Jsem rád že tady spalováky mají zastání U nás na letišti jsme byli ze začátku jenom dva s čouďáky, ale další kluky to chytlo a přecházejí na ně také Třeba to časem zjistí víc lidí, že to nejsou jen negativa, co spalovací motor nabízí
Přestávka 45 let v modelaření, to je skoro půl století, takže pokud jde o vývoj modelářství za tu dobu, charakterizoval bych to slovy klasika Terazkyho "čo bolo, to bolo". Tvůj dotaz chápu tak, že to chceš zkusit s nějakým RC modelem a uvidí se, jestli Tě to znovu "chytne" nebo ne. Přikláněl bych se k doporučení, která byla již výše, a to něco jednoduchého z EPP (vyřezávaného), hornoplošník s řízenou SOP, VOP, křidélky a el. motorem. Takový model toho dost odpustí pokud jde o chyby pilotáže a když dojde na ránu, tak se dá snadno opravit. Při stavbě si přiměřeně zamodelaříš a i tak toho bude na Tebe dost jako na začátečníka. Myslím, že po jedné sezoně s takovým modelem dojdeš k rozhodnutí, jestli chceš pokračovat dál s něčím složitějším nebo to byl jen přechodný zájem, který u jednoho modelu skončí.
Myšlenka,kterou nelze vyjádřit stručně, nezasluhuje, aby byla vůbec vyslovena.
Buckeye-Blitz píše:Přestávka 45 let v modelaření, to je skoro půl století, takže pokud jde o vývoj modelářství za tu dobu, charakterizoval bych to slovy klasika Terazkyho "čo bolo, to bolo". Tvůj dotaz chápu tak, že to chceš zkusit s nějakým RC modelem a uvidí se, jestli Tě to znovu "chytne" nebo ne. Přikláněl bych se k doporučení, která byla již výše, a to něco jednoduchého z EPP (vyřezávaného), hornoplošník s řízenou SOP, VOP, křidélky a el. motorem. Takový model toho dost odpustí pokud jde o chyby pilotáže a když dojde na ránu, tak se dá snadno opravit. Při stavbě si přiměřeně zamodelaříš a i tak toho bude na Tebe dost jako na začátečníka. Myslím, že po jedné sezoně s takovým modelem dojdeš k rozhodnutí, jestli chceš pokračovat dál s něčím složitějším nebo to byl jen přechodný zájem, který u jednoho modelu skončí.
hezky napsané, ale nemohu souhlasit, proč všichni na rcmanii všem nováčkům cpou něco z EPP bez křidélek a tvrdí, že stím bude létat sezonu? Když to není pravda... rovnou bych si koupil letadlo s křidélkama, bud EPP nebo konstrukci, záleží na co se cítí sám zadavatel.
Pokud už někdy létal, ví jak se letadlo chová to se nezměnilo...
Pánové, děkuji všem za odpověď, rád se v tom proberu. Nějak to vidím v budoucnu na model, který bych si sám postavil, nevím, jestli se dnes ještě staví z balzy včetně žeber, zda se potahuje papírem, vypíná se lakem, opravdu nevím, snad mi řeknete. Také nevím, jestli a kde se dají koupit jako dříve plány s popisem stavby.Viděl bych to v budoucnu na ten spalovací motor (nevím, zda 2 takt, 4takt, benzin) rozpětí 2 - 3 m. Také nevím, jestli bude stačit 4 kanál. Také nevím, když se letadlo otáčí kolem vodorovné osy, tak jde 1 klapka nahoru, druhá dolů a pokud bych chtěl obě klapky dolů, tak by asi musel být další kanál v RC.
Pro začátek bych pořídil nějaké jednodušší letadlo, ale s tím, aby se mi pak serva, RC, motor hodilo i dál.
Pokud se najde někdo v okolí Boleslavi, kdo něco podobného má a ukáže mi to v letu a poradí co pořídit, kde a za kolik, tak na oplátku nabízím dojezd autem do Lysé nad Labem, kde spistíme motorový člunen s motorem Yamama 70 HP a na Labi projížďka + vyzkoušíme výjezdy ze zatáček na plný plyn atd.
Naposledy upravil(a) kutil1 dne čtv 21.07.2011 18:55, celkem upraveno 1 x.
Buckeye-Blitz píše:Přestávka 45 let v modelaření, to je skoro půl století, takže pokud jde o vývoj modelářství za tu dobu, charakterizoval bych to slovy klasika Terazkyho "čo bolo, to bolo". Tvůj dotaz chápu tak, že to chceš zkusit s nějakým RC modelem a uvidí se, jestli Tě to znovu "chytne" nebo ne. Přikláněl bych se k doporučení, která byla již výše, a to něco jednoduchého z EPP (vyřezávaného), hornoplošník s řízenou SOP, VOP, křidélky a el. motorem. Takový model toho dost odpustí pokud jde o chyby pilotáže a když dojde na ránu, tak se dá snadno opravit. Při stavbě si přiměřeně zamodelaříš a i tak toho bude na Tebe dost jako na začátečníka. Myslím, že po jedné sezoně s takovým modelem dojdeš k rozhodnutí, jestli chceš pokračovat dál s něčím složitějším nebo to byl jen přechodný zájem, který u jednoho modelu skončí.
hezky napsané, ale nemohu souhlasit, proč všichni na rcmanii všem nováčkům cpou něco z EPP bez křidélek a tvrdí, že stím bude létat sezonu? Když to není pravda... rovnou bych si koupil letadlo s křidélkama, bud EPP nebo konstrukci, záleží na co se cítí sám zadavatel. Pokud už někdy létal, ví jak se letadlo chová to se nezměnilo...
Souhlas. Kdysi jsem si v podobné situace s touhle radou takovej model pořídil, to ještě nebylo EPP, a bez křídýlek to byl neblbější model co jsem kdy měl. Je to nepřirozený.
kutil1 píše:Pánové, děkuji všem za odpověď, rád se v tom proberu. Nějak to vidím v budoucnu na model, který bych si sám postavil, nevím, jestli se dnes ještě staví z balzy včetně žeber, zda se potahuje papírem, vypíná se lakem, opravdu nevím, snad mi řeknete. Také nevím, jestli a kde se dají koupit jako dříve plány s popisem stavby.Viděl bych to v budoucnu na ten spalovací motor (nevím, zda 2 takt, 4takt, benzin) rozpětí 2 - 3 m. Také nevím, jestli bude stačit 4 kanál. .
Tady určitě nebude. 4 kanál je totální základ a nebude mít žádné programovací možnosti.
kutil1 píše:Pánové, děkuji všem za odpověď, rád se v tom proberu. Nějak to vidím v budoucnu na model, který bych si sám postavil, nevím, jestli se dnes ještě staví z balzy včetně žeber, zda se potahuje papírem, vypíná se lakem, opravdu nevím, snad mi řeknete. Také nevím, jestli a kde se dají koupit jako dříve plány s popisem stavby.Viděl bych to v budoucnu na ten spalovací motor (nevím, zda 2 takt, 4takt, benzin) rozpětí 2 - 3 m. Také nevím, jestli bude stačit 4 kanál. .
Tady určitě nebude. 4 kanál je totální základ a nebude mít žádné programovací možnosti.
kutil1 píše:Také nevím, jestli a kde se dají koupit jako dříve plány s popisem stavby.Viděl bych to v budoucnu na ten spalovací motor (nevím, zda 2 takt, 4takt, benzin) rozpětí 2 - 3 m.
Rozpětím jsi v podstatě stanovil pohon na benzínový motor pro budoucí model. Plány se dají kupovat a dokonce i stahovat zdarma z internetu na domácích a hlavně zahraničních stránkách a je opravdu z čeho vybírat. Novější plány jsou kreslené v nějakém CAD programu a můžeš si podle toho nechat vyřezat ona žebra, přepážky atp.. na stroji, takže odpadá ta otravná práce s vyřezáváním (pro mě neoblíbená práce). Technické možnosti a hlavně zdroje informací jsou dnes úžasné.
Z hlediska velikosti a hmotnosti těchto serv a hmotnosti rádia - hodilo by se to i pro začátek do menšího letadla o rozpětí cca 1400 - 1600 mm? Jde mi o to, aby se to tam vešlo a letadlo nebylo příliš těžké.
Také mne zajímá, jestli je někde na webu nějaká tabulka, kde jsou uvedeny k různým rozpětím průměrné hmotnosti modelů a hlavně, jakým motorem (kubatura, resp. výkon) by měl být osazen.
Z hlediska velikosti a hmotnosti těchto serv a hmotnosti rádia - hodilo by se to i pro začátek do menšího letadla o rozpětí cca 1400 - 1600 mm? Jde mi o to, aby se to tam vešlo a letadlo nebylo příliš těžké.
Také mne zajímá, jestli je někde na webu nějaká tabulka, kde jsou uvedeny k různým rozpětím průměrné hmotnosti modelů a hlavně, jakým motorem (kubatura, resp. výkon) by měl být osazen.
O tabulce nevím, ale většinou je to vždy uvedeno u výrobce daného modelu, nebo daného plánku.
Serva: jsou standartní velikosti tzn, je možné že do letadla 1400-1600 budou velké, spíše bych to viděl na letadlo 1600-1800. A už víš co chceš? jestli el, nebo žhavíka?
Z hlediska velikosti a hmotnosti těchto serv a hmotnosti rádia - hodilo by se to i pro začátek do menšího letadla o rozpětí cca 1400 - 1600 mm? Jde mi o to, aby se to tam vešlo a letadlo nebylo příliš těžké.
Mohly by být lehčí, ale třeba u spalováku 1600mm, tj asi na 8,5ccm nic co bych řešil. A elektrika 1400 by je schroupla taky, v rámci toho že bych je měl doma.
U prvého RC modelu je obrovská výhoda, keď má tlačnú vrtulu - občasné pristátia na čumák (ktorým sa na začiatku zrejme nedá vyhnuť) nie sú tak bolestivé.