A komu to prospeje, co????!
Měření napětí na Li-pol baterii
-
Abu
- Příspěvky: 10797
- Registrován: úte 22.03.2005 0:00
- Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
- Kontaktovat uživatele:
Nakadah píše:A komu to prospeje, co????!
Prece vyrobcum a prekupnikum baterek
A taky vyrobcum a prekupnikum balanceru, protoze potrebujes minimalne 2 specialni balancery, jeden na "vy-balancovani" a druhej na "do-balancovani", samozrejme pro kazdej akupack co mas tak extra dvojici balanceru, aby si na sebe s baterkou zvykly a pekne se jim spolu zilo.. byt jen kratce...
Zeby uz byl patek
Naposledy upravil(a) Abu dne úte 01.04.2008 13:14, celkem upraveno 1 x.
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Dosť sa to tu zvrháva
.... a nemyslím tým príspevok od LV, ten napísal úplne správne aj keď trošku expresívne.
Ad 1 - lacné meráky ukazujú tým viac, čím vybitejšiu majú 9V baterku v sebe.
Ad 2 - za merák som dal 3500 a dnes stojí ledva 2000 a kamoš mi ho v robote porovnal na všetkých rozsahoch s dvoma hi-tech merákmi (fluke a Teltronics, rozdiely boli aj pre meranie Lipo zanedbateľné (cca 3 až 4 mV)
Ad 3 - za cca 100 korun sa dá kúpiť presná (!!! pozor normálne lacné stabilizátory lietajú hore-dole aj v rámci výrobnej tolerancie aj podľa teploty, a nedajú sa na toto použiť) napäťová referencia, napr REF01CPZ, AD581, LT1031BCH, atď atď, pomocou ktorej sa dá za sekundu overiť či merák ukazuje napríklad 5V alebo 10V správne.
Ad 4 - Lipol komplet nabitá na viac ako 4,3V pri izbovej teplote (čím chladnejšie tým menej stačí) sa stane nebezpečnou, a kedykoľvek sa môže prejaviť, vrátane ohňa (nafúkne sa po pár hodinách a pritom sa môže vnútri skratnúť alebo otvoriť, ale hlavne po zohriatí za letu).
Ad 5 - LBA10A som kúpil za 1000 korun. S akýmkoľvek nabíjačom, aj pri náhodnej chybe nabíjača či obsluhy, by mal lipolky uchrániť pred zničením. Škoda čo vznikne len pri jedinou takomto incidente býva vyššia ako je jeho cena (vyhodené peniaze za nefunkčný šmejdnabíjač, a zničené lipolky). Samozrejme nerátam spálené vybavenie dielne, auta či bytu, to zase nie je časté a môže teoreticky nastať aj pri normálnom používaní a kvalitných nabíjačoch, je to vlastnosť lipoliek (okrem kokam ktoré majú atest).
Ad 1 - lacné meráky ukazujú tým viac, čím vybitejšiu majú 9V baterku v sebe.
Ad 2 - za merák som dal 3500 a dnes stojí ledva 2000 a kamoš mi ho v robote porovnal na všetkých rozsahoch s dvoma hi-tech merákmi (fluke a Teltronics, rozdiely boli aj pre meranie Lipo zanedbateľné (cca 3 až 4 mV)
Ad 3 - za cca 100 korun sa dá kúpiť presná (!!! pozor normálne lacné stabilizátory lietajú hore-dole aj v rámci výrobnej tolerancie aj podľa teploty, a nedajú sa na toto použiť) napäťová referencia, napr REF01CPZ, AD581, LT1031BCH, atď atď, pomocou ktorej sa dá za sekundu overiť či merák ukazuje napríklad 5V alebo 10V správne.
Ad 4 - Lipol komplet nabitá na viac ako 4,3V pri izbovej teplote (čím chladnejšie tým menej stačí) sa stane nebezpečnou, a kedykoľvek sa môže prejaviť, vrátane ohňa (nafúkne sa po pár hodinách a pritom sa môže vnútri skratnúť alebo otvoriť, ale hlavne po zohriatí za letu).
Ad 5 - LBA10A som kúpil za 1000 korun. S akýmkoľvek nabíjačom, aj pri náhodnej chybe nabíjača či obsluhy, by mal lipolky uchrániť pred zničením. Škoda čo vznikne len pri jedinou takomto incidente býva vyššia ako je jeho cena (vyhodené peniaze za nefunkčný šmejdnabíjač, a zničené lipolky). Samozrejme nerátam spálené vybavenie dielne, auta či bytu, to zase nie je časté a môže teoreticky nastať aj pri normálnom používaní a kvalitných nabíjačoch, je to vlastnosť lipoliek (okrem kokam ktoré majú atest).
Naposledy upravil(a) coro dne úte 01.04.2008 15:13, celkem upraveno 1 x.
?
LV píše:tester1 píše:Doporučuji po odlétání baterku nejdříve vybalancovat a poté nabíjet s balancerem
Môžem sa slušne spýtať, čo je to za pičovinu?![]()
![]()
no nektere balancery umi srovnat napeti aniz by se nabijelo (pri vybijeni), nebo kecam ?
pak to dava smysl , silne (ale co to je silne ? nekolik desetin?) rozhozhozene clanky by se behem nabijeni nemusely srovnat , ale to jaksi by ty baterky podle mne stejne byly na vyhozeni a ani nevim jestli je to prakticky mozne.
takze mozna je to blbost
RUDAVATRA
-
Abu
- Příspěvky: 10797
- Registrován: úte 22.03.2005 0:00
- Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
- Kontaktovat uživatele:
Re: ?
rudavatra píše:no nektere balancery umi srovnat napeti aniz by se nabijelo (pri vybijeni), nebo kecam ?
Ano, BOHUZEL to nektere delaji. K cemu to je uz bylo zodpovezeno.
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
LV píše:Otázka. K čomu je dobré zrovnanie článkov vo vybitom stave?
To nie je cieľ, ale dôsledok. Nutné zlo. Dôsledok princípu zrovnávania v akomkoľvek stave (pri akomkoľvek napätí). Aby sa dal vyrobiť (cenovo akceptovateľný) výrobok, ktorý zrovná články a pritom nekomunkuje s nabíjačom nabíjajúcim na virtuálne ľubovoľné napätie. Vieš to technicky navrhnúť inak?
Mimochodom, zrovnávanie vybitých práve nenabíjaných článkov je problém používateľa, nie balancéru. A samozrejme problém marketingových letákov, ale to už je o inom.
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
- LV
- Příspěvky: 9200
- Registrován: pát 05.01.2007 0:00
- Bydliště: Trenčianska Turná
- Kontaktovat uživatele:
m2 píše:To nie je cieľ, ale dôsledok. Nutné zlo. Dôsledok princípu zrovnávania v akomkoľvek stave (pri akomkoľvek napätí). Aby sa dal vyrobiť (cenovo akceptovateľný) výrobok, ktorý zrovná články a pritom nekomunkuje s nabíjačom nabíjajúcim na virtuálne ľubovoľné napätie. Vieš to technicky navrhnúť inak?
Mimochodom, zrovnávanie vybitých práve nenabíjaných článkov je problém používateľa, nie balancéru. A samozrejme problém marketingových letákov, ale to už je o inom.
Technicky navrhnúť "zrovnávací" nabíjač je jednoduché:
X samostatne nabíjajúcich nabíjačov , ktoré nabíjajú každý článok samostatne CCCV. Všetky ostatné balančné nabíjače (balancéry) pracujúce na princípe "brzdenia" nabíjania najrýchlejšie nabíjaného článku sú totálny nezmysel a v princípe "znehodnocovač" akumulátorov.
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk
www.elektromodely.sk
Troufam si tvrdit ze nemas pravdu.arda1 píše:Tohleto rozjíždění vybitých článků je důsledek používání balancérů.
Snad zadny pack nema naprosto totozne clanky o naprosto stejne kapacite, vnitrnim odporu a tak. Lepsi cinan se obcas snazi sparovat nejpodobnejsi clanky, levnejsi na to kasle. Kazdy clanek se pouzivanim "opotrebovava" a postupne mu klesa kapacita a zvysuje vnitrni odpor. Pretezovany clanek se "opotrebovava" rychleji nehlede na to ze zrovna pretezovani bych videl jako nejcastejsi pricinu rozjizdeni novych nebo temer novych clanku. Vybijeni do prazdna respektive dovoleni aby nejaky clanek spadl pod hranici 3V je taky rychla cesta.
Tohle jsou priciny rozjizdeni clanku.
Ale jinak mas pravdu ze balancovat clanky pri vybijeni je zbytecne a ne zrovna uzitecne.
Myslis ze nabijecni clanku rekneme 0.5C misto 1C jako ostatni clanky v packu je jeho znehodnocovani? Tak by totiz balancer mel fungovat.LV píše:Všetky ostatné balančné nabíjače (balancéry) pracujúce na princípe "brzdenia" nabíjania najrýchlejšie nabíjaného článku sú totálny nezmysel a v princípe "znehodnocovač" akumulátorov.
Pravdou ale je ze nektery balancery fungujou dost zvlastne a misto zarazeni bocniku pro snizeni nabijeciho proudu sproste prepinaji pack mezi nabijenim a vybijenim do zateze. Pokud ty a arda1 myslite tento druh "balanceru", pak s vami naprosto souhlasim. V takovym pripade je lepsi "zajicovac" (porad lepsi nez palcem do oka). Ten je mozna lepsi i v pripade ze je pack nabijen vzdy na 100%.
[i]MiniTitan[/i]
[i]Futaba T7C[/i]
[url=xmpp://kmarty@jabber.bluetone.cz][img]http://jabber.bluetone.cz/status/kmarty-phpbb.gif[/img][/url]
[i]Futaba T7C[/i]
[url=xmpp://kmarty@jabber.bluetone.cz][img]http://jabber.bluetone.cz/status/kmarty-phpbb.gif[/img][/url]