Centrála 1kW - stačí?
Re: Centrála 1kW - stačí?
pepinozbrna : na 3s 2200 bych centralu vubec neresil. Kdyz jsem letal tyhle aku, vozil jsem si sebou gelovku 12V 18Ah, co se dava do UPS. Vaha skoro zadna, stoji asi 8 stovek a vydrzela mi dve sezony (pak jsem presel na centralu). Nabil jsem z ni cca 10x + co jsem mel nabito uz z domova, takze zadny problem. Kvuli 3s 2.2 by se mi fakt nechtelo tahat s centralou. Zalezi, kolik jich za den potrebujes nabit, ale mi tech 13 letu se 450tkou prislo az az.
Kdyz si to rozpocitas, tak by te benzin vysel draz, nez porizeni tech gelovek, i kdyby vydrzely treba jen ty dve sezony, protoze centrala by bezela skoro naprazdno.
Kdyz si to rozpocitas, tak by te benzin vysel draz, nez porizeni tech gelovek, i kdyby vydrzely treba jen ty dve sezony, protoze centrala by bezela skoro naprazdno.
DX8, DX6i || T-rex 600ESP, 500ESP FL, 450PRO, 450S || Algol, MaxiSwift
- pepinozbrna
- Příspěvky: 1478
- Registrován: čtv 01.05.2014 20:25
- Bydliště: Mikulov na Moravě
- Kontaktovat uživatele:
Re: Centrála 1kW - stačí?
petrfm píše:pepinozbrna : na 3s 2200 bych centralu vubec neresil. Kdyz jsem letal tyhle aku, vozil jsem si sebou gelovku 12V 18Ah, co se dava do UPS. Vaha skoro zadna, stoji asi 8 stovek a vydrzela mi dve sezony (pak jsem presel na centralu). Nabil jsem z ni cca 10x + co jsem mel nabito uz z domova, takze zadny problem. Kvuli 3s 2.2 by se mi fakt nechtelo tahat s centralou. Zalezi, kolik jich za den potrebujes nabit, ale mi tech 13 letu se 450tkou prislo az az.
Kdyz si to rozpocitas, tak by te benzin vysel draz, nez porizeni tech gelovek, i kdyby vydrzely treba jen ty dve sezony, protoze centrala by bezela skoro naprazdno.
Peťo super díky za radu i zkušenost.
Já si to taky myslel uvidíme kolik vydrží ta auto baterka a až umře půjdu do té gelovky. Ty 2,2-jky nabíjím tak 6 x za lítání mám 4 takže těch deset baterek je tak akorát.
Jen mne lákala ta cena centrály z Lídlu
Nahoru to půjde ... dolů musí.
Re: Centrála 1kW - stačí?
Nebo ještě lépe tohle - http://eskutr.cz/cs/lifepo4-bateriove-p ... 20ah-.html
Případně 4x tohle a spojit si to sám, třeba do tvaru velké placky http://eskutr.cz/cs/wina/512-baterie-li ... -alu-.html
A máš to skoro na věky a zvládne to i vyšší nabíjecí proudy. (ta gelovka časem změkne) Pokud nepotřebuješ dobíjet velké kapacity, je to paráda, nesmrdí to, nemusíš měnit olej, kupovat benzín a taková baterka se vejde do bedny s vysílačkou jako nic, narozdíl od centrály, co váží desítky kilo. Další výhoda, že nemusíš tahat zdroj 230 na 12/24V a nabíječku připojíš přímo. Zase pár kilo dolů a o další krám méně.
Bohužel lifepo pro rozumné nabíjení 6s 5Ah baterek už stojí trojnásobek ceny té lidlovky, takže tam se většině lidí stále vyplatí, dělat kravál a smrad
Případně 4x tohle a spojit si to sám, třeba do tvaru velké placky http://eskutr.cz/cs/wina/512-baterie-li ... -alu-.html
A máš to skoro na věky a zvládne to i vyšší nabíjecí proudy. (ta gelovka časem změkne) Pokud nepotřebuješ dobíjet velké kapacity, je to paráda, nesmrdí to, nemusíš měnit olej, kupovat benzín a taková baterka se vejde do bedny s vysílačkou jako nic, narozdíl od centrály, co váží desítky kilo. Další výhoda, že nemusíš tahat zdroj 230 na 12/24V a nabíječku připojíš přímo. Zase pár kilo dolů a o další krám méně.
Bohužel lifepo pro rozumné nabíjení 6s 5Ah baterek už stojí trojnásobek ceny té lidlovky, takže tam se většině lidí stále vyplatí, dělat kravál a smrad
DX8, DX6i || T-rex 600ESP, 500ESP FL, 450PRO, 450S || Algol, MaxiSwift
- pepinozbrna
- Příspěvky: 1478
- Registrován: čtv 01.05.2014 20:25
- Bydliště: Mikulov na Moravě
- Kontaktovat uživatele:
Re: Centrála 1kW - stačí?
No je to sice pěkné ale ta cena je skoro jako celé centrály
Pokud by Gelovka vydržela 2 roky při mé frekvenci nabijení 6 baterek za týden, zdá se mi to být rozumnější investice.
Pokud by Gelovka vydržela 2 roky při mé frekvenci nabijení 6 baterek za týden, zdá se mi to být rozumnější investice.
Nahoru to půjde ... dolů musí.
- JosefSvejk
- Příspěvky: 6483
- Registrován: pát 29.04.2011 0:00
- Bydliště: ČR
Re: Centrála 1kW - stačí?
Baterku 2200 mAh v pohodě nabiji pětkrát přímo z baterie auta, potom nastartuji a jedu domů. A nabíjet 2200 mAh akumulátor z 2600 mAh akumulátoru považuji spíš už za úlet
.
- pepinozbrna
- Příspěvky: 1478
- Registrován: čtv 01.05.2014 20:25
- Bydliště: Mikulov na Moravě
- Kontaktovat uživatele:
Re: Centrála 1kW - stačí?
JosefSvejk píše:Baterku 2200 mAh v pohodě nabiji pětkrát přímo z baterie auta, potom nastartuji a jedu domů. A nabíjet 2200 mAh akumulátor z 2600 mAh akumulátoru považuji spíš už za úlet.
Strejdo promiň ta kapacita baterie je samozřejmě překlep baterka má kolem 60Ah ... to jsem pomotal s kapacitou LiPolky
No to nabíjení z autobaterie není problém pokud bych jel kus cesty, ale já to mám na letiště 2km a to se moc baterie v autě nedobije
Nahoru to půjde ... dolů musí.
Re: Centrála 1kW - stačí?
pepinozbrna píše:No to nabíjení z autobaterie není problém pokud bych jel kus cesty, ale já to mám na letiště 2km a to se moc baterie v autě nedobije![]()
![]()
Já to měl loni na "letiště" asi 500metrů po panelové cestě, takže přesně z toho důvodu jsem vozil tu gelovku, protože jsem raději jezdil bez světel, aby se mi aku v autě stíhala dobít. Pak i těch 10-15Ah, (alias 5x nabiju 2-3 aku z auta) může být problém, pokud jdu létat každý den a mezi tím absolvuji jen cestu pár km do práce, kdy se ani neohřeje motor.
DX8, DX6i || T-rex 600ESP, 500ESP FL, 450PRO, 450S || Algol, MaxiSwift
Re: Centrála 1kW - stačí?
honz74 píše:... Co jsi objednal za baterku?
Je doma...
Při 20A by měla poskytnout 85Ah, to by se mi líbilo...
A je úplně tichá
jyrry.webnode.cz
Re: Centrála 1kW - stačí?
Mate nekdo typ na 2kw centralu?
Nejlepe invertor s AVR do 10 tacu [emoji6]
Sent from my iPhone and I will remove the signature
Nejlepe invertor s AVR do 10 tacu [emoji6]
Sent from my iPhone and I will remove the signature
- Arcicorsa
- Příspěvky: 1438
- Registrován: sob 12.01.2013 12:07
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Centrála 1kW - stačí?
Tak jsem také neodolal když byla v Lídlu centrála Parkside PGI 1200.. Nabíjím s tím aku do heli a coptérek, max příkon 400W.. Včera centrála dosáhla 50 namotaných motohodin a rád bych se podělil o mé zkušenosti..
Takže, první a jediné co za tu dobu na centrále odešlo byl snímač hladiny oleje v motoru po asi deseti motohodinách, něřešil jsem to, jednoduše ho odpojil a pokračoval jsem bez něj.. Centrála jinak šlape jako hodinky a i v -10 neměla žádný problém.. Spotřeba je řekl bych přijatelná, na jedno natankování není problém nabíjet dva dny (8h každý den) a ještě v nádrži zbývá palivo.. Celkově je to poměrně solidně zpracované a hlavně je to opravdu malinkaté a i tiché, s odběrem 400W se ani nezadýchá pořád se převaluje na nízkých otáčkách.. Ani v létě na letišti kdy byla celé odpoledne na slunku si nestěžovala. Opravdu mi dělá radost! Jediné z čeho mám trochu strach je ozubené kolo na vačkovém hřídeli.. Je totiž z "plastu" ale jak jsem koukal tak to používají i jiní renomovaní výrobci tak s tím snad problém nebude.. Dále jsem při údržbě zjistil že se díky vibracím poškodila izolace na jednom kabelu u invertoru (kolega má tu samou a má ho také poškozený, tak je to problém pravděpodobně u všech).. Nic dalšího se s centrálou nepřihodilo a jede jako Švícarské hodinky
.. Rozhodně její koupě nelituji a za ty prachy
...... Jo a snímač oleje se dá snadno opravit, je v něm klasický skleněný magnetický spínač který praskl, stačilo vypreparovat původní, vložit nový spínač a snímač jede zase dál.. Na závěr přidávám pár fotek z včerejší údržby..
Takže, první a jediné co za tu dobu na centrále odešlo byl snímač hladiny oleje v motoru po asi deseti motohodinách, něřešil jsem to, jednoduše ho odpojil a pokračoval jsem bez něj.. Centrála jinak šlape jako hodinky a i v -10 neměla žádný problém.. Spotřeba je řekl bych přijatelná, na jedno natankování není problém nabíjet dva dny (8h každý den) a ještě v nádrži zbývá palivo.. Celkově je to poměrně solidně zpracované a hlavně je to opravdu malinkaté a i tiché, s odběrem 400W se ani nezadýchá pořád se převaluje na nízkých otáčkách.. Ani v létě na letišti kdy byla celé odpoledne na slunku si nestěžovala. Opravdu mi dělá radost! Jediné z čeho mám trochu strach je ozubené kolo na vačkovém hřídeli.. Je totiž z "plastu" ale jak jsem koukal tak to používají i jiní renomovaní výrobci tak s tím snad problém nebude.. Dále jsem při údržbě zjistil že se díky vibracím poškodila izolace na jednom kabelu u invertoru (kolega má tu samou a má ho také poškozený, tak je to problém pravděpodobně u všech).. Nic dalšího se s centrálou nepřihodilo a jede jako Švícarské hodinky
- Přílohy
Goblin 500 Spirit@MiniProtos Spirit@Oxy3 Spirit@Taranis + Xlite RC@ www.arcitimer.com