Regulátor do auta

Pokud to má kola, jezdí po asfaltu nebo v terénu.
Zpráva
Autor
tomas-x
Příspěvky: 14
Registrován: čtv 30.10.2014 10:14
Bydliště: Uh. Hradiště

Re: Regulátor do auta

#31 Příspěvek od tomas-x »

Tak jsem provedl ještě jedno laické měření a vychází mi to na 7,5 otáček motoru na 1 otáčku kola.
Doktor
Příspěvky: 5851
Registrován: ned 29.04.2007 0:00
Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
Kontaktovat uživatele:

Re: Regulátor do auta

#32 Příspěvek od Doktor »

Zkus to raději ještě jednou přeměřit a pokud naměříš to samé, tak už do toho žádnej regl spolu s aku nestrkej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tady bude nutná jak výměna motoru, tak i pastorku!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Převod 7,5:1 je tak na nějakou lehkou 2WD buggynu. Na monstera s motorem 5T sebevražda! Hádam že to auto je ukrutně líné?
Když to spočítáme s kolem 120mm a převodem 7,5:1, tak při napětí 7,4V a 6450RPM seš na 143km/h!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tuhle kombinaci musel dávat do kupy totální diletant!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :wink:

Ještě jednou to ale raději spočítej! Každopádně tohle použitelné není! Ty se potřebuješ dostat někam k 40km/h! Víc to nemá smysl u takového auta. Jinak pastorek na motoru má kolik zubů?
Pokud má někdo zájem, tak otázky elektropohonu komunikuji již jen přes SZ!
Uživatelský avatar
martinD
Příspěvky: 215
Registrován: úte 11.02.2014 14:59

Re: Regulátor do auta

#33 Příspěvek od martinD »

:D :D :D
...ma monstera 1:7.5 na 5t motor, asi najrychlejsi na svete :D

mal som ten motor, este vo verzii octawind (chladsi chod) 4.5 zavit v 2wd buggy a zprevodovanu na 1:11.7 , hento je uplne chore, to je na hranici vyuzitelnosti v nejakom cestnom aute.
dt-01,df-02,Asso b4.1,Sworkz s104,Ejebo,TLR 8ight-t 2.0,Xray xb9,Agama a8,Schumacher SVR,Xray XT8e
tomas-x
Příspěvky: 14
Registrován: čtv 30.10.2014 10:14
Bydliště: Uh. Hradiště

Re: Regulátor do auta

#34 Příspěvek od tomas-x »

Doktor píše:Zkus to raději ještě jednou přeměřit a pokud naměříš to samé, tak už do toho žádnej regl spolu s aku nestrkej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tady bude nutná jak výměna motoru, tak i pastorku!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Převod 7,5:1 je tak na nějakou lehkou 2WD buggynu. Na monstera s motorem 5T sebevražda! Hádam že to auto je ukrutně líné?
Když to spočítáme s kolem 120mm a převodem 7,5:1, tak při napětí 7,4V a 6450RPM seš na 143km/h!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tuhle kombinaci musel dávat do kupy totální diletant!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :wink:

Ještě jednou to ale raději spočítej! Každopádně tohle použitelné není! Ty se potřebuješ dostat někam k 40km/h! Víc to nemá smysl u takového auta. Jinak pastorek na motoru má kolik zubů?


Zatím jsem se neodvážil nic zapojit. Pastorek na motoru má 20 zubů pokud jsem dobře počítal. Každopádně moc díky za cenné rady.
Doktor
Příspěvky: 5851
Registrován: ned 29.04.2007 0:00
Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
Kontaktovat uživatele:

Re: Regulátor do auta

#35 Příspěvek od Doktor »

Jestli má pastorek 20z a Tys naměřil hlavní převodový poměr 3:1, tak má spur 60z. Nejběžnější převod na diffu je 38/13 (2,92:1), takže celkově bys tam mohl mít převod 2,92x3= 8,77. Což je pořád hrozně málo. Pastorek 20z je v takových převodech spíš pro on road a kola 65mm. Tady by to chtělo jít na nejmenší možný který se tam s ohledem na upnutí motoru vejde (11; 12; 13; 14z). Pomalejší motor je samozřejmostí!
Pokud má někdo zájem, tak otázky elektropohonu komunikuji již jen přes SZ!
tomas-x
Příspěvky: 14
Registrován: čtv 30.10.2014 10:14
Bydliště: Uh. Hradiště

Re: Regulátor do auta

#36 Příspěvek od tomas-x »

OK. A nebyla by ještě cesta menších kol? Stejně s tím neplánuji žádné blbnutí v terénu takže by mi to nevadilo.
Doktor
Příspěvky: 5851
Registrován: ned 29.04.2007 0:00
Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
Kontaktovat uživatele:

Re: Regulátor do auta

#37 Příspěvek od Doktor »

Menší kola Tvůj problém neřeší.
Když to vezmeš teoreticky, tak při převodu 8,77 a kolech 120mm seš na rychlosti asi 123km/h. Když bys použil třeba 90mm kola z truggy, tak se dostaneš na asi 92km/h. Což je pořád dvakrát víc než potřebuješ.
Ty nemáš jiné cesty než použít pastorek třeba 14z, čímž získáš převod 12,5:1. K tomu motor s KV třeba 3300. Tím se dostaneš na zmiňovaných asi 40km/h. Stávající motor vyndej a zkus prodat třeba na modelbazaru. Můžeš se tam poohlédnout i po motoru novém. Když bys měl zájem, tak mam možná doma ještě nevyužitou brushless 540 s KV asi 3700. Ten pastorek 14z nebo menší je ale nutnost.
Pokud má někdo zájem, tak otázky elektropohonu komunikuji již jen přes SZ!
Altair
Příspěvky: 1
Registrován: stř 07.01.2015 17:32

Potřebuji poradit s reversem

#38 Příspěvek od Altair »

Mám nové střídavé senzorové kombo LRP spin super+ LRP vector K7 na podvozku Himoto nascada upraveném na rally. Problém je že motor své maximální otáčky používá na spátečku a i přes prohazování kabelů, programování hodnot plynu a reversu na vysílači se mi to nedaří obrátit. Poradíte mi prosím někdo??
Uživatelský avatar
vladinek
Příspěvky: 144
Registrován: stř 30.05.2012 20:13

Re: Regulátor do auta

#39 Příspěvek od vladinek »

Motor je "načasovaný" na určitou hodnotu předstihu při otáčení na jednu stranu a časování je u tohoto modelu "natvrdo", tedy alespoň myslím. Při otáčení na druhou stranu je časování "nesmyslné" (laicky řečeno nejde o předstih, ale o zpožděné otočení fází) a účinnost je mizerná. Jediná možnost je otočit motor tak, aby se při pohybu auta vpřed točil "správným" směrem - a to nevím, jestli se Ti podaří. Ve Tvém případě bude potřeba motor, který je možno mechanicky + - časovat na obě strany.
DURANGO DEX410v3, XRAY T3, MaxIon, MiniCorado, XENO, X-VERT VTOL a nějaký ty trosky
Doktor
Příspěvky: 5851
Registrován: ned 29.04.2007 0:00
Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
Kontaktovat uživatele:

Re: Regulátor do auta

#40 Příspěvek od Doktor »

vladinek píše:Motor je "načasovaný" na určitou hodnotu předstihu při otáčení na jednu stranu a časování je u tohoto modelu "natvrdo", tedy alespoň myslím. Při otáčení na druhou stranu je časování "nesmyslné" (laicky řečeno nejde o předstih, ale o zpožděné otočení fází) a účinnost je mizerná. Jediná možnost je otočit motor tak, aby se při pohybu auta vpřed točil "správným" směrem - a to nevím, jestli se Ti podaří. Ve Tvém případě bude potřeba motor, který je možno mechanicky + - časovat na obě strany.
:?:
Pokud má někdo zájem, tak otázky elektropohonu komunikuji již jen přes SZ!
Odpovědět

Zpět na „Auta“