ST píše:Litate někdo tzv bullnose vrtule ? Má to nějaký přínos ? VIdel jsem to na videu kde s tím za chodu narážejí do překážek. Vrtule vypadala že to ustála. Je to tedy hlavně odolnější vuci poškození, nebo to má i další přednosti ?
Létám.
Přednosti vidím nejvíc u malých strojů, které používají 4" a menší. Prostě tam není místo, tak se to honí plochou vrtule na úkor efektivity.
Druhá asi rychlejší reakce motoru než vetší vrtule. Roztočit a brzdit 5" by mělo být snažší než 6".
Jsou jednoznačně míň efektivní než klasické vrtule, hlavně posledních 25% plynu.
Možná je to dáno i nedostatečným výběrem 6" vrtulí. Tam je víceméně 6045, které moc motorů neutočí pokud to nejsou 2206+ nebo menší ale s nižśím kV. Pak 6030, které nic nevydrží. Pak HQ 6035 jsou asi ok, ale není to žádná masovka.
Asi nejpoužívanější motor na těchto 250tkách je 2204/2300kV a ten je prostě na 6" málo (Cobra 2204/2300kV se nepočítá protože ty údaje nejsou pravda).
Osobně jsem používal na motoru dys 1806/2300kV 5040BN, které mi přišly akorát hlavně na 3S, na 4s mě bavily klasické 5030
na nových motorech 2205/2350kV teď budu zkoušet hlavně DAL 5045BN, pro porovnání zkusím ještě 6045 na 3S.
na 180tce zkouším 4530BN tam je motor 1306/3100kV a zdá se zatim, že to zvládne.