Stránka 4 z 22
Napsal: pát 28.05.2010 15:15
od winter
Zdravím chlapi,
nemohl jsem odolat a pořídil jsem si taky yačíka. Samozřejmě (bo sem docela smolař) tak jsem vyfasoval výškovku bez výřezu. To p. Honza Sedláček (RC factory) promptně vyřešil a druhý den dorazila ta s výřezem.
Chtěl bych se vás chlapi zeptat, jak jste umístili baterku. Podle návodu je na sucháči z boku na trupu. Já jí chtěl dát do výřez v trupu, ale tam bych kvůli tomu odřízl jeden ze zámků, který drží vrchní díl trupu. Tak mám strach, aby se nezeslabila kontrukce. Pokud jí máte ve výřezu v trupu, máte jí tam jen nasunutou a nebo navíc pojištěnou sucháčem. Dík za odpověď a případné foto s pozdravem ***winter***
Napsal: pát 28.05.2010 16:27
od TomasC
Mám ji na boku trupu přes sucháč. Plánoval jsem, že až najdu to správné těžiště, tak ji budu zandavat do otvoru v trupu. No zatím na to nedošlo.
Odříznutí zámků se neboj, ale řezal bych až po záletu.
Napsal: pát 28.05.2010 17:04
od JMalik
winter,
toho odříznutí zámku se nemusíš obávat.
U těchhle letadel to dělám tak, že položím baterku na křídlo k trupu a najdu si přibližně těžiště. V tom místě vyříznu otvor pro baterku umístěnou NAPŘÍČ!
Při zalétávání popořezávám tu díru dopředu, nebo dozadu, podle toho, kam to potřebuje posunovat těžiště. Až je těžiště správně, vyměřím tu baterku v poloze podél, popoříznu díru a hotovo.
Takhle to vyjde přesně, bez zbytečně většího výřezu.
(Ty kousky jak to popořezávám nevyhazuji, kdyby byly potřeba, ale ještě jsem se o tolik nikdy neseknul. Výřez musí být těsnější, baterka tam drží jen nasunutím, ale dokonale. S baterkou napříč nelétej kopané obraty, mohlo by to vypadnout)
Napsal: pát 28.05.2010 19:22
od winter
Chlapi dík za rady... jdu pokračovat ***winter***
Napsal: pát 28.05.2010 22:30
od pikus 1
TomasC píše:Jsem si to myslel... Proto jsem psal, že "Milan ví kde létáme". A tak mě překvapila odpověď, že Milana neznáš.
YAK se případně v autě.
éro u něj kupovala přítelkyně, takže v té době jsem ho ještě neznal..
Já jsem s ním řešil až tu reklamačku výškovky...
Jinak éro je hotový! Ale asi jsem nějakej pomalej

dalo mi to dvě odpoledne po cca 4hodinách...
Ted čekám na počasí celej nažhavenej na zálet
Dám sem nějaký fotky- doufám že mě nerozcupujete...
Ps: jak se dočítám, tak další co nemá výřez ve výškovce... nějak nefunguje výstupní kontrola....
Napsal: pát 28.05.2010 22:50
od JMalik
pikus 1 píše:
Ps: jak se dočítám, tak další co nemá výřez ve výškovce... nějak nefunguje výstupní kontrola....
Ne,
budou tam dávat servo na naklápění motoru nahoru a dolů. Výškovkou už se akrobaty řídit nebudou. Vy dva máte to štěstí být testery nové serie

Napsal: pát 28.05.2010 22:56
od pikus 1
S tím si lítej sám já raději po staru

Napsal: ned 30.05.2010 15:35
od winter
Zdravím chlapi,
tak jsem myslel, že půjde dneska do vzduchu, ale na zálet ja dost větrno. No uvidíme, třeba se to navečer krapet uklidní. ***winter***

Napsal: pon 31.05.2010 0:18
od pikus 1
Já ho byl zalétnout v sobotu.. sluníčko svítilo a nefoukalo...ideální počasí na zálet.
Po vložení do vzduchu a to doslova

bez jakéhokoli uhýbání pomalu stoupal.
Při vertikále nahoru nikam neuhýbá (vyosení opravdu sedí)
Na zádeh jsem musel lehce tlačit, takže po přistání šla baterka lehce dozadu s těžištěm jsem na 100mm a pohoda..
Jelikož jsem měl baterku na zálet přilepenou z boku trupu, tak při visu a minimálce mi trochu přepadával na stranu baterie (logicky)
Výchylky mám všude max, ale na křidélkách vlivem stand.pák jsou výchylky nedostatečné( při visu na udržení éra v klidu mám křidélka na plno a Yak má tendeci se stále lehce pootáčet po levém křídle.
Takže delší páky jsem udělal z držáků pro botičky, protože ty stejně upadly při prvním dosednutí do trávy
Při nožáku má tendenci lehce utíkat za kabinou.
Jinak lítá parádně i když mi vyšla větší hmotnost 500g. (baterku mám 1300mA).
Tak držím palce at se vyvede počasí i zálet

Napsal: pon 31.05.2010 0:22
od JMalik
pikus 1 píše:Při nožáku má tendenci lehce utíkat za kabinou. Nevím jestli je to normalní nebo mám něco blbě
Dohledej přesně těžiště, vyosení motoru a zbytek domixuj výškovkou do směrovky = je to normál.
(samozřejmě je nutné mít všechno v neutrálech, křidélka v nule)
Napsal: pon 31.05.2010 0:32
od pikus 1
Kormidla mám všechny v nule a těžiště mám myslím v pohodě (nemusím na zádech v podstatě vůbec tlačit) a vyosení je taky v poho fakt nikam neuhýbá takže asi dám ten mix, ale raději mám všechno v rukách.
Dík za radu
Napsal: pon 31.05.2010 0:34
od Peppy
pikus 1 píše:Kormidla mám všechny v nule a těžiště mám myslím v pohodě (nemusím na zádech v podstatě vůbec tlačit) a vyosení je taky v poho fakt nikam neuhýbá takže asi dám ten mix, ale raději mám všechno v rukách.
Dík za radu
Ja to riesim subtrimom na kridelkach, staci ked ich trochu potlacis ( obidve rovanko ) a nozak bude peken rovny.
Napsal: pon 31.05.2010 0:38
od pikus 1
Peppy píše:pikus 1 píše:Kormidla mám všechny v nule a těžiště mám myslím v pohodě (nemusím na zádech v podstatě vůbec tlačit) a vyosení je taky v poho fakt nikam neuhýbá takže asi dám ten mix, ale raději mám všechno v rukách.
Dík za radu
Ja to riesim subtrimom na kridelkach, staci ked ich trochu potlacis ( obidve rovanko ) a nozak bude peken rovny.
Já pořád říkám, že se mám moc co učit

Vyzkouším dík
Napsal: pon 31.05.2010 0:47
od Peppy
V nozaku sa v podstate kridelka chovaju ako smerovka pri normalnom lete takze ak ich trochu potlacis alebo zdvihnes tak sa zmeni uhybanie v nozaku.
Napsal: pon 02.08.2010 8:54
od vsw
Zdravim, po dlouhe dobe "necinnosti" jsem si poridil Yaka, mohli byste mi poradit? Premyslim cim vyrezat otvory pro serva, zda se mi, ze nozem to bude spis upizlane. Dale, v kridle mate serva uplne zapustena? Koupil jsem gws naro, kdyz je uplne zapustim, moc materialu nad nema nezbude.