Motor 4T k modelu

Jednou je možná elektrika nahradí, do té doby ale ještě budeme s nimi mít plno problémů. Tady nám třeba někdo poradí.
Zpráva
Autor
Hoki
Příspěvky: 4249
Registrován: stř 11.04.2007 0:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 4T k modelu

#46 Příspěvek od Hoki »

TERAZKY píše:Ešte doplním, v tomto má kolega z klubu 30 ccm DLE a lieta to vo vertikále až na obežnú dráhu. Ten model zodpovedá Tvojmu plánu

http://www.nataair.sk/nataair/eshop/1-1 ... MX-2-30-CC

Jojo, no tak nějak bych si to představoval. Velké obraty přes celou oblohu - obrazně. Tak se letos rozlítám, třeba se naučím i líp řídit a během roku začnu pracovat na svém prvním benziňáčku. Vďaka. :wink:
von boberov
Příspěvky: 1096
Registrován: pát 30.07.2010 0:00
Bydliště: vesničan v okr.ZR

Re: Motor 4T k modelu

#47 Příspěvek od von boberov »

Jo jo- já jednoho dne spatřil na netu TOTO http://www.topmodel.cz/bazar-detail/cap.html , koupil to a už to jelo- dnes už sice vím, že tato velikost a akrobacie ve spojení s benzínem je nic moc, ale nelituji, byla to zase dobrá zkušenost. :roll:
TERAZKY
Příspěvky: 2559
Registrován: pon 02.06.2008 0:00
Bydliště: Hlohovec, Člen RCMK Trnava
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 4T k modelu

#48 Příspěvek od TERAZKY »

Držím palce, ak to postavíš cca do 5kg, tak to bude parádne polietaníčko. I štarty sú nekompromisné na pár metroch.
... čo purex spojil, človek nerozdeľuj...
Uživatelský avatar
sharkcom
Příspěvky: 1769
Registrován: úte 27.05.2008 0:00
Bydliště: Cheb
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 4T k modelu

#49 Příspěvek od sharkcom »

A čím jsi ho prosím tě krmil za palivo? Já bych chtěl návrat ke spalákům do 2m a zvažuju 2T (bohaté zkušenosti) nebo 4T (žádné zkušenosti).[/quote]
Tornádo pelikán 1%, někdy 5% nitro. Bez přižhavování, svíčka uni ASP.
Sbach 2200mm, Piper L4H 2500mm, Hawker huriccane 1950mm, F3K SHARK.
Letiště Cheb, www.rc.hys.cz
huja
Příspěvky: 65
Registrován: úte 03.04.2012 13:04

Re: Motor 4T k modelu

#50 Příspěvek od huja »

Bych taky prosil o radu: stavím Piper Cub 1:6 od SIGu, ještě to nemám hotový, ale udávaná letovka je 2.500g. Chci tam dát 4T, podle Pelikána ASP FS-52AR, takže 8,5 ccm, na což někdo reaguje, že je to až až, když jsem teď vybíral motor na krámě, byl mi doporučen P.H. 61 nebo 70, s tím, že 10 - 11,5 ccm je pro tohle rozpětí minimum. Chci lítat maketově, však ta konstrukce asi taky žádný kraviny nedovolí, takže co tam dát? Podle toho, co tady píšete, tak by těch 8,5 ccm mohlo stačit. Určitě bych nechtěl podmotorovaný letadlo, už jen proto, že budu vzlítat z trávy, ale pro nižší objem bych měl ještě jeden argument: pro 4T mi bylo doporučováno přižhavování, což by možná u menšího objemu odpadlo, protože ten bude potřebovat vyšší otáčky, tím pádem tolik svíčka nevychladne.. Uvažuju správně? Je mi jasný, že by bylo nejlíp znát hmotnost hotovýho letadla, ale motor vybírám už teď, abych ho měl doma, než začnu se stavbou trupu.
TERAZKY
Příspěvky: 2559
Registrován: pon 02.06.2008 0:00
Bydliště: Hlohovec, Člen RCMK Trnava
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 4T k modelu

#51 Příspěvek od TERAZKY »

V Tvojom prípade a letovke 2500g vidím 4T 8,5ccm ako absolútne minimum. To zvlášť platí pri štartoch zo sporadicky udržiavanej plochy.

Ja mám piperíka 1,7m od Airline cca letovka 2350g a mám tam 4T 10ccm. Je to z môjho pohľadu mierne premotorované. Ale zas nemám absolútne problém so štartom.

http://www.youtube.com/watch?v=FWc5iaq9cfg

Ja Ti preto doporučujem 10ccm a žiadne prižhavovanie nemusíš riešiť.

Určite nie so Saitom.

http://www.iminitra.sk/index.php?action ... KLADOM%20*

ev.

http://www.iminitra.sk/index.php?action ... KLADOM%20*

Ten motor je nádherne vyhotovený a oplatí sa zaň priplatiť.

Letu Zdar.
... čo purex spojil, človek nerozdeľuj...
JardaRůžička
Příspěvky: 2731
Registrován: pát 02.03.2012 7:55
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Motor 4T k modelu

#52 Příspěvek od JardaRůžička »

V tom se přidám - pokud si pořídíš Saito, nebudeš litovat. To je v daném oboru prostě Rolls-Royce...
TERAZKY
Příspěvky: 2559
Registrován: pon 02.06.2008 0:00
Bydliště: Hlohovec, Člen RCMK Trnava
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 4T k modelu

#53 Příspěvek od TERAZKY »

Nie som predajca ani dohadzovač, ale na motore sa šetriť neoplatí. Zabehával som ho a ladil ako totálny laik a no problemo. :wink:
... čo purex spojil, človek nerozdeľuj...
von boberov
Příspěvky: 1096
Registrován: pát 30.07.2010 0:00
Bydliště: vesničan v okr.ZR

Re: Motor 4T k modelu

#54 Příspěvek od von boberov »

Tak jsem zase pokročil s kompletací Traktoru. V 11 hodin čekám pošťáka s bazarovým ASP 52 AR :oops: - neodolal jsem nabídnuté ceně a tak ho testnu v traktoru. Když to bude slaboch nahradím ho 2taktní desinou a na 4t tesnu něco příští rok :wink:
Ještě musím někde navštívit sklenáře. Co se doma válívá na zasklení?? PETKA je docela málo- musel bych napojovat.
TERAZKY
Příspěvky: 2559
Registrován: pon 02.06.2008 0:00
Bydliště: Hlohovec, Člen RCMK Trnava
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 4T k modelu

#55 Příspěvek od TERAZKY »

Fóliu rôznej hrúbky na zasklenie kúpiš v reklamke, alebo i v obyč papiernictve.
... čo purex spojil, človek nerozdeľuj...
huja
Příspěvky: 65
Registrován: úte 03.04.2012 13:04

Re: Motor 4T k modelu

#56 Příspěvek od huja »

Díky za rady k motoru, po Saitu jsem hodně pokukoval, protože na tuhle značku jsou rozhodně dobrý reference. Ale líp by se mi rozhodovalo, kdyby v ČR fungovalo zastoupení téhle značky. Zatím víc uvažuju o ASP, který bude podle místních uživatelů zřejmě bezproblémový. Proto by mě docela zajímala zn. P.H., která by měla být ekvivalentem ASP, ale třeba Kostka má objemově srovnatelné motory P.H levnější než ASP (třeba u desítky to dělá zhruba 500 Kč). Není nižší cena vykoupená třeba horšími ložisky? Má tu někdo zkušenost přímo s P.H.?
Uživatelský avatar
hanz393
Příspěvky: 935
Registrován: stř 21.10.2009 0:00
Bydliště: Otrokovice (letiště Fryšták- Žabárna)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 4T k modelu

#57 Příspěvek od hanz393 »

Ahoj já měl P.H.čko desítku(4T) a je to fakt ASPečko jen pod jinou značkou, šlapal jak hodinky. Jinak k těm ložiskám, výměna tě čeká pravděpodobně po nějaké kratší době jak u ASPčka tak u PHčka
Graupner MX-16 HoTT Cap 232 - 1,9m , ZDZ 40Piper 2,3m, Saito FA-100atd...
huja
Příspěvky: 65
Registrován: úte 03.04.2012 13:04

Re: Motor 4T k modelu

#58 Příspěvek od huja »

Bezva, díky za vlastní zkušenosti. To bych měl ještě pár dotazů: Je lepší montáž hlavou dolů nebo do strany? U 4T by to mělo mít vliv na mazání rozvodů. A jak velkou nádrž? Jak říkám, nebude to na akrobacii, ale i tak nemám přesnou představu o spotřebě. Jakou do P.H. žhavící svíčku?
von boberov
Příspěvky: 1096
Registrován: pát 30.07.2010 0:00
Bydliště: vesničan v okr.ZR

Re: Motor 4T k modelu

#59 Příspěvek od von boberov »

Tak včera pošťák motor přinesl, tak jsem ho tam dnes posadil aby šel kouřovod hezky pod éro :?
TERAZKY
Příspěvky: 2559
Registrován: pon 02.06.2008 0:00
Bydliště: Hlohovec, Člen RCMK Trnava
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 4T k modelu

#60 Příspěvek od TERAZKY »

Ako Ti vychádza letová hmotnosť a koľko to má rozpätie :?:

Máš ten traktorík fakt parádny :wink: :!:
... čo purex spojil, človek nerozdeľuj...
Odpovědět

Zpět na „Spalovací motory“