Stránka 32 z 100

Re: Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR

Napsal: sob 28.07.2018 0:32
od Steve
RCStudio píše:nejdriv to zacne odpovidacem, pak reknou ze muzeme litat jen v jistem prostoru, pak reknou ze si mamme modely zaregistovat a pozadat o ID a pak zjistime ze nemuzeme litat nikde a s nicim


To právě bylo už uvedeno v článku L.Kellera v RCR, co jsem sem dával - povinná registrace všech modelů nad 250 gramů....
Je to nějaký návrh legislativy...

Re: Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR

Napsal: sob 28.07.2018 0:36
od Steve
jio píše:Jak vidím, tak 60+ je někdy výhodou. :(


Nad tím jsem si tady nedávno stejně postesknul - že mi snad bude méně vadit, že se něčeho nedožiju.
Nové technologie a vývoj vpřed je fajn a škoda ho nezažít, ale některé "zlepšováky" a novoty, i mimo modelařinu (opálená nemehla, ujídající z talíře) si rád odpustím.
A bude hůř, nedělám si iluze.
Nejhorší je, že o některých kravinách rozhodují jen teoretici či ti, kteří vůbec nemají páru o čem je řeč...

Re: Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR

Napsal: pon 30.07.2018 13:37
od Amper
JirkaA píše:Haha, víš kolik váží transponder??


Mene nez si myslis - http://www.unmannedsystemstechnology.co ... oration/#3

Napr. maj 25g ktery obsahuje gps/baro takze nepotrebuje nic dalsiho

Re: Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR

Napsal: pon 30.07.2018 13:40
od Amper
LV píše:Robite z toho prilis vedu. Minuly vikend som lietal v Nemecku a vobec mi neprekazalo nalepit si na model kovovy stitok s adresou, ani to, ze prebehla kontrola poistky a vsetko sa zapisuje do dennej letovej knihy. Dokonca si miestny zvykli na vyluky letov so spalovakmi od 12:00 do 14:00 a od 18:00 do 08:00. Vyzerali vsetci normalne a spokojne.


jak vypada ten stitek ?

Re: Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR

Napsal: pon 30.07.2018 22:44
od Steve
Pokud je stejný jako na dronech, pak je to "imatrikulace" vygravírovaná v plechu. Musí být nehořlavý (viník se musí najít i při zpopelnění dronu ;-) )
Můžu vyfotit...

Re: Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR

Napsal: úte 31.07.2018 6:25
od LV
Model mam zaveseny v bedni, takze to teraz neodfotim.
Rozmer 15x40mm, material eloxovany hlinik. Vygravirovane je tam meno a adresa majitela. Musi byt umiestneny na viditelnom mieste.

Re: Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR

Napsal: úte 31.07.2018 7:46
od Amper
Steve píše:Můžu vyfotit...


Yes, please :-D

Re: Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR

Napsal: úte 31.07.2018 9:50
od VTjr
Ak dostanem grafický podklad, môžem komukoľvek taký štítok vyrobiť. Ako z eloxovaného Al plechu 0,5mm (farba podkladu môže byť čierna, modrá, zelená alebo červená), tak aj z antikorového a ten už prežije snáď každý požiar modelu. Viac info môžem dať do SZ.

Re: Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR

Napsal: úte 31.07.2018 19:21
od DAF
Vlado, tvoje nabídka je pěkná, ale... Ale aby to nedopadlo jako třeba s oranžovýma vestama do auta. Všichni je nakoupili a pak přišel někdo s nápadem, že musí mít homologaci. Ty nové jsou zcela stejné, ale mají na obalu a pak na štítku, kde se normálně uvádí, na kolik to prát, ještě E a nějaké nic neříkající číslo. Ovšem staré se nedají použít a všichni teď musí kupovat jen ty nové.

Re: Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR

Napsal: stř 01.08.2018 1:05
od Steve
Amper píše:
Yes, please :-D


Je to samozřejmě obdélník, zdánlivý průhyb je způsoben "okopírováním" těla dronu.
Made in Telink, asi za dvě kila....

20180801_001018.jpg

Re: Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR

Napsal: stř 01.08.2018 1:13
od Steve
DAF píše:Vlado, tvoje nabídka je pěkná, ale... Ale aby to nedopadlo jako třeba s oranžovýma vestama do auta. Všichni je nakoupili a pak přišel někdo s nápadem, že musí mít homologaci. Ty nové jsou zcela stejné, ale mají na obalu a pak na štítku, kde se normálně uvádí, na kolik to prát, ještě E a nějaké nic neříkající číslo. Ovšem staré se nedají použít a všichni teď musí kupovat jen ty nové.


Vzhledem k tomu, že už je to v běhu, tak jsou parametry dány.
Jestli se to změní, pak to nejspíš bude vadit až za dva roky (nebo kolik je do další kontroly).
Na vestu ti nikdo certifikát pro běžnou kontrolu nedá, takže riziko, že koupíš něco, co nesplňuje (padělek, čerstvě nesplňující....a pod.), je - bohužel - na straně uživatele.
Certifikát (homologace) k modelu je jako techničák - platí do příští kontroly.
Přestože u nás je možné všechno....

Re: Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR

Napsal: stř 01.08.2018 8:14
od VTjr
DAF píše:Vlado, tvoje nabídka je pěkná, ale...

Nechápu co je na tom na homologaci 8O
Je to obyčejný plechový štítek jakých dĕlam dennĕ desítky. Gravír laserem je mírnĕ do hloubky, aby to i po "upečení" bylo čitelné. Spolu s předepsaným materiálem štítku, velikostí a hloubkou písma nevidím navíc žádne jiné podmínky, které by mohl splnit jen ten "certifikovaný" štítek. :P

Re: Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR

Napsal: stř 01.08.2018 8:47
od PeePoTN
Treba hľadať problém aj tak kde nie je :D Ale ja sa určite ozvem, budem asi potrebovať zopár štítkov na modely keby som išiel do nemecka na contest. Musím zistiť.

Re: Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR

Napsal: stř 01.08.2018 11:52
od VTjr
DAF píše:... pak přišel někdo s nápadem, že musí mít homologaci. Ty nové jsou zcela stejné ... Ovšem staré se nedají použít a všichni teď musí kupovat jen ty nové.

Tak to je pro mne novinka. 8O V obou mých autech mám několik vest, po ruce v salonu, jak je to nařízeno a pro jistotu víc kusů. Ale jestli mají homologaci, nebo ne, to jsem opravdu nikdy nezkoumal. Ony jsou pořád ještě zabalené v tom igelitu z prodejny, protože jsem je zatím naštěstí nemusel použít. 8)
Já vycházím z toho, že vesta je pro moje dobro, má chránit především mne, a proto já sám chci aby byly v té ochraně co nejúčinnější. :P A ne aby mi někdo zkoumal nějakou homologační značku, jestli to má reflexní pruhy podél, nebo napříč, přičemž to může být klidně mnohem horší šunt, kde po pár letech to reflexní přestane být reflexní a nějakým předpisem mě zas donutí (stejně jako u lékárničky), abych si pravidelně kupoval nové a nové. :x Tedy spíš proto, aby někdo "certifikovaný" měl z toho permanentní kšeft.

Re: Budoucnost leteckého modelářství v Evropě / ČR

Napsal: stř 01.08.2018 19:55
od DAF
VTjr píše:Nechápu co je na tom na homologaci 8O
Je to obyčejný plechový štítek jakých dĕlam dennĕ desítky. Gravír laserem je mírnĕ do hloubky, aby to i po "upečení" bylo čitelné. Spolu s předepsaným materiálem štítku, velikostí a hloubkou písma nevidím navíc žádne jiné podmínky, které by mohl splnit jen ten "certifikovaný" štítek. :P

A co je na vestě k homologaci? Rozdíl mezi starou a novou cestou je vyznačení homologace. Když jsem byl kdysi na technické, technik chtěl vidět trojúhelník, ukázal jsem, tenhle mi nevezme, nemá homologaci, je sice podle jeho názoru lepší, než nové, ale nemá Éčko. Určitě by se našel důvod, proč mít cedulky homologované s Éčkem. Při dnešní nutnosti mít všechno schválené bych se tomu nedivil. Jinak jen mě napadlo, že to tak do budoucna být může, neříkám, že to tak bude. V době směrnic na všechno...