Flexibilní gumová vrtule

Pracovní postupy, technologie, finty, grify, nástroje, poznatky jak co nejlépe něco vyrobit, opravit a tak podobně.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Salaman
Příspěvky: 291
Registrován: ned 19.12.2010 0:00
Bydliště: Voděrady RK

#31 Příspěvek od Salaman »

bitovod píše:
Loner píše:predstavuju si tu gumovou funkcni asi jako gumovy padlo, to by se clovek celkem nadrel :) taky se mi libi predstava jak odstrediva sila premuze silu tahu vrtule a udrzi ji rovnou, jestli tohle nekdo dokaze v praxi tak nobelovka jista :)


Kde se můžu přihlásit? Říká se tomu "sklopná vrtule", tam také odstředivá síla (hravě) překoná tah.

Asi tak když existuje sklopná tak co by nemohla být gumová.
Uživatelský avatar
bitovod
Příspěvky: 1446
Registrován: úte 23.03.2010 0:00
Bydliště: Praha 9, Horní Počernice

#32 Příspěvek od bitovod »

Loner píše:no pockej, ja mluvil o gumove co se udrzi rovne diky odstredive sile :) krom toho, co jsem videl sklopky, tak se vzdy zarazely o kuzel pred sebou, jinak by se sklopily naopak )resp. co by jim ten cep dovolil ) a nebyly by kolmo k ose vrtule a sikmo dopredu :)


No to je jednoduchý - zkus to. Nápověda - používaj se sklopky i na tlačných motorech (pro snížení odporu za letu, třeba u větroně na pylonu). Takže teorie je možná správná, praxe bohudík říká něco jiného (tedy když si odmyslím, že kdysi jsem na číňanovi rozštípal kužel a vesele jsem lítal jenom s trámcem).
Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...
Salaman
Příspěvky: 291
Registrován: ned 19.12.2010 0:00
Bydliště: Voděrady RK

#33 Příspěvek od Salaman »

Jinak co se týče té brzdy, tak i když ji tam mám stejně se motor pomalu protáčí od větru. Asi má motor slabé magnety. Přemýšel jsem nad nějakou mechanickou vychytávkou, ale mám strach že by neměla moc dlouhý život.
Uživatelský avatar
Fletout
Příspěvky: 235
Registrován: čtv 14.01.2010 0:00
Bydliště: Praha vychod
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od Fletout »

a co dát gumičkový unašeč ? ;)
L-410, Čmelák, Turbočmelák, a další.
něco na http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=724&amode=
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#35 Příspěvek od JMalik »

Loner píše:............ taky se mi libi predstava jak odstrediva sila premuze silu tahu vrtule a udrzi ji rovnou, jestli tohle nekdo dokaze v praxi tak nobelovka jista :)


Pokud to chceš vidět v praxi, tak přijeď :lol:
(např. u vrtule cca 1,8m v průměru je dopředný tak řádově v desítkách kg - tak 100 - 200kg a odstředivé síly v tunách. U modelů jsou poměry podobné, jenom absolutní hodnoty menší.)
Pokud nechceš jezdit, tak upiluj zarážky zámků sklopky ( to omezení výkyvu dopředu) a roztoč to.
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#36 Příspěvek od JMalik »

Salaman píše:Asi tak když existuje sklopná tak co by nemohla být gumová.


Původně jsem si myslel, že na tyhle blbiny nedojde :wink:
Sklopka se sklápí (dokonce v některých vyjímečných případech i dopředu) a hlavně funguje.
Jak by jsi chtěl u gumové vrtule zajistit, aby to drželo nějaké konstantní stoupání?
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#37 Příspěvek od JMalik »

Fletout píše:a co dát gumičkový unašeč ? ;)


On to zase dá na motory kde to už není na ten výkon, tak se o tom radši nezmiňuji :wink:
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#38 Příspěvek od JMalik »

Salaman píše:.....Tuhle oranžovou GWS mám doma jenom jednu a ještě jsem jí radči nepoužil jelikož srála to co na HC balík vrtulí.......


Tak si kup dva balíky těch sr.ček z HC a kbelík vteřiňáku.
To snad není možný :lol: :lol: :lol:
Salaman
Příspěvky: 291
Registrován: ned 19.12.2010 0:00
Bydliště: Voděrady RK

#39 Příspěvek od Salaman »

JMalik píše:
Salaman píše:.....Tuhle oranžovou GWS mám doma jenom jednu a ještě jsem jí radči nepoužil jelikož srála to co na HC balík vrtulí.......


Tak si kup dva balíky těch sr.ček z HC a kbelík vteřiňáku.
To snad není možný :lol: :lol: :lol:

Nevěřím že je ten materiál u GWS o tolik lepší. Na omak v ruce je to zhruba stejně pružné.
Salaman
Příspěvky: 291
Registrován: ned 19.12.2010 0:00
Bydliště: Voděrady RK

#40 Příspěvek od Salaman »

JMalik píše:
Fletout píše:a co dát gumičkový unašeč ? ;)


On to zase dá na motory kde to už není na ten výkon, tak se o tom radši nezmiňuji :wink:

Asi na ten gumičkáč nakonec dojde, kdyby sis přečetl že mluvím o letadlech s motorem do 200W, tak víš že to použít můžu.
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

#41 Příspěvek od JMalik »

Salaman píše:
JMalik píše:
Fletout píše:a co dát gumičkový unašeč ? ;)


On to zase dá na motory kde to už není na ten výkon, tak se o tom radši nezmiňuji :wink:

Asi na ten gumičkáč nakonec dojde, kdyby sis přečetl že mluvím o letadlech s motorem do 200W, tak víš že to použít můžu....................

...............Nevěřím že je ten materiál u GWS o tolik lepší. Na omak v ruce je to zhruba stejně pružné...................


Salaman,
já jsem měl dnes jednu "radostnou" příhodu ve velkém letadle.
Kdybych u toho používal mozek jako ty tady, tak jsem v tom byli oba mrtví, chytlo to, nebo jsme to aspoň roznesli někde v Brně na sídlišti na kaši.

Už tohle prosím dořešte beze mě.
Uživatelský avatar
Drobec
Příspěvky: 107
Registrován: sob 09.04.2011 0:00
Bydliště: Žilina / Ostrava

#42 Příspěvek od Drobec »

Salaman píše:
JMalik píše:
Salaman píše:.....Tuhle oranžovou GWS mám doma jenom jednu a ještě jsem jí radči nepoužil jelikož srála to co na HC balík vrtulí.......


Tak si kup dva balíky těch sr.ček z HC a kbelík vteřiňáku.
To snad není možný :lol: :lol: :lol:

Nevěřím že je ten materiál u GWS o tolik lepší. Na omak v ruce je to zhruba stejně pružné.


To je ako lamentovať u Volva: "neverím, že je to o toľko kvalitnejšie ako Kia, na omak je to rovnaké"
Uživatelský avatar
baisy
Příspěvky: 358
Registrován: úte 28.10.2008 0:00
Bydliště: praha

#43 Příspěvek od baisy »

Měl jsem éro u kterýho taky něšla sklopka použít, páč po sklopení vadil trup. Pak mě kámoš říká ať tam dám gumičku.
Dal jsem ji tam. Při vypnutí motoru sklopila listy dopředějc a když se roztočila vrtule, tak se listy setrvačností napřímily.
Šlo by to i u Tebe?

Baisy
moje hračky
http://baisy.rajce.idnes.cz/letadla/
Uživatelský avatar
Jozef_A
Příspěvky: 53
Registrován: pát 01.09.2006 0:00
Bydliště: Trnava, SK

#44 Příspěvek od Jozef_A »

Salaman píše:Asi na ten gumičkáč nakonec dojde, kdyby sis přečetl že mluvím o letadlech s motorem do 200W, tak víš že to použít můžu.


Ja ti môžem doporučiť takéto niečo http://www.himodel.com/plane/8_x4.3_Prop_for_Electric_Powered_airplane.html. Materiál je fakt dosť pružný, používam to pre svoj halový model a vydrží to vcelku dosť, omnoho viac ako tie oranžové gws. V kombinácii s gumičkovým unášačom a brzdou to myslím ustojíš, ak nie na 100 percent, tak aspoň na 80.

Jozef
Uživatelský avatar
SuperMUF
Příspěvky: 729
Registrován: pát 23.01.2009 0:00
Bydliště: Nové Město na Moravě

#45 Příspěvek od SuperMUF »

Loner píše:
bitovod píše:
Kde se můžu přihlásit? Říká se tomu "sklopná vrtule", tam také odstředivá síla (hravě) překoná tah.



no pockej, ja mluvil o gumove co se udrzi rovne diky odstredive sile :) krom toho, co jsem videl sklopky, tak se vzdy zarazely o kuzel pred sebou, jinak by se sklopily naopak )resp. co by jim ten cep dovolil ) a nebyly by kolmo k ose vrtule a sikmo dopredu :)


- jestliže bude vrtule gumová tak odstředivá síla jistě docílí toho že bude kolmo k ose otáčení, bohužel zase ta samá gumovost udělá stoupání 0" protože ta guma ten list narovná do roviny aby kladl co nejmenší odpor ...

- moje sklopky mají takové listy že je sklopím i o 25" dopředu a přesto se točí tak jak mají - kolmo k ose - to je taky odstředivou silou - navíc dopředu se nesklopí už jen kvůli tomu že se model pohybuje dopředu a to tlačí vrtuli vzad a zpět k trupu ...

tomu všemu se říká fyzika ( a konkrétně toto je o odstředivá síla ... ) :idea:
FrSky Horus X12S+Tandem X20, ACES combat a kdejaké jiné poletuchy. www.Smart3D.cz
Odpovědět

Zpět na „Dílna“