Stránka 25 z 100
Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování
Napsal: pát 04.04.2014 11:59
od off
gardenroute píše:off >>...nicméně zásadní kvalitativní rozdíl...
Pořád nevím, proč by měl být "lepší pilot" definován tím, že zvládne manuál, to nemá skutečně žádné opodstatnění.
Prosím pěkně, nepíšu LEPŠÍ nebo HORŠÍ. Píšu o jiné kvalitě. Je tady objektivní kritérium - pilot A UMÍ, pilot B NEUMÍ. Výslovně taky uvádím, že nejde o to, že ten druhý je HORŠÍ.
"Lepší" a "horší" jsou subjektivní postoje a to je přece něco úplně jiného. Na tutéž věc může mít 100 lidí 100 různých pohledů. A určitě při tom přece není jiným kritériem to, jestli umí nebo nezvládne manuální řízení. Ale pokud budou teoreticky dva úplně stejní piloti, stejně odpovědní, pokorní, se stejným postřehem atd., komu svěříte k záletu svůj koptr za 100 litrů? Tomu, kdo manuál zvládá, anebo tomu, kdo to považuje za zbytečné?
gardenroute píše:...Haha, zkuste se na to zeptat nějakého pilota nějaké např. profi filmové S800 či S1000, a to je jistě člověk, o jehož pilotním umění nebudu pochybovat, ale který se svým strojem manuálně nikdy neletěl.
Tím bych si nebyl tak úplně jistý. V každém případě zrovna ten by to podle mého gusta mít naučené měl. Tak jako považujeme za samozřejmé, že pilot boeingu ho umí lítat i bez autopilota, když na to přijde. A nic na tom nemění to, že 99% letového času letu to éro řídí robot.
niky79 píše:Já říkám, že je
NAPROSTY NESMYSL nutit zacatecnikovi manualni rezim, kdyz on bude mit problem zpocatku i s rezimem ATTI, ktery za nej udela spoustu užitečných veci ohledne stabilizace koptéry. Rozumime si? Ja nemam vubec nic proti manualu, neříkám, že je nenaučitelný. Jen rikam, ze je absolutni blbost, aby s timto rezimem zacinal naprosty zacatecnik. Toť vše a nic víc. Srozumitelneji uz to vysvetlit nedokazu. Rozumime si uz, nebo porad ne?

Asi si rozumíme, ale nejsme v názorové shodě

. Tak jako výcvik reálného pilota nezačíná výukou nastavení a zapnutí autopilota, ale stovkami plně manuálních vzletů a přistání, tak by pilot koptru ve svém vlastním zájmu měl začínat podobně. Jasně že nemusí. Ale pokud tak začne, tak bude prostě v řadě situací "o krok napřed". Takže zas až tak jako NAPROSTÝ NESMYSL to nevidím, no.
A taky už v této věci HOWGH, nicméně nemyslím si, že to bylo úplně neužitečné i v tomhle vlákně
Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování
Napsal: pát 04.04.2014 12:07
od hanysek
Chlapi je to o ničem, jsou tady 4 stránky o manuálu nemanuálu, a výsledek je s prominutím jedno velké rozmáznuté víte co.
Takže buď přesun, nebo smazat. Protože tohle vlákno opět nabírá plno stránek informací, které patří do téma NAZA nebo něčeho obecnějšího.
Nicméně souhlasím s Gardenroutem, umění pilotovat rozhodně není jenom o tom jak dobře zvládnete pilotovat v manuálu, a samozřejmě závisí na tom co s tím konkrétním érem máte v úmyslu. Osobně jsem manual ještě nezkoušel, a ani v nejbližších dobách se k tomu nechystám. Možná až bude holej a budu mít chuť s tím třísknout o zem dobrovolně. Měl jsem možnost vyzkoušet si let na simulátoru ATR v Ruzyni a pokud jsou dnešní piloti strojníci tak já jsem tam byl obyčejný otvírač dveří. A už konec

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování
Napsal: pát 04.04.2014 12:10
od dt
salamander píše:Omnoho horšie sa riadi malé žihadlo ako troj metrový.
Tento by nesouhlasil:
http://vimeo.com/76409013 
Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování
Napsal: pát 04.04.2014 12:12
od hanysek
A taky už v této věci HOWGH, nicméně nemyslím si, že to bylo úplně neužitečné i v tomhle vlákně
Neužitečné určitě ne, ale v případě obsáhlosti tohoto téma to zbytečné tříští informace "úplně" k něčemu jinému.
Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování
Napsal: pát 04.04.2014 12:42
od JirkaA
jako v autě. Jinak zvládne krizovku člověk, který začal od píky a má najeto hodně s různými typy, třeba od stodvacítky škoďárny bez ABS, ESR a všech těchhletěch moderních ptákovin (pozor, netvrdím že neužitečných!!) a jinak blondýna, která ví jenom to, že má na automatu zařadit D jako "Domů" a jede..
IMHO postup, že s copterama začneš na něčem ze špejlí, řízeným jednoduchou deskou, která nemá nic, než gyra, mi přijde pořád lepší varianta, než začít třískat o zem mašinou plnou drahejch foťáků. Minimálně dostane levně do hlavy prostorovou orientaci s nečitelným poletovadlem a správné reflexy..
Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování
Napsal: pát 04.04.2014 12:45
od gardenroute
a pořád dokolečka dokola

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování
Napsal: pát 04.04.2014 12:54
od JirkaA
gardenroute píše:a pořád dokolečka dokola

no a co, jseš na veřejném diskusním fóru...
Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování
Napsal: pát 04.04.2014 13:19
od off
hanysek píše:Chlapi je to o ničem, jsou tady 4 stránky o manuálu nemanuálu, a výsledek je s prominutím jedno velké rozmáznuté víte co.
To, že tu není jasně napsáno JE TO TAK A TAK a TEČKA ještě neznamená, že výsledek je velké rozmáznuté... pro mě rozhodně není. Na základě tříbení myšlenek a pohledů jsem si udělal pro sebe následující zcela praktické závěry:
1. Zkusím vyvážit ptáka, byť za cenu váhy navíc;
2. Na třetí polohu pravého přepínače dám MANUAL místo FS (ten jde aktivovat i vypnutím rádia);
3. Zkusím si občas zalítat na manuálu s Phtákem. Lítám vrtulníky, ale prostě si to budu zkoušet i tady s tím. Mimochodem, pro trénink manuálního řízení jsem si už před časem koupil Galaxy Visitora, taky to má něco do sebe

Prostě - nepřišlo mi to jako ztracený čas to číst.
Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování
Napsal: pát 04.04.2014 13:44
od hanysek
Ano, ano, výborná odpověď. Já mám jen za to, že to jsou věci, které musí být jasné každému, kdo si tohle vlákno prošel od začátku nebo se o Phantoma jako takového trochu zajímá.
Je třeba se s mířit s tím, že prostě jsou to věci které jsou nyní dostupné široké veřejnosti, s tím nastupuje zvýšený počet rizikových situací, které sice člověk, který má čas a chuť se naučit manuální řízení, může zachránit nebo redukovat, ale pak to vylučuje tu myšlenku, o kterou jde výrobci (a mě jako zákazníkovi) tzn. vyrobit (koupit) něco co vybalím a letím, při zachování minimálních požadavků na zkušenosti. Samo, pak tu jsou lidi, kteří pro jistotu nečtou ani manuál před prvním letem, ale to už je zase jiná kategorie. Prostě chci říct, že to je o volbě.
Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování
Napsal: pát 04.04.2014 13:49
od niky79
A hlavně je potřeba si uvědomit, že pokud bude létání s jakýmkoliv modelem složité pro každého začátečníka, ti se do toho vůbec nepohrnou, což ve výsledku znamená celkově dražší komponenty a vůbec všeho pro ty ostatní a zpomalený vývoj. Takže já všelijaké stabilizační programy v modelech nezavrhuji. Naopak.
Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování
Napsal: pát 04.04.2014 13:51
od Bazil
Souhlasím, Že jsem to mohl směřovat do Naza vlákna, nicméně stalo se to Phantomu a tak jsem to dal jsem. Mým umýslem bylo vyvolat diskuzi o tom proč se tak stalo, ne jak jsem tomu mohl zabranit, po bitvě je každej generál, je možný diskutovat o tom jak se taková věc dá řešit když se stane, ale na to potřebujete čas a výšku a znovu opakuju, alespoň u posledního pádu by všem, včetně zručných manuelních pilotů stihla do nárazu o zem maximalně lehce poklesnout spodní čelist....
A stejně jako při prvním úletu se tady strhla debata o manuálu a strojnících a pilotech a kdo co má umět a opět manuálech atd. A-to nic neřeší. Pár příspěvků k věci uplně zapadlo. Dnes se ozvali z pelikána, Mám to poslat, Pošlou to do DJI Germany k posouzení. K možné příčně se nevyjádřili, šance na uznáni závady jako záruční je nižší než 5%, v případě neuznánì předpokládám náklady hradím já. GoPro Hero 3+ je tady v ČR prakticky neservisovatelný, není dodavatel náhradních dílů. O rentabilitě opravy v zahraničí se vyjádřili velmi pochybovačně. Takže zatím jasná škoda 16 kilokorun...
Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování
Napsal: pát 04.04.2014 14:58
od Marek_Km
Já bych viděl šance větší. Němci jsou důslední, takže pokud je v ptákovi zřejmá a zjistitelná závada, tak bych tipoval, že na ni přijdou. Něco jiného je, když mi DJI dalo 17 otázek, na které jsem odpověděl a pěkně od stolu mi oznámili, že nárok na náhradu výrobce zamítá.
Co všechno je za škody?
GP 11 t
gimbal 3,5 t
vrtule atd?
Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování
Napsal: pát 04.04.2014 15:19
od dt
Bazil píše:Mým umýslem bylo vyvolat diskuzi o tom proč se tak stalo
Já jsem nějakou teorii nastínil, ale protože se neozval nikdo, kdo by otestoval regly phantoma jak jsem navrhoval, tak se aspoň zeptám - jak je přesně naza ve phantomovi napájená? Tzn. jaké zařízení tam vyrábí z 3S aku napájecích 5V?
Směřuju k tomu, že oba pády mají společnou nulovou reakci na TX a neprovedení FS, takže nešlo o poruchu bezdrátového přenosu, ale závadu na řídící jednotce. A protože po tom prvním pádu je na kameře vidět, že naza provedla studený start, vychází mi z toho, že buď se restartovala samotným pádem a nebo (spíše) neměla napájení po celou dobu incidentu. Jestli to tak je nebo ne, to jsem chtěl zjistit tím testem reglu.
Já jsem doma mezitím udělal testy jediného regulátoru, který jsem měl doma volně v šuplíku, a tím je Turnigy Multistar 20A opto. Připojil jsem k němu motor, přijímač, napájení, zapnul jsem přijímač, na vysílači nastavil nějaký plyn aby se motor točil. Odpojil jsem napájení přijímače. Víte jak dlouho trvalo, než regl přestal posílat výstup na motor?
1.8 sekundyJinými slovy není pravda, že regulátor musí nutně vypnout výstup na motor hned poté, co ztratí signál. Prokazatelně jsou regly, kterým to nějakou dobu trvá, než zjistí nebo se rozhodnou že signál není, a to doba nemusí být nutně úplně krátká. 2 vteřiny mi přijde skoro až nebezpečně dlouhé. Ale nechci tady rozvířit diskuzi nad jedním konkrétním (navíc ne-DJI) reglem.
Takže otázka - jak se chová regl z phantoma za stejné situace? Dokáže to někdo otestovat? Já ne, phantoma nemám a kupovat si ho kvůli tomu nebudu.
Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování
Napsal: pát 04.04.2014 16:10
od salamander
off .
Som rád že chceš skúsiť ten manuál a dáš nám podrobnú správu.
Ak máš P1 tak je strašne ťažký na hlavu oproti P2, už som písal ako som to skúšal, nechcem sa opakovať.
Keby som mal tak ťažké éra na predok, tak to napikujú predo mňa a s chvostom na nafackajú .

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování
Napsal: pát 04.04.2014 17:55
od Bazil
No nevím jestli se jim (Germánům) bude líbit, že na Tx byl přidělanej potenciometr...
To je dost 1.8 vteřiny... Přemýšel jsem nad tím, že to otestuju bo jsem dneska přípravoval Phantoma k odeslání, ale jak vyletěla baterka tak utrhla napájecí kabeláž z desky, takže z experimentu sešlo...
Už tady padlo, že přerušení napájení Nazy byť na 0,3sek vede k okamžitému zastavení motorů. To jde koneckonců vyzkoušet, ale jak to vyzkoušet co to udělá když NAZA zmrtví nebo se restartuje. Netuším jak přinutit Nazu k restartu během chodu, byť zkušebního někde na stole bez vrtulí...