Zopár foto ktoré robím priebežne popri vyrezávaní dielov.
ENCANTO x F3L - F5L
Re: ENCANTO x F3L - F5L
HONZIK 22 : mohol som čerpať aj z rozprávok keď som bol malý napríklad RUMCAJZ alebo KRTEK možno MAŤKO alebo KUBKO

Zopár foto ktoré robím priebežne popri vyrezávaní dielov.
Zopár foto ktoré robím priebežne popri vyrezávaní dielov.
Re: ENCANTO x F3L - F5L
Dnes mám chvíľu čas, tak prihadzujem niečo o elektro trupe. Trup som sa snažil spraviť aby bol čo najštíhlejší ako sa dá , pri F3L verzií má trup cca 24 mm , vzhľadom na priemer motora a teda vnútorný priemer aby sa poprípade dala spraviť aj jeho výmena mám vnútorný priemer vyšiel 25,5mm. Použitý motor padol na inruder od Ivana Horejšího Dualsky XM2523EG-22 2900ot. Bočnice sa pri elektro verzií, už neskladajú s odľahčenej topoľky a balzy ale len plná topoľka, tým nám trup z vonkajšieho priemeru vyšiel 31,5mm.
Tka isto sme uvažovali aby sa do trupu vošiel dvoj článok Lipol ale aj troj článok. Vzhľadom na to že sme posunuli servá do ťažiska v trupe je dostatok miesta. Kužeľ bol použitý 25mm priemer vrtuľa 6,5/4. S touto zostavou a dvoj článkom bol odber 19 Amp, čo predajca udáva ako maximum po dobu 15s. Preto sme zapínanie motora dali na trojpolohový spínač a druhú polohu sme nastavili na odber cca 15A, aj s týmto odberom model stúpal cca 6,5-7m/s a ak by bolo málo stále tam bola možnosť TURBA na tých pár sekúnd.
Regulátor sme použili od značky Leomotion ktorý je 30A, ale hlavne má BEC na výstupe HV keďže malých regulátorov je na trhu ešte málo. Celá zostava motor, vrtuľa, regulátor, kužeľ má 49g.
Na fotkách je vidieť že nie je problém z dvoj článkom a aj v pohode s troj článkom.
Samozrejme budeme skúšať aj silnejšiu verziu /Heavy/ motora na troj článok , len bohužiaľ čakám už na Vianoce a dovolenku lebo máme vo firme predvianočnú naháňačku , tak potom niečo aj o tejto zostave.
Tka isto sme uvažovali aby sa do trupu vošiel dvoj článok Lipol ale aj troj článok. Vzhľadom na to že sme posunuli servá do ťažiska v trupe je dostatok miesta. Kužeľ bol použitý 25mm priemer vrtuľa 6,5/4. S touto zostavou a dvoj článkom bol odber 19 Amp, čo predajca udáva ako maximum po dobu 15s. Preto sme zapínanie motora dali na trojpolohový spínač a druhú polohu sme nastavili na odber cca 15A, aj s týmto odberom model stúpal cca 6,5-7m/s a ak by bolo málo stále tam bola možnosť TURBA na tých pár sekúnd.
Regulátor sme použili od značky Leomotion ktorý je 30A, ale hlavne má BEC na výstupe HV keďže malých regulátorov je na trhu ešte málo. Celá zostava motor, vrtuľa, regulátor, kužeľ má 49g.
Na fotkách je vidieť že nie je problém z dvoj článkom a aj v pohode s troj článkom.
Samozrejme budeme skúšať aj silnejšiu verziu /Heavy/ motora na troj článok , len bohužiaľ čakám už na Vianoce a dovolenku lebo máme vo firme predvianočnú naháňačku , tak potom niečo aj o tejto zostave.
- aviatika
- Příspěvky: 166
- Registrován: úte 24.10.2017 6:46
- Bydliště: Považská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
ENCANTO x F3L - F5L
Dobre si to vybral. Mne sa páči hlavne regulátor, hľadal som taký, nenapadlo ma, že je vo Švajčiarsku. Budem si ho pamätať a vyskúšam.
Koľko je letová hmotnosť ?
Koľko je letová hmotnosť ?
Luboš - www.aviatika.sk
Re: ENCANTO x F3L - F5L
Mohlo by zajimat.
Pohon pro ERES jsem moc neoptimalizoval, ale zda se mi docela optimalni.
Je slozen z dilu, ktere chodily jako vzorky, ktere byly v supliku atd.
Motor je Dualsky 2225-1600, to byl uplne prvni typ v rade. Tim bylo dano dalsi. Hlavne akku 3S. Byly jen ECO 400-3S. Regl stary verny miniaturni Talon 15 bohate staci pro motor i BEC. Kuzel Dualsky 30/3, roztec cepu 30, listy Aeronaut 8x5.
Dobry.
Pak se objevily baterie ULTRA 480-3S. Zjevne mensi pokles napeti, ted je to vohen - na plny plyn je stoupavost az 10 m/s. Akorat ze momentalne je nemame ani my ani Dualsky ... budou. Dulezite: Maji prurez 15x30.
Kapotovana verze motoru je 2527. Vnitek je identicky s 2225, hridel 3,2.
Ruzne prumery hridele jsou dany ruznym prumerem motoru a zasobnikem materialu (lozisek).
Letove rezimy jako F5J: motor - mormal - brzdy.
Pohon pro ERES jsem moc neoptimalizoval, ale zda se mi docela optimalni.
Je slozen z dilu, ktere chodily jako vzorky, ktere byly v supliku atd.
Motor je Dualsky 2225-1600, to byl uplne prvni typ v rade. Tim bylo dano dalsi. Hlavne akku 3S. Byly jen ECO 400-3S. Regl stary verny miniaturni Talon 15 bohate staci pro motor i BEC. Kuzel Dualsky 30/3, roztec cepu 30, listy Aeronaut 8x5.
Dobry.
Pak se objevily baterie ULTRA 480-3S. Zjevne mensi pokles napeti, ted je to vohen - na plny plyn je stoupavost az 10 m/s. Akorat ze momentalne je nemame ani my ani Dualsky ... budou. Dulezite: Maji prurez 15x30.
Kapotovana verze motoru je 2527. Vnitek je identicky s 2225, hridel 3,2.
Ruzne prumery hridele jsou dany ruznym prumerem motoru a zasobnikem materialu (lozisek).
Letove rezimy jako F5J: motor - mormal - brzdy.
Re: ENCANTO x F3L - F5L
Po dlhšom čase som si konečne našiel čas na dokončenie videotutorial prvá časť stavby krídla, niektorým sa anglická verzia nebude asi znova páčiť
Hmotnosť elektroverzie sme mali 480g , zatiaľ som hmotnosť moc neriešil aj krídla čo sme na nej skúšali majú o 20g viac ako bežne.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=XbRIozyW6Hs[/youtube]
Hmotnosť elektroverzie sme mali 480g , zatiaľ som hmotnosť moc neriešil aj krídla čo sme na nej skúšali majú o 20g viac ako bežne.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=XbRIozyW6Hs[/youtube]
Re: ENCANTO x F3L - F5L
Ďalšia sériálová súťaž tu na Slovensku a opäť pekné úspechy, v sobotu som sa nemohol zúčastniť F3L z rodinných dôvodov /oslava narodenín môjho vnuka/ ale Jany a Jakub obsadili pekné druhé a tretie miesto takže ENCANTO dve krásne miesta.
Druhý deň bola súťaž v F5L kde sa opäť ENCANTO umiestnilo na dvoch miestach, tentokrát som vyhral prvé miesto a Jakub druhé, ďalší super deň pre ENCANTO.
A do tretice sme dostali report z USA od Gordona Bucklanda súťaže F3L
citujem:
Takže po 2 dňoch boja s mojimi konkurentmi a podmienkach so štartmi po vetre a šialeným klesaním som zvíťazil a stal sa národným šampiónom v triede F3Res. W (alebo F3L). (2-metrový spojler pre kormidlo) Toto je pre mňa naozaj úžasný úspech, pretože to predstavuje aj moje tretie a posledné víťazstvo za 3. ocenenie LSF V. Musím poďakovať Jany Littvovi zo Slovenska za poskytnutie úžasného modelu a tiež môjmu dobrému priateľovi Rustymu Carverovi za jeho stavbu. Encanto je skutočne úžasný model.
Druhý deň bola súťaž v F5L kde sa opäť ENCANTO umiestnilo na dvoch miestach, tentokrát som vyhral prvé miesto a Jakub druhé, ďalší super deň pre ENCANTO.
A do tretice sme dostali report z USA od Gordona Bucklanda súťaže F3L
citujem:
Takže po 2 dňoch boja s mojimi konkurentmi a podmienkach so štartmi po vetre a šialeným klesaním som zvíťazil a stal sa národným šampiónom v triede F3Res. W (alebo F3L). (2-metrový spojler pre kormidlo) Toto je pre mňa naozaj úžasný úspech, pretože to predstavuje aj moje tretie a posledné víťazstvo za 3. ocenenie LSF V. Musím poďakovať Jany Littvovi zo Slovenska za poskytnutie úžasného modelu a tiež môjmu dobrému priateľovi Rustymu Carverovi za jeho stavbu. Encanto je skutočne úžasný model.
Re: ENCANTO x F3L - F5L
Rok 2024 pre ENCANTO bol opäť úspešný . Jany obhájil prvé miesto z minulého roku, mne sa podarilo z 10.miesta roku 2023 poskočiť v tomto roku na pekné 6. miesto. Tento rok sme testovali novú verziu ENCANTO camber a teraz na jeseň začal aj predaj tejto verzie.
Fotografie TOP 10 seniorských pilotov z F3L Eurotour 2024 a TOP 3 juniorských pilotov.
Tu je zoznam pilotov a ich res modelov.
TOP Seniors:
1. Jan Littva SVK - Encanto Camber and Encanto Standard
2. Lubos Nemcek SVK - Magic 2
3. Frank Holtz GER - Antares and Purito
4. Michael Schmidkunz GER - Purito, Encanto Standard and STS
5. Eser Kismir TUR - Purito and Apex
6. Karol Chyba SVK - Encanto Camber and Encanto Standard
7. Juraj Bartek SVK - Magic 2
8. Jakub Plevko SVK - Vaiana Sport and Encanto Standard
9. Tomas Hruby CZE - Purito 2
10. Pavol Polonec SVK - Extra Res and Ambrosia
TOP Juniors:
1. Ondrej Chytil CZE - Balu Max
2. Martin Celestiak SVK - Liptov and Magic 2
3. Loius Bendixen GER - Antares
komplet výsledky : https://www.litteamcup.sk/resources/F3L ... QSgTvcfu-g
Fotografie TOP 10 seniorských pilotov z F3L Eurotour 2024 a TOP 3 juniorských pilotov.
Tu je zoznam pilotov a ich res modelov.
TOP Seniors:
1. Jan Littva SVK - Encanto Camber and Encanto Standard
2. Lubos Nemcek SVK - Magic 2
3. Frank Holtz GER - Antares and Purito
4. Michael Schmidkunz GER - Purito, Encanto Standard and STS
5. Eser Kismir TUR - Purito and Apex
6. Karol Chyba SVK - Encanto Camber and Encanto Standard
7. Juraj Bartek SVK - Magic 2
8. Jakub Plevko SVK - Vaiana Sport and Encanto Standard
9. Tomas Hruby CZE - Purito 2
10. Pavol Polonec SVK - Extra Res and Ambrosia
TOP Juniors:
1. Ondrej Chytil CZE - Balu Max
2. Martin Celestiak SVK - Liptov and Magic 2
3. Loius Bendixen GER - Antares
komplet výsledky : https://www.litteamcup.sk/resources/F3L ... QSgTvcfu-g
Naposledy upravil(a) ORLA dne stř 30.10.2024 16:42, celkem upraveno 2 x.
Re: ENCANTO x F3L - F5L
Zálet východočeského Encanta na letišti v Zaječicích
https://youtu.be/sMBdPdwyom8?si=Fmvwo6v7ewCX6Xtx
[youtu_be]https://youtu.be/sMBdPdwyom8[/youtu_be]
https://youtu.be/sMBdPdwyom8?si=Fmvwo6v7ewCX6Xtx
[youtu_be]https://youtu.be/sMBdPdwyom8[/youtu_be]
Re: ENCANTO x F3L - F5L
Posielam pár fotiek zakrývania prednej časti gondoly. Najprv nažehlím na zadnú časť štandardnou imitáciou karbónu ORACOVER, / je taká dobrá, že som mal konkurentov, ktorí ma upozornili, že karbónová laminácia nie je v pravidlách povolená
/.
Potom pokračujem prednou časťou, ľavou stranou, pravou stranou, spodkom a nakoniec vrchom.
Potom pokračujem prednou časťou, ľavou stranou, pravou stranou, spodkom a nakoniec vrchom.