Coptery v hledáčku ÚCL

Pokud máte chuť jen tak tlachat, tak tady je to správné místo... také sem budou admini přesouvat věci, které podle jejich názoru jinam nepatří.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
Pravidla fóra
Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kraro
Příspěvky: 989
Registrován: sob 04.07.2009 0:00
Bydliště: EU

Re: Inspire 1 dostal "požehnání" od ÚCL pro "FS s návratem d

#526 Příspěvek od kraro »

gardenroute píše:Stejně tak všechny ostatní jednotky od DJI používané takřka výhradně ve velkých profi strojích (Wookong a A2) NEMAJÍ také tu možnost nastavení okamžitého přistání jako např. NAZA, a po FS umožní právě buď jen to zakázané GoHome, a nebo setrvat na místě do vybití baterií s následným nijak neřízeným pádem velmi těžkého stroje a jeho jasným zničením jen např. při poruše RC (!)... To bych chtěl vidět, jak jsou s tím všichni srozuměni, že to takto musejí mít nastavené 8O


Na "vertical images" je návod jak nastavit výše zmíněné jednotky pro "landing" .
Uživatelský avatar
Drondys
Příspěvky: 11876
Registrován: pon 22.02.2010 0:00
Bydliště: ČR

Re: Inspire 1 dostal "požehnání" od ÚCL pro "FS s návratem d

#527 Příspěvek od Drondys »

gardenroute píše:V seznamu evidovaných bezpilotních letadel pro letecké práce na ÚCL je čerstvě jedno nové Inspire (na pozici č. 70), a chystá se na k povolení další nejmenovaný od jiného subjektu.

Bez podrobnějších informací k tomu není vůbec jasné, za jakých specifických podmínek sjednaných pro tento účel v individuálním oprávnění třeba i nad rámec doplňku X to ten konkrétní provozovatel může provozovat, jestli to nemusí mít případně navíc specificky vybaveno nějakým doplňkovým záchranným systémem apod.

gardenroute píše:...Podle nynějšího znění DX by muselo letadlo v případě FS okamžitě spadnout na místě FS...

DX obsahuje v tomto ohledu jednu kouzelnou formulku "nepovolí-li ÚCL jinak...". Takže záleží pouze na tom co si sjedná konkrétní provozovatel s ÚCL v individuálním povolení nad rámec DX.

Jen pro zajímavost zde je odkaz na zvukový záznam relace vysílané Českým rozhlasem na celoplošné stanici Dvojka tento týden v úterý 14.dubna 2015 od 16:30. David Balhar z ÚCL tam zmiňuje v čase 17:30 až cca 19:00 od počátku záznamu dokonce i to, že na základě individuálního povolení od ÚCL a za dodržení určitých speciálních opatření lze létat i v tzv. hustě osídleném prostoru a dokonce i nad lidmi pokud jsou s tím vyrozuměni a k tomu účelu poučeni viz tzv. osoby zúčastněné na provozu bezpilotního stroje a nemusí to být jen piloti, ale třeba i nějaký pomocný personál, herci apod. jak je tam zmíněno.

gardenroute píše:...A nakonec, nový Phantom 3 má takřka tu samou (ne-li stejnou) novou řídící jednotku jako Inspire 1, tzn. jen opět možnost GoHome při FS. Budou to muset řešit...

Zatím v tomto ohledu nelze vyloučit řešení v tom smyslu, že ÚCL bude pro tyto účely vyžadovat pouze individuální oprávnění za poplatek a bez něj to budou považovat dál za nepřijatelné jak už ostatně rovněž David Balhar z ÚCL naznačil v jiném nedávno zveřejněném zvukovém záznamu viz tento odkaz.
Uživatelský avatar
kraro
Příspěvky: 989
Registrován: sob 04.07.2009 0:00
Bydliště: EU

Re: Coptery v hledáčku ÚCL

#528 Příspěvek od kraro »

Novela zákona včetně pokut. Kompletní znění zákona.
Amper
Příspěvky: 5327
Registrován: úte 30.08.2011 9:26
Bydliště: Plzeň, CZ

Re: Coptery v hledáčku ÚCL

#529 Příspěvek od Amper »

Studoval to nekdo ? Pokud je na zacatku "pro potreby tohoto zakona je letadlo 20kg+" tak se nas to tyka ?
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
Uživatelský avatar
Drondys
Příspěvky: 11876
Registrován: pon 22.02.2010 0:00
Bydliště: ČR

Re: Coptery v hledáčku ÚCL

#530 Příspěvek od Drondys »

Amper píše:Studoval to nekdo ? Pokud je na zacatku "pro potreby tohoto zakona je letadlo 20kg+" tak se nas to tyka ?

Takto to v zákoně ani po aplikaci té novely co zmiňoval kraro uvedeno není. § 2, odstavec 2 je definován takto.

(2) Letadlem se rozumí zařízení schopné vyvozovat síly nesoucí jej v atmosféře z reakcí vzduchu, které nejsou reakcemi vůči zemskému povrchu. Pro účely tohoto zákona se nepovažuje za letadlo model letadla, jehož maximální vzletová hmotnost nepřesahuje 20 kg.

Definice modelu letadla ovšem zatím není uvedena přímo v zákoně, ale až v doplňku X a tam je to deklarováno tak, že mezi modely letadel nepatří např. multikoptéry, ale i jiná bezpilotní letadla vybavená zařízením umožnujícím automatický let na zvolené místo, a to i když se to v daný okamžik třeba zrovna nevyužívá. Stačí jen samotný fakt, že to umožňuje a už to není model letadla, ale pouze bezpilotní letadlo a pak se na to už nevztahuje žádné hmotnostní omezení z hlediska plného uplatnění doplňku X i zákona o civilním letectví. Takže i na malé bezpilotní letadlo třeba o hmotnosti 1 kg se vztahuje zákon i doplněk X v plné míře.

Navíc ani fakt, že se bude jednat o model letadla do 20 kg a tudíž ne bezpilotní letadlo, ještě neznamená, že se na něj nevztahuje nějaké ustanovení zákona jelikož zákon stanoví v § 1, odstavec e) podmínky využívání vzdušného prostoru obecně bez vazby na specifikaci zda jde o využití letadly nebo modely a tudíž se některá ustanovení vztahující se k podmínkám využívání vzdušného prostoru mohou vztahovat i na modely viz např. ochranná pásma okolo letišť nebo jiných významných objektů apod.

Právě to, že je definice modelu určena až v doplňku X se často kritizuje a z těchto důvodů zřejmě v budoucnu některá další novela do zákona o civilním letectví přímo zavede deklaraci modelů i případné delegování pravomocí na předpisy ÚCL pro tyto účely.
djha53k
Příspěvky: 113
Registrován: pon 30.03.2015 9:41
Bydliště: Praha

Re: Coptery v hledáčku ÚCL

#531 Příspěvek od djha53k »

Toz jsem si stahl tu 89ti strankovou pravnickou hatmatilku a zacetl se...
- § 2 mluvi o letadlu, motoru nebo vrtuli --- ale co to je uz nijak specifikovano neni
- § 4 specifikuje "Letecký rejstřík", ktery je "je evidencí letadel, s výjimkou sportovních létajících zařízení" --- ovsem opet bez specifikace co to je "sportovních létajících zařízení"
- § 7 az 13 --- me osobne dost zaujaly, protoze uvazuji o koupi "Cheerson CX-20", ale nikde jsem nenasel, zda toto "letadlo" ci "sportovní létající zařízení" bylo vyrobcem dano na schvaleni, v pripade ze ano, tak jesli osvedceni dostalo ci nikoliv

- dalsi § se tykaji leteckeho personalu, letist, ochranych pasem, provozu letist, cen --- tedy pro nas nezajimave

- § 44 - uzivani vzdusneho prostoru --- velmi obecne
- § 45 az § 51 - Letecké služby --- nic pro nas

- § 52 "Létání letadel bez pilota - Letadlo způsobilé létat bez pilota může létat nad územím České republiky jen na základě povolení vydaného Úřadem a za podmínek v tomto povolení stanovených." --- vzhledem k tomu, ze v tomto zakone neni specifikovan pojem "Letadlo", tak mi neni moc jasne na co se tento § vztahuje a na co ne

- dalsi § jsou o leteckych "udalostech", obchodni doprave, licencich, cestujicich, mezinarodni doprave/preprave --- tedy opet nic pro nas

- § 73 "Letecké práce - Leteckými pracemi jsou letecké činnosti, při nichž letecký provozovatel využívá letadlo k pracovní činnosti za úplatu." --- dulezite pro ty, kteri nemaji "Letadlo jen pro vlastni zabavu"

- § 81-84 "Sportovní létajícím zařízení" --- dle popisu jen pro "velka" letadla, tedy nikoliv modelarina

- § 85-89 --- se tykaji "protiprávními činu, bezpecnosti, opatreni a deliktu"

- § 90-91 --- statni dozor

- § 92 --- tohle by si mel precist kazdy!!! [druha pulka strany 67 - prvni pulka strany 69, tedy cca strana hooodne roztazenyho textu]

- zbytek uz je "nepodstatny"

-----
Drondys píše:Jen pro zajímavost zde je odkaz na zvukový záznam relace vysílané Českým rozhlasem na celoplošné stanici Dvojka tento týden v úterý 14.dubna 2015 od 16:30. David Balhar z ÚCL tam zmiňuje v čase 17:30 až cca 19:00 od počátku záznamu dokonce i to, že na základě individuálního povolení od ÚCL a za dodržení určitých speciálních opatření lze létat i v tzv. hustě osídleném prostoru a dokonce i nad lidmi pokud jsou s tím vyrozuměni a k tomu účelu poučeni viz tzv. osoby zúčastněné na provozu bezpilotního stroje a nemusí to být jen piloti, ale třeba i nějaký pomocný personál, herci apod. jak je tam zmíněno.

Z tohodle povidani mi vpodstate vyslo hlavne to, ze vpostate v CR neexistuje misto odkud se da vzletnout. Protoze mame vlastne jen 3 moznosti/mista startu:
1) letiste - na ktere musite dostat povoleny pristup, nehlede na to, ze takovych letist zas tolik neni
2) cizi pozemek - na ktery musite dostat PISEMNY SOUHLAS, ze ztama muzete startovat - a dost pochybuju, ze nekdo bude hledat majitele pole nebo cesty a uz vubec neverim, ze by pak tenhle pisemny souhlas dal
3) "doma" - JENZE! Bud musite litat jen uvnitr sve vlastni nemovitosti, anebo pouze nad vlastnim pozemkem. ALE i kdyz budete porizovat zaznam nad svym pozemkem a Vas soused Vas uda, ze porizujete zaznam jeho samotneho nebo jeho pozemku, BEZ jeho souhlasu, tak muzete dostat pokutu od uradu pro ochranu osobnich udaju - protoze tezko muzete natacet jen ke "svemu plotu" tak aby pres/skrz nej nebylo videt.
Uživatelský avatar
Drondys
Příspěvky: 11876
Registrován: pon 22.02.2010 0:00
Bydliště: ČR

Re: Coptery v hledáčku ÚCL

#532 Příspěvek od Drondys »

djha53k píše:- § 2 mluvi o letadlu, motoru nebo vrtuli --- ale co to je uz nijak specifikovano neni

Co se pro účely zákona o civilním letectví rozumí letadlem máš uvedeno přímo v § 2, odstavec 2 zákona o civilním letectví, který jsem zde už výše ze zákona citoval.

V zákoně jsou deklarovány jen základní pojmy a navíc jen stručně a jinak se má za to, že podrobnější definice automaticky vyplývají z jiných obecných předpisů případně norem vztažených k příslušné oblasti. V daném případě např. norma ČSN 31 0001. Takto se k tomu přistupuje obecně tj. rozhodně není obvyklé, že by v zákonech byly přesně a do podrobnosti definovány různé technické pojmy. Klidně se na to zeptej nějakého právníka.

djha53k píše:- § 4 specifikuje "Letecký rejstřík", ktery je "je evidencí letadel, s výjimkou sportovních létajících zařízení" --- ovsem opet bez specifikace co to je "sportovních létajících zařízení"

- § 81-84 "Sportovní létajícím zařízení" --- dle popisu jen pro "velka" letadla, tedy nikoliv modelarina

Co je z hlediska zákona považováno za sportovní létající zařízení máš specifikováno v § 81 zákona o civilním letectví a ano modelů letadel se to vůbec netýká.

djha53k píše:- § 7 az 13 --- me osobne dost zaujaly, protoze uvazuji o koupi "Cheerson CX-20", ale nikde jsem nenasel, zda toto "letadlo" ci "sportovní létající zařízení" bylo vyrobcem dano na schvaleni, v pripade ze ano, tak jesli osvedceni dostalo ci nikoliv

Bezpilotní letadla v ČR obecně podléhají jen individuálnímu schvalování při procesu udělování individuálního povolení k létání. Evidence viz seznam evidovaných bezpilotních letadel tj. tyto konkrétní kusy strojů prošly tímto procesem.

Pro bezpilotní letadla do 20 kg užívaná ke sportovním či rekreačním účelům se individuální povolení k létání neuděluje a tudíž tato bezpilotní letadla žádnému schvalování ze strany ÚCL nepodléhají.

djha53k píše:- § 52 "Létání letadel bez pilota - Letadlo způsobilé létat bez pilota může létat nad územím České republiky jen na základě povolení vydaného Úřadem a za podmínek v tomto povolení stanovených." --- vzhledem k tomu, ze v tomto zakone neni specifikovan pojem "Letadlo", tak mi neni moc jasne na co se tento § vztahuje a na co ne

Co se pro účely zákona o civilním letectví rozumí letadlem máš uvedeno přímo v § 2, odstavec 2 zákona o civilním letectví jak už jsem zmínil.

djha53k píše:i kdyz budete porizovat zaznam nad svym pozemkem a Vas soused Vas uda, ze porizujete zaznam jeho samotneho nebo jeho pozemku, BEZ jeho souhlasu, tak muzete dostat pokutu od uradu pro ochranu osobnich udaju - protoze tezko muzete natacet jen ke "svemu plotu" tak aby pres/skrz nej nebylo videt.

Zákon o ochraně osobních údajů se vztahuje i na focení a filmování na zemi a stejně tak si někdo může stěžovat zmíněnému úřadu i když půjde o focení či filmování jen ze země zcela bez použití nějakého bezpilotního stroje, protože i tehdy může docházet k tomu, že záběry mohou obsahovat osoby na sousedově pozemku. V tomto ohledu je tedy vždy nějaké riziko toho, že si někdo může stěžovat, ale to ještě nemusí znamenat, že za to vždy bude postih.

Při posuzování toho zda lze zákon na ochranu osobních údajů v tom či onom konkrétním případě vůbec aplikovat záleží nejen na tom co se prokáže jako primární účel focení či filmování, ale i na tom zda se jedná o záznam a nebo jen o přenos např. FPV a v případě záznamu záleží i na to tom jak dále je se záznamy nakládáno viz např. jen záznam pro osobní potřebu je něco jiného než záznam šířený veřejně nebo pořizovaný pro komerční účely apod. K tomu doporučuji prostudovat stanovisko zmíněného úřadu vydané ke zpracování osobních údajů prostřednictvím záznamu z kamer, kterými jsou vybavena bezpilotní letadla viz tento odkaz. Z toho viz citace naznačující kdy se zřejmě zákona na ochranu osobních údajů nebude aplikovat tj. kdy případná stížnost zřejmě neskončí žádným postihem.

Je evidentní, že zákon o ochraně osobních údajů nebude aplikovatelný, pokud nedojde k cílenému pořizování záběrů identifikovaných nebo identifikovatelných fyzických osob a bude se jednat například o sledování krajiny, zemědělských nebo průmyslových prostor nebo pohybu zvěře (§ 3 odst. 4 zákona o ochraně osobních údajů).

Zákon o ochraně osobních údajů se nepoužije také v případě, že kamery budou pouze přenášet záběry identifikovaných nebo identifikovatelných fyzických osob, aniž by došlo k pořízení záznamu. Stejně tak bude třeba respektovat výjimky vymezené v ustanovení § 3 odst. 3 zákona o ochraně osobních údajů týkající se zpracování osobních údajů výlučně pro osobní potřebu fyzické osoby.

Z § 3, odstavec 3 zákona na ochranu osobních údajů např. vyplývá, že se vůbec nevztahuje na záznamy pořizované pro osobní potřebu.

(3) Tento zákon se nevztahuje na zpracování osobních údajů, které provádí fyzická osoba výlučně pro osobní potřebu.

Z § 3, odstavec 4 zákona na ochranu osobních údajů vyplývá, že u běžného FPV bez záznamu je zákon na ochranu osobních údajů v podstatě neaplikovatelný což vyplývá i z výše citovaného stanoviska úřadu.

(4) Tento zákon se nevztahuje na nahodilé shromažďování osobních údajů, pokud tyto údaje nejsou dále zpracovávány.

Nicméně to ještě neznamená, že pokud by toho někdo zneužíval ke šmírování tak, že nemůže být postižen podle jiných právních předpisů ať už podle občanského nebo trestního zákoníku.

Podrobnější dotazy k aplikaci zákona na ochranu osobních údajů a případné dotazy na nějaké nejasnosti k tomu doporučuji konzultovat prostřednictvím dotazů směrovaných přímo na zmíněný úřad viz tento odkaz, který má ze zákona povinnost poskytovat tyto konzultace.
djha53k
Příspěvky: 113
Registrován: pon 30.03.2015 9:41
Bydliště: Praha

Re: Coptery v hledáčku ÚCL

#533 Příspěvek od djha53k »

Drondys diky!!! V tech nasich zakonech aby se cert, pardon pravnik, vyznal :(
Fakt mi to z toho nebylo jasny, ted uz vic. Jeste jednou diky.

Edit: jediny co mi fakt furt neni moc jasny je to pisemny povoleni pro start z ciziho pozemku.
Dle toho rozhovoru se o ne musi zadat vzdy! To jako kdyz se budu chtit proletet za barakem z cesty ve vlastnictvi Prahy 4 nad pole, tak musim pozadat P4 o pisemny povoleni? Dik
Uživatelský avatar
Drondys
Příspěvky: 11876
Registrován: pon 22.02.2010 0:00
Bydliště: ČR

Re: Coptery v hledáčku ÚCL

#534 Příspěvek od Drondys »

djha53k píše:...jediny co mi fakt furt neni moc jasny je to pisemny povoleni pro start z ciziho pozemku. Dle toho rozhovoru se o ne musi zadat vzdy! To jako kdyz se budu chtit proletet za barakem z cesty ve vlastnictvi Prahy 4 nad pole, tak musim pozadat P4 o pisemny povoleni?

V tom rozhovoru to bylo dle mého názoru vztaženo zejména k létání nad hustě osídleným prostorem (pozn. hustě osídlený prostor je definován dle leteckých předpisů viz tento odkaz). Létání ve vzdušném prostoru ČR nad hustě osídleným prostorem je dle vyjádření zástupce ÚCL z právního hlediska možné s bezpilotními letadly provádět jen na základě individuálního povolení pro konkrétní let získaného od ÚCL za splnění určitých podmínek mezi něž patří požadavek na písemný souhlas majitelů těch pozemků, které budou takovým letem dotčeny jak z hlediska startu, přeletů tak i přistání. Písemná forma souhlasu je vyžadována z důvodu lepší prokazatelnosti.

Z obecného pohledu mimo výše zmíněné létání v hustě osídlených prostorech je něco jiného start/přistání nebo pohyb na cizím pozemku za účelem provádění letu a něco jiného je průlet nad cizím pozemkem s tím, že se přímo na cizí pozemek vůbec nevstupuje.

Pokud nejsi majitelem pozemku pak jej můžeš užít ke konkrétnímu účelu bez souhlasu majitele jen na základě ze zákona vyplývajících výjimek omezujících pro ten či onen účel práva majitele pozemku.

Start/přistání na cizím pozemku nebo i pohyb po něm za účelem provádění letu je v podstatě užitím pozemku k účelu, pro který není deklarována zákonná výjimka omezení práv majitele pozemku. Takže bez souhlasu majitele pozemku by nemělo být činěno. Písemnou formu vyžaduje ÚCL ke splnění podmínek pro individuální povolení létání v hustě osídleném prostoru, ale při rekreačním létání mimo hustě osídlený prostor není potřeba individuální povolení od ÚCL a z hlediska dohody s majitelem tedy stačí klidně i ústní souhlas, ale v případě následného sporu se to pak může hůř prokazovat.

Průlet nad cizím pozemkem s tím, že se přímo na cizí pozemek vůbec nevstupuje je něco jiného jelikož z hlediska využití vzdušného prostoru k létání není tento považován za součást pozemku, ale to neznamená, že si majitel pozemku v případě, že se bude cítit nějak obtěžován apod., nemůže stěžovat s tím, že to může skončit i postihem pilota.

Obecně platí, že kde není žalobce tam není ani soudce. Je více pravděpodobné to, že na nějaké odlehlé louce apod. nikdo nikoho nejspíš honit nebude jen proto, že stojí někde na okraji a rekreačně si tam poletuje např. s multikoptérou nad loukou třeba i bez souhlasu majitele pozemku zatímco bude-li někdo létat někde poblíž nějakého domu na cizím pozemku pak je větší pravděpodobnost, že to může vyvolat nějaký konflikt i když to třeba v některých případech může být tolerováno zcela bez povšimnutí.
djha53k
Příspěvky: 113
Registrován: pon 30.03.2015 9:41
Bydliště: Praha

Re: Coptery v hledáčku ÚCL

#535 Příspěvek od djha53k »

Uff velmi podrobne, opet velmi dekuji.

Tedy pokud vylezu za panelak (asi 50m od panelaku) a odstartuji z chodniku (kde proujdou asi 3lidi za den) a nikdo zrovna nepujde a vyletim na kroviska, pole, potok, rybnik, tak bych nemel nic porusit a nikdo by s tim problem mit nemel. Chapu to spravne? Dekuji.
Uživatelský avatar
Drondys
Příspěvky: 11876
Registrován: pon 22.02.2010 0:00
Bydliště: ČR

Re: Coptery v hledáčku ÚCL

#536 Příspěvek od Drondys »

djha53k píše:Tedy pokud vylezu za panelak (asi 50m od panelaku) a odstartuji z chodniku (kde proujdou asi 3lidi za den) a nikdo zrovna nepujde a vyletim na kroviska, pole, potok, rybnik, tak bych nemel nic porusit a nikdo by s tim problem mit nemel. Chapu to spravne?

Příliš málo informací k tomu, aby se to dalo takto jednoznačně stanovit. Samozřejmě, že obecně bude platit, že kde není žalobce není ani soudce a pokud si tě nikdo nevšimne tak se nic neděje (pozn. toto je více pravděpodobné). Pokud by se to ovšem dostalo do pozice prošetřování (pozn. toto je méně pravděpodobné nikoli však zcela vyloučené) pak bude záležet na tom zda konkrétní místo bude či nebude z hlediska ÚCL považováno za součást hustě osídleného prostoru.

Zdroj: viz tento odkaz

Jak je definován hustě osídlený prostor?

Hustě osídlený prostor (Congested area) je dle leteckého Předpisu L 6/III definován jako prostor, který je ve velkoměstě, městě nebo osadě používán převážně k bydlení, obchodním činnostem nebo rekreaci (např. zástavba, obytné a obchodní zóny, parkoviště obchodních center, parky, hřiště, apod.).

V tomto ohledu třeba i zmíněný chodník, pole nebo třeba park uvnitř města, osady či vesnice atd. mohou být považovány za součást hustě osídleného prostoru, a to by pak mohl byl problém, protože by to považovali za let nad hustě osídleným prostorem bez individuálního povolení ke konkrétnímu letu a mohl by z toho být i postih.

Takže pokud chceš mít větší jistotu pak jediné co mohu doporučit je položit dotaz přímo na ÚCL v tom smyslu, zda konkrétní místa kde startuješ, přistáváš a které případně přelétáš z pohledu ÚCL patří nebo nepatří k hustě osídlenému prostoru.
djha53k
Příspěvky: 113
Registrován: pon 30.03.2015 9:41
Bydliště: Praha

Re: Coptery v hledáčku ÚCL

#537 Příspěvek od djha53k »

Drondys: opet mnohokrat dekuji za vycerpavajici odpoved. Udelal jsem vyrez mapy a poslu dotaz na UCL a uvidim.... urcite pak dam vedet.

edit: aha, tak asi nenapisu, protoze kontaktni formular nedovoluje prilohy :(
Uživatelský avatar
JosefSvejk
Příspěvky: 6483
Registrován: pát 29.04.2011 0:00
Bydliště: ČR

Re: Coptery v hledáčku ÚCL

#538 Příspěvek od JosefSvejk »

djha53k píše:Drondys: opet mnohokrat dekuji za vycerpavajici odpoved. Udelal jsem vyrez mapy a poslu dotaz na UCL a uvidim.... urcite pak dam vedet.


Že jim jako pošleš fotku chodníku za vaším panelákem a oni ti písemně potvrdí, že z něj můžeš odstartovat? Nepřeháníte to už trošku, pánové? :roll:
Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
Uživatelský avatar
graup15
Příspěvky: 7703
Registrován: pát 02.05.2003 0:00

Re: Coptery v hledáčku ÚCL

#539 Příspěvek od graup15 »

To snad neni ani možný co se vymejšlí za kraviny.
djha53k
Příspěvky: 113
Registrován: pon 30.03.2015 9:41
Bydliště: Praha

Re: Coptery v hledáčku ÚCL

#540 Příspěvek od djha53k »

JosefSvejk píše:
Že jim jako pošleš fotku chodníku za vaším panelákem a oni ti písemně potvrdí, že z něj můžeš odstartovat? Nepřeháníte to už trošku, pánové? :roll:

chjo :roll:
Jakou fotku chodniku? Psal jsem "vyrez mapy", tedy s vyznacenym uzemnim nad kterym bych chtel litat. Co je na tom k nepochopeni :?

edit: s mojim zivotnim "stestim" bude za mnou stat policajt jen co polozim quadcopter na zem a nestihnu ani zapojit baterku, tak proto... :idea:
Odpovědět

Zpět na „Smetiště“