DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

Fórum pro všechny DJI Phantomy.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
gardenroute
Příspěvky: 4185
Registrován: úte 23.04.2013 18:00
Bydliště: Pod Slavkovským lesem...

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

#301 Příspěvek od gardenroute »

texmur píše:to gardenroute: Hodně pěkný.... když si spočítám že jsem do toho dal 50tis tak toto je dobra investice. škoda že to neprodávají u nás (záruka je přeci jen jednoduší v čr)
O tom žádné pochyby, já do toho dal ještě o něco více :( , taková investice, pokud povede k vyšší bezpečnosti, resp. k nálezu potencionálně ulétnutého letadla je zcela na místě. To že se to tady neprodává, mě nijak nebere, v dnešní době jsem zvyklý již řadu let nakupovat po celém světě. Samozřejmě, holt něco s výpalným těm budižkničemům (což snad brzy s USA částečně skončí), a záruka ? U některých věcí je to bohužel komplikovanější, ale většinou se dodavatelé chovají velkoryse, alespoň v našem oboru, zejména ti z vyspělejších zemí...
HonzaKucera píše:Petře, tak konečně Ti to došlo, respektive, pošta to konečně pustila... Vypadá to opravdu hezky. Děkuji ti za docela obsáhlý popis tohoto zařízení a budu se těšit i na testy venku :wink:...20 gramů navíc...Tak to je hodně slušný výsledek, "jako pírko" :D Líbí se mi i tvá instalace, máš to pěkně přidělané. Zajímalo by mě, kde by se dal sehnat ten nosník? Každopádně ti přeji, ať to pokud možno nikdy nevyužiješ! :wink:
Honzo díky, ta instalace - nosník pro Marco Polo TAG je součástí mého modulárního skládacího podvozku ala design Simensays. Klouby podvozkových nohou mají pomocné otvory pro další horizontální CF trubky, na které můžeš dle potřeby navlékat další platformy, podle toho, když potřebuješ něco nést. Doteď jsem tam měl jednu CF trubičku s jednou malou platformou pro FPV VTx, teď jsem přidal jen další CF trubičku a přídavnou platformu pro MarkoPolo (Simensays Add-On-Kit pro skládací podvozek). Je to vše velmi lehounké (3D tisk Shapeways + CF). Onehdy se mě někdo ptal na výhody tohoto podvozku, tak to je jedna z nich :D
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |
Pítr
Příspěvky: 33
Registrován: pon 20.01.2014 16:54

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

#302 Příspěvek od Pítr »

Bazil: Ta ochrana vypadá moc hezky. Máte někdo zkušenost se Zenmuse a přidáním nějaké ochrany na Gopro? Vím, že se na Zenmuse dle výrobce už nic přidávat nemá kvůli vyvážení, ale nějakých 10-15g by snad šlo nějak vyladit, nebo?

Garden: Marco polo udělátko moc pěkný až na tu cenu teda, ale vzhledem k celkové částce je to pochopitelná investice. Jenom bych se bál toho dosahu, pokud to odletí někam daleko za kopec, zvlášť při předpokladu že bezpečností obálka nemusí vůbec při poruše GPS fungovat. Ale při systematickém hledání je tu furt obrovská šance to najít, takže paráda.
Já zatím objednal GPS tracker TK 102, uvidíme jak bude fungovat. Ideálně se ho pokusím nějak svléct, pokud to bude možné, přecejen 50 gramů není málo (a jistě to výrobce uvádí bez baterie, takže to pak bude asi slušnej bambál).
Uživatelský avatar
texmur
Příspěvky: 515
Registrován: pát 17.01.2014 14:48

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

#303 Příspěvek od texmur »

Pítr píše:Já zatím objednal GPS tracker TK 102, uvidíme jak bude fungovat. Ideálně se ho pokusím nějak svléct, pokud to bude možné, přecejen 50 gramů není málo (a jistě to výrobce uvádí bez baterie, takže to pak bude asi slušnej bambál).

tento tracker mám také, zatím jsem ho nesvlékl neboť mám pocit že bych si tím váhově moc nepomohl, neboť nejtěžší je na tom ta baterka. Napadlo mne napájet k tomu nějakou malou lipolku a dát do folie ale pak je zase problém při ev. potřebě vyndat sim kartu a váhově to o moc lepší nebude...
Phantom 4, ipad air2 cellular, tracker RF V16
Uživatelský avatar
JirkaA
Příspěvky: 6950
Registrován: ned 17.08.2008 0:00
Bydliště: Moravský kras ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

#304 Příspěvek od JirkaA »

Marco Polo má jeden legislativní problém (tedy i důvod, proč není prodáván v Evropě), používá nelicencované ISM pásmo 900MHz, které je možné využívat jen v Americe. Tady je tento úsek pásma alokován pro GSM.
OK2WY
qendorf
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 03.04.2014 14:12

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

#305 Příspěvek od qendorf »

Bazil píše:Díky Gardenroutovi za promptní odpověď přes SZ, ale Vision vrtule jsem ani nestihl ani nasadit a mám co řešit. Po prvním úletu jsem dal ptáka dohromady, Zas tak moc mu nebylo, dal jsem asi 14-15 testovacích letů, chovalo se to prakticky normálně, dnes v podvečer start po plném fixu GPS a druhém zápisu polohy, před letem kalibrace kompasu (bez toho jsem po prvním úletu už nelétal). Na ptákovi tentokrát nebylo FPV, jen kamera + gimbal. Let probihal cca 2 min 30 sek. zcela normálně, motal jsem se ve výšce cca 20-25 m nad hlavou. No pak jsem přepnul z gps atti do atti a konec. Okamžitý náklon stroji na bok, plný plyn a během 2 vteřin se roztřískal o zem asi 10 metrů ode mě. Bohužel se trefil na asfalt... GP3+ ma na kaši objektiv, gimbal rozlomanej, Vrtule samozřejmě v hajzlu, ptak má rozbitý skelet,utržený nohy včetně antén rx.... kamera sice natáčela ale záznam skončil několik vteřin před pádem, zřejmě to ukládá napřed do nějaké cash než to zapíše na kartu. Ale při pádu vyletěla z GP3 + baterka.

Je je to na reklamaci? Nebo jak by jste postupovali vy? Všem kdo hodlají psát co jsem měl dělat v rámci pilotáže dopředu odpovídám: nebyl čas na nic, nebyla výška na nic. Občas prostě něco vybrat nejde, fyziku neošulíš.
V podstatě to udělalo přesně to samý co posledně. Ale rozdíl v materiálu dopadové plochy je sviňsky poznat.

Oprava vlastními prostředky výrazně přesáhne pořizovací cenu Phantoma. + objektiv na gopro + gimbal... ( nový skelet, motory, vrtule, nová Naza +GPS s kompasem (te původní nějak nevěřím...)nový Rx modul s anténami, použít by snad šla deska a regly, jinak tam nemůže být po takové ráně v pořádku nic.)


Neměj jsi na tom další ATTI přepínači nastaven plný manuál? To je pak vpodstatě neovladatelné.
niky79
Příspěvky: 625
Registrován: pon 29.10.2007 0:00
Bydliště: Brno

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

#306 Příspěvek od niky79 »

qendorf: proč by měl být plný manuál neovladatelný? Já myslím (!) že ovladatelný normálně je, jen na to potřebuješ hodně zkušeností (podobně jako u vrtulníku). Nicméně, psal, že se mu stroj okamžitě přepnul do plných otáček. I kdyby ses omylem přepnul na plný manuál, tak tohle se samo o sobě IMHO nestane. Stejně tak ten okamžitý prudký náklon.
Uživatelský avatar
gardenroute
Příspěvky: 4185
Registrován: úte 23.04.2013 18:00
Bydliště: Pod Slavkovským lesem...

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

#307 Příspěvek od gardenroute »

Pítr píše:Bazil: Ta ochrana vypadá moc hezky. Máte někdo zkušenost se Zenmuse a přidáním nějaké ochrany na Gopro? Vím, že se na Zenmuse dle výrobce už nic přidávat nemá kvůli vyvážení, ale nějakých 10-15g by snad šlo nějak vyladit, nebo?
Zenmuse je extrémně přesně vyvážen, pozná i odstraněnou krytku portů
Pítr píše:Garden: Marco polo udělátko moc pěkný až na tu cenu teda, ale vzhledem k celkové částce je to pochopitelná investice. Jenom bych se bál toho dosahu, pokud to odletí někam daleko za kopec, zvlášť při předpokladu že bezpečností obálka nemusí vůbec při poruše GPS fungovat. Ale při systematickém hledání je tu furt obrovská šance to najít, takže paráda.Já zatím objednal GPS tracker TK 102, uvidíme jak bude fungovat. Ideálně se ho pokusím nějak svléct, pokud to bude možné, přecejen 50 gramů není málo (a jistě to výrobce uvádí bez baterie, takže to pak bude asi slušnej bambál).
Cena je zcela opodstatněná (to výpalné již moc ne), jiný podobný tracker (francouzský) je ještě o dobru třetinu dražší, a zdaleka toho neumí tolik, co Marco Polo. GPS/GSM jsem z pochopitelných důvodů vynechal, zmiňuješ se o dosahu, ten ale je funkční všude, i tam kde GPS a GSM nepůjde.
JirkaA píše:Marco Polo má jeden legislativní problém (tedy i důvod, proč není prodáván v Evropě), používá nelicencované ISM pásmo 900MHz, které je možné využívat jen v Americe. Tady je tento úsek pásma alokován pro GSM.
Diskuzi o tomto jsem se z pochopitelných důvodů chtěl vyhnout (samozřejmě, že to je známá informace), beru to tak, že to neprovozuji, a tím nic neporušuji. Beacon se aktivuje (začne pinkat s velmi omezeným výkonem) vzdáleně až při potencionálním požadavku na vyhledávání, což se dosud nestalo, a doufám, že nestane.
niky79 píše:qendorf: proč by měl být plný manuál neovladatelný? Já myslím (!) že ovladatelný normálně je, jen na to potřebuješ hodně zkušeností (podobně jako u vrtulníku). Nicméně, psal, že se mu stroj okamžitě přepnul do plných otáček. I kdyby ses omylem přepnul na plný manuál, tak tohle se samo o sobě IMHO nestane. Stejně tak ten okamžitý prudký náklon.
No právě proto, že manuál je u NAZA "skutečný", tzn. jsou vypnuty veškeré stabilizační-polohové systémy, a netrénovaný pilot (a to dobře trénovaný) absolutně nemá šanci při náhlém přechodu ze stabilizovaných režimů (GPS nebo ATTi) do Manual multi-rotor ukočírovat. Myslím si, že přesně toto se mohlo udát (nechtěně si při konfiguraci přepínače letových režimů namapovat Manual).
NICMÉNĚ Assistant umožňuje přemapovat pouze 3.polohu přepínače letových režimů (aspoň u P1), a to na Manual, ATTi a FailSafe. To by býval musel @Basil přepnou až na 3.polohu, což nepotvrdil...
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |
Uživatelský avatar
JirkaA
Příspěvky: 6950
Registrován: ned 17.08.2008 0:00
Bydliště: Moravský kras ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

#308 Příspěvek od JirkaA »

gardenroute píše:Marco Polo má jeden legislativní problém (tedy i důvod, proč není prodáván v Evropě), používá nelicencované ISM pásmo 900MHz, které je možné využívat jen v Americe. Tady je tento úsek pásma alokován pro GSM.

Diskuzi o tomto jsem se z pochopitelných důvodů chtěl vyhnout (samozřejmě, že to je známá informace), beru to tak, že to neprovozuji, a tím nic neporušuji. Beacon se aktivuje (začne pinkat s velmi omezeným výkonem) vzdáleně až při potencionálním požadavku na vyhledávání, což se dosud nestalo, a doufám, že nestane.


Neprovozovat to budeš, když to necháš zabalený v krabici doma. :roll:
OK2WY
niky79
Příspěvky: 625
Registrován: pon 29.10.2007 0:00
Bydliště: Brno

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

#309 Příspěvek od niky79 »

gardenroute píše:No právě proto, že manuál je u NAZA "skutečný", tzn. jsou vypnuty veškeré stabilizační-polohové systémy, a netrénovaný pilot (a to dobře trénovaný) absolutně nemá šanci při náhlém přechodu ze stabilizovaných režimů (GPS nebo ATTi) do Manual multi-rotor ukočírovat. Myslím si, že přesně toto se mohlo udát (nechtěně si při konfiguraci přepínače letových režimů namapovat Manual).
NICMÉNĚ Assistant umožňuje přemapovat pouze 3.polohu přepínače letových režimů (aspoň u P1), a to na Manual, ATTi a FailSafe. To by býval musel @Basil přepnou až na 3.polohu, což nepotvrdil...


Jasné, ale přece nepřepínáš režim stroje v době, když se strojem děláš nějaký manévr. Jako laik bych to přepnul až je stroj plus minus v nějaké stabilizované poloze (resp. v poloze, kdy si myslím, že je možné to bez rizika přepnout –> také neladím rádio v autě, kdy jsem na dálnici v zúženém pruhu a předjíždím kamion, který také jede v zúženém pruhu). Nicméně předpokládejme, že to přepnul na manuál v okamžiku nějakého manévru atd. Jenže pak instinktivně, když se stroj "zblázní", přece kvedláš páčkama ve snaze to srovnat. Ano, s největší pravděpodobností to nezvládneš, ale chci říci, že přece vidíš, zdali stroj nějak reaguje na tvé kvedlání, ne? Z toho, jak to Basil napsal, jsem získal dojem, že to prepnul, když byl stroj v relativním klidu, ale že ten se okamžitě se hodil do max otáček a naklonil prudce na bok a nebyl vůbec ovladatelný.
Uživatelský avatar
gardenroute
Příspěvky: 4185
Registrován: úte 23.04.2013 18:00
Bydliště: Pod Slavkovským lesem...

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

#310 Příspěvek od gardenroute »

JirkaA píše:Neprovozovat to budeš, když to necháš zabalený v krabici doma. :roll:
Už je to zpátky v krabici. Krabice je v šuplíku. :?
niky79 píše:Jasné, ale přece nepřepínáš režim stroje v době, když se strojem děláš nějaký manévr.....
To je spíše otázka pro Basila...
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |
Uživatelský avatar
off
Příspěvky: 1132
Registrován: čtv 08.01.2009 0:00
Kontaktovat uživatele:

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

#311 Příspěvek od off »

niky79 píše:Jasné, ale přece nepřepínáš režim stroje v době, když se strojem děláš nějaký manévr. Jako laik bych to přepnul až je stroj plus minus v nějaké stabilizované poloze (resp. v poloze, kdy si myslím, že je možné to bez rizika přepnout...

Trochu se bojím, že tahle představa je trochu naivní. Troufám si tvrdit, že uřídit naloženého a nevyváženého Phtáka v manuálu jen tak z voleje prostě nejde. Předpokládaná životnost cca 1 vteřina. Asi tak, jak když Ti někdo předá vytrimovaný akrobatický vrtulník v plus mínus nějaké stabilizované poloze, když jsi ho nikdy před tím neřídil.
Uživatelský avatar
off
Příspěvky: 1132
Registrován: čtv 08.01.2009 0:00
Kontaktovat uživatele:

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

#312 Příspěvek od off »

Pítr píše:Bazil: Ta ochrana vypadá moc hezky. Máte někdo zkušenost se Zenmuse a přidáním nějaké ochrany na Gopro? Vím, že se na Zenmuse dle výrobce už nic přidávat nemá kvůli vyvážení, ale nějakých 10-15g by snad šlo nějak vyladit, nebo?

Nejde to. Nejde ani tak o klidový stav, ale jakmile se Pták pohne, tak se jakékoliv nevyvážení násobí (zrychlení + páka) a to už gimbal nerozchodí a vypadne ze synchronizace.
niky79
Příspěvky: 625
Registrován: pon 29.10.2007 0:00
Bydliště: Brno

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

#313 Příspěvek od niky79 »

off píše:Trochu se bojím, že tahle představa je trochu naivní. Troufám si tvrdit, že uřídit naloženého a nevyváženého Phtáka v manuálu jen tak z voleje prostě nejde. Předpokládaná životnost cca 1 vteřina. Asi tak, jak když Ti někdo předá vytrimovaný akrobatický vrtulník v plus mínus nějaké stabilizované poloze, když jsi ho nikdy před tím neřídil.


Já jsem psal trochu o něčem jiném. Když laikovi předám vytrimovaný akrobatický vrtulník, který třeba letí pomalu dopředu, tak ten laik ho IMHO (= nikdy jsem to neudělal) hned nerozstřelí. K tomu dojde až poté, až se ho pokusí ovládat. Nebo ho rozstřelí v podstatě hned poté, když mu ho předám ve chvíli, kdy vrtulník dělá nějaký manévr. Proto jsem to psal, stejně jako nepředáváš někomu vrtulník, když provádí nějaký manévr, stejně tak nepřepínáš letové režimy koptéry, když ta je uprostřed nějakého manévru. Ale samozřejmě se mohu mýlit a je možné, že to děláte běžně.

Každopádně ale souhlasím s tím, že pokud to omylem přepnul na manuál, mohlo se stát opravdu cokoliv. Ale jak říkám – člověk pak kvedlá páčkami a na stroji je to vidět. Pokud kvedlal a nic se nedělo a pořád to bylo prudce nakloněný a na max otáčky, pak to vidím na nějakou chybu ve stroji.
Uživatelský avatar
off
Příspěvky: 1132
Registrován: čtv 08.01.2009 0:00
Kontaktovat uživatele:

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

#314 Příspěvek od off »

niky79 píše:Já jsem psal trochu o něčem jiném. Když laikovi předám vytrimovaný akrobatický vrtulník, který třeba letí pomalu dopředu, tak ten laik ho IMHO (= nikdy jsem to neudělal) hned nerozstřelí.

Hm, rozstřelí.
Potvory s rotujícím křídlem z principu nejsou stabilní a musí se řídit okamžitě a přesně. Vrtulník je asymetrická potvora, tam vůbec nemáš šanci, a to přesto, že KAŽDÝ má (i v "manuálu") aspoň nějakou stabliizaci (pádla, gyro řídící ocas...). Kvadra teoreticky stabilní je, ale bohužel jen teoreticky (nevyvážení, různý lokální pohyb vzduchu kolem jednotlivých ramen apod.).
Celé to drží na místě jen proto, že je to řízené. Jakmile to řídit přestaneš, začne se to hýbat a to s exponenciálně rostoucí rychlostí (náklon = tah na stranu = posun někam = změna účinnosti rotorů = ještě větší náklon = ještě větší tah atd...). Je to všechno strašně rychlé a navíc "gumové" - reagující s jistým zpožděním, daným roztáčením a bržděním motorů. Nejlepší je si to vyzkoušet :-)
Uživatelský avatar
Marek_Km
Příspěvky: 1686
Registrován: ned 27.05.2012 13:03
Bydliště: Kroměříž

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování

#315 Příspěvek od Marek_Km »

off píše:Trochu se bojím, že tahle představa je trochu naivní. Troufám si tvrdit, že uřídit naloženého a nevyváženého Phtáka v manuálu jen tak z voleje prostě nejde. Předpokládaná životnost cca 1 vteřina. Asi tak, jak když Ti někdo předá vytrimovaný akrobatický vrtulník v plus mínus nějaké stabilizované poloze, když jsi ho nikdy před tím neřídil.

Nikdy jsem neřídil šestikanálovou heli (i když ve Phoenixu ji dovedu udržet nohama vzhůru) a s Phantomem jsem jednu dobu dělal tyhle psí kusy - přemety a poletování v manuálu. Dokonce jsem si dovolil moc a v manuálu jsem párkrát odstartoval i přistál. Skončil jsem s tím až po druhém nevybraném přemetu (které naštěstí skončily ve vzrostlých zemědělských plodinách a bez větší úhony). Nehledě na to, že jsem si tím asi i dodrbal baterky (časem se některé nafoukly) protože po dokončených přemetech a propadu níž vždy strašně zařvaly motory a i při letu na max v manuálu to lítalo ještě rychleji, než v Atti, takže odběry byly asi nehorázné. Jenom jsem tím chtěl říct, že se to uřídit dá, chce to mít trochu cviku ze simulátoru a hlavně nebát se. Ale je pravda, že když jsem s tím dělal tyhle psí kusy, tak jsem na P. neměl zavěšené vůbec nic. Teď s naloženým bych to nedělal.
A pochybuju, že by Jarek (Bazil) měl na přepínači navolený manuál. Nehledě na to, že psal, že přepínal mezi Atti GPS a Atti, pokud si dobře pamatuju. Podle mě má nějakou chybu v jednotce...
Odpovědět

Zpět na „Coptery - DJI Phantom“