Energizer NiMH 2500mAh ako pohonne ?

Začínáte nebo chcete začít s letadlem.
Zpráva
Autor
Pedro35
Příspěvky: 192
Registrován: čtv 06.12.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od Pedro35 »

rohe píše:Ta nabijecka ma nejake LED a podle nich se ridim. Ale zase se mi nechce verit, ze by se tam natlacilo tak malo. To auto vydrzi jezdit 30-40 minut na 370-tku tun. motor. A kdyz je vyndavam z auta, pekne mi v zime zahreji ruce!

mozno som asi ja natrafil na zlu seriu
Uživatelský avatar
jean.louis
Příspěvky: 7
Registrován: pon 24.09.2007 0:00
Bydliště: Praha

Nabijeni velkym proudem

#32 Příspěvek od jean.louis »

Dovolil bych si oponovat, ze Sanyo 2500 poskodil velky nabijeci proud, Sanyo prodava svoji nabijecku MQS04 i s akumulatory 2500, tato nabijecka je 15-30 minutova. Spise ty vybijeci proudy tem clankum nesvedci. Kazdopadne mi takto odesly i clanky, ktere neslouzily jako pohon. Uz jsem to psal Sanyo Eneloop, maji cca 2000 mAh, avsak je to clanek neuveritelnych vlastnosti, drive jsem mel NiCd pack jako "akrobaticky" (dava velky proud a neni tezky), NiMH pack byl o neco slabsi, proste jen na letani, akrobacie malo, pote co jsem udelal pack z Eneloopu tak ma pack, co dava velky proud , prakticky jako NiCd a to pri kapacite 2000!!, takze to lita vice nez 3x tak dlouho. Nabite to vydrzi opravdu dlouho, takze muzu mit nabite clanky dopredu, aniz by se samovybily. Vrele doporucuju Eneloopy a mozna ty nove GP, nove GP maji taky cca 2000 mAh. Honba za nejvyssi kapacitou neni to prave, to je moje zkusenost. Vyrobci to pochopili a tak vyvinuli nove NiMH, clanky, kde uz nejsou blazniva cisla kapacit 2700 atd.., ale realna kapacita a priznive uzivatelske vlastnosti.
'''''''''''_|_
----+--O--+----
bezmozek
Příspěvky: 479
Registrován: stř 06.06.2007 0:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od bezmozek »

Lama dotaz: Eneloopy jsou NiCd nebo NiMh? :oops:
Radši v hospodě bez peněz, než na svahu bez olova
Uživatelský avatar
pilothanter
Příspěvky: 339
Registrován: pát 28.12.2007 0:00
Bydliště: letovy priestor Klenovec
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od pilothanter »

bezmozek píše:Lama dotaz: Eneloopy jsou NiCd nebo NiMh? :oops:

NiMH
www.senline.sk/obr/spotrebak/baterky/eneloop_sk.pdf
Nakadah
Příspěvky: 8426
Registrován: pon 20.08.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od Nakadah »

Pravda, Sanyo Eneloop jsou vazne perfektni. Mam uz je pres 2 mesice ve fotaku, obcas ho vytahnu a neco vyfotim. Jeste je neni potreba dobijet.
S normalnimi NiMh uz po mesici fotak stavkoval...

Pouziva je nekdo jako pohonne clanky? Jake proudy ma s nimi odzkousene? Nak
bezmozek
Příspěvky: 479
Registrován: stř 06.06.2007 0:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od bezmozek »

Taky o nich přemejšlim jako o pohonnym packu, ale jestli ty prachy stojej za to.
Jinak všude se píše NiMh, ale viděl jsem někde NiT, tak se radši proptám, no
Radši v hospodě bez peněz, než na svahu bez olova
Uživatelský avatar
jean.louis
Příspěvky: 7
Registrován: pon 24.09.2007 0:00
Bydliště: Praha

Eneloop jako pohon

#37 Příspěvek od jean.louis »

Proudy jsem nemeril, ale mam regulator JES 012 a pohanim tim motor rady 400 6V. Srovnani "letoveho" vykonu(stoupani atd) baterrypacku s Sanyo NiCD 600 mAh a Eneloopama mi prijde jako vyrovnane. Proste na Eneloopy nemuzu opravdu nechat dopustit. Ted je mam pres zimu neletane, tak jsem zvedavy az se otepli a ja vyrazim letat, mozna si troufnu je i po zime nedobijet, ikdyz je zrejme ze i Eneloopy se taky samovybijeji. Z provozu prvnich dvou packu jsem byl nadseny tak, ze jsem ihned pridelal dalsi dva po 7dmi clancich. Pred pajenim pouzivam nejakou leptaci vodicku na nikl, aby cin dobre smacel a tluste medene draty na propojeni clanku.
'''''''''''_|_
----+--O--+----
Uživatelský avatar
qak
Příspěvky: 52
Registrován: stř 19.09.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

eneloop

#38 Příspěvek od qak »

U tech eneloopu uvadeji max vybijeci proud 4A. Ja jsem nedavno pokusne spajel pack z baterek Philips multilife 2600, a u motoru mig480 + převod 2,33:1 s vtruli 9x6 je znat ze nedaj co by si motor vzal (byť jen o chlup). Maj za sebou asi 20 cyklu a vlastnosti porad stejny. Zalibil se mi ale motorovej let 20min+, takze uvazuju ze je zase rozpajim rozhazim do fotaku a hracek a zkusim spajet pack z neceho jinyho. Libi se mi zkusenosti s temi eneloopy, ale proti mluvi udaje vyrobce (ty 4A). U kostky maji naky "supertuzky" NiMH Sanyo HR-3U2500 a uvadi max proud 9A. Pro motor potrebuju aby pustili aspon 12 - 14. Nemohl bys na necem vyzkouset kolik ty eneloopy pustej? Mam totiz 4 doma, takze bych musel dokoupit jen 4. Jakou vrtuli mas na ty 400 a kolik clanku ma ten tvuj pack?
......................................................................
Model (modely):
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=111
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od Abu »

Prosimvas jakej ma smysl trapeni Eneloopu a podobnejch "nizkoproudovejch" baterek proudy 12A ??? Vzdyt na trhu existuje spousta mnohem vhodnejsich clanku, ktere jsou casto levnejsi nez Eneloopy a hlavne jsou primo staveny na velke vybijeci proudy... :!:
Tohle mi trochu pripada jako cpat se s Octavii Combi na okruh mezi vozy F1.. :cry:
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Nakadah
Příspěvky: 8426
Registrován: pon 20.08.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

#40 Příspěvek od Nakadah »

Sohlas s tim co pise Abu...

Kup si clanky velikosti 2/3A (napr Sanyo Intelect 1400, GP130AF, atd.) a AA nizkoproudove baterky nechej pro aplikace jako fotaky, vysilace, hracky...
A pokud chces vyssi kapacitu pri nizke vaze, tak pak jedine Li-Ion nebo Li-Pol. Nak
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

#41 Příspěvek od Abu »

Nakadah píše:A pokud chces vyssi kapacitu pri nizke vaze, tak pak jedine Li-Ion nebo Li-Pol.

A hlavne nepocitej ze z Enelopu a podobnejch 2000 (a vic) mAh NiMh AA dostanes pri porudu 12A tu kapacitu co je na nich napsana. Budes rad kdyz z nich vytahnes 1000mAh a to uz budou rozzhaveny do bela (a po 10tym cyklu se zacnou loucit).
Zatimco z tvrdejch baterek (treba ty 1400) dostanes opravdu skoro tu jmenovitou kapacitu i pri velkych proudech.
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Uživatelský avatar
jean.louis
Příspěvky: 7
Registrován: pon 24.09.2007 0:00
Bydliště: Praha

Eneloopy

#42 Příspěvek od jean.louis »

Pouzivam vrtule 6/5, 6/4 naprimo na motoru Permax 400 6V. Kapacita se opravdu projevuje, pomer kapacity a letove doby je stejny jako u NiCd Sanyo 600mAh. Mam jen 7mi clanky - 4 kusy. Zatim si nestezuju, oproti starym Sanyo 2500 davaji Eneloopy znacne vyssi vykon. Aktualne nemam bohuzel cim proud zmerit.

Nechtel jsem Li-pol nebo Li-ion, protoze mam zatim vse pouze na NiCD/NiMH clanky vcetne nabijecky. 2/3AA se davaji snad jen kdyz potrebujes mensi rozmer nebo chces usetrit na vaze, cim mensi rozmer baterie tim mensi proudy. Ideal by bylo letat s NiCd burty D, ale to bych nevzletl se 400 :)
'''''''''''_|_
----+--O--+----
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

#43 Příspěvek od Abu »

Komu neni rady, tomu neni pomoci... existuji ruzne baterky na ruzne pouziti, Eneloopy a jine AA s kapacitou 2000 a vic jsou na vetsi proudy zcela nevhodne. Tecka. :roll:
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Uživatelský avatar
qak
Příspěvky: 52
Registrován: stř 19.09.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

baterky

#44 Příspěvek od qak »

Ted zrovna resim koupi nabijecky, takze kdyz to tak promejslim, nejlepsi reseni bude asi koupit nabijecku s balancerem a jit do lipolek, vzhledem k tomu ze se daj poridit celkem za rozumnou cenu.
......................................................................
Model (modely):
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=111
Odpovědět

Zpět na „Letadla - začátečník“