Re: STARCROSS
Napsal: úte 09.04.2024 9:26
Zdravím modeláři.
S příchodem nové sezony je v prodeji nový trup na elektro verzi modelu Starcross. Je lehký, štíhlý a aerodynamicky čistý. Ten, který je na videu výše. Lze ho použít i na modely Resik a Nowind. Na eshopu bude v nejbližších dnech.
V současné době jsem se věnoval vývoji nového trupu. S nápadem přišel Jirka Hvězda. Vize byla udělat gondolu trupu nahoře rovnou s trubkou a odnímací centroplán křídla. Výhoda tohoto řešení je přesná stavba, kdy se trup staví na rovině "dnem nahoru" a nelze špatně zalepit trubku. Mimochodem trubka je obdélníkového průřezu, což také usnadňuje stavbu. Další výhoda je, že když se sundá centroplán a kabinka, je přístup do celé gondoly a tím pádem je snadná montáž serv a elektroniky. V neposlední řadě se dá i snadno měnit úhel náběhu křídla při zalétávání. Popřípadě měnit centroplán podle křídel (Nowind má jiný profil než Starcross). Výhody jsou jasné. Jako jedinou nevýhodu vidím vyšší váhu, ale je to pouze o 6g těžší než nový elektro trup Starcross, což je fakt malý rozdíl. O dalším vývoji budu informovat. Přikládám fotky prototypu trupu se kterým jsem létal teď v neděli v Podhořanech na letošní první soutěži F5L a s modelem vyhrál.
S příchodem nové sezony je v prodeji nový trup na elektro verzi modelu Starcross. Je lehký, štíhlý a aerodynamicky čistý. Ten, který je na videu výše. Lze ho použít i na modely Resik a Nowind. Na eshopu bude v nejbližších dnech.
V současné době jsem se věnoval vývoji nového trupu. S nápadem přišel Jirka Hvězda. Vize byla udělat gondolu trupu nahoře rovnou s trubkou a odnímací centroplán křídla. Výhoda tohoto řešení je přesná stavba, kdy se trup staví na rovině "dnem nahoru" a nelze špatně zalepit trubku. Mimochodem trubka je obdélníkového průřezu, což také usnadňuje stavbu. Další výhoda je, že když se sundá centroplán a kabinka, je přístup do celé gondoly a tím pádem je snadná montáž serv a elektroniky. V neposlední řadě se dá i snadno měnit úhel náběhu křídla při zalétávání. Popřípadě měnit centroplán podle křídel (Nowind má jiný profil než Starcross). Výhody jsou jasné. Jako jedinou nevýhodu vidím vyšší váhu, ale je to pouze o 6g těžší než nový elektro trup Starcross, což je fakt malý rozdíl. O dalším vývoji budu informovat. Přikládám fotky prototypu trupu se kterým jsem létal teď v neděli v Podhořanech na letošní první soutěži F5L a s modelem vyhrál.