qendorf píše:Budu Phantoma 2 teprve pořizovat a hlavně na natáčení videa. Chtěl bych se ale pro jistotu naučit řídit i na plný manuál. Kdo to umíte. Jak začít? Co trénovat? Je jasné, že vyšší měkčí louka a těsně nad zemí, ale nějaké tipy, triky?:) Je prý dost těžké to i jen odlepit od země.
Určitě to je dobrá další dovednost, ale stejně jako Honza nevidím jako rozumné se učit
Manual režim s plně naloženým novým a drahým Phantomem, se kterým si dosud asi nikdy nelétal. Na to téma už tady bylo hodně diskuzí. Je to nerozum. Učit se manual na nějakém tréninkovém stroji či na simulátoru, ale manuál na naloženém a hlavně nevyváženém Phantomu 2 s gimbalem a kamerou se bude chovat opět jinak.
qendorf píše:Na set s H3-3D čekat nebudu. Co jsem tak porovnával videa na youtube s Zenmuse H3-2D a H3-3D, tak rozdíl je naprosto minimální. Jediná trochu výhoda je, že lze otáčet do boku, ale stejně tam pak překáží podvozek. Jinak stabilizace je v podstatě srovnatelná i s H3-3D se to třepe podobně jako se starším typem. Koptéra je prostě malá a nemá celkově takovou stabilizaci jako velké profi koptéry s velkým rozpětím a více motory.
Tady bych upřesnil - H3-3D neumožňuje gimbal "otáčet do boku", tedy ne nijak ručně (jak jsem pochopil z Tvé poznámky), to umí až velké gimbaly, kde se předpokládá duo pilot + kamerový operátor. Tady to je skutečně určeno pouze pro YAW stabilizaci. Stabilizace YAW je výborná,
mrkni na nové video, které jsem dnes dával do vlákna o gimbalech.
qendorf píše:Ještě by mne zajímalo jestli by Gimbal zvádl vyvažovat Gopro i pokud bych ho přetáhl nějakým homemade latexovým obalem. (kolik to může vážit? pár gramů?) (třeba obalit kusem latexu z chirurgické rukavice, aby byl trochu vodotěsný a při pádu do vody byla alespoň nějaká šance, že to přežije.
A do třetice pozor, nic takového nedělej, gimbal Zenmuse pozná i sundanou krytku portů na boku GP, je velmi přesně vyvážen, a mohl by jsi ho zničit, nehledě na to, že stabilizace poté nebude správně funkční. Pokud dáš např. na objektiv ND ši CPL filtr, je potřeba to vyvážit (např. kouskem sugru) na proti stranách, tím se to vyváží, ale motory budou makat více, což za letu s velkými přetíženími už pro ně může být problém...
Na ochranu před úplným utopením používám nyní
WaterBuoy (po jednom na každé noze mého podvozku). Ale co to reálně zachrání po prvotním cáknutí do vody, než se "airbagy" aktivují je otázka...

Ale co bychom pro naše miláčky neudělali
