DJI NAZA pokračování
- gardenroute
- Příspěvky: 4185
- Registrován: úte 23.04.2013 18:00
- Bydliště: Pod Slavkovským lesem...
Re: DJI NAZA pokračování
Tak, tak, nemyslím, že chyba je na straně fw 4.02, také ho mám, a žádný problém. Tím downgradem na 4.0 jsi NAZA resetoval, zkus nyní vrátit opět 4.02, jestli jsi předtím někde něco nepřehlédl.
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |
-
Kamikaze591
- Příspěvky: 310
- Registrován: úte 08.10.2013 22:41
- Bydliště: Olomouc
Re: DJI NAZA pokračování
No uvidím, třeba možná časem updatnu. Když to teda teď osciluje směrem nahoru a dolů, ubrat na vertical gain nebo atti? Jestli na atti, tak na kterém z těch 2 co tam jsou?
Re: DJI NAZA pokračování
Kamikaze591 píše:No uvidím, třeba možná časem updatnu.
Jestli můžu radit, neodkládej to. Bude se ti chtít čím dál méně a navíc můžeš postupně zapomenout na nějaké detaily, které bys pak mohl potřebovat.
Udělej testy, dokud to máš čerstvě v hlavě.
Kamikaze591 píše:Když to teda teď osciluje směrem nahoru a dolů, ubrat na vertical gain nebo atti? Jestli na atti, tak na kterém z těch 2 co tam jsou?
Vertical gain.
Basic gainy se ladí proto, aby koptéra držela polohu, nenechávala se rozhodit turbulencí, neoscilovala kolem žádné osy. Správný gain poznáš tak, že stroj nekompromisně brání (v manual režimu) vychýlení z aktuální polohy a nekmitá. Na změnu polohy pilotem reaguje bez zpoždění, plynule, bez houpání. Ladí se to ve všech osách, každá zvlášť. Do toho nastavení patří i vertical gain.
Attitude gainy se ladí proto, aby koptéra v atti módu správně reagovala na pokyny pilota. Musí bez zpoždění, bez houpání nebo kmitání ihned následovat výchylku knyplu a po puštění knyplu plynule, rychle a bez překmitu přejít do nulové polohy. Ladí se to pro pitch a roll, každé zvlášť.
Obecně pokud máš koptéru se symetricky rozloženou zátěží, dají se hodnoty pro pitch a roll gainy nastavit stejné. Pokud máš ale třeba vysunutou těžkou kameru hodně dopředu a vyváženou baterkama hodně vzadu, budeš muset mít gainy pro pitch větší než pro roll, protože v pitch ose máš větší moment setrvačnosti.
Doporučuju použít remote gain tuning (pokud na to máš volný ovladač na TX) a naladit to ve vzduchu. Ještě jsem neviděl koptéru, která by se nedala s nazou v továrním nastavení dostat do vzduchu a ladit až tam.
Jo a výborná věc - pokud máš zařízení s iOS (iPad, iPhone), tak s modulem BTU a aplikací NM assistant lze naladit komplet nastavení během jednoho letu, všechno ve vzduchu přes bluetooth.
-
Kamikaze591
- Příspěvky: 310
- Registrován: úte 08.10.2013 22:41
- Bydliště: Olomouc
Re: DJI NAZA pokračování
Moc díky za vysvětlení. Dnes už toho raději nechám, pustím se do toho možná zítra. Jsem zvědavý jestli to odladím, protože jsem teď do toho hrabal a je to ještě horší.
Re: DJI NAZA pokračování
Kurna a to som si myslel, ze Naza V2 lieta sama..Tiez ma to caka osadit do Tarrot 810 hexa, no ale tam nejaka chybycka-tak to bude brutalni..
-
salamander
- Příspěvky: 705
- Registrován: pát 15.07.2011 0:00
- Bydliště: okr. Prievidza
Re: DJI NAZA pokračování
Samozrejme že lieta sama , pustíš páčky a stojí .
Môžeš s ňou vybabrať , daj si tam aj manuálny mód a keď začne strečkovať tak to prepneš .
To máš ako s človekom , povieš mu tu čakaj , prídeš a je fuč. A pritom človek má rozum na rozdiel od elektroniky .
Úplne jednoduché, no nie ?
Môžeš s ňou vybabrať , daj si tam aj manuálny mód a keď začne strečkovať tak to prepneš .
To máš ako s človekom , povieš mu tu čakaj , prídeš a je fuč. A pritom človek má rozum na rozdiel od elektroniky .
Úplne jednoduché, no nie ?
Re: DJI NAZA pokračování
johny107 píše:Kurna a to som si myslel, ze Naza V2 lieta sama..
Taky že jo. Stačí pohledat googlem "naza flyaway" a uvidíš.
Pořád je to jenom kus hardwaru a softwaru. Obojí se může pokazit. A uživatelé sami tomu kolikrát přispívají jak to jenom jde.
Musíš si uvědomit, že s nazou je to stejně jako s jakýmkoliv jiným zbožím nebo službama. Když nefunguje, každý si hlasitě stěžuje. Když funguje, berou to jako normálku a mlčí. Takže hodnotit kvalitu zboží podle toho, kolik najdeš negativních ohlasů, dost dobře nejde. Množství negativních ohlasů v takovém případě spíš jenom říká, jak velké množství lidí nazu skutečně používá, za předpokladu že problémy má jenom jisté relativně malé procento z nich. A do toho je třeba ještě vnést počet letů. Klidně se může stát, že někdo odlítá 200 letů v pohodě (a mlčí) a pak mu to při 201. letu spadne a on nadává, jak to stojí za starou belu. Ale že to předtím letělo 200x v pohodě a že on třeba zanedbal nějakou údržbu stroje, to se nedozvíme. Prostě tam byla naza a spadlo to = naza je špatná. Je třeba to brát s rezervou. A nebát se provozovat svoje hobby.
Re: DJI NAZA pokračování
Můžu mít prosím dotaz do čeho mám šáhnout, když letím třeba v manualu dopředu a coptera se má snahu vzpínat, že jde předek nahoru a zadek dolů. Pak ještě když prudce přidám plýn a chci stoupat, tak se coptera rozechvěje jako by přes křidýlka.
Děkuju
Děkuju
Re: DJI NAZA pokračování
Allesak píše:Můžu mít prosím dotaz do čeho mám šáhnout, když letím třeba v manualu dopředu a coptera se má snahu vzpínat, že jde předek nahoru a zadek dolů.
To by chtělo vidět. Chápu správně, že v manual modu nakloníš stroj dopředu a dál na páky vůbec nešaháš a on má tendenci se sám srovnat? Buď nemáš páčku výškovky přesně v nule, takže v neutrálu jakoby mírně tahá, nebo je nízký pitch gain a neudrží polohu. Ale ruku do ohně za takovou analýzu nedám. Když visíš přesně vodorovně a pustíš páky, nemá tendenci začít couvat?
Allesak píše:Pak ještě když prudce přidám plýn a chci stoupat, tak se coptera rozechvěje jako by přes křidýlka.
Moc vysoký basic roll gain.
Re: DJI NAZA pokračování
Moc děkuju za odepsaní na moje dotazy. S tím třepáním přes křidýlka si už hraju s Roll, je možný, že se dostanu až na hodnotu cca 60%? Ten druhý problém mám, že když to rozletím dopředu a chci už jen copteru srovnat do roviny, tak se vzepne jak kůň. Pak ještě v Atti modu mě furt ujíždí doprava a dozadu, jako šikmo.
Re: DJI NAZA pokračování
pípak mate nastavený na 3,5 na článok? alebo...
---------------------------------------------------------
alarm s pípákem mám nastavený na 3.4 V, ono v zátěži může lipo klesnout na tuto hodnotu, ale po přisání bez zátěže tam budeš mít zpět 3.7/3.8 dle stavu (stáří) baterie. Já osobně spolehám více na alarm, než na nastavené hodnoty v coptru.
---------------------------------------------------------
alarm s pípákem mám nastavený na 3.4 V, ono v zátěži může lipo klesnout na tuto hodnotu, ale po přisání bez zátěže tam budeš mít zpět 3.7/3.8 dle stavu (stáří) baterie. Já osobně spolehám více na alarm, než na nastavené hodnoty v coptru.
...polepším se, beru toho už jen půlku :):):)
www.vzduchoplavci.rajce.idnes.cz
www.vzduchoplavci.rajce.idnes.cz
Re: DJI NAZA pokračování
Allesak píše:S tím třepáním přes křidýlka si už hraju s Roll, je možný, že se dostanu až na hodnotu cca 60%?
Obvyklá hodnota to není, ale pokud to odstraní ten problém a nezpůsobí otupení stabilizace, tak proč ne. Závisí to na mnoha faktorech, obecně na tom, jaká je závislost tahu na pokynu do ESC a jaký je moment setrvačnosti v dané ose, na velikost ramena, na kterém tah působí, na setrvačnosti rotorů atd.
Allesak píše:Ten druhý problém mám, že když to rozletím dopředu a chci už jen copteru srovnat do roviny, tak se vzepne jak kůň.
Hm, to může být teoreticky i nízký altitude gain. Když visí na místě, drží stabilně výšku nebo pomalu kmitá nahoru/dolů? Když na místě dáš hodně směrovku (rotace kolem svislé osy), neposkočí nahoru nebo dolů? Pokud jsi na některou otázku odpověděl ano, zkus zvýšit altitude gain, dokud to nepřestane. Nejspíš pak přestane i to vzpínání.
Allesak píše:Pak ještě v Atti modu mě furt ujíždí doprava a dozadu, jako šikmo.
Tak buď fouká a nepoužíváš GPS, nebo nemáš vycentrované páčky, nebo jsi neudělal kalibraci TX, nebo je rozhozená IMU a je třeba ji zkalibrovat.
Re: DJI NAZA pokračování
Budu bádat, moc děkuju.
Re: DJI NAZA pokračování
Tak pomalu začínám uvažovat nad tím, jestli není problém u réglů. Mám Afro 30A, na 3S to lítalo v pohodě, teda až na to vzpínání v přímém letu, ale to kmitání přes křidýlka začalo až s přechodem na 4S. Ještě jeden régl si po dolítání řekne dost. Když odpojím baterku a pak bych chtěl letět znova, tak bliká červeně a neroztočí se motor, po jako by vychladnutí zase funguje.
Re: DJI NAZA pokračování
Allesak píše:Mám Afro 30A, na 3S to lítalo v pohodě, teda až na to vzpínání v přímém letu, ale to kmitání přes křidýlka začalo až s přechodem na 4S.
Tou informací jsi měl začít.
Ještě by to chtělo info, co tam je za motor a vrtule.
Když uděláš zkušební výpočet pohonu tak to vychází normálně?