Stránka 3 z 3
Re: Identifikace tranzistoru
Napsal: ned 31.03.2013 15:53
od Doktor
Záruku samozřejmě od nikoho nepožaduju!
Obě součástky klidně vyměnim. U těch tranzistorů už mam nějakou představu co tam asi tak dát. Tápu s tou diodou.
Ta dioda co doporučil kolega "Victronix" může být? Neni to nějaký moc malý oproti té původní?
Pokud by byl ještě nějakej nápad, tak bych poprosil o doporučení něčeho ideálně z:
http://www.ges.cz/cz/elektronicke-souca ... /SAAA.html
Re: Identifikace tranzistoru
Napsal: ned 31.03.2013 16:46
od Lark
Tu diodu bych použil asi tuhle:
http://www.ges.cz/cz/p600d-tap-GES04900394.htmlpro napětí radši 100V a výš. Cena je směšná.
Re: Identifikace tranzistoru
Napsal: pon 22.04.2013 18:52
od Doktor
Tak sem osadil regulátor diodou co doporučil kolega "Lark" (díky) a světe div se, regulátor funguje! Vrtačku sem poskládal a napájení překopal na LiPol s bzučákem:
Bohužel to má ještě jednu vadu. Ta mrcha přestala po "stažení plynu" brzdit. Asi sem tam pokazil ještě něco jiného. Co má na starost brždění opět netušim. Na tom plošňáku už toho moc nezbývá a jenom pohledem tam nic "odpáleně" nevypadá:

Re: Identifikace tranzistoru
Napsal: úte 23.04.2013 7:27
od JardaRůžička
Stejnosměrné motory se obecně brzdí zkratováním. Na tom plošňáku k tomu účelu nic nevidím, může to být ošetřeno elektromechanicky. Prohlédni tu mechaniku ovladače, jestli tam není něco, co by mohlo (v klidové poloze !) vývody motoru vzájemně zkratovat a jestli to něco není opálené nebo upálené.
Re: Identifikace tranzistoru
Napsal: úte 23.04.2013 21:44
od cilek
Nebo jestli ta součástka, všemi považovaná za obyčejnou diodu, neplnila funkci el. brzdy motoru?

Re: Identifikace tranzistoru
Napsal: úte 23.04.2013 22:18
od JirkaA
cilek píše:Nebo jestli ta součástka, všemi považovaná za obyčejnou diodu, neplnila funkci el. brzdy motoru?

Mas napad jaka dvouvyvodova soucastka by bez napeti delala zkrat?
Re: Identifikace tranzistoru
Napsal: úte 23.04.2013 22:44
od cilek
JirkaA píše:Mas napad jaka dvouvyvodova soucastka by bez napeti delala zkrat?
Nemám

. Jen mě to tak napadlo.

Re: Identifikace tranzistoru
Napsal: stř 24.04.2013 8:41
od JardaRůžička
Ale ano, ta dvouvývodová součástka (byla to docela obyčejná usměrňovací dioda) ten zkrat mohla dělat docela dobře. Dělá totiž zkrat jen pro jednu polaritu a to je právě zapotřebí - pro tu polaritu, kterou ten motor vyrábí v režimu generátoru. Ta polarita je samozřejmě opačná oproti napájení, v tom režimu nebrzdí.
Re: Identifikace tranzistoru
Napsal: stř 24.04.2013 14:33
od jirka578
JardaRůžička píše:Ale ano, ta dvouvývodová součástka (byla to docela obyčejná usměrňovací dioda) ten zkrat mohla dělat docela dobře. Dělá totiž zkrat jen pro jednu polaritu a to je právě zapotřebí - pro tu polaritu, kterou ten motor vyrábí v režimu generátoru. Ta polarita je samozřejmě opačná oproti napájení, v tom režimu nebrzdí.
Polarita napětí na ss motoru je v režimu generátoru při stejném směru otáčení stejná jako v režimu motoru. Mění se směr proudu. Antiparalelní dioda na ss motoru po odpojení napájení motor nezabrzdí. Pouze přes ni "doteče" proud procházející indukčností motoru.
Re: Identifikace tranzistoru
Napsal: stř 24.04.2013 15:06
od JardaRůžička
jirka578 : Máš pravdu, vzal jsem to moc letmo.
Re: Identifikace tranzistoru
Napsal: čtv 02.05.2013 19:20
od Doktor
Tak sem znovu kuchnul ten regl a na mechanické části sem nešel žádný problém který by mohl způsobovat nebrždění. V podstatě jsou tam jen dva mechanické spínače které spínají asi regulaci a plný plyn, a pak "pojezd" spouště který se opírá o spodní aktivní stranu tišťáku a snímá tak asi polohu spouště.
Pohledem a zkouškou mi to příde vše funkční.
Vzhledem k tomu že je to už starej křáp, tak sem vůbec rád že to povedlo alespoň roztočit!
Takže bych chtěl tímto poděkovat všem zůčasněným co přispěli nějakou radou a já to tak dokázal znovu roztočit.
Pánové díky!