Těžké začátky s 3D heli, aneb cesta dlouhá 2.

Začínáte nebo chcete začít s vrtulníkem.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
ZeXx86
Příspěvky: 1357
Registrován: úte 29.12.2009 0:00
Kontaktovat uživatele:

#46 Příspěvek od ZeXx86 »

CharlitoCZ píše:Tak přátelé, ráno jsem měl první test, zkusil jsem tedy idle up na 1, letěl jsem asi 20 sek a rozmlátil jsem to - připouštím ale, že to byla spíš chyba pilota.. :oops:

nicméně doma jsem vyměnil převodové kolečko a letělo se znovu (to jsem prosíravě měl jedno do zásoby) :)

zkusil jsem tedy později další létání, už s idle up na normal (0-50-100), to už mi zas šlo lépe - je to takové méně zběsilé a dokud nezačnu viset, tak to raději přepínat nebudu, s tim přepnutím to bylo dost divoký

ze začátku mi přišlo, že mi stále utíkal zadek, nicméně to jsem během okamžiku odstranil, když jsem zjistil, že mám trošku šouplé servo na ocasu

dobrý, začal jsem létat, už to šlo zase o trošku lépe, ale v tom mi začala umírat baterka (najednou jsem měl třeba i plný plyn a skoro se to nevznášelo), pak jsem JÁ PAKO :evil: ještě zkusil po pár vteřinách krátký vzdušný přesun, baterka se během té chvilky asi trošku rozjela, ale jak jsem dal rovnou plný knedlík, tak se mi opět protočil převod a ozubené kolo v háji, tím jsem pro dnešek skončil a budu zase vyčkávat dalších dílů :-(

Ja doporucuji spise takove to hopsani, kde se snazis udrzet ocas k sobe a pritom co nejdele vydrzet ve vzduchu. Zvednout to "na silu" a doufat, ze to poleti skonci vetsinou padem. Sice to takhle budes delat asi mesic, pokud nemas dost soucastek, ale nakonec to budes mit pod kontrolou.
Spirit System
Uživatelský avatar
scaly
Příspěvky: 438
Registrován: pon 27.10.2008 0:00
Bydliště: Brno

#47 Příspěvek od scaly »

s tréningovým křížem (pokud ti neutíká ocas a máš heli dobře seřízenou) není problém vylétnout aspoň do pů metru a pak pomalu a citlivě reagovat a při nejhorším pomalu klesat - v půl metru to stihneš dostat na zem dřív než by se heli otočila hlavou vzhůru. Ale chce to především trénovat na Simu kvalitním :wink:
Easy copter*, MD 500 Hughes-4ch*, Free spirit*, Honey Bee v2, maketa Augusty*- T-rex 450 sport+DX6i, T-rex 600ESP FBL microbeast

Obrázek
Uživatelský avatar
Georg9
Příspěvky: 361
Registrován: ned 03.01.2010 0:00
Bydliště: Ostrava- Poruba, Jeseníky (ZH)

#48 Příspěvek od Georg9 »

CharlitoCZ: Jestli máš RF4xx simulátor, tak si potrenuj Heli orientace.. Je to viseni na presnost a setrvani casove na konkretnim miste, je to na principu levelu.

Obrázek
Uživatelský avatar
psena
Příspěvky: 4179
Registrován: stř 09.12.2009 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#49 Příspěvek od psena »

To viseni v RF je strasna pakarna, strasne nezazivna a v simulatoru velmi tezka zalezitost, bohuzel tyhle veci byvaji nejprospesnejsi 8O
Ja jsem udelal kdysi stezi prvni level a to jeste tim stylem, ze jsem hopsal na te sipce abych ten casovej limit udelal. Od te doby jsem se toho nedotkl :lol:
Uživatelský avatar
CharlitoCZ
Příspěvky: 696
Registrován: úte 05.10.2010 0:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#50 Příspěvek od CharlitoCZ »

Tak jak píše psena :D

tohle jsem zkoušel už X krát, ale většinou k tomu dohopsávám po zemi :oops:

viset mi na rf docela jde, ale pomalý přesuny jsou pro mě problém, dost velkej abych řekl pravdu, dycky jsem hnedka někde v dálce a pak už ztrácim orientaci kde mám předek a kde zadek :oops: :D
DJI Phantom 3 Advanced / SIG Smith Miniplane / spousta deproňáků a miniqvéček
Uživatelský avatar
shake13
Příspěvky: 859
Registrován: úte 19.01.2010 0:00
Bydliště: Partizanske

#51 Příspěvek od shake13 »

CharlitoCZ píše:viset mi na rf docela jde, ale pomalý přesuny jsou pro mě problém, dost velkej abych řekl pravdu, dycky jsem hnedka někde v dálce a pak už ztrácim orientaci kde mám předek a kde zadek :oops: :D

Zda sa ze tvoja netrpezlivost a chcenie hned lietat lietat s heli, su prilis velke. Lietanie s heli je o velkej trpezlivosti. Najzakladnesi stupen ovladnutia heli je visenie chvostom k sebe asi 30 cm nad zemou. Ak toto zvladnes dokonale, potom mozes skusat nejake presuny. Inak je cela tvoja snaha marna ak jednoducho nebudes postupovat krok za krokom. Ako sa ucit lietat s heli je tu na rcmanii popisane mnohokrat. Treba len hladat. Pre menej zrucnych, ako som bol trebars aj ja, nie je od veci zacinat s niecim stabilnejsim, ako su napriklad stvorkanalove koaxialy alebo Blade MSR. Mne koaxial velmi pomohol.
Gaui 100,Rex 450,Prôtos 500,Frenzy TZ 50,Logo 600SE,FX18 DSM2,JR 9 DSM2,
MAX,Rival,BN-2 Islander
Uživatelský avatar
midiborec
Příspěvky: 540
Registrován: pon 16.08.2010 0:00
Bydliště: Okolí Prostějov

#52 Příspěvek od midiborec »

CharlitoCZ píše:Tak jak píše psena :D

tohle jsem zkoušel už X krát, ale většinou k tomu dohopsávám po zemi :oops:

viset mi na rf docela jde, ale pomalý přesuny jsou pro mě problém, dost velkej abych řekl pravdu, dycky jsem hnedka někde v dálce a pak už ztrácim orientaci kde mám předek a kde zadek :oops: :D


Jestli ti nejak pomuzu tak ti zde davam moje letani z dneska a omlouvám se predem za vulgarni komentaře :lol: nechtelo se mi to ale strihat. Take jsem zacátečnik a je to muj tak 10 start :D a bez kříže.
http://www.youtube.com/watch?v=AE--KdUs5Rw
HITEC, TRAXXAS, ALIGN, RC FACTORY
Uživatelský avatar
zdzd
Příspěvky: 11510
Registrován: ned 04.05.2003 0:00
Bydliště: Břeclav

#53 Příspěvek od zdzd »

shake13 píše:Zda sa ze tvoja netrpezlivost a chcenie hned lietat lietat s heli, su prilis velke. Lietanie s heli je o velkej trpezlivosti. Najzakladnesi stupen ovladnutia heli je visenie chvostom k sebe asi 30 cm nad zemou. Ak toto zvladnes dokonale, potom mozes skusat nejake presuny. Inak je cela tvoja snaha marna ak jednoducho nebudes postupovat krok za krokom. Ako sa ucit lietat s heli je tu na rcmanii popisane mnohokrat.


http://zd.wwwcity.cz/zd/IRCHA.htm
Uživatelský avatar
CharlitoCZ
Příspěvky: 696
Registrován: úte 05.10.2010 0:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#54 Příspěvek od CharlitoCZ »

tu osnovu mám, mám ji i vytisklou, ale zatim se do ni nepouštim, protože zatim neumim ani to visení, každopádně ji mám vytištěnou a pokaždý ji tahám s sebou, že až zavisim, tak ji začnu využívat :-)
Naposledy upravil(a) CharlitoCZ dne pon 18.10.2010 9:07, celkem upraveno 1 x.
DJI Phantom 3 Advanced / SIG Smith Miniplane / spousta deproňáků a miniqvéček
Uživatelský avatar
Digis
Příspěvky: 2041
Registrován: ned 08.08.2010 0:00
Bydliště: Šlapanice
Kontaktovat uživatele:

#55 Příspěvek od Digis »

Pánové, vidím, že většina vás je tu hodně zkušených, ale taky asi už zapoměnli na svoje začátky :)

Já jsem začínal létat před měsícem a něco, je pravda, že čím lepší helina tím lepší začátky, já jsem to však měl obtížnější. Kolegové ví. Ale chtěl jsem se jen vyjádřit k idle 1. Pro mě jako pro začátečníka, který neví co s prstama je idle1 naprostá troufalost, protože většina lidí , když je v krizi, tak prostě stáhne instinktivně dolů páku na které má prsty a to je plyn. Nedovedu si představit, že když mě půjde helina k zemi, budu hledat tlačítko trotle hold. A neznám člověka, kterej takto začínal. Já začínal na normal, až jsem si byl jistý prsty, tak jsem přepnul na idle 1 a ani před tím ani potom nebyl žádnej problem, prostě plynulý přechod.
Co se týká intenzivního trenovaní na simu, to bych taky neviděl jako alfouomegou celého lítání. V Brně jsme dva, kteří zkusili sim na na začátku na visení a od té doby trenujeme jen v reálu. Možná nám to jde pomaleji, ale víc nás to baví a ani na škodách se to zatím nějak moc neprojevilo.

Tím chci říct, že není přesná poučka a pravidlo pro všechny jak postupovat při začátcích. Chce toho člověka vidět osobně a poradit mu, co mu nejlépe vyhovuje.

Závěrem bych doporučil CharlitoCZ aby přijal nabídku od Bizona na setkání a seřízení heliny , kde se dozví mnohem víc, než tady na fóru. Ze zkušenosti vím, že se někdo na něco zeptá a pak se rozvine dabata zkušených lidí, kteří se předhánějí v tom čí názor je ten správný a nebo debata sklouzne úplně do jiného tématu a tázající se nedozví vůbec nic. Tím se nechci nikoho dotknou, ale je to opravdu pravidlem.

Není nad osobní setkání a něčí dohled, protože samotnýmu to půjde mnohem pomaleji a dráž.
Uživatelský avatar
zdzd
Příspěvky: 11510
Registrován: ned 04.05.2003 0:00
Bydliště: Břeclav

#56 Příspěvek od zdzd »

Digis píše:Pro mě jako pro začátečníka, který neví co s prstama je idle1 naprostá troufalost, protože většina lidí , když je v krizi, tak prostě stáhne instinktivně dolů páku na které má prsty a to je plyn.


To je to, co je třeba se co nejdřív odnaučit, nejlépe hned na simu. Je to ta nejblbější věc, ktrá se dá s helinou udělat. Nicméně správně nastavená křivka plynu a kolektivu v IDLE1 škody omezuje.

Digis píše:Nedovedu si představit, že když mě půjde helina k zemi, budu hledat tlačítko trotle hold.


HOLD taky nemůže být na tlačítku. Musí být na snadno dosažitelném pákovém spínači tak aby se zapnul jediným rychlým a nemířeným cvrnknutím. Ideálně hned nad kniplem v dosahu prostředníku a prsteníku. Pak do něj jde střelit okamžitě, rychleji než se vůbec dá pákou plynu. Navíc je to bez hrábnutí do kolektivu. Rovněž nutné nacvičit hned na simu. A garantuji, že po pár pádech v simulaci je to nacvičeno tak, že si člověk ani neuvědomí, že to vůbec udělal.

Shrnuto:

- Důležité je mít správně instalovaný spínač HOLD.
- IDLE1 musí být správně nastaven.
- S obojím se člověk musí naučit zacházet na simu ještě před prvním skutečným startem.

A samozřejmě trpělivost a nikam se nehrnout. První skoky jsem se učil s RAMBOv2, což je opravdu prcek a mnohem neposednější než MaxiR nebo dokonce nějaká 450. Padal jsem na neduhy Ramba, jako rozpadající se rám a strhaný pastorek náhonu vrtulky. Zpocený jsem byl až na pr*eli, ale nikdy jsem s ním opravdu nepraštil. Když jsem ho asi po dvou letech prodával, měl pořád první listy i ocasní trubku.
Uživatelský avatar
Digis
Příspěvky: 2041
Registrován: ned 08.08.2010 0:00
Bydliště: Šlapanice
Kontaktovat uživatele:

#57 Příspěvek od Digis »

zdzd píše:
HOLD taky nemůže být na tlačítku. Musí být na snadno dosažitelném pákovém spínači tak aby se zapnul jediným rychlým a nemířeným cvrnknutím. Ideálně hned nad kniplem v dosahu prostředníku a prsteníku.


omluva, špatně jsem to napsal, samozřejmě, že jsem myslel přepínač. v dosahu prsteníku.

Já mám jinou zkušenost, teď třeba "létám" visím a nepřemýšlím co mám s prstama dělat, jde to prostě samo, ale tak před 14ti dny jsem si držel radio a že bych na něm něco přepínal během letu, to ani náhodou. Jak říkam, každej jsme jinej, to pozoruju i u nás na letišti.
tomanos
Příspěvky: 216
Registrován: úte 02.12.2008 0:00
Bydliště: Trnava, SR
Kontaktovat uživatele:

#58 Příspěvek od tomanos »

Ja dávam za pravdu zdzd. Na simulátore som síce HOLD netrénoval a lietať som začal rovno na IDLE1. Raz sa mi síce stalo že som heli trochu doklepol o zem stiahnutím páky (zvyk z lietadiel), ale pri ďalších letových pokusoch som si zasa dobre zapamatal, čo nemám robiť :wink: . HOLD mám na prepínači a musel som zatiaľ využiť 3x, nebol s tým žiaden problém. Správne návyky treba pestovať hneď v začiatkoch. Netreba sa potom zbytočne preúčať a zvykať si na novoty.
Uživatelský avatar
Digis
Příspěvky: 2041
Registrován: ned 08.08.2010 0:00
Bydliště: Šlapanice
Kontaktovat uživatele:

#59 Příspěvek od Digis »

tomanos píše:Ja dávam za pravdu zdzd. Na simulátore som síce HOLD netrénoval a lietať som začal rovno na IDLE1. Raz sa mi síce stalo že som heli trochu doklepol o zem stiahnutím páky (zvyk z lietadiel), ale pri ďalších letových pokusoch som si zasa dobre zapamatal, čo nemám robiť :wink: . HOLD mám na prepínači a musel som zatiaľ využiť 3x, nebol s tým žiaden problém. Správne návyky treba pestovať hneď v začiatkoch. Netreba sa potom zbytočne preúčať a zvykať si na novoty.


člověče, neřeď se mezi začátečníky, lítal jsi letadla a tak jsi měl páčky už někdy v ruce i když je to jiný ovlídání, my se tu bavíme o lidech kteří prvně drží v ruce radio. Ti většinou neví co s prstama. :wink:
Uživatelský avatar
OPR
Příspěvky: 5682
Registrován: stř 21.07.2010 0:00
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#60 Příspěvek od OPR »

Já to má třeba ještě drobet jinak........ mám klasickej režim "HOLD" - Atorotace...... a pak ještě let. režim "NORMAL" kde mi v podstatě slouží též jako autorotace nebo servisní režim kde je nastveno vše dle IDLE I. s tím rozdílem že je odstaven pohon ..... taky taková jakoby autorotace.....
takže startuju na IDLE I. (páč normal je u elektry akorát ke vzteku)

pro mne to má tu výhodu že mám DVA přepínače jak odstvit motor třeba v případě kdy jednou ruku mám po loket zabořenou v chobotu a najednou bych potřeboval přepnout........ tak prostě kerej prst je blíže jednomu ze dvou přepínačů ........ ten secvaknu....... je to lehký jako facka a hlavně je to funkční.....

Holt jak co komu vyhovuje

PS: jen malou poznámku .......
toto řešení jsem přebíral od zkušenějšího kolegy u nás na letišti a až teprve po pár nalétaných hodinách zjistil jeho výhody..... ;-)
Odpovědět

Zpět na „Heli - začátečník“