Marku už jsme to tu řešili, dotace jsou na energetiku, dával jsem sem kdysi odkaz na složení ceny paliv pro běžnou dopravu (to, co liju do nádrže) a tam nic o dotaci nebylo, co tam ale bylo, asi 50 % daně (spotřební a další). A jinak pokud by tebou zmiňované dotace byly převedeny na výstavbu obnovitelných zdrojů (což určitě není špatně), jak dlouho ta výstavba bude trvat? Čtrnáct dní? Dva měsíce? Ne, několik let (spíše desítek let). A bude to stát určitě podstatně víc, než tebou deklarované dotace. Ty jsi dnes nemohl sehnat sdílené auto, abys mohl jet létat, nebo byly v tebou užívaném autě vybité baterky? To má být ta zelená budoucnost? Dopravní letadla na baterky
Elektromobil na dálnici
Pravidla fóra
Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
Re: Elektromobil na dálnici
Milý Bel Mondo lhát budu tehdy pokud budu vědomě říkat nepravdu. Pokud řeknu informaci z patra, mohu se splést a to není lež, tak se uklidni. Mimochodem i o tomto termínu se hovořilo.
Marku už jsme to tu řešili, dotace jsou na energetiku, dával jsem sem kdysi odkaz na složení ceny paliv pro běžnou dopravu (to, co liju do nádrže) a tam nic o dotaci nebylo, co tam ale bylo, asi 50 % daně (spotřební a další). A jinak pokud by tebou zmiňované dotace byly převedeny na výstavbu obnovitelných zdrojů (což určitě není špatně), jak dlouho ta výstavba bude trvat? Čtrnáct dní? Dva měsíce? Ne, několik let (spíše desítek let). A bude to stát určitě podstatně víc, než tebou deklarované dotace. Ty jsi dnes nemohl sehnat sdílené auto, abys mohl jet létat, nebo byly v tebou užívaném autě vybité baterky? To má být ta zelená budoucnost? Dopravní letadla na baterky
, dolet v řádu (jednotek) stovek kilometrů, skvělé! Po světě zase začnou putovat karavany jako ta dob Marca Pola? Nevím, kam jsi se v životě podíval nejdál, už se ale nepodíváš dál, jak na Prygl.
Marku už jsme to tu řešili, dotace jsou na energetiku, dával jsem sem kdysi odkaz na složení ceny paliv pro běžnou dopravu (to, co liju do nádrže) a tam nic o dotaci nebylo, co tam ale bylo, asi 50 % daně (spotřební a další). A jinak pokud by tebou zmiňované dotace byly převedeny na výstavbu obnovitelných zdrojů (což určitě není špatně), jak dlouho ta výstavba bude trvat? Čtrnáct dní? Dva měsíce? Ne, několik let (spíše desítek let). A bude to stát určitě podstatně víc, než tebou deklarované dotace. Ty jsi dnes nemohl sehnat sdílené auto, abys mohl jet létat, nebo byly v tebou užívaném autě vybité baterky? To má být ta zelená budoucnost? Dopravní letadla na baterky
Hitec Aurora 9X
Re: Elektromobil na dálnici
Na hybrid.cz neb na fdrive.cz byl cca před týdnem článek a pod ním komentář že koupil Enyaq 80 a skoro s tím nedojel z Prahy do Brna. Chystal se kvůli tomu do servisu s tím, že se zeptá, jestli je to v pořádku.
Zkoušel jsem to znovu najít, ale nepovedlo se mi to.
Oprava: našel jsem to https://fdrive.cz/clanky/test-jaka-je-s ... trebu-7918
Zkoušel jsem to znovu najít, ale nepovedlo se mi to.
Oprava: našel jsem to https://fdrive.cz/clanky/test-jaka-je-s ... trebu-7918
Re: Elektromobil na dálnici
Ještě poznámku k dotacím, byla tzv. zelená nafta pro zemědělce, pokud vím, byla zrušena, měla zlevnit zemědělskou produkci. Dotace do železniční dopravy, tím, že se zboží připravuje po železnici je snad dost ekologické. Ovšem ke koncovému odběrateli to stejně bude muset z nádraží autem (v rámci města, nebo do sousedního, klidně baterkovým). Ale ostatní dopravci dotace nedostávají.
Hitec Aurora 9X
Re: Elektromobil na dálnici
DAF píše:... Ty jsi dnes nemohl sehnat sdílené auto, abys mohl jet létat, nebo byly v tebou užívaném autě vybité baterky? To má být ta zelená budoucnost? ...
Přesně. Nebylo auto. Tak jsem nemohl vzít velké letadlo. Tak ho vezmu jindy.
A o tom to podle mě je. Lidi jsou pohodlní a pořídí si raději auta dvě* a raději vyhynou, než aby se uskromnili. TO už jsem taky psal.
---
* vůbec nejhorší dopad na prostředí je auto vyrobit a je jedno jestli spalovací nebo elektro. Ale TO už jsem psal taky.
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)
- Kuba78
- Příspěvky: 2445
- Registrován: čtv 29.09.2005 0:00
- Bydliště: Vyšné Vlkodlaky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobil na dálnici
jio píše:Na hybrid.cz neb na fdrive.cz byl cca před týdnem článek a pod ním komentář že koupil Enyaq 80 a skoro s tím nedojel z Prahy do Brna. Chystal se kvůli tomu do servisu s tím, že se zeptá, jestli je to v pořádku.
Zkoušel jsem to znovu najít, ale nepovedlo se mi to.
Oprava: našel jsem to https://fdrive.cz/clanky/test-jaka-je-s ... trebu-7918
podle me to celkem vychazi. vyjizdel asi se 70kwh, dojel asi se 6kwh, takze je to necelych 30kwh na 100km, coz muze byt realna spotreba s takovym mastodontem na dalnici i pri jizde pod limit. takze bohuzel to neni bug ale feature. Proste auto bez aspon 100kwh baterky bude na cestu praha-brno takove trochu dobrodruzstvi..
Re: Elektromobil na dálnici
No nevím. Praha - Brno je asi 200 km. Kdyby jel s Enyaqem 130km/hod tak mu ještě 100 km zbyde. Kdyby jel jenom 110 km/hod. Tak to dá tam i zpátky.
Re: Elektromobil na dálnici
Tak se vrátíme k obchodním karavanám jako za Marca Pola. Ale nevím, jestli to není neekologické, protože koně i velbloudi prdí, což je vlastně metan, tedy skleníkový plyn.
Ano, spousta rodin má víc aut. Je pravda ale, že rodina ale může jet jen v jednom. A co má dělat aktivní rodina, kde je 5 děti? Aby se přepravili, jsou vlastně 2 auta nutnost. Je to normální rodina, žádní milionáři, aby si pořídili mikrobus, takže dvě starší auta z druhé ruky. A jsou takové, kde to je skutečně zhýralost, protože to druhé stejně stojí velmi často před barákem. Jó, holka má také auto (nákupní tašku, které se díky nátlaku ekoteroristů, na rozdíl od velkých SUV, přestaly vyrábět), ale ta už, byť bydlí s námi, má svůj život, tak to se nedá plnohodnotně počítat. S manželkou máme své jen jedno. A díky tomu jednomu nemám problém jet, nejen na letiště, kdykoliv kamkoliv je třeba.
Ano, klidně ať zakážou všechna auta, svět se ovšem zastaví a vrátí se o několik set let zpátky.
Ano, spousta rodin má víc aut. Je pravda ale, že rodina ale může jet jen v jednom. A co má dělat aktivní rodina, kde je 5 děti? Aby se přepravili, jsou vlastně 2 auta nutnost. Je to normální rodina, žádní milionáři, aby si pořídili mikrobus, takže dvě starší auta z druhé ruky. A jsou takové, kde to je skutečně zhýralost, protože to druhé stejně stojí velmi často před barákem. Jó, holka má také auto (nákupní tašku, které se díky nátlaku ekoteroristů, na rozdíl od velkých SUV, přestaly vyrábět), ale ta už, byť bydlí s námi, má svůj život, tak to se nedá plnohodnotně počítat. S manželkou máme své jen jedno. A díky tomu jednomu nemám problém jet, nejen na letiště, kdykoliv kamkoliv je třeba.
Ano, klidně ať zakážou všechna auta, svět se ovšem zastaví a vrátí se o několik set let zpátky.
Hitec Aurora 9X
Re: Elektromobil na dálnici
Nemyslím si, že si lidi pořizují druhá auta kvůli pohodlnosti, a pokud koupí ojeté, tak zatíží svět pouze jízdou.prikrylm píše:Přesně. Nebylo auto. Tak jsem nemohl vzít velké letadlo. Tak ho vezmu jindy.
A o tom to podle mě je. Lidi jsou pohodlní a pořídí si raději auta dvě* a raději vyhynou, než aby se uskromnili. TO už jsem taky psal.
---
* vůbec nejhorší dopad na prostředí je auto vyrobit a je jedno jestli spalovací nebo elektro. Ale TO už jsem psal taky.
A vůbec bych byl opatrný v paušalizaci příčin konání lidí, stačí jen zohlednit bydliště, a vše se jeví trochu jinak.
Někteří dokonce jedou sdíleným autem, místo aby jeli MHD , na kole, nebo šli pěšky.
MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570
- Kuba78
- Příspěvky: 2445
- Registrován: čtv 29.09.2005 0:00
- Bydliště: Vyšné Vlkodlaky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobil na dálnici
OK2BUH píše:No nevím. Praha - Brno je asi 200 km. Kdyby jel s Enyaqem 130km/hod tak mu ještě 100 km zbyde. Kdyby jel jenom 110 km/hod. Tak to dá tam i zpátky.
sorry, ale pocitej se mnou.. baterka 77kwh vyuzitelna, nabita na 90 procent je cca 70kwh zbyva.
dojel s 8 procenty batery a doejezdem 20km. tedy zbyva mu z baterky nejakych 6kwh.
ujel 215km.
tohle proste odpovida spotrebe asi 30kwh jak z jedny strany (spotreba za 215km) tak pri dojezdu (6kwh na 20km je asi 30kwh na 100km).
jakym zpusobem by dojel do brna a zpatky? jak by se dostal pod 15kw/100km? vytahl by plachtu? v brne by najel na odtahovku? jasne, kdyby po te dalnici jel treba 80kmph, tak by mel dojezd lepsi.. ale tohle to, co opravdu chceme my, koncovi uzivatele?
Re: Elektromobil na dálnici
30 kWh je moc. V tom článku na f-drive naměřili 24,35 kWh při rychlosti 130 km/hod. Nemohu potvrdit, nemám Enyaq.
- Kuba78
- Příspěvky: 2445
- Registrován: čtv 29.09.2005 0:00
- Bydliště: Vyšné Vlkodlaky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobil na dálnici
ja nerikam, ze je to moc nebo malo. nebo ze nekde jinde nenamerili mene. ja jsem jen spocital kolik to vyslo tomu panovi z toho komentare. Pokud ma Enjaka rozbityho a zere mu to vic nez by melo, tak mu to spravi. nebo mu to taky spravi tim, ze mu reknou aby proste do brna jezdil pomaleji a rozvazneji, jinak nedojede.. a pokud to neni nejaky troll a je to realny zazitek, tak jeho prispevek je pro mne vice vypovidajici realite.
mimochodem, pokud dobre pocitam, tak pri 24,35 spotrebe a jizde do brna a zpet s plne nabitou baterkou skonci s plne vybitou baterkou po 316km, takze ten diskutujici pokud jel 215km tam a 215km zpatky minus nejake usetreni spotreby pred najezdem na dalnici a po sjeti.. bude rad, kdyz se s vybitou baterii doplazi do humpolce.
takova cesta v zime do alp na lyzovani, ctyrclenna rodina, nahore rakev, to vypada jako velke dobrodruzstvi.
mimochodem, pokud dobre pocitam, tak pri 24,35 spotrebe a jizde do brna a zpet s plne nabitou baterkou skonci s plne vybitou baterkou po 316km, takze ten diskutujici pokud jel 215km tam a 215km zpatky minus nejake usetreni spotreby pred najezdem na dalnici a po sjeti.. bude rad, kdyz se s vybitou baterii doplazi do humpolce.
takova cesta v zime do alp na lyzovani, ctyrclenna rodina, nahore rakev, to vypada jako velke dobrodruzstvi.
Re: Elektromobil na dálnici
To máš jedno, do Alp už se jezdit nebude. Jak taje ten permafrost tak se vyviklávají stožáry lanovek. Ani sníh už dlouho nebude, bude tam jen pršet. 
-
Bildy
- Příspěvky: 500
- Registrován: sob 28.09.2019 19:38
- Bydliště: malý město nebo že by větší víska ?
Re: Elektromobil na dálnici
....prostě to asi řeší hybrid. Město +-30až50km na baterku a "dlouhý" na benzín. Ale ty ceny ! Včera jsem koukal v TV na pořad o hybridech, možná bych si i vybral, jen mi chybí mnohem lépe placené zaměstnání. Když ale vezmu, co o stojí více hybrid než "klasickej čuďák", tak se to nevyplatí. Než stačím projet částku v rozdílu ceny benzínu a elekřiny za počet km, od kterých to jakoby začne šetřit, tak budu mít fousatý vnoučata, který ještě nemám.
Re: Elektromobil na dálnici
Hybrid je zbytečně složitý kočkopes. Boris Johnson chce v roce 2035 zakázat i hybridy. Lepší řešení je když už musíte mít v rodině dvě auta tak jedno EV, druhé benzin a střídat si je podle potřeby.
- Kuba78
- Příspěvky: 2445
- Registrován: čtv 29.09.2005 0:00
- Bydliště: Vyšné Vlkodlaky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobil na dálnici
OK2BUH píše:Hybrid je zbytečně složitý kočkopes. Boris Johnson chce v roce 2035 zakázat i hybridy. Lepší řešení je když už musíte mít v rodině dvě auta tak jedno EV, druhé benzin a střídat si je podle potřeby.
tak s tim se neda nez souhlasit, ze hybrid je nahovno, to nejhorsi z obou svetu (overeno prakticky) i to ze radeji dve auta v rodine. Jedno na pojizdeni po meste klidne nejaka mala elektrika, potom neco vetsino rodinneho na delsi vylety.. treba Land Rover Range Rover 5.0 V8 SC Autobiography v benzinu je pomerne pohodlne rodinne auto a nestoji o moc vice nez nejaky prumerny elektricky vuz