Jojo, no tak nějak bych si to představoval. Velké obraty přes celou oblohu - obrazně. Tak se letos rozlítám, třeba se naučím i líp řídit a během roku začnu pracovat na svém prvním benziňáčku. Vďaka.
Jo jo- já jednoho dne spatřil na netu TOTO http://www.topmodel.cz/bazar-detail/cap.html , koupil to a už to jelo- dnes už sice vím, že tato velikost a akrobacie ve spojení s benzínem je nic moc, ale nelituji, byla to zase dobrá zkušenost.
A čím jsi ho prosím tě krmil za palivo? Já bych chtěl návrat ke spalákům do 2m a zvažuju 2T (bohaté zkušenosti) nebo 4T (žádné zkušenosti).[/quote] Tornádo pelikán 1%, někdy 5% nitro. Bez přižhavování, svíčka uni ASP.
Bych taky prosil o radu: stavím Piper Cub 1:6 od SIGu, ještě to nemám hotový, ale udávaná letovka je 2.500g. Chci tam dát 4T, podle Pelikána ASP FS-52AR, takže 8,5 ccm, na což někdo reaguje, že je to až až, když jsem teď vybíral motor na krámě, byl mi doporučen P.H. 61 nebo 70, s tím, že 10 - 11,5 ccm je pro tohle rozpětí minimum. Chci lítat maketově, však ta konstrukce asi taky žádný kraviny nedovolí, takže co tam dát? Podle toho, co tady píšete, tak by těch 8,5 ccm mohlo stačit. Určitě bych nechtěl podmotorovaný letadlo, už jen proto, že budu vzlítat z trávy, ale pro nižší objem bych měl ještě jeden argument: pro 4T mi bylo doporučováno přižhavování, což by možná u menšího objemu odpadlo, protože ten bude potřebovat vyšší otáčky, tím pádem tolik svíčka nevychladne.. Uvažuju správně? Je mi jasný, že by bylo nejlíp znát hmotnost hotovýho letadla, ale motor vybírám už teď, abych ho měl doma, než začnu se stavbou trupu.
V Tvojom prípade a letovke 2500g vidím 4T 8,5ccm ako absolútne minimum. To zvlášť platí pri štartoch zo sporadicky udržiavanej plochy.
Ja mám piperíka 1,7m od Airline cca letovka 2350g a mám tam 4T 10ccm. Je to z môjho pohľadu mierne premotorované. Ale zas nemám absolútne problém so štartom.
Tak jsem zase pokročil s kompletací Traktoru. V 11 hodin čekám pošťáka s bazarovým ASP 52 AR - neodolal jsem nabídnuté ceně a tak ho testnu v traktoru. Když to bude slaboch nahradím ho 2taktní desinou a na 4t tesnu něco příští rok Ještě musím někde navštívit sklenáře. Co se doma válívá na zasklení?? PETKA je docela málo- musel bych napojovat.
Díky za rady k motoru, po Saitu jsem hodně pokukoval, protože na tuhle značku jsou rozhodně dobrý reference. Ale líp by se mi rozhodovalo, kdyby v ČR fungovalo zastoupení téhle značky. Zatím víc uvažuju o ASP, který bude podle místních uživatelů zřejmě bezproblémový. Proto by mě docela zajímala zn. P.H., která by měla být ekvivalentem ASP, ale třeba Kostka má objemově srovnatelné motory P.H levnější než ASP (třeba u desítky to dělá zhruba 500 Kč). Není nižší cena vykoupená třeba horšími ložisky? Má tu někdo zkušenost přímo s P.H.?
Ahoj já měl P.H.čko desítku(4T) a je to fakt ASPečko jen pod jinou značkou, šlapal jak hodinky. Jinak k těm ložiskám, výměna tě čeká pravděpodobně po nějaké kratší době jak u ASPčka tak u PHčka
Bezva, díky za vlastní zkušenosti. To bych měl ještě pár dotazů: Je lepší montáž hlavou dolů nebo do strany? U 4T by to mělo mít vliv na mazání rozvodů. A jak velkou nádrž? Jak říkám, nebude to na akrobacii, ale i tak nemám přesnou představu o spotřebě. Jakou do P.H. žhavící svíčku?