Stránka 20 z 22
Re: Supertrino F3P
Napsal: čtv 09.02.2017 10:14
od zdeno
HonzaS píše:Zdeno je taky víc modelář, dělá si balzový vrtule! Měl bych se nad sebou zamyslet a taky začít modelařit!

Celkom ma pobavila hláška komentátora vo Viničnom, že ja mám všetko naopak. Tam kde majú iní uhlík ja mám balzu a naopak.
Možno že to mám ja správne...

Re: Supertrino F3P
Napsal: čtv 09.02.2017 12:55
od HonzaS
Jo to bylo skvely

souhlasim s tebou, mas to spravne!

Re: Supertrino F3P
Napsal: pát 10.02.2017 7:41
od valajda
Tak stavebnice by byla připravená...ale do neděle to nevidím moc reálně. Chodit spát v 1:00 a v 5:15 vstávat do práce...už se jen tak ploužím
Rozbor hmotností - oproti depronu nic moc
křídla - 5,7g
trup D - 2,6g
trup H - 3,7g
trup S - 5,0g
VOP - 1,9g
SOP - 1,9g
Tcan oba - 1,9g
SUMA 22,7g
Re: Supertrino F3P
Napsal: pát 10.02.2017 9:09
od HonzaS
No ale je to nádherná práce. Fakt respekt!

Re: Supertrino F3P
Napsal: pát 10.02.2017 9:21
od valajda
Mimochodem, jak záplatovat mylar? Už jsem si štrejchnul skalpelem do jednoho pole na trupu.
Kouskem isolepy? Nebo jak to překrýt mylarem a přilepit?
Re: Supertrino F3P
Napsal: pát 10.02.2017 10:05
od zdeno
[quote="HonzaS"]
Mám trochu dilema. V nízkých halách se s menšími modely lítá snáz, ale ty větší zas mají jakoby víc elegance a tak. Tak jestli supertrino zase nezmenčím?
V stredu sme vo Viničnom skúšali okrem mojich 14" aj Dedičove Victory s Lantsovovými 13" vrtulami.
Jeho staré 10" na 1S vážia 2,9g, 13" až 4,75g. to je + 1.85g. Lantsovov nový kontraprop na 1S AL 12 80 je tiež asi o 1g ťažší ako starý. Celková váha je 13,2g.
Z tohto vychádza že " tudy cesta nevede "
Pokiaľ chceš malé éro je vhodné sa dostať pod 40g.

Re: Supertrino F3P
Napsal: pát 10.02.2017 15:34
od HonzaS
Ale Viki má rozpětí 825mm, nebo víc? Já si myslím, že optimum bude někde 85 až 90cm rozpětí. Jsem zvědavej jaký trendy se ukážou na MS.
Jinak, dneska jsem byl lehce poladit letadlo. Ty nálepky to děsně rozvážily!
Valajda: hodně tenoučkou lepicí páskou nebo kouskem mylaru fouklým 3M77.
Re: Supertrino F3P
Napsal: čtv 02.03.2017 10:35
od valajda
Kluci, majitelé Supertrina, pamatujete si, nebo můžete mi změřit délku podvozkových noh

Re: Supertrino F3P
Napsal: čtv 02.03.2017 15:18
od HonzaS
já bych ti to změřil v corelu, ale nevim jak jsem to udělal ve skutečnosti (každopádně to klidně udělej o maličkej kousek víc než mám na fotkách. Pavle kolik máš ty? Tobě to hezky startuje ze země.
Re: Supertrino F3P
Napsal: čtv 02.03.2017 17:52
od paveld
Hm, a které rozměry by byly nejlepší ? Délky podvozkových nohou bez úhlů a místa uchycení moc nepoví.
Re: Supertrino F3P
Napsal: čtv 02.03.2017 18:57
od valajda
Průchod v trupu je jen na jednom místě a dál než na hranu páteře trupu se to dát nedá, takže malý úhel předozadní už na výšce trupu nad zemí moc neudělá.
Ano, jde mi hlavně o start, 16" palcová vrtule mě určitě nelimituje

Nebo můžu nejdřív udělat táhla na křidélka a to co zbyde rozpůlit. HonzaS psal, že mu ta 1mm trubka vyšla akorát

Re: Supertrino F3P
Napsal: čtv 02.03.2017 19:44
od paveld
Tríno bydlí v garáži a zítra jede na výlet - tam to změřím a případně vyfotím.
Re: Supertrino F3P
Napsal: pát 03.03.2017 7:26
od valajda
paveld píše:Tríno bydlí v garáži a zítra jede na výlet - tam to změřím a případně vyfotím.
Díky Pavle.
Re: Supertrino F3P
Napsal: sob 04.03.2017 10:34
od paveld
Pár snímků snad napoví.
Délku podvozku jsem nastavil takto: těsně před směrovkou je šikmo zalepená (kopíruje depron)jako ostruha krátká uhlíková tyčka o průměru 0.7mm - vyčnívá 10mm,
Délku podvozkových noh jsem nastavil podle snímků tak, aby konec směrovvky byl asi 7-8mm nad zemí.
Tím mám daný úhel nastavení modelu při vzletu. Startuje sám vez zásahu do výškovky. Důležitá je poloha těžiště a sklon podvozku - viz foto.
Re: Supertrino F3P
Napsal: stř 08.03.2017 11:12
od RadimHnilica
HonzaS píše:Tak dej vědět jak se zdají, protože to jsou přinejmenším loňský

Tak hlásím že všech 5ks gensů přežilo celou sezónu bez ztráty kytičky.
