Energizer NiMH 2500mAh ako pohonne ?

Začínáte nebo chcete začít s letadlem.
Zpráva
Autor
dusi
Příspěvky: 1654
Registrován: ned 15.01.2006 0:00
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od dusi »

rohe píše:Už to tady někdo psal, když už, tak opravdu 2/3A, ale ne GP 1300, ale <b>Intelect 1400.</b>

Tak tedy to už radši TopTech 1100, které dají těch 1250 :twisted:
Ďusi
DepronTeam
Taranis X9D+ (TGY-i6, FC-16),TopmodelCZ Astra, EPP JAK-7, Algol, E-III, B-25
rohe
Příspěvky: 989
Registrován: ned 17.12.2006 0:00
Bydliště: Sokolov
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od rohe »

Pedro35 píše:
znamená to že pri nabíjaní si mám aktivovať u nabíjania vseobecne NiMH bateriek teplotné obmedzenie na 30 st. C, oni sa hlavne pri konci cyklu zohrejú možno aj na 50 st. C. Doteraz som mal nastavených 65 st. a vypínal delta peak, pomozem baterkam ak tam nastavim 30 st.C ?

Lietavam aj teraz v zima, nebude vadit baterke KAN 8,4 V 1300 mAh ak ju bude ofukovat -5 st. C ?


Na konci nabíjení ta teplota pokaždé vyběhne. Já mám nastavené teplotní čidlo na 45 stupňů (ale né pokaždé ho používám) :roll:
Akupacku nevadí zima, pokud jí vytáhneš z tepla a hned bude vykonávat svou práci (sama se při ní zahřeje). 8)
niky79
Příspěvky: 625
Registrován: pon 29.10.2007 0:00
Bydliště: Brno

#18 Příspěvek od niky79 »

rohe píše:Na konci nabíjení ta teplota pokaždé vyběhne. Já mám nastavené teplotní čidlo na 45 stupňů (ale né pokaždé ho používám) :roll:
Akupacku nevadí zima, pokud jí vytáhneš z tepla a hned bude vykonávat svou práci (sama se při ní zahřeje). 8)


To pochybuji. Pouzivam akupack 9.6V/2100 GP v zime pro airsoftovou AEG zbran, a vydrz aku v zime je tak 3-4x mensi nez za obvyklych teplot.
rohe
Příspěvky: 989
Registrován: ned 17.12.2006 0:00
Bydliště: Sokolov
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od rohe »

niky79 píše:
rohe píše:Na konci nabíjení ta teplota pokaždé vyběhne. Já mám nastavené teplotní čidlo na 45 stupňů (ale né pokaždé ho používám) :roll:
Akupacku nevadí zima, pokud jí vytáhneš z tepla a hned bude vykonávat svou práci (sama se při ní zahřeje). 8)


To pochybuji. Pouzivam akupack 9.6V/2100 GP v zime pro airsoftovou AEG zbran, a vydrz aku v zime je tak 3-4x mensi nez za obvyklych teplot.


Za jak dlouho se tam vybije? Protože já třeba jezdím v suché zimě E-Maxx a tam vůbec nepozoruju nějaký pokles kapacity akupacku. Když měním, pěkně mi zahřeje ruce (měl jsem už 78 stupnů). :wink:
A ten malinkej Leo-X jezdí 30-40 minut a taky pořad stejně, léto nebo zima. :roll: Bude hodně záležet na odběrech.
niky79
Příspěvky: 625
Registrován: pon 29.10.2007 0:00
Bydliště: Brno

#20 Příspěvek od niky79 »

rohe píše:
niky79 píše:
rohe píše:Na konci nabíjení ta teplota pokaždé vyběhne. Já mám nastavené teplotní čidlo na 45 stupňů (ale né pokaždé ho používám) :roll:
Akupacku nevadí zima, pokud jí vytáhneš z tepla a hned bude vykonávat svou práci (sama se při ní zahřeje). 8)


To pochybuji. Pouzivam akupack 9.6V/2100 GP v zime pro airsoftovou AEG zbran, a vydrz aku v zime je tak 3-4x mensi nez za obvyklych teplot.


Za jak dlouho se tam vybije? Protože já třeba jezdím v suché zimě E-Maxx a tam vůbec nepozoruju nějaký pokles kapacity akupacku. Když měním, pěkně mi zahřeje ruce (měl jsem už 78 stupnů). :wink:
A ten malinkej Leo-X jezdí 30-40 minut a taky pořad stejně, léto nebo zima. :roll: Bude hodně záležet na odběrech.


To nedokazu rici. "Problemem" u AEG, ze nestrilis porad, takze baterie se v podstate nema ani jak zahrat (Ostatne, kdybys strilel davkami porad, tak jeden zasobnik (500 kuli) vystrilis za cca 30-40 sekund). Verim, ze u napr. leteckych modelu to bude lepsi, tam odebiras proud porad, dokud to neprestane letat, takze AKUpack se zahreje :)

ALe nepochybne to souvisi i s kapacitou. AKU 9.6/1100 mAH vydrzel v zime tak 100-150 ran (bezne kolem 1500), pak uz to nebylo schopno natahnout pist. AKU 9.6/2100 vydrzel kolem 1500 ran (obvykle kolem 3 tisice)
dusi
Příspěvky: 1654
Registrován: ned 15.01.2006 0:00
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od dusi »

niky79 píše:ALe nepochybne to souvisi i s kapacitou. AKU 9.6/1100 mAH vydrzel v zime tak 100-150 ran (bezne kolem 1500), pak uz to nebylo schopno natahnout pist. AKU 9.6/2100 vydrzel kolem 1500 ran (obvykle kolem 3 tisice)

Nepochybně to souvisí i s kvalitou (tvrdostí) baterek. Vrátím se zpět k letadlům.
V létě jsme zalítavali Tucano, 767 mm depronový cvičný rychlý model, pohon MIG 400 7,2V, aku 7xGP1100 a vrtule číňan sklopka z nejakého WildHavka (?). Přesně v 90 sekundě model dosedl, kvalitní přistání. Jen pilot a já věděli, co kolegům došlo za pár minut. Motor shořel. Moc těžká vrtule.
Přesně stejná, která je s tím motorem v tom setu s osmičlánkem 900 mAh a někdy i 1000 mAh. A že v něm ten motor neshoří :twisted:
Protože ty baterky jsou šunt. Do té hračky možná akorát, ale pro jiné aplikace nevhodné, slabé.

Ale i ty naše GP1100 poznají, že je zima. V modelu s odběrem 6-10 A lítáme tak 8 minut v létě, v zimě jen 6-7 minut a sedáme. Dobíjíme ovšem na letišti těsně před letem proudem 1A a do modelu jdou vlažné.
Ďusi
DepronTeam
Taranis X9D+ (TGY-i6, FC-16),TopmodelCZ Astra, EPP JAK-7, Algol, E-III, B-25
Uživatelský avatar
jean.louis
Příspěvky: 7
Registrován: pon 24.09.2007 0:00
Bydliště: Praha

Vlastni zkusenost

#22 Příspěvek od jean.louis »

Delam si battery packy do letadla sam, je to pro motor rady 400, tedy stejnosmerny. Zkusenost s tuzkovkama vetsich kapacit je takova, ze s rustem kapacity baterii vyrazne roste samovybijeni, znacne roste vnitrni odpor - tedy baterie neni schopna dat dostatecny proud a tedy i vykon. Mel jsem Sanya 2500 mAh a battery pack byl asi po 4 letanich nepouzitelny - pote, co jsem ho rozlozil na jednotlive baterie jsem zjistil ze nahle jsou vsechny clanky vadne - po nabiti ztrati svoji kapacitu behem par hodin. Pajel jsem je s pajeci/leptaci chemikalii, takze zadne prehrivani ani studene spoje. To mne neodradilo a sahl jsem po NiMH clancich nove generace, zacalo s tim Sanyo - jejich clanky maji neuveritelne nizke samovybijeni a davaji obrovske proudy. Ty clanky se jmenuji Eneloop a maji kapacitu 2000 mAh. Nedavno jsem videl i neco podobneho od GP. Eneloopy nabijete, 3 tydny nejdete litat a clanky jsou jako cerstve nabite, proudy se blizi clankum NiCd. Trochu vyssi cena Eneloopu se opravdu vrati, navic tech 2000 mAh je poctivych, sice pri vyssich proudech to tolik neni, ale podle doby letu to ve srovnani s NiCd 600 mAh odpovida. Eneloopy a mozna nove GP se opravdu vyplati - delsi poletani a clanky vydrzi a vydrzi i nabite.
'''''''''''_|_
----+--O--+----
Pedro35
Příspěvky: 192
Registrován: čtv 06.12.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlastni zkusenost

#23 Příspěvek od Pedro35 »

jean.louis píše:...dostatecny proud a tedy i vykon. Mel jsem Sanya 2500 mAh a battery pack byl asi po 4 letanich nepouzitelny ...

akym prudom si ich nabijal a vybijal ?
Uživatelský avatar
jean.louis
Příspěvky: 7
Registrován: pon 24.09.2007 0:00
Bydliště: Praha

nabijeci proud

#24 Příspěvek od jean.louis »

orientacne 2A, nabijecka s delta V
'''''''''''_|_
----+--O--+----
Pedro35
Příspěvky: 192
Registrován: čtv 06.12.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

Re: nabijeci proud

#25 Příspěvek od Pedro35 »

jean.louis píše:orientacne 2A, nabijecka s delta V


tak to je dôvod ich zlyhania, odporuca sa na vysielacove AKU tak do 0,2C t.j. 0,4 A. Ja som tak poslal do vecnych lovist 4 Energizerky 2500 mAh, prúd bol 1,3 A - stratili kapacitu :(
rohe
Příspěvky: 989
Registrován: ned 17.12.2006 0:00
Bydliště: Sokolov
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od rohe »

Ja mám Energizer 2500 mAh a nabijím je nabíjeckou, která je nabije za 60 minut, jsou dost horké, ale slouží už přes rok, a odebírám z nich 5-8A. Jen né teda v letadle, ale v Mini Monstříku. Do letadla bych je nikdy jako pohonné nedal! :roll:
Pedro35
Příspěvky: 192
Registrován: čtv 06.12.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od Pedro35 »

rohe píše:Ja mám Energizer 2500 mAh a nabijím je nabíjeckou, která je nabije za 60 minut ...


ukazuje Ti ta nabijacka aj dobitu kapacitu?
Naposledy upravil(a) Pedro35 dne sob 01.03.2008 11:40, celkem upraveno 1 x.
rohe
Příspěvky: 989
Registrován: ned 17.12.2006 0:00
Bydliště: Sokolov
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od rohe »

Pedro35 píše:
rohe píše:Ja mám Energizer 2500 mAh a nabijím je nabíjeckou, která je nabije za 60 minut ...


ukazuje Ti ta nabijacka aj dobytu kapacitu?

Tak to právě neukazuje. :(
Pedro35
Příspěvky: 192
Registrován: čtv 06.12.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od Pedro35 »

pytam sa preto lebo aj mne to nabijalo do 1 hodiny ale mi tam natlacilo len cca 500 mAh do 2500 mAh AKU :( a to bol ten problem. Baterky som vymenil a odvtedy nabijam Energizerky max 0,4 A a vtedy mi cucnu 2600 mAh a vydaju 2300 mAh (udaje z cyklovania). Vyssie ampere tam mam obavu tlacit aby som ich neznicil, doteraz som dal do primacovych AKU 1/3 ceny wildhawka (12 ks Energizer 2500 mAh z toho - 4 mrtve, nabijaval som po 4 ks ale uz som si upravil vysielac a nabijam naraz 8). Podla mojho nazoru (uz som sa poucil) staci kupit do vysielaca AKU max 900 mAh.
rohe
Příspěvky: 989
Registrován: ned 17.12.2006 0:00
Bydliště: Sokolov
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od rohe »

Ta nabijecka ma nejake LED a podle nich se ridim. Ale zase se mi nechce verit, ze by se tam natlacilo tak malo. To auto vydrzi jezdit 30-40 minut na 370-tku tun. motor. A kdyz je vyndavam z auta, pekne mi v zime zahreji ruce!
Odpovědět

Zpět na „Letadla - začátečník“