Loner píše:predstavuju si tu gumovou funkcni asi jako gumovy padlo, to by se clovek celkem nadrel taky se mi libi predstava jak odstrediva sila premuze silu tahu vrtule a udrzi ji rovnou, jestli tohle nekdo dokaze v praxi tak nobelovka jista
Kde se můžu přihlásit? Říká se tomu "sklopná vrtule", tam také odstředivá síla (hravě) překoná tah.
Asi tak když existuje sklopná tak co by nemohla být gumová.
Loner píše:no pockej, ja mluvil o gumove co se udrzi rovne diky odstredive sile krom toho, co jsem videl sklopky, tak se vzdy zarazely o kuzel pred sebou, jinak by se sklopily naopak )resp. co by jim ten cep dovolil ) a nebyly by kolmo k ose vrtule a sikmo dopredu
No to je jednoduchý - zkus to. Nápověda - používaj se sklopky i na tlačných motorech (pro snížení odporu za letu, třeba u větroně na pylonu). Takže teorie je možná správná, praxe bohudík říká něco jiného (tedy když si odmyslím, že kdysi jsem na číňanovi rozštípal kužel a vesele jsem lítal jenom s trámcem).
Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...
Jinak co se týče té brzdy, tak i když ji tam mám stejně se motor pomalu protáčí od větru. Asi má motor slabé magnety. Přemýšel jsem nad nějakou mechanickou vychytávkou, ale mám strach že by neměla moc dlouhý život.
Loner píše:............ taky se mi libi predstava jak odstrediva sila premuze silu tahu vrtule a udrzi ji rovnou, jestli tohle nekdo dokaze v praxi tak nobelovka jista
Pokud to chceš vidět v praxi, tak přijeď (např. u vrtule cca 1,8m v průměru je dopředný tak řádově v desítkách kg - tak 100 - 200kg a odstředivé síly v tunách. U modelů jsou poměry podobné, jenom absolutní hodnoty menší.)
Pokud nechceš jezdit, tak upiluj zarážky zámků sklopky ( to omezení výkyvu dopředu) a roztoč to.
Salaman píše:Asi tak když existuje sklopná tak co by nemohla být gumová.
Původně jsem si myslel, že na tyhle blbiny nedojde Sklopka se sklápí (dokonce v některých vyjímečných případech i dopředu) a hlavně funguje.
Jak by jsi chtěl u gumové vrtule zajistit, aby to drželo nějaké konstantní stoupání?
On to zase dá na motory kde to už není na ten výkon, tak se o tom radši nezmiňuji
Asi na ten gumičkáč nakonec dojde, kdyby sis přečetl že mluvím o letadlech s motorem do 200W, tak víš že to použít můžu....................
...............Nevěřím že je ten materiál u GWS o tolik lepší. Na omak v ruce je to zhruba stejně pružné...................
Salaman,
já jsem měl dnes jednu "radostnou" příhodu ve velkém letadle.
Kdybych u toho používal mozek jako ty tady, tak jsem v tom byli oba mrtví, chytlo to, nebo jsme to aspoň roznesli někde v Brně na sídlišti na kaši.
Měl jsem éro u kterýho taky něšla sklopka použít, páč po sklopení vadil trup. Pak mě kámoš říká ať tam dám gumičku.
Dal jsem ji tam. Při vypnutí motoru sklopila listy dopředějc a když se roztočila vrtule, tak se listy setrvačností napřímily.
Šlo by to i u Tebe?
Salaman píše:Asi na ten gumičkáč nakonec dojde, kdyby sis přečetl že mluvím o letadlech s motorem do 200W, tak víš že to použít můžu.
Ja ti môžem doporučiť takéto niečo http://www.himodel.com/plane/8_x4.3_Prop_for_Electric_Powered_airplane.html. Materiál je fakt dosť pružný, používam to pre svoj halový model a vydrží to vcelku dosť, omnoho viac ako tie oranžové gws. V kombinácii s gumičkovým unášačom a brzdou to myslím ustojíš, ak nie na 100 percent, tak aspoň na 80.
bitovod píše: Kde se můžu přihlásit? Říká se tomu "sklopná vrtule", tam také odstředivá síla (hravě) překoná tah.
no pockej, ja mluvil o gumove co se udrzi rovne diky odstredive sile krom toho, co jsem videl sklopky, tak se vzdy zarazely o kuzel pred sebou, jinak by se sklopily naopak )resp. co by jim ten cep dovolil ) a nebyly by kolmo k ose vrtule a sikmo dopredu
- jestliže bude vrtule gumová tak odstředivá síla jistě docílí toho že bude kolmo k ose otáčení, bohužel zase ta samá gumovost udělá stoupání 0" protože ta guma ten list narovná do roviny aby kladl co nejmenší odpor ...
- moje sklopky mají takové listy že je sklopím i o 25" dopředu a přesto se točí tak jak mají - kolmo k ose - to je taky odstředivou silou - navíc dopředu se nesklopí už jen kvůli tomu že se model pohybuje dopředu a to tlačí vrtuli vzad a zpět k trupu ...
tomu všemu se říká fyzika ( a konkrétně toto je o odstředivá síla ... )
FrSky Horus X12S+Tandem X20, ACES combat a kdejaké jiné poletuchy. www.Smart3D.cz