy taky jako otevřený kolektor. Pokud místo hall sondy připojíš TTL a zem otáčkoměru tak to musí chodit. Ovšem otázka je, jestli se pak po tomhle propojení nebudou do přijímače šířit rušivý pulzy ze zapalování.
Jirka
Re: Zapalovani ZDZ a pripojeni akumulatoru
Napsal: ned 03.09.2017 7:52
od hates
Kazdopadne jakekoloiv zapojeni je riziko ruseni. Pokud to zapojim primo do prijimace a nebo pres tu sondu.
Nicmene bych to chtel prave vyzkouset zda to bude fungovat. Ty HALL sondy na JETI senzoru jsou pripojitelne pres servo konektor a je mozne pripojit az dve sondy. Mozna by to stalo za zkousku, zda z toho neco poleze, ale kupovat se mi to jen tak nechce. Idealni by bylo pokud by ji mel nekdo v praze a byl ji ochoten pujcit.
Momentalne mohu pouzit opticky otackomer, ktery mam doma, ale tam se blbe pridelava sonda. Mela by yt co nejblize vrtule, ale jak ji tam dostat. Zkusim ji napevno pridelat pouze na motorovy domek a uvidim. Pokud by to fungovalo tak po zaletu bych zase resil jeji predelani protoze tam bude haubna a ta ma otvory jiz pripraveny.
Re: Zapalovani ZDZ a pripojeni akumulatoru
Napsal: ned 03.09.2017 9:46
od Lark
Jestli ti kontrolka na zápalku bliká v rytmu otáček, tak ji zasmršti společně s tím optočidlem a nemusíš to tahat až k vrtuli, kde je to i dost závislé na osvětlení. Mám to takhle u Gr. a nemusíš tahat kabel až k vrtuli, ale naopak máš to čidlo zastíněné proti okolnímu světlu a navíc dost daleko od motoru a žádné rušení se neindukuje.
Re: Zapalovani ZDZ a pripojeni akumulatoru
Napsal: ned 03.09.2017 10:25
od hates
no ja zadnou kontrolku na zapalku nemam

to je to blby

Re: Zapalovani ZDZ a pripojeni akumulatoru
Napsal: ned 03.09.2017 11:40
od Lark
Tak to je smůla

Možná by se dal ten signál pro nízkoproudovou (2mA) LEDku vytáhnout přímo ze stávající Hall-sondy, a pak požít ten optosnímač.
Re: Zapalovani ZDZ a pripojeni akumulatoru
Napsal: ned 03.09.2017 15:46
od Celeron
No a co ti brání si tu ledku přidat? Na začátku jsi psal, že žlutej leze ze zápalka, tak na něj připojíš jednu nohu ledky a druhou připojíš přes odpor cca 470 ohmů na plus, tedy cervenej. Pokud nebude při magnetu na hallu svítit tak ledku otoč.
Jirka