...vianoce predo dvermi...UCH píše:Sakra otec je zrovna v Dubaji, že bych mu cinkl ať vezme helinu a nemusí přemýšlet co mi doveze
KASAMA 90E
- Kenny McCormick
- Příspěvky: 3250
- Registrován: pát 28.08.2009 0:00
- Bydliště: Prešov, SK
Musim potvrdit ze je to zajimavy designovy kousek ale kdyz pominu kvalitu tak na to az tolik zazracnych veci nevidim. Co je dobreho na tom ze bocnice jsou od sebe tak 2cm? Myslim si ze cim sirsi tim by to melo mit lepsi vlastnosti v krutu. Nebo uchyceni dvou zadnich serv na cykliku mi prijde trosku prekombinovane. Nebo nutnost dvou packu baterek se mi taky tolik nezamlouva - vic prace pri prendavani, slozitejsi kabelaz. Nebo proc je na rotorove hlave to prepakovani a diky tomu jsou tahla sikmo?
Naopak se mi moc libi zadni prevod na vrtulku nebo sirka hlavniho kola. Dale prepakovani na vrtulku skrz bocnici, umisteni regulatoru, podvozek, natoceni kulicek cykliky tak ze tahla nemohou vyskocit, jednodusi nahon vrtulky vepredu, tlumici gumy na pricne hrideli...
Rozhodne se mi libi ze je to jine nez okoukany trex stejny od 250 az do 700
PS: rozhodne to neni mysleno jako kritika. Spis jenom jako zamysleni jestli je "jine" reseni opravdu lepsi a kdyz ano tak proc.
Naopak se mi moc libi zadni prevod na vrtulku nebo sirka hlavniho kola. Dale prepakovani na vrtulku skrz bocnici, umisteni regulatoru, podvozek, natoceni kulicek cykliky tak ze tahla nemohou vyskocit, jednodusi nahon vrtulky vepredu, tlumici gumy na pricne hrideli...
Rozhodne se mi libi ze je to jine nez okoukany trex stejny od 250 az do 700
PS: rozhodne to neni mysleno jako kritika. Spis jenom jako zamysleni jestli je "jine" reseni opravdu lepsi a kdyz ano tak proc.
T-Rex 600N Spirit, Tx Aurora.
- pkotatko
- Příspěvky: 6687
- Registrován: sob 13.01.2007 0:00
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Prosím, neber to že ji budu obhajovat za každou cenu jen proto, že jí mám. Klidně bych napsal že je to krám, nekupujte to. A třeba to ještě později napíšu. Teď jsem zatím unešenej z nové hračky.
Baterky jsou rozděleny kvůli lepšímu rozložení hmotnosti. První verze při vývoji měly baterky stejně jako Trex a ostatní. Uchycení serv je převzato z nitro verze a je to vymyšleno takto, aby se omezily vibrace do nich přenášené. Jsou docela dost pružně uložena ale nemá to žádný vliv na přenos nežádoucích pohybů do cykliky. Proč jsou bočnice rámu od sebe 22mm nevím a netuším. Tuhý je to ale neskutečně. Vypadá to složitě a to je jeden z hlavních argumentů jejích odpůrců. Ano je to pravda. V porovnání třeba s TDR je to velký rozdíl. Nicméně váhově to vyjde lehčí než Trex (teda mělo by). Kde se ale rozhodně nešetřilo je kvalita použitých materiálů.
Uvidíme, koukal jsem po ní dost dlouho a jeden z hlavních důvodů byl mít něco jiného než Trexe. Jak to bude lítat, jak to bude s opravou po ráně a kolik věcí se bude muset měnit se uvidí.
Dost lidí se třeba potýká s vibracemi od náhonu vrtulky. Tam je konstrukční chyba, ale už se ví jak na to. Nenašel jsem ale jediný názor zpochybňující letové vlastnosti. Uvidíme, nechci soudit a ani se nějak předčasne přespříliš rozplývat. Zatím mi stačí že je to prostě hezký
Baterky jsou rozděleny kvůli lepšímu rozložení hmotnosti. První verze při vývoji měly baterky stejně jako Trex a ostatní. Uchycení serv je převzato z nitro verze a je to vymyšleno takto, aby se omezily vibrace do nich přenášené. Jsou docela dost pružně uložena ale nemá to žádný vliv na přenos nežádoucích pohybů do cykliky. Proč jsou bočnice rámu od sebe 22mm nevím a netuším. Tuhý je to ale neskutečně. Vypadá to složitě a to je jeden z hlavních argumentů jejích odpůrců. Ano je to pravda. V porovnání třeba s TDR je to velký rozdíl. Nicméně váhově to vyjde lehčí než Trex (teda mělo by). Kde se ale rozhodně nešetřilo je kvalita použitých materiálů.
Uvidíme, koukal jsem po ní dost dlouho a jeden z hlavních důvodů byl mít něco jiného než Trexe. Jak to bude lítat, jak to bude s opravou po ráně a kolik věcí se bude muset měnit se uvidí.
Dost lidí se třeba potýká s vibracemi od náhonu vrtulky. Tam je konstrukční chyba, ale už se ví jak na to. Nenašel jsem ale jediný názor zpochybňující letové vlastnosti. Uvidíme, nechci soudit a ani se nějak předčasne přespříliš rozplývat. Zatím mi stačí že je to prostě hezký
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Ale jo, je to nádhera, mě se to líbí. Strašně moc bych si chtěl zkusit jak ta pádlová verze šlape, věřím tomu že to bude skvělý. Všechny frézovaný díly jsou navrhnutý s opravdovým citem pro detail. S TDR to vůbec nesrovnávej , ten se na kasamu ani nehrabe.
Frsky X10S Carbon
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K
- OPR
- Příspěvky: 5682
- Registrován: stř 21.07.2010 0:00
- Bydliště: Kamenice - Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
krtek2k píše:Ale jo, je to nádhera, mě se to líbí. Strašně moc bych si chtěl zkusit jak ta pádlová verze šlape, věřím tomu že to bude skvělý. Všechny frézovaný díly jsou navrhnutý s opravdovým citem pro detail. S TDR to vůbec nesrovnávej , ten se na kasamu ani nehrabe.
Ááá bude Bitka
Už máte vypsaný kurzy??
pkotatko píše:...
Diky za postrehy. Jsem rad ze je nekdo kdo by priznal svoji chybu
To uchyceni serv teda beru zpatky - takhle hlubokou myslenku bych necekal. Ale porad mi vrta hlavou ta vzdalenost mezi bocnicema - to ze je to tuhy muze taky byt daleko lepsim materialem nez u trexu, spis by me zajimalo co by pri stejnem materialu bylo tuzsi.
A nevis nahodou duvod toho prepakovani na gripu?
Kazdopadne tu kvalitu tise zavidim
U TDR se mi vubec nelibej ty dve prevodovy kola - zbytecne slozity...
Ted duvod ze si chtel neco jinyho nez trexe naprosto chapu.
Mozna bych mel prestat hledat na vsem chyby...
T-Rex 600N Spirit, Tx Aurora.
- pkotatko
- Příspěvky: 6687
- Registrován: sob 13.01.2007 0:00
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
A nevis nahodou duvod toho prepakovani na gripu?
Já nevím, ale vychází mi přibližně poloviční síla nutná k ovládání gripu. Stejné gripy a stejné přepákování je použito i na bezpádlové hlavě.
Co se týče kol u TDR, složitý ano. Ale ohlídni se okolo. Kdo má problémy se strženými koly a zakouslými volnoběžkami. Ono přenést i přes 5KW už není legrace a musí to být uděláno pořádně. U TDR prostě zvolili tuto cestu a funguje to. Kasama šla cestou 14mm širokého kola a volnoběžného ložiska s vnějším průměrem 30mm. A taky to funguje.
Já nevím, ale vychází mi přibližně poloviční síla nutná k ovládání gripu. Stejné gripy a stejné přepákování je použito i na bezpádlové hlavě.
Co se týče kol u TDR, složitý ano. Ale ohlídni se okolo. Kdo má problémy se strženými koly a zakouslými volnoběžkami. Ono přenést i přes 5KW už není legrace a musí to být uděláno pořádně. U TDR prostě zvolili tuto cestu a funguje to. Kasama šla cestou 14mm širokého kola a volnoběžného ložiska s vnějším průměrem 30mm. A taky to funguje.
Naposledy upravil(a) pkotatko dne stř 24.11.2010 11:14, celkem upraveno 1 x.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
pkotatko píše: Proč jsou bočnice rámu od sebe 22mm nevím a netuším. Tuhý je to ale neskutečně.
Vidim v tom zatim jen dva duvody, jeden a určitě hlavní je minimalizace hmotnosti vlivem zmenšení rozměrů šířky vnitřních částí (ložiskové domky atd.) a druhej by mohl být snížení příčení a krouceni celého rámu a tím klidne i vliv na vibrace jak už jsi uvedl. Otazkou ale je jak se bude chovat cely ram, ktery vypada že je hodne tuhy nedejbože při raně. Ale bočnice se mi libi jak jsou provedene a určitě to mají vymakané na nechtěné větší rázy. Tot jen muj pohled na věc.