Vyčnívající část
Re: Vyčnívající část
Jediné co mě uklidňuje je fakt, že na to mé umístění na konci startovního pole asi nikdo protest dávat nebude 
-
HONZIK 22
- Příspěvky: 2186
- Registrován: stř 08.07.2015 13:49
- Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
Re: Vyčnívající část
Existuje i 24rka. 
-
HONZIK 22
- Příspěvky: 2186
- Registrován: stř 08.07.2015 13:49
- Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
Re: Vyčnívající část
Brbla píše:Ona je to pohodová kategorie , to co se tady řeší a řešilo nikoho na soutěžích nezajímá. Stačí na nějakou přijet. Chtělo by to míň kecat a víc lítat.
Brblo ,v pohode. Ja vim , ze rozumni lidi se vzdycky domluvi.
-
littlebull
- Příspěvky: 130
- Registrován: sob 21.09.2019 8:59
- Bydliště: Staňkov, ČR
Re: Vyčnívající část
Apeluji na všechny, kteří chcete tuto kategorii létat! Nenechte se odradit zdejší diskusí, nebo některými příspěvky, případně výzkumem zda vyfukováním tabákové kouře do vody nevznikne zlato. Pojďte létat, je to zábava mezi fajn lidmi napříč celou Evropou. Jakoby nestačilo, co se děje za dveřmi.
Nevěřím, že všichni vyhodíme svoje X-RESe, X- dreamy, Freshe, Andrease, Milese, Slite Samby a další a ani nevěřím v jejich nesmyslné obřezání.
Nevěřím, že všichni vyhodíme svoje X-RESe, X- dreamy, Freshe, Andrease, Milese, Slite Samby a další a ani nevěřím v jejich nesmyslné obřezání.
Re: Vyčnívající část
Jen mi to kazí plány na další letadlo, už jsem tak nějak měl na papíře koncepci a tam to dolů trčelo 
- TomasC
- Site Admin
- Příspěvky: 11261
- Registrován: pát 25.04.2003 0:00
- Bydliště: Praha Hloubětín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyčnívající část
A tady je vidět, jak je věta 1.5.10. ve Sportovním řádu trefená:
Pouhá mechanická aplikace textu, která nebere v úvahu, buď úmyslně nebo v důsledku neznalosti, smysl a účel ustanovení, může pak vyvolávat dojem absurdity a odcizuje Sportovní řád modelářům.
Pouhá mechanická aplikace textu, která nebere v úvahu, buď úmyslně nebo v důsledku neznalosti, smysl a účel ustanovení, může pak vyvolávat dojem absurdity a odcizuje Sportovní řád modelářům.
Re: Vyčnívající část
Jen z pohledu vykladu pravidel: smerovka pod trupem ve "vyjmenovanych" vyjimkach neni. Je mi lito, sam ji ale taky rezat nebudu.
Debata nema vyznam, ani vzrusena. Vyklad proste neni jednotny. Spis tedy navrhy jak z toho ven
Okamzite:
- KLEM to co nejdrive upresni a napise do zapisu. To snad muze.
- Poradatel povoli kousek smerovky pod osou trupu (ale kde je?) v ramci mistni upravy, napise to do pozvanky
Do budoucna:
- KLEM poda navrh na upresneni pravidel na FAI v ramci S/C F3
Debata nema vyznam, ani vzrusena. Vyklad proste neni jednotny. Spis tedy navrhy jak z toho ven
Okamzite:
- KLEM to co nejdrive upresni a napise do zapisu. To snad muze.
- Poradatel povoli kousek smerovky pod osou trupu (ale kde je?) v ramci mistni upravy, napise to do pozvanky
Do budoucna:
- KLEM poda navrh na upresneni pravidel na FAI v ramci S/C F3
Re: Vyčnívající část
Keď je to už tu tak pekne rozbehnuté ako je to s tlačenými dielmi /prechodku medzi trupom a kozlík s tým som sa už zmieril že to má byť z dreva/ ale zaujímalo by ma háčik , servodoska, trubka na balast, lebo práve na nemeckých stránkach som čítal diskusiu že servorámik nie je pravidlami povolený.
-
Jan Kubica
- Příspěvky: 52
- Registrován: ned 27.01.2019 18:52
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyčnívající část
Tady je to popsané - http://res.cz/2021/09/15/on-to-nema-leh ... -ma-tezke/
Podle mě klidně tiskni.
H.
Podle mě klidně tiskni.
H.
Re: Vyčnívající část
Zdravím všechny. Při posuzovaní co je výstupek nebo není bych doporučil vycházet z definice modelu F3L dle bodu 5.L.3. Specifikace modelu pro rádiem řízené termické větroně RES-F3L:
Model se normálně skládá z křídel, trupu a ocasních ploch,
t,j, ocasní plochy jsou součástí modelu a nejsou a nemůžou být posuzovány jako "pevné nebo zatažitelné záchytné zařízení (např. kolík, pilovitý výstupek, apod.) ke zpomalení modelu na zemi v průběhu přistávání".
Láďa
P.s. Žasnu nad filozofickým přístupem některých diskutéru a mudrlantů, zajímalo by mně kolik z nich absolvovalo vůbec nějakou soutěž, asi ne, protože z jejich příspěvků neplyne, že by to někde na soutěži řešili. Kategorie RES a ERES se létá několik let na západě a zatím jsem nezaznamenal, že by je nějaká směrovka vzrušovala. Některé příspěvky zase jenom s prominutím ukazují typicky "čecháčkovský" přístup o všem pochybovat (všetci kradů a podváděj), o každém prdu dlouhosáhle kecat a hledat, jak vše zbytečně zkomplikovat. To bych ty pravidly pak musela např. zohledňovat ve vztahu k přistávání a doběhu modelu stav každého přistávacího bodu a přistávací plochy, tak aby byla tato pro všechny soutěžící stejná (výšku trávy, její hustota, zda je mokrá, nebo suchá zda jsou tam drny nebo krtince atd. nejlépe jako golfový green.
L.
Model se normálně skládá z křídel, trupu a ocasních ploch,
t,j, ocasní plochy jsou součástí modelu a nejsou a nemůžou být posuzovány jako "pevné nebo zatažitelné záchytné zařízení (např. kolík, pilovitý výstupek, apod.) ke zpomalení modelu na zemi v průběhu přistávání".
Láďa
P.s. Žasnu nad filozofickým přístupem některých diskutéru a mudrlantů, zajímalo by mně kolik z nich absolvovalo vůbec nějakou soutěž, asi ne, protože z jejich příspěvků neplyne, že by to někde na soutěži řešili. Kategorie RES a ERES se létá několik let na západě a zatím jsem nezaznamenal, že by je nějaká směrovka vzrušovala. Některé příspěvky zase jenom s prominutím ukazují typicky "čecháčkovský" přístup o všem pochybovat (všetci kradů a podváděj), o každém prdu dlouhosáhle kecat a hledat, jak vše zbytečně zkomplikovat. To bych ty pravidly pak musela např. zohledňovat ve vztahu k přistávání a doběhu modelu stav každého přistávacího bodu a přistávací plochy, tak aby byla tato pro všechny soutěžící stejná (výšku trávy, její hustota, zda je mokrá, nebo suchá zda jsou tam drny nebo krtince atd. nejlépe jako golfový green.
L.
-
Jan Kubica
- Příspěvky: 52
- Registrován: ned 27.01.2019 18:52
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyčnívající část
Odstavec 5.L.3 se týká samokřídel. Úvodní věta obsahuje slovo "normálně", další části popisují, že jsou přípustné i nenormální modely.
H.
H.
-
HONZIK 22
- Příspěvky: 2186
- Registrován: stř 08.07.2015 13:49
- Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
Re: Vyčnívající část
zeleznik píše:......Některé příspěvky zase jenom s prominutím ukazují typicky "čecháčkovský" přístup o všem pochybovat (všetci kradů a podváděj), o každém prdu dlouhosáhle kecat a hledat, jak vše zbytečně zkomplikovat.l To bych ty pravidly pak musela např. zohledňovat ve vztahu k přistávání a doběhu modelu stav každého přistávacího bodu a přistávací plochy, tak aby byla tato pro všechny soutěžící stejná (výšku trávy, její hustota, zda je mokrá, nebo suchá zda jsou tam drny nebo krtince atd. nejlépe jako golfový green.
L.
Jo.
Re: Vyčnívající část
Jan Kubica píše:Odstavec 5.L.3 se týká samokřídel. Úvodní věta obsahuje slovo "normálně", další části popisují, že jsou přípustné i nenormální modely.
H.
Honzíku odstavec se týká obecně jaké má mít součásti normální model pro kategorii F3L, kterým může být i nenormální model - samokřídlo, které článek dále specifikuje jak má vypadat. Pořádně si článek přečti a nepruď. Článek zní: Specifikace modelu pro rádiem řízené termické větroně RES-F3L
Láďa
-
Jan Kubica
- Příspěvky: 52
- Registrován: ned 27.01.2019 18:52
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyčnívající část
Ahoj Láďo,
byl jsem až moc stručný, omlouvám se.
Ustanovení o zákazu zpomalovacích prvků při dojezdu mají v nějaké podobě všechny kategorie, kde se hodnotí přistání (např. F3B, F3J, F5J, z našich národních kategorií např. RCEV, N, O), zatímco "normální" model specifikuje jen F3L. Proto si myslím, že je to tam opravdu jen pro vysvětlení "nenormálních" modelů, tj. těch bezocasých. Navíc jde o uvozující odstavec kapitoly 5.L.3, vlastní specifikace jsou až podkapitoly 5.L.3.1 a 5.L.3.2.
Mimochodem, v našich RCEV máme v dané větě slovo "zjevně" (c) Není povoleno používat jakékoliv zařízení, které zjevně slouží ke zpomalení a zastavení pohybu modelu kontaktem se zemí při přistávání.), v F5J je "přečuhující" směrovka výslovně povolená
g) The underside of the model aircraft must not have any protuberances or arresting
devices (eg bolt, sawtooth-like protuberance, etc) that will cause the model aircraft to
slow down on the ground during landing. A folding prop or the tail, including the fin, is
not considered a protuberance or arresting device.
, česky "Sklápěcí vrtule nebo ocas, včetně kýlovky, nejsou považovány za výstupek nebo záchytné zařízení".
V sobotu jsem v Manušicích zaslechl (= jedna paní povídala), že už "se to řeší" na mezinárodní úrovni, snad je to pravda a snad se to i "vyřeší".
Omlouvám se i za to, že do toho rýpu. U nás není moc zvykem protestovat, ale na mezinárodních soutěžích jo, alespoň podle toho, co jsem zažil, což není nic proti tomu, co jsem četl nebo slyšel.
Hezké pondělí,
H.
byl jsem až moc stručný, omlouvám se.
Ustanovení o zákazu zpomalovacích prvků při dojezdu mají v nějaké podobě všechny kategorie, kde se hodnotí přistání (např. F3B, F3J, F5J, z našich národních kategorií např. RCEV, N, O), zatímco "normální" model specifikuje jen F3L. Proto si myslím, že je to tam opravdu jen pro vysvětlení "nenormálních" modelů, tj. těch bezocasých. Navíc jde o uvozující odstavec kapitoly 5.L.3, vlastní specifikace jsou až podkapitoly 5.L.3.1 a 5.L.3.2.
Mimochodem, v našich RCEV máme v dané větě slovo "zjevně" (c) Není povoleno používat jakékoliv zařízení, které zjevně slouží ke zpomalení a zastavení pohybu modelu kontaktem se zemí při přistávání.), v F5J je "přečuhující" směrovka výslovně povolená
g) The underside of the model aircraft must not have any protuberances or arresting
devices (eg bolt, sawtooth-like protuberance, etc) that will cause the model aircraft to
slow down on the ground during landing. A folding prop or the tail, including the fin, is
not considered a protuberance or arresting device.
, česky "Sklápěcí vrtule nebo ocas, včetně kýlovky, nejsou považovány za výstupek nebo záchytné zařízení".
V sobotu jsem v Manušicích zaslechl (= jedna paní povídala), že už "se to řeší" na mezinárodní úrovni, snad je to pravda a snad se to i "vyřeší".
Omlouvám se i za to, že do toho rýpu. U nás není moc zvykem protestovat, ale na mezinárodních soutěžích jo, alespoň podle toho, co jsem zažil, což není nic proti tomu, co jsem četl nebo slyšel.
Hezké pondělí,
H.
Re: Vyčnívající část
Nevím co je k tomu potřeba diskutovat a filozofovat.
Podle platných pravidel je v článku:
Specifikace modelu pro rádiem řízené termické větroně RES-F3L, uvedeno:
Model se normálně skládá z křídel, trupu a ocasních ploch,
T,j, ocasní plochy jsou součástí modelu a tudíž nemůžou být posuzovány jako vyčnívající část modelu.
Láďa
Podle platných pravidel je v článku:
Specifikace modelu pro rádiem řízené termické větroně RES-F3L, uvedeno:
Model se normálně skládá z křídel, trupu a ocasních ploch,
T,j, ocasní plochy jsou součástí modelu a tudíž nemůžou být posuzovány jako vyčnívající část modelu.
Láďa