Stránka 4 z 22

Napsal: pát 28.05.2010 15:15
od winter
Zdravím chlapi,

nemohl jsem odolat a pořídil jsem si taky yačíka. Samozřejmě (bo sem docela smolař) tak jsem vyfasoval výškovku bez výřezu. To p. Honza Sedláček (RC factory) promptně vyřešil a druhý den dorazila ta s výřezem.
Chtěl bych se vás chlapi zeptat, jak jste umístili baterku. Podle návodu je na sucháči z boku na trupu. Já jí chtěl dát do výřez v trupu, ale tam bych kvůli tomu odřízl jeden ze zámků, který drží vrchní díl trupu. Tak mám strach, aby se nezeslabila kontrukce. Pokud jí máte ve výřezu v trupu, máte jí tam jen nasunutou a nebo navíc pojištěnou sucháčem. Dík za odpověď a případné foto s pozdravem ***winter***

Napsal: pát 28.05.2010 16:27
od TomasC
Mám ji na boku trupu přes sucháč. Plánoval jsem, že až najdu to správné těžiště, tak ji budu zandavat do otvoru v trupu. No zatím na to nedošlo.
Odříznutí zámků se neboj, ale řezal bych až po záletu.

Napsal: pát 28.05.2010 17:04
od JMalik
winter,
toho odříznutí zámku se nemusíš obávat.
U těchhle letadel to dělám tak, že položím baterku na křídlo k trupu a najdu si přibližně těžiště. V tom místě vyříznu otvor pro baterku umístěnou NAPŘÍČ!
Při zalétávání popořezávám tu díru dopředu, nebo dozadu, podle toho, kam to potřebuje posunovat těžiště. Až je těžiště správně, vyměřím tu baterku v poloze podél, popoříznu díru a hotovo.
Takhle to vyjde přesně, bez zbytečně většího výřezu.
(Ty kousky jak to popořezávám nevyhazuji, kdyby byly potřeba, ale ještě jsem se o tolik nikdy neseknul. Výřez musí být těsnější, baterka tam drží jen nasunutím, ale dokonale. S baterkou napříč nelétej kopané obraty, mohlo by to vypadnout)

Napsal: pát 28.05.2010 19:22
od winter
Chlapi dík za rady... jdu pokračovat ***winter***

Napsal: pát 28.05.2010 22:30
od pikus 1
TomasC píše:Jsem si to myslel... Proto jsem psal, že "Milan ví kde létáme". A tak mě překvapila odpověď, že Milana neznáš.
YAK se případně v autě.


éro u něj kupovala přítelkyně, takže v té době jsem ho ještě neznal..
Já jsem s ním řešil až tu reklamačku výškovky...
Jinak éro je hotový! Ale asi jsem nějakej pomalej :D dalo mi to dvě odpoledne po cca 4hodinách...
Ted čekám na počasí celej nažhavenej na zálet :D
Dám sem nějaký fotky- doufám že mě nerozcupujete... :lol:

Ps: jak se dočítám, tak další co nemá výřez ve výškovce... nějak nefunguje výstupní kontrola....

Napsal: pát 28.05.2010 22:50
od JMalik
pikus 1 píše:

Ps: jak se dočítám, tak další co nemá výřez ve výškovce... nějak nefunguje výstupní kontrola....


Ne,
budou tam dávat servo na naklápění motoru nahoru a dolů. Výškovkou už se akrobaty řídit nebudou. Vy dva máte to štěstí být testery nové serie :lol:

Napsal: pát 28.05.2010 22:56
od pikus 1
S tím si lítej sám já raději po staru :lol:

Napsal: ned 30.05.2010 15:35
od winter
Zdravím chlapi,

tak jsem myslel, že půjde dneska do vzduchu, ale na zálet ja dost větrno. No uvidíme, třeba se to navečer krapet uklidní. ***winter***

Obrázek
Obrázek

Napsal: pon 31.05.2010 0:18
od pikus 1
Já ho byl zalétnout v sobotu.. sluníčko svítilo a nefoukalo...ideální počasí na zálet.
Po vložení do vzduchu a to doslova :) bez jakéhokoli uhýbání pomalu stoupal.
Při vertikále nahoru nikam neuhýbá (vyosení opravdu sedí)
Na zádeh jsem musel lehce tlačit, takže po přistání šla baterka lehce dozadu s těžištěm jsem na 100mm a pohoda..
Jelikož jsem měl baterku na zálet přilepenou z boku trupu, tak při visu a minimálce mi trochu přepadával na stranu baterie (logicky)
Výchylky mám všude max, ale na křidélkách vlivem stand.pák jsou výchylky nedostatečné( při visu na udržení éra v klidu mám křidélka na plno a Yak má tendeci se stále lehce pootáčet po levém křídle.
Takže delší páky jsem udělal z držáků pro botičky, protože ty stejně upadly při prvním dosednutí do trávy :D
Při nožáku má tendenci lehce utíkat za kabinou.
Jinak lítá parádně i když mi vyšla větší hmotnost 500g. (baterku mám 1300mA).
Tak držím palce at se vyvede počasí i zálet
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Napsal: pon 31.05.2010 0:22
od JMalik
pikus 1 píše:Při nožáku má tendenci lehce utíkat za kabinou. Nevím jestli je to normalní nebo mám něco blbě :cry:


Dohledej přesně těžiště, vyosení motoru a zbytek domixuj výškovkou do směrovky = je to normál.
(samozřejmě je nutné mít všechno v neutrálech, křidélka v nule)

Napsal: pon 31.05.2010 0:32
od pikus 1
Kormidla mám všechny v nule a těžiště mám myslím v pohodě (nemusím na zádech v podstatě vůbec tlačit) a vyosení je taky v poho fakt nikam neuhýbá takže asi dám ten mix, ale raději mám všechno v rukách.
Dík za radu

Napsal: pon 31.05.2010 0:34
od Peppy
pikus 1 píše:Kormidla mám všechny v nule a těžiště mám myslím v pohodě (nemusím na zádech v podstatě vůbec tlačit) a vyosení je taky v poho fakt nikam neuhýbá takže asi dám ten mix, ale raději mám všechno v rukách.
Dík za radu


Ja to riesim subtrimom na kridelkach, staci ked ich trochu potlacis ( obidve rovanko ) a nozak bude peken rovny.

Napsal: pon 31.05.2010 0:38
od pikus 1
Peppy píše:
pikus 1 píše:Kormidla mám všechny v nule a těžiště mám myslím v pohodě (nemusím na zádech v podstatě vůbec tlačit) a vyosení je taky v poho fakt nikam neuhýbá takže asi dám ten mix, ale raději mám všechno v rukách.
Dík za radu


Ja to riesim subtrimom na kridelkach, staci ked ich trochu potlacis ( obidve rovanko ) a nozak bude peken rovny.


Já pořád říkám, že se mám moc co učit :D Vyzkouším dík

Napsal: pon 31.05.2010 0:47
od Peppy
V nozaku sa v podstate kridelka chovaju ako smerovka pri normalnom lete takze ak ich trochu potlacis alebo zdvihnes tak sa zmeni uhybanie v nozaku.

Napsal: pon 02.08.2010 8:54
od vsw
Zdravim, po dlouhe dobe "necinnosti" jsem si poridil Yaka, mohli byste mi poradit? Premyslim cim vyrezat otvory pro serva, zda se mi, ze nozem to bude spis upizlane. Dale, v kridle mate serva uplne zapustena? Koupil jsem gws naro, kdyz je uplne zapustim, moc materialu nad nema nezbude.