Přídavné motory raketoplánu

Pokud máte chuť jen tak tlachat, tak tady je to správné místo... také sem budou admini přesouvat věci, které podle jejich názoru jinam nepatří.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
Pravidla fóra
Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
Zpráva
Autor
guchar
Příspěvky: 8180
Registrován: čtv 07.05.2015 16:24
Bydliště: ČR

Re: Přídavné motory raketoplánu

#31 Příspěvek od guchar »

Problematika paliva pro ICBM zahrnuje značný počet různorodých hledisek. (InterContinental Basllistic Missile)
Propellants and Explosives
https://fas.org/man/dod-101/sys/land/docs/ordtech.pdf
Je možno říct, že s rozdílnou prioritou mají svou váhu i modelářských raketových motorech na TPH
Uživatelský avatar
tomashr
Příspěvky: 6037
Registrován: ned 22.06.2008 0:00
Bydliště: Praha ČR

Re: Přídavné motory raketoplánu

#32 Příspěvek od tomashr »

V češtině je hodně zajímavého v ještě před revolucí vyšlé knize "Vojenské rakety" od J. Kroulíka - tam právě popisuje to, jak se poměrně složitě získavaly homogenní prachová zrna ve větší velikosti (už před WWII postupný přechod na ng/nc prachy s různými rozpouštědly), ale jak se to v jisté fázi zaseklo a už to zkrátka dále nešlo a začalo se přecházet na kompozitní slože s různým odléváním atd.
Kniha dávno rozebraná a dotisk nehrozí, je to ale k nalezení v PDF na uloz.to a za přečtení určitě stojí. Přirozeně nejde o žádné návody a i popisy trochu zastaraly (v době vzniku hodně věcí utajených a navíc se přitozeně vývoj posunul), na knize je ale cenný ten hodně dobře udělaný průřez historií už někdy od staré Číny až prakticky do současnosti včetně poukázání na různé slepé uličky atd.
Odpovědět

Zpět na „Smetiště“