Stránka 4 z 13
Napsal: ned 22.05.2011 21:01
od CharlitoCZ
Napsal: ned 22.05.2011 21:04
od Salaman
JMalik píše:Salaman,
já jsem měl dnes jednu "radostnou" příhodu ve velkém letadle.
Kdybych u toho používal mozek jako ty tady, tak jsem v tom byli oba mrtví, chytlo to, nebo jsme to aspoň roznesli někde v Brně na sídlišti na kaši.
Už tohle prosím dořešte beze mě.
Počkej to mě zajímá, to si jako dneska seděl v letadle který ve vzduchu začalo hořet? Co jste dělali? Nějak to podrobně popiš, co konkrétně chytlo?
Napsal: ned 22.05.2011 21:14
od Klubas
Salaman píše:JMalik píše:Salaman,
já jsem měl dnes jednu "radostnou" příhodu ve velkém letadle.
Kdybych u toho používal mozek jako ty tady, tak jsem v tom byli oba mrtví, chytlo to, nebo jsme to aspoň roznesli někde v Brně na sídlišti na kaši.
Už tohle prosím dořešte beze mě.
Počkej to mě zajímá, to si jako dneska seděl v letadle který ve vzduchu začalo hořet? Co jste dělali? Nějak to podrobně popiš, co konkrétně chytlo?
Kdyby (ne)používal mozek jako ty tak to mohlo chytnout.. Příště čti lépe..
Napsal: ned 22.05.2011 21:22
od Salaman
Klubas píše:Salaman píše:Počkej to mě zajímá, to si jako dneska seděl v letadle který ve vzduchu začalo hořet? Co jste dělali? Nějak to podrobně popiš, co konkrétně chytlo?
Kdyby (ne)používal mozek jako ty tak to mohlo chytnout.. Příště čti lépe..
Tak to by mě zajímalo co konkrétně tím měl na mysli. V čem jako nepoužívám mozek?
Napsal: ned 22.05.2011 21:35
od Klubas
Tak už toho necháme

Vyzkoušej tu GWS vrtuli co máš a uvidíš.. Ty z HC opravdu nebudou nic moc..
Re: Flexibilní gumová vrtule
Napsal: ned 22.05.2011 22:05
od Drondys
Salaman píše:Zdravím, nevíte někdo kde se dají sehnat gumové vrtule na letadla bez podvozku, slyšel jsem že se něco takového vyrábí? Normální plastové se lámou jedna za druhou a ne vždycky se ulomený list ve vysoké trávě najde abych ho mohl přilepit.
Už jsem někde viděl elastické listy pro nějaké mrňavé koaxiální heliny spíše hračky a ty listy se daly ohnout aniž by se zlomily, přesto ta hračka s nimi lítala. Pro éra jsem, ale vrtule s takto elastickými listy neviděl. Já bych doporučoval spíš než hledat gumovou vrtuli použít pro stávající modely gumičkový unašeč v kombinaci s nějakou trvanlivější vrtulí a v případě dalších modelů zvážit pořízení modelu bez podvozku, u kterého je vrtule umístěna tak, že přistávání na břicho vrtuli neohrožuje viz pár obrázků.

Napsal: pon 23.05.2011 10:57
od Jan Chalupa
A co takhle neřešit vrtuli, ale absenci podvozku? Proč tam nemůže být? Pokud je to jen "kuličkový bastl", tak to vzhledu ublížit nemůže.
Napsal: pon 23.05.2011 11:52
od qq
Tak dej sklopku a neřeš nějakou gumovku, ne? Jednoduché, prosté, riziko zlomu minimální, a kdyžtak stačí vyměnit list

Je to provokace
Napsal: pon 23.05.2011 14:23
od Béda
Pánové, já mám pocit, že si z vás hoch dělá srandu a vy mu na to skáčete. Vždyť je to jasná provokace: hromada zlomenejch vrtulí velikosti monitoru atd.

Napsal: pon 23.05.2011 14:42
od lubo1
Salaman píše:Klubas píše:Tak 1. pravidlo u modelářů je že se vrtule nelepí!

O gumových vrtulích jsem neslyšel, neohýbala by se při letu?
Proč by se neměla lepit? Naprostá praxe je že večer po odpoledni kdy jsem lítal mám na stole hromadu 40 zlámaných vrtulí a pustím se do jejich lepení, vteřiňákem je to za chvilku a můžu jít vesele znova lítat.
A jak by se mohla gumová ohnout, když ji bude držet napnutou odstředivá síla. Po vypnutí motoru naopak potřebuji aby se ohnula.
Za množstvo rokov som zlomil možno 2-3 vrtuľe... Pristávam do trávy ...
.... ale s vypnutým motorom

....
Napsal: pon 23.05.2011 14:47
od lubo1
Salaman píše:bitovod píše:Loner píše:predstavuju si tu gumovou funkcni asi jako gumovy padlo, to by se clovek celkem nadrel

taky se mi libi predstava jak odstrediva sila premuze silu tahu vrtule a udrzi ji rovnou, jestli tohle nekdo dokaze v praxi tak nobelovka jista

Kde se můžu přihlásit? Říká se tomu "sklopná vrtule", tam také odstředivá síla (hravě) překoná tah.
Asi tak když existuje sklopná tak co by nemohla být gumová.
Aby vrtuľa pracovala - musí mať neaký tvar a ten udržať aj za letu - to ti "gumová" vrtuľa nezabezpečí.
Na EPP používam APC, ale originál, váhovo mám modely od 500 - do 800 gr. Ak pristávam s vypnutým motorom a list trčí dolu - pri kontakte so zemou sa odsunie. Pokiaľ s tým vyložene nefláknem o zem, ale pristanem - nieje dôvod vrtuľu zlomiť. Vrtuľe používam od 9 -13 palcov.
Re: Je to provokace
Napsal: pon 23.05.2011 15:09
od Salaman
Béda píše:Pánové, já mám pocit, že si z vás hoch dělá srandu a vy mu na to skáčete. Vždyť je to jasná provokace: hromada zlomenejch vrtulí velikosti monitoru atd.

To není provokace, ale holá realita. Naštěstí ne moje, protože nelítám tak často a snažím se šetřit, proto také chci problém nějak vyřešit. Co se týče podvozku, už jsem ho tam měl vážil 17g a byl umístěn přesně pod těžištěm jenomže letadlo s ním bylo naprosto neříditelné. Kdyby byla brzda motoru dostatečně silná aby se vrtule ani trochu neprotáčela, postavil a naprogramoval bych destičku, která by se zapojila mezi přijímač a regulátor. Na motor bych nakreslil fixou černý pruh a elektronika by IR LED diodou a fototranzistorem snímala polohu motoru. Po vypnutí motoru vysílačkou by docukala motor až na černý pruh a tím by byla vrtule ve vodorovné poloze, ale jedině v kombinaci s účinnou brzdou.
Napsal: pon 23.05.2011 15:44
od Klubas
Tak tam dej lepší regl. Otázkou je jestli by ta "fototechnika" nezatížila letadlo víc než podvozek..
Napsal: pon 23.05.2011 15:53
od jyrry
Salaman píše:....večer po odpoledni kdy jsem lítal mám na stole hromadu 40 zlámaných vrtulí........
To jako fakt za odpoledne das 50 startu s kombatem?
(80% z 50 je tvejch udajnejch 40 zlomenejch vrtuli)
Letal jsme s mladym kombaty rekreacne 3 roky. I pri pristavani na posekane trave jsme meli bilanci tak 1-2 vrtule za vikend, a to jeste kdyz jsme brali ty medove klony APC z HC. Pak jsme zacli brat z HC vrtule TGS Sport a od te doby nula zlomenych vrtuli.
edit:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... tegory=264
Taky dost zalezi na tom, co nazyvas pristanim.... Ale i pri kraksnach treba po vzajemnem stretu se ty cerne bestie nelamaly. A to pouzivame klasicke pevne unasece. A zadnou brzdu - pohled na WWII ero ve vzduchu se zastavenou vrtuli je mi skoro stejne proti srsti jako WWII ero v pruletu s plnym plynem a dole cumi draty a kola....
Dej fotky svych stroju, at vime o cem se bavime.
Podvozek presne v tezisti je taky perla - to mas ze sve hlavy nebo ti to nekdo poradil?
Nejvic jsi mne ovsem dostal s tou pocukavaci krabickou... BLDC elektromotor ("stridak" se jen vzilo, neni to tak uplne spravne) neni krokovy motor, aby jsi si s nim jen tak pocukaval....
Napsal: pon 23.05.2011 16:09
od RiMr
To jsou věci... Létám skoro každý den, přistávám kde všude, co je zrovna v okolí, včetně "na břicho" na asfalt a polámu pár vrtulí za rok... A kupodivu víc na letadlech s podvozkem.
Říkáš hromada vrtulí vyšší než monitor? Tak jestli je klasický monitor na podstavci vysoký asi 40cm, pokud budeme předpokládat kuželovou základnu tak širokou, aby tak neskladná věc jako polámané vrtule na sobě držely, sypný úhel kolik...? 35 stupňů? A to to hodně zjednodušuju. Pak mi vychází při velmi hrubých propočtech STOVKY až TISÍCE vrtulí.
Čili tuhle pohádku si nech mezi rybáře
Vůbec z toho mám pocit, že jsme zase obětí něčí seminární práce z psychologie...
A k tomu "běžnému lepení vrtulí vteřiňákem" se už vůbec nebudu vyjadřovat, to je čistý aspirant na modelářskou prasárnu roku...!