Stránka 12 z 25
Re: Solius - nástupca Easyglidera
Napsal: stř 17.09.2014 16:38
od RiMr
A necháš ho klesat pod plynem, nebo bezmotorově?
A jinak obecně - cituji (to jsou snadno pochopitelné základy):
"Při obtékání tělesa vznikají aerodynamické síly. Nazývají se výsledná aerodynamická síla, která se rozkládá na vztlak a odpor"
a - což v podstatě minimálně částečně odpovídá na tvůj dotaz:
"Vzroste-li během letu rychlost dvakrát (při stále stejném úhlu náběhu), tak součinitel vztlaku se nezmění, ale vztlak vzroste čtyřikrát"
No a:
- když pustíš éro pod 45st dolů - rychlost vzroste, klesne, nebo zůstane stejná?
a:
- když vzroste vztlak (protože vzroste rychlost), éro začne bez zásahu do výškovky/podélného vyvážení klesat, stoupat, nebo nezmění let vůbec?
Nebo koukni sem k "nám", tady to kluci taky hezky vysvětlují:
http://www.opentx.cz/index.php/Z%C3%A1k ... open%C3%AD
Re: Solius - nástupca Easyglidera
Napsal: stř 17.09.2014 16:42
od LV
hanessh4 píše:Je to normální stav, nebo je nesprávně těžiště? Měl bych ho mít přesně na značkách od výrobce...
Díky za radu.
Je moc ťažký na čumák. Vyberať musí iba pozvolne.
Solius - nástupca Easyglidera
Napsal: stř 17.09.2014 17:32
od hanessh4
Těžiště by mělo být na mm přesně dle udávané hodnoty.
Nechám ho klesat bez motoru, rychlost vzroste - tím pádem i vztlak. Všechno pustím a bez zásahu do výškovky začne stoupat - to by dávalo smysl (asi).
Ale jak říkám on začne stoupat asi tak rychle a prudce jak předtím klesal a stoupá tak dlouho, dokud neztratí rychlost. Tzn, že aby letěl rovně tak musím neustále za letu korigovat výškovkou...
Re: Solius - nástupca Easyglidera
Napsal: stř 17.09.2014 18:28
od LV
hanessh4 píše:Těžiště by mělo být na mm přesně dle udávané hodnoty.
Nechám ho klesat bez motoru, rychlost vzroste - tím pádem i vztlak. Všechno pustím a bez zásahu do výškovky začne stoupat - to by dávalo smysl (asi).
Ale jak říkám on začne stoupat asi tak rychle a prudce jak předtím klesal a stoupá tak dlouho, dokud neztratí rychlost. Tzn, že aby letěl rovně tak musím neustále za letu korigovat výškovkou...
Ešte raz a pomaly:
M a š
ť a ž i s k o
p r í l i š
v
p r e d u

Re: Solius - nástupca Easyglidera
Napsal: stř 17.09.2014 18:44
od hanessh4
Já to zaregistroval už napoprvé, naznačoval jsem, že už jsem na hodnotě dané výrobcem (kde letadlo v těchto bodech na zemi visí vodorovně). Tzn že rada zní, jít s těžištěm víc na ocas za doporučení výrobce.
Re: Solius - nástupca Easyglidera
Napsal: stř 17.09.2014 19:17
od RiMr
Jak píše LV - zkus opatrně to těžiště posunout dozadu. Ale nepřežeň to a po kouskách.
Vygoogli si výraz "těžištní zásoba". Doporučované těžiště bývá většinou vepředu, ono je to pak míň lechtivé.
Re: Solius - nástupca Easyglidera
Napsal: stř 17.09.2014 20:08
od LV
hanessh4 píše:Já to zaregistroval už napoprvé, naznačoval jsem, že už jsem na hodnotě dané výrobcem (kde letadlo v těchto bodech na zemi visí vodorovně). Tzn že rada zní, jít s těžištěm víc na ocas za doporučení výrobce.
Pozri sem...
http://www.lomcovak.cz/elektro/2k1/opt2_1.html
Re: Solius - nástupca Easyglidera
Napsal: stř 17.09.2014 21:24
od hanessh4
Dík za rady a pěknou malůvku

Re: Solius - nástupca Easyglidera
Napsal: úte 14.10.2014 13:23
od Virtual
Poraďte, po létání se SkyScoutem (Easystar 2) s křidélky koukám po něčem "akčnějším" a aerodynamičtějším. Nechci žádnou divočinu, se SS nejraději plachtím, vystoupám a bez motoru jen tak poletuju, to občas proložím nízkým pomalým průletem nebo loopingem ve větší výšce. Zkoušel jsem i mírný vítr, ale s tím se bachratý SS docela pere. Solius se mi zdá celkem OK na takové použití. Jaké jsou ještě alternativy? Koukal jsem třeba na Radian Pro a další, ale Solius taky pěkně vypadá. BTW Létám převážně na ultralight letišti se spoustou prostoru a posekanou dráhou. Na nějakou "raketu" ať už cenou nebo vlastnostmi si netroufnu...
Dík
Re: Solius - nástupca Easyglidera
Napsal: úte 14.10.2014 13:51
od RiMr
No tak nabízí se ještě EasyGlider postavený podle tvých požadavků, ten se dá naplnit různě. Nebo větší a ověřený Cularis...
A když ne bubliny, tak mraky ér vyrábí třeba Reichard a některá ani nejsou tak drahá.
Já teď ogarovi co má Soliuse budu "stavět" Rytmus Maxe od pana Vaníčka (VM model), ale to už je živější a už to dokáže i trochu našponovat badget

Re: Solius - nástupca Easyglidera
Napsal: úte 14.10.2014 18:55
od Virtual
Dík,
tímhle směrem jsem koukal.
U EG mi trochu "vadí", že bych kupoval podobné elektro (motor+reulátor) co už mám ve SS (na ten dávám občas Mobius, tak ho chci nechat letuschopný), jinak je asi EG nejlevnější, jednoduchý a létá taky parádně. Nedá se složit do krabice na transport, to u ES2 oceňuju.
Cularis a Radian Pro mají klapky, u Cul. mě trochu odrazuje složitá stavba, kterou každý zmiňuje (já toho zas moc nepostavil a nerad bych to slepil do vrtule), jinak podle YT Cularis na mě působí tak klidně, ve vzduchu i při přistání důstojně, což se mi moc líbí. S klapkama a plachtařskýma mixama zatím nemám zkušenost.
Solius má kabinu a celkově vypadá maketově, zase se zdá rychlejší, vč. rychlejšího přistání, tady se zmiňuje vakl v uložení křídel (éro do auta rozebírám, létal bych ale spíš klidně), tak se nějak nemůžu rozhodnout.
Rimre, ty máš zkušenost se všemi třemi letadly od Multiplexu? Můžeš je prosím porovnat? Na kolik zhruba vyjde ten Rytmus? Tam už se asi vyplatí dát i dražší serva atd., viď?
Re: Solius - nástupca Easyglidera
Napsal: stř 15.10.2014 6:36
od TERAZKY
Re: Solius - nástupca Easyglidera
Napsal: stř 15.10.2014 8:49
od RiMr
...to jo... i než easystar a easyglider... čím to asi bude...

Re: Solius - nástupca Easyglidera
Napsal: stř 15.10.2014 11:51
od Virtual
TERAZKY: I když to video z prezentace na YT je velká divočina, od houboletu bych neočekával nemožné.
Když odhlédnu od porovnávání s kompozitovými éry, dokáže Solius plachtit pomalu, nezáludně? A jsou lepší (potřeba) klapky? Vysílačku na to mám, rád se naučím něco nového, ale Rimr píše že aerodynamickou brzdu na Soliusu nepoužíval, nevím jak na Cularisu... Létat a přistávat budu na velkém prostoru, na druhou stranu se mi líbí jemná přistání.
Re: Solius - nástupca Easyglidera
Napsal: stř 15.10.2014 12:09
od RiMr
Já být tebou bych po EasyStara vzal nějakého Egeho, stojí to pár kaček, dá se s tím létat různě, různě naložit... Až si budeš přistávat k noze z jakékoliv strany, až tě to bude nudit, tak pak řeš toto. Můžeš pak jít zase kousek dál s bublinami (se všemi výhodami i nevýhodami co to přináší), nebo rovnou přeskočit na jiné materiály, výkony a ceny. Každý pilot je jiný, jeden kluk si ode mě nechal postavit Cularise jako první model a dal to v pohodě, teď už lítá tak jak já nikdy nebudu a s čím já nikdy nebudu, ale častější je potřeba toho postupného "růstu". Taky záleží, koho máš k sobě, kdo ti dokáže poradit a jak ti dokáže poradit... Modeláři jsou plemeno hádavé, každý má svoji pravdu a každý ji svým způsobem většinou skutečně má...
Já osobně, když má někdo po Easym apod. pocit že už je úplný Rampa McKvák a chce jako další éro nějakého bruse, nejlépe v měřítku 1ku1 a se čtyřma turbínama, tak mu na kabelu půjčím nějakého CUlarise, velkého FOxe, nebo toho Soliuse, nebo i celokompozita, nebo nějakého motoráka, pokud je to spíš motoroletec, podle toho s čím zrovna lítám. A ne v nějakém oleji, ale v něčem standardním. A hyn sa hukáže. Někdy je to v pohodě, ale většinou oba společně usoudíme, že bude lepší nějaký mezikrok.
TObě bych to taky poradil. Ať tě nějaký kamarád v bezpečné výšce vezme na kabel s něčím takovým o čem uvažuješ a bude ti to jasnější. ALe ne jasné. V padesáti metrech dovede kroužit zatáčky skoro každý. ALe s blížící se zemí a před přistáním "po větru" měknou kolena mnoha "esům" a tahají a tahají a ve třetí nebo ve čtvrté zatáčce se to sesype jak pytel sraček.
Jedna pravda a jedno jediné správné řešení neexistuje. Prostě vyzkůšat a hlavně létat...
