F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.

Vrtulníky do velikosti 450
Odpovědět
Zpráva
Autor
Plha
Příspěvky: 278
Registrován: pon 10.06.2013 8:55
Bydliště: Plzeň

Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.

#346 Příspěvek od Plha »

Alonso68 píše:Prosím majitele o změření rozměrů orig. vysílače MJX GR-129. Stačí mi šířka a výška bez základny antény a ucha. Případně alespoň slovně srovnání třeba s Turnigy 9X.
Děkuji

---
Tak jsem to změřil: šířka = 175, výška bez ucha a antény = 155, tlouštka = 58
Uživatelský avatar
pepinozbrna
Příspěvky: 1478
Registrován: čtv 01.05.2014 20:25
Bydliště: Mikulov na Moravě
Kontaktovat uživatele:

Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.

#347 Příspěvek od pepinozbrna »

Zdravím všechny milovníky F-45.
Pročetl jsem snad vše a nikde jsem nenarazil na odpověď na tento dotaz.
:twisted: Jaký je udávaný dosah setového radia ? :twisted:
Pokud to někdo víte budu potěšen za odpověď.
Pokud bych měl napsat z praxe někdy dokáže uletět ze signálu už na necelých 100 metrech.
Proto mne zajímá jak si to ocenil číňan :lol:

Byly zde na foru i různé konverze 45-tek tak posílám i já pár záběrů těchto báječných strojů
z naši letky.
Praktická zkušenost s novými 450-tkovími kabinkami:
-vypada to na pohled majestátněji skoro dospěle :P
-váha je vyšší o 11 gr
-díky změně odporu i váze je trošku průraznější v dopředném letu

Tak ať vám to všem líta a dobře přistává Pepíno
60.jpg

68.jpg

61.jpg

58.jpg
Nahoru to půjde ... dolů musí.
Plha
Příspěvky: 278
Registrován: pon 10.06.2013 8:55
Bydliště: Plzeň

Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.

#348 Příspěvek od Plha »

Výměna kabinky za 450kovou je jen kosmetická úprava. Co tě čeká bude výměna hl. motoru za střídavý, poté ocasního motorku za střídavý a s tím související regulátory, úprava plastové rot. hlavy kde praskají očka, možná i výměna cykliky za skutečnou 90°, použití baterie 2200mAh a p.
Grazlll
Příspěvky: 10
Registrován: úte 22.07.2014 19:51

Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.

#349 Příspěvek od Grazlll »

Tak chlapy, už jsem zkusil snad všechno a vrtulníček mi sice vzlétne, ale ve vzduchu se zase točí jak čamrda jen kolem své osy...Defakto kdykoliv přidám plyn tak se začne jen točit... Je mi jasný, že je chyba někde na mé straně, ale nevim kde..Nedokázal by jste mě někdo nasměrovat...?
Plha
Příspěvky: 278
Registrován: pon 10.06.2013 8:55
Bydliště: Plzeň

Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.

#350 Příspěvek od Plha »

Obvykle po nějaké havárce po nárazu závažím flybaru do místa kabiny, kde je gyrokrystal dojde k nekontrolovanému otáčení kolem osy a to stálému. Výměna gyra nebo celé desky.

Druhý případ, jestliže máš na ocasu původní ss motorek s převodovkou dojde po čase k vypálení komutátoru nebo odrbání zubů pastorku, potom ocas nedokáže svou reakcí vyrovnat akci rotoru a dojde k rotaci. Může se to projevit právě přidáním plynu.
Grazlll
Příspěvky: 10
Registrován: úte 22.07.2014 19:51

Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.

#351 Příspěvek od Grazlll »

takze nejlepsi bude jej vzit do servisu?mel jsem 'sezvejkany' kolecko vzadu,vymena i s motorkem,ale deje se to dal..takze pripadne objednavka nove desky?
Plha
Příspěvky: 278
Registrován: pon 10.06.2013 8:55
Bydliště: Plzeň

Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.

#352 Příspěvek od Plha »

Desku nejspíše měnit nebudeš, vadné gyro by se projevilo okamžitou rotací bez ohledu na plyn. Ten orig. zadní motorek a převod je zdrojem velkých problémů. Namazali převod silikonovou vazelínou, která se po nalepení prachu promění na brusnou pastu a zničí malinký pastorek. Pomůže jen ostříďákovat zadek, ostříďákování hl. motoru zvýší výkon vrtulníku.
Grazlll
Příspěvky: 10
Registrován: úte 22.07.2014 19:51

Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.

#353 Příspěvek od Grazlll »

Můžu se jen zeptat jak to pomůže..? Případně co všechno pro to teda musim udělat?
Plha
Příspěvky: 278
Registrován: pon 10.06.2013 8:55
Bydliště: Plzeň

Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.

#354 Příspěvek od Plha »

Vše je popsané na : http://www.modelarske-forum.cz/viewtopi ... 940#p15940 a stránkách předchozích. Je třeba určitých elektrikářských a mechanických znalostí. No a o tom ta modelařina je.
Uživatelský avatar
Ital
Příspěvky: 227
Registrován: pon 05.05.2003 0:00
Bydliště: Hradec Králové

Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.

#355 Příspěvek od Ital »

Vadný gyroskop se může projevovat mnoha způsoby, kmitáním zadku, nedržením směru a taky se mi stalo, že sedí perfektně, ale značně zvětší citlivost na knypl směrovky, že to téměř nejde řídit. Dopadlo to tak, že jsem po vzoru thoroida vyházel veškerou elektroniku, použíl klasický přijímač, vysílač a gyroskop GA 250, kde se dá ovládat citlivost i za letu, ale musí se přeprogramovat na zadní motor, místo serva. Tím odpadly veškeré nahodilé jevy, způsobované původní elektronikou a zvýšil se dosah na 1,5km. :D což je to poslední, co bylo potřeba.
caven
Příspěvky: 117
Registrován: ned 04.05.2014 12:51
Bydliště: ústecký kraj, ČR

Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.

#356 Příspěvek od caven »

Můžeš se podělit o informace s tím přeprogramováním toho gyra pro motor ?

Děkuji
Uživatelský avatar
Ital
Příspěvky: 227
Registrován: pon 05.05.2003 0:00
Bydliště: Hradec Králové

Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.

#357 Příspěvek od Ital »

Nemohu, programoval mi ho kamarád thoroid, co programuje zadní regulátory pro p. Miletína, já se v tom nevyznám, lituji, dostal jsem ho hotový. Jen je dobré vše doplnit přepínacím obvodem ze starého serva s relátkem a schottky diodou, aby se zabránilo nechtěnému přeprogramování rozsahu zadního regulátoru a nahodilého roztáčení zadní vrtule při pohybu heliny. Mám to udělané tak, že je obvod napojen na řídící signál hlavního motoru, kde je na staženém plynu signál 1 ms, ten je zapojen na klidový kontakt relátka přes středový kontakt je připojen na zadní regler. po mírném přidání plynu relé sepne, asi na 1,15ms a zapojí na zadek signál z gyroskopu a zadek se přepne na jeho ovládání. Tím se zabrání možnosti, že se tam dostane při rozběhu signál nad 1,5 ms, který způsobí přepnutí do servisního módu a může ho rozhodit. Gyra jsou dělaná pro zadní servo, ne pro motor, servu toto nevadí, má tam středovou polohu, což je pro něj žádoucí. Druhý pár kontaktů relé využívám pro rozsvícení stávající LED diody v kabině přes odpor 1kOhm napájený z 5.V a zároveň indikaci nastavení spínacího obvodu. Uvedl jsem to do provozu teprve včera a vylétal dvoje baterky bez problému, možná je předčasné dělat závěry, ale jeví se to velmi dobře.
Uživatelský avatar
Ital
Příspěvky: 227
Registrován: pon 05.05.2003 0:00
Bydliště: Hradec Králové

Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.

#358 Příspěvek od Ital »

Včera se nám podařilo rozlétat i další variantu F-45 v bezflybarovém provedení s 3D gyrem a klasickým přijímačem. Hlava a listy původní, jen mírná úprava, cyklika kovová ze 450.heliny z HK za 5 USD. :wink:
http://www.banggood.com/KBAR-V2-5_3_4-P ... rrency=CZK
použitý přijímač http://www.banggood.com/Wholesale-FrSky ... 68596.html
použitá serva musí být digitální: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... ouse_.html
arim
Příspěvky: 3
Registrován: úte 19.08.2014 18:15
Bydliště: Kyjov - Vřesovice

Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.

#359 Příspěvek od arim »

Ahoj modeláři
Taky sem se stal majitelem vrťase F 45 který používám druhým rokem a vyměnil sem pár motorů. Naštěstí sem našel toto fórum a celé přečetl tak bych to rád předělal na ty stříďáky jestli se mě to podaří s vaší pomocí, koupil sem motory EH 200 a Turnigy 2211–2300 pastorek 11 zubů a ještě čekám na regulátory. Mám pastorek 11 z všichni používáte 10 zubů, tak se chci zeptat jestli bude nějaký problém s 11 ti zubem někde sem to tady četl ale už si nevzpomínám,
Uživatelský avatar
Ital
Příspěvky: 227
Registrován: pon 05.05.2003 0:00
Bydliště: Hradec Králové

Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku II.

#360 Příspěvek od Ital »

Pokud máš EH 200/4100ot/V, tak ten potřebuje 11 z. Zadní regulátory mám doma 4 přeprogramované, pro pana Miletína, pokud by někdo potřeboval, má si je vyzvednout do středy.
Odpovědět

Zpět na „Heli - do 450“